anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-12-20 04:12 Hólánc

Real írta: Tudom, kabriót illik elrakni télen... Ettől függetlenül sehol nem találok infót a neten e46 vs. hólánc témában (itt sem)... Külföldi fórumokon sem. Pedig ha valahova kell lánc, akkor az a hátsókerekes BMW... Használt már valaki valamilyen típust?

Én a Thule márkát nézegettem, nagyon profik, bár nagyon drágák. A legolcsóbb típusa 15-16ezer Ft körüli, 12 mm-es láncszemekkel. Egy forgalmazó nem ajánlja, mondván, hogy nem fog beférni a kerékjárati ívbe, és kárt okoz a futóműben. Helyette az 50ezres 7mm-eset ajánlja...

Nézegettem még a Michelin Easy Grip-et, és a norvég Autosock-ot. Ezenkívül ADAC tesztek: 2008, 2011, 2011.

Szívesen venném, ha valakinek esetleg van tapasztalata valamelyik típussal kapcs., és megosztaná velünk. Illetve általánosságban: téli (hó, jég) közlekedés BMW-vel. Köszi!


Minek hólánc,nem az Alpokban élünk.Már tél is alig van. Max ha sokat jársz Ausztriába,Németbe,vagy északra.Kabrióról télen meg annyit,látnád Németbe,ott aztán van dőgivel,és télen is használja szinte mindenki.
Bár elfér a kocsiba,sosem lehet tudni,de szerintem sosem fogod használni.Főleg Pesten.
Ez amúgy elegáns,és szuper,mégse sima lánc ( Michelin Easy Grip ),na de 27000 ért,hogy álljon a kocsiba.


anubisz Elküldve: 2011-12-19 23:31 Termosztát

BarG írta:
anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.


Sokszor lehet hallani, hogy ilyen-olyan gyári alkatrész helyett teljesen egyenértékű az x-y gyártó terméke. Így aztán két eset lehet.
- a fenti állítás igaz - pl futómű alkatrészeknél a Lemförder cuccok pont annyit tudnak, mint a gyáriak, vagy hallomásból a Corteco szíjtárcsákról ilyen terjed
- a fenti állítás nem igaz - pl a nagyobb motoros E46-ok első féktárcsáinál a gyári az ATE, de ha nem bmw dobozost vesz a delikvens, akkor nagy az esélye, hogy hamarabb hullámosodik
Szóval, ha lehet, ne általánosítsunk, mert mindenre van példa, meg ellenpélda is. Inkább osszuk meg a tapasztalatainkat, hogyha valaki jól választ, akkor azt terjessze jó példaként, de ha valaki szív valamivel, akkor azt is tegye fel ide, hogy másnak nem kelljen.


Bizony az emberek nem szeretnek baleknak látszani. A szívást ritkán ossza meg valaki. Kivéve a gyereket itt aki hátsó spoilert vett a csomagtartóra,le is fújatta,utána odatette,és nagyobb volt, kilógott 3,3 centi a 2 oldalán Na az kemény volt,azon röhögtem egy hétig,na ő nem szégyellte,írta mehetek vissza másikért

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:49 Termosztát

hil írta:
anubisz írta:

Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.


Szia!
De nem is azt írtam, hogy szar mind. Valamilyen előírást nem teljesít csupán, vagy picivel kijjebb van a tűrésből. Lehet, észre sem veszed. És pont azért nem történik hitelromlás, mert nincs is márkajelzés rajta elvileg. A gyártó sem és a megrendelő sem adja hozzá a nevét. Vagy gondolod, hogy legyártanak valamiket, aztán felvesznek embereket, akiknek kezébe adják a csiszolót, hogy tessék, lehet köszörülni.

Mondom, korábban volt ez itt téma, én sem hittem, de utána jártam és ez az igazság és ez bizony nem hit kérdése.
Ha meg a 15M -es motorod megfőtt pl. ez miatt, akkor max kapsz egy új termosztátot ingyen,vahgy megkérdezik, hogy ki kért meg arra, hogy ne gyári alkatrészt tetess bele?
Hallottam több olyan esetet, hogy off autónál márkaszervaízben cserélt gyári alkatrészeknél elszakadt a vezérmű szíj, törött ott sokminden és hosszú pereskedés után a szervíz állta a vezszíj cserét, de a motor generált NEM. Olvass a megfelelő oldalakon, sok ilyen eset van.



Persze,most képletesen írtam,nem pont kiemelve a termosztátot,de nem is tudom,szerintem se csiszolnak ott,max a gyártó márkajele van benne,vagy esetleg semmi,de valaminek kel lenni benne. Lehet van ilyen,de kockázatos mutyi,főleg olyan gyártónál aki beszállító nagy gyártóhoz.Persze ez csak magánvélemény.én nem dolgoztam ilyen helyen.
Én pont ezért szereltetek rizikós elemet a gyári szervizben,gyári alkatrésszel,hogy ne szívjam meg.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:27 Termosztát

hil írta:
kisg325 írta: Sziasztok!
Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem.


Szia és bocs, hogy belepofázok: írtad, gyári alkatrész, csak ki van belőle köszörülve a BMW embléma és katalógus szám. Erre Mindenki azt gondolja, hogy minőségi gyári alkatrészt vett olcsón. Sajnos az igazság az, hogy a beszállító legyárt pl. itt rengeteg termosztátot a BMW megrendelésére, logóval, számmal. Az megérkezik a BMW-hez és ők minőség ellenőrzést végeznek, lehet szúrópróba szerűen, vagy más alapokon. De lehet, hogy ezt még a gyártó végzi el. A nem megfelelő darabok sorozatok természetesen nem kerülhetnek a megrendelőhöz. Azért, hogy a gyártónak kissebb legyen a vesztesége, kiköszörülik a logót és az azonosító számot és piacra dobja azokat. Talán valamikor volt már erről szó a fórumon.
Gondolom, hihető és korrekt az írás, hogy vajon miért is köszörülik ki belőle a logót.
Csak azért, hogy ne örülj ennek a "gyári" alkatrésznek annyira, és majd ha idő előtt elhalálozik, akkor majd emlékezz a fentiekre és ne mondd azt, hogy szarok ezek a BMW alkatrészek.





Ezt nem tudom elhinni,ha nem zár a termosztát a teszten,és eladják tonnaszámra. Mikor úgy is garanciás,és egyből kiderül ha berakják,és már viszik is vissza,plusz a hitelromlás,stb.. én ezzel nem értek egyet,főleg ha valakinek megfől miatta a 15 millás kocsija.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:18 Szélvédő II. Újraragasztás,

kