anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2012-10-17 21:06 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.


Igen, mert 92 gyártottak új szériát, ami szintén M50 csak a TU jelöléssel lehet megkülönböztetni, de amúgy logikus, hogy látszik a motoron is.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm


ezt makogom


Igen, csak csalóka. Jól írja a Wiki, mert ki van emelve, hogy 92 Vanos van, csak hát aki nem néz igazán utána, ott a 89 kiadott M50 ami nem vanoszos. Talán annyi, hogy a jelölést nem írták ki, vagy nem láttam, de gondolom ha 92,93 vesz az ember akkor meg minek, hisz úgy is vanoszos. Már ha valakinek ez a heppje. Amúgy is kinyitja a motorházat és látja.
Ott is írja, csak lejjebb.
M50TUB25
The M50B25 was updated with variable valve timing (called VANOS by BMW) on the intake camshaft in 1992. Peak torque became available 500 rpm lower, at 4200 rpm.[2]


anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:54 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.



ki nem szarja le mit írnak? a wiki egy fos, mint a powerfanatics-os szar is. aki azok után megy az emgérdemli. a wikit is emberek töltik ki. amúgy a poweres kivételesen jól hozza.
leírtam fent nem fogom ismételni magam. leírtam miért nem simán kell venni a motorkódokat, hanem azt is nézni van-e utána egy TU jelölés.


Igen, mert 92 gyártottak új szériát, ami szintén M50 csak a TU jelöléssel lehet megkülönböztetni, de amúgy logikus, hogy látszik a motoron is.
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm

anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
LAnti írta: Akkor ismerem a dolgot. Csak a "Vanos"-t nem tudtam mit is jelképez igazán.
Az M50 (azt írja a leírás) sima Vanos. Az M52 dupla Vanos.
Nekem most egy Toyota van tulajdonomban VVTi motorral. Ami a sima vanosnak felel meg, asszem. Míg a VVTLi a dupla Vanos-osnak.

Noh mindegy. Akkor köszönöm ismét



NEM!!!

szándékosan nem akarod megérteni amit leírtam?
az M50 VANOS nélküli, M50TU sima VANOS
az M52 sima VANOS, az M52TU dupla VANOS
az M54 dupla VANOS

ettől érthetőbben én már nem tudom

nem a VVT az változó szelepvezérlés, az majdnem oylan, mint a BMW-nél a Valvetronic, tilajdonképpen a VVT - Variable Valve Tronic itt a szelep nyitás málységét állítják, a VANOS meg időzít ha úgy vesszük


M50 vanos nélküli? Mióta? Itt írja hogy Vanoszos.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
Azt írja 92- től a Vanost vezették be.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:33 BMW embléma

BalaBMW írta:
e46f4n írta: Kavicsfelverődés miatt lepattogzott a motorháztetőn lévő embléma. Ahogy nézem ebayt és társait, vannak utángyártottak illetve gyári emblémák 2-3x-os áron!

Van-e valami lényegi különbség a kettő között? Mert végülis egy műanyag korongról van szó.
Nem passzol annyira a nem gyári? Vagy egyéb?



Itt nézd meg. De lehet, hogy M_Attilának is van.


Hát, ha van olyan hülye, hogy ki ad érte 7 ,6 ezret. Ennyiért kevlárt raktam fel, nem sima emblémát.
Vegyél a Veterán valami használtat, ami nem karcos.1,2 ezerért,Lehet 2 hét és megint szétvágja egy kő!!!!

anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:29 Megvegyem? Vegyek ilyet?

LAnti írta:
anubisz írta:
LAnti írta: És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?


6 hengeres sorosak nagyon jók. Ha mindig kaptak rendesen olajat. Enyémbe már van vagy 350000 óra szerint, ( meg amennyit bele csaltak ) Minden hengerbe 12 felett van a kompresszió, és egyenletesen, szinte egyformán.


És Neked milyen fajta a moci?

Engem az érdekel igazán, hogy kell-e zavartatnom magam azon, ha olyan autót sikerül találnom, amely M50 motorral van szerelve vagy ha olyat ami M52 motorral van szerelve?!

Rendben, valaki a duplát választaná. De nem olyan egyszerű ez minden esetben.


Enyém 3000 benzines, de amúgy logikus, minél bonyolultabb rendszert használsz, annál húzósabb a javítás, és a lehetséges hibalehetőségek, főleg használtan vett Magyarországon többnyire legyilkolt, sufniba szerelgetett autóknál.
Ha itthon veszel BMW nehogy fizess egy vasat is, amíg át nem nézeted alaposan. Különben a segged alatt fog szétesni, és fizetheted a 100 ezreket.
Itthon még a 500Ft rögzítő kapcsokat, kárpit rögzítő bütyköket is megragasztgatják, nehogy ki keljen adni pénzt egy ujjra. Mikor meg leszeded hullik szét a fél kocsi, mert minden forrasztgatva, ragasztgatva van.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:17 Megvegyem? Vegyek ilyet?

LAnti írta: És mennyire jók ezek a motorok? Mind a Vanos nélküli, a Vanos-os és a Dupla Vanos-os? Élettartam, megbízhatóság? Melyik ajánlott?


6 hengeres sorosak nagyon jók. Ha mindig kaptak rendesen olajat. Enyémbe már van vagy 350000 óra szerint, ( meg amennyit bele csaltak ) Minden hengerbe 12 felett van a kompresszió, és egyenletesen, szinte egyformán.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:08 BMW embléma

e46f4n írta: Kavicsfelverődés miatt lepattogzott a motorháztetőn lévő embléma. Ahogy nézem ebayt és társait, vannak utángyártottak illetve gyári emblémák 2-3x-os áron!

Van-e valami lényegi különbség a kettő között? Mert végülis egy műanyag korongról van szó.
Nem passzol annyira a nem gyári? Vagy egyéb?

Veterán nézted már? Biztos százával lehet találni.
http://www.vatera.hu/listings/...&obd=2


anubisz Elküldve: 2012-10-17 20:00 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
LAnti írta:
YELLOW írta:
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


máá eccer leírtam, de akkor még1x

hengerenkénti a befecskendezés. a dupla Vanos a kipuff oldali szelepeket is vezérli. én a duplát választanám.

nekem mintha úgy rémlene, hogy az M50 az Vanos nélküli, az M52 a sima Vanos, és az M54 a dupla Vanos.
az M50TU volt sima Vanos, az M52TU dupla Vanos. talán így helyesebb. M54-et E36-ba úgy tudom nem szereltek, csak E39, E46-ba és felfelé


Ez rendben van. Kérdezem úgy, hogy a Vanos nélküli és a sima Vanos közt mi a különbség? MEnnyire befolyásol és mit, hogy van-e benne Vanos?!


A VANOS változó szelepvezéslés. Ezt a fordulat függvényében állítja úgy, hogy a vezérműtengelyt elforgatja vagy nem is tudom, hogy írjam. Tulajdonképpen olyan lesz a motor, mintha menet közben kicserélték volna más fokos vez. tengelyekre, amiken a bütykök máshol vannak. Magyarán a rendszer menet közben változtat a tengelyek fokolásán ezáltal egyenletesebb a nyomaték leadás. Tulajdonképpen olyan ez mint a húzottszeműeknél a VTEC, csak a BMW-nél minden fordulaton működik, nem csak 6500 felett
Elvileg a fogyasztás is kedvezőbben alakul.



szerk.: jah nyugodtan ki lehet javítani....


Itt le van írva.
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

anubisz Elküldve: 2012-10-17 19:52 Megvegyem? Vegyek ilyet?

http://www.powerfanatics.com/lexikon.php
LAnti írta: Viszont akkor hogyan is vannak ezek a motorok?


anubisz Elküldve: 2012-10-17 19:15 Mi lehet a baj?

czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta: srácok!Miért lehet a motorban akkora vákum,hogy alig tudom levenni a olajbeöntő sapkát?amikor leveszem azonnal leáll az auto!!!!!!


Ez betyáros, nem is hallottam még ilyet. Valami nagyon gáz, szerintem sürgősen nézesd meg.Ha leáll a motor, komoly gond lehet.
Amit én tudok, ha a kartergáz szellőztető szelep rossz, akkor okoz vakum gondot a motorba. Úgy is szokták ellenőrizni,hogy járó motornál letekerik az olajbeöntő kupakot, és akkor meg is változik a motor járása.
Lehet azzal van a gond, de nem biztos. Nekem már lett cserélve 2 éve. Főleg Északon szokott gondot okozni a hideg éghajlat miatt, eltömődik az olajsártó. Volt akinek szétnyomott tömítéseket a vákum. Ott egy másik változatot használnak, direkt a hideg éghajlatra valót.
Így néz ki:
http://static.bmwfans.info/ima...BfcA==.png
Ha az a gond, az összes csövet cserélni kell vele, mert mind eltörik kiszereléskor, a meleg miatt elgyengül, szinte kiszerelhetetlen épen.
Így tud kinézni, de láttam még brutálisabbat is:
http://im8.gulfup.com/2011-08-...116481.jpg

http://forum.e46fanatics.com/a...1233047985


szevasz!Köszönöm a választ,szétszedtem a szűrőt,hát elég gány állapotban volt az is!Meg akartam rendelni a szűrőt,és hozzá a csöveket de már bezárt a bazár!Nem tudtok valami linket dobni ahol tudnám rendelni?3cső ment szét,a 4.az ép!Amikor kihuztam a nivo pálcát,mint 1 porszivo ugy szivott!






Milyen szűrő ment szét?


Bocs,nem szűrő,Kartergáz szellőztető szelep!!


Na, végre. És már ki is szerelted? Pedig az borzalmas munka. Ezt csak rendelni tudsz, mert ez nem lesz raktáron senkinek. Ahonnan talán gyorsan beszerzed mindjárt keresek egy linket.


ma hoztam haza a szerelőktől,2honapig NÉZEGETTÉK,szo szerint!ahogy hazaértem nekiugrottam és szédszedtem!Én is arra gondoltam,csak kiváncsi voltam valaki véleményére!azt megköszönném!!!!


A tied már a 6 hengeres változat?

anubisz Elküldve: 2012-10-17 19:07 Mi lehet a baj?

czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta: srácok!Miért lehet a motorban akkora vákum,hogy alig tudom levenni a olajbeöntő sapkát?amikor leveszem azonnal leáll az auto!!!!!!


Ez betyáros, nem is hallottam még ilyet. Valami nagyon gáz, szerintem sürgősen nézesd meg.Ha leáll a motor, komoly gond lehet.
Amit én tudok, ha a kartergáz szellőztető szelep rossz, akkor okoz vakum gondot a motorba. Úgy is szokták ellenőrizni,hogy járó motornál letekerik az olajbeöntő kupakot, és akkor meg is változik a motor járása.
Lehet azzal van a gond, de nem biztos. Nekem már lett cserélve 2 éve. Főleg Északon szokott gondot okozni a hideg éghajlat miatt, eltömődik az olajsártó. Volt akinek szétnyomott tömítéseket a vákum. Ott egy másik változatot használnak, direkt a hideg éghajlatra valót.
Így néz ki:
http://static.bmwfans.info/ima...BfcA==.png
Ha az a gond, az összes csövet cserélni kell vele, mert mind eltörik kiszereléskor, a meleg miatt elgyengül, szinte kiszerelhetetlen épen.
Így tud kinézni, de láttam még brutálisabbat is:
http://im8.gulfup.com/2011-08-...116481.jpg

http://forum.e46fanatics.com/a...1233047985


szevasz!Köszönöm a választ,szétszedtem a szűrőt,hát elég gány állapotban volt az is!Meg akartam rendelni a szűrőt,és hozzá a csöveket de már bezárt a bazár!Nem tudtok valami linket dobni ahol tudnám rendelni?3cső ment szét,a 4.az ép!Amikor kihuztam a nivo pálcát,mint 1 porszivo ugy szivott!






Milyen szűrő ment szét?


Bocs,nem szűrő,Kartergáz szellőztető szelep!!


Na, végre. És már ki is szerelted? Pedig az borzalmas munka. Ezt csak rendelni tudsz, mert ez nem lesz raktáron senkinek. Ahonnan talán gyorsan beszerzed mindjárt keresek egy linket Innen tudsz rendelni, van is nekik raktáron, itt Magyarországon, és gyorsan szállítanak. Sokszor rendeltem tőlük.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx
Csőveket is rendeld meg hozzá!!! ez csak a szelep.


Itt a robbantott rajz, vagy keresd ki pontosan a saját kocsid, ha nem jót találtam,
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/

anubisz Elküldve: 2012-10-17 18:53 Mi lehet a baj?

czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta: srácok!Miért lehet a motorban akkora vákum,hogy alig tudom levenni a olajbeöntő sapkát?amikor leveszem azonnal leáll az auto!!!!!!


Ez betyáros, nem is hallottam még ilyet. Valami nagyon gáz, szerintem sürgősen nézesd meg.Ha leáll a motor, komoly gond lehet.
Amit én tudok, ha a kartergáz szellőztető szelep rossz, akkor okoz vakum gondot a motorba. Úgy is szokták ellenőrizni,hogy járó motornál letekerik az olajbeöntő kupakot, és akkor meg is változik a motor járása.
Lehet azzal van a gond, de nem biztos. Nekem már lett cserélve 2 éve. Főleg Északon szokott gondot okozni a hideg éghajlat miatt, eltömődik az olajsártó. Volt akinek szétnyomott tömítéseket a vákum. Ott egy másik változatot használnak, direkt a hideg éghajlatra valót.
Így néz ki:
http://static.bmwfans.info/ima...BfcA==.png
Ha az a gond, az összes csövet cserélni kell vele, mert mind eltörik kiszereléskor, a meleg miatt elgyengül, szinte kiszerelhetetlen épen.
Így tud kinézni, de láttam még brutálisabbat is:
http://im8.gulfup.com/2011-08-...116481.jpg

http://forum.e46fanatics.com/a...1233047985


szevasz!Köszönöm a választ,szétszedtem a szűrőt,hát elég gány állapotban volt az is!Meg akartam rendelni a szűrőt,és hozzá a csöveket de már bezárt a bazár!Nem tudtok valami linket dobni ahol tudnám rendelni?3cső ment szét,a 4.az ép!Amikor kihuztam a nivo pálcát,mint 1 porszivo ugy szivott!






Milyen szűrő ment szét?

anubisz Elküldve: 2012-10-17 18:33 Mi lehet a baj?

czinege írta: srácok!Miért lehet a motorban akkora vákum,hogy alig tudom levenni a olajbeöntő sapkát?amikor leveszem azonnal leáll az auto!!!!!!


Ez betyáros, nem is hallottam még ilyet. Valami nagyon gáz, szerintem sürgősen nézesd meg.Ha leáll a motor, komoly gond lehet.
Amit én tudok, ha a kartergáz szellőztető szelep rossz, akkor okoz vakum gondot a motorba. Úgy is szokták ellenőrizni,hogy járó motornál letekerik az olajbeöntő kupakot, és akkor meg is változik a motor járása.
Lehet azzal van a gond, de nem biztos. Nekem már lett cserélve 2 éve. Főleg Északon szokott gondot okozni a hideg éghajlat miatt, eltömődik az olajsártó. Volt akinek szétnyomott tömítéseket a vákum. Ott egy másik változatot használnak, direkt a hideg éghajlatra valót.
Így néz ki:
http://static.bmwfans.info/ima...BfcA==.png
Ha az a gond, az összes csövet cserélni kell vele, mert mind eltörik kiszereléskor, a meleg miatt elgyengül, szinte kiszerelhetetlen épen.
Így tud kinézni, de láttam még brutálisabbat is:
http://im8.gulfup.com/2011-08-...116481.jpg

http://forum.e46fanatics.com/a...1233047985





anubisz Elküldve: 2012-10-17 12:59 Autóvásárlás

bd93 írta:
anubisz írta: bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak







oké de nem én írtam azt h 8 l eszik városba. szerintem bele kavarodtál a sok összefüggő kommentbe nekem a 320i is 10-12 körül eszik városba ha nem több attól függ hogy nyomod és úgyse bírod h ne nyomd neki mondjuk az enyém 92 es


Bocsánat, Magnus írta, tényleg félrenéztem.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 01:30 Autóvásárlás

bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak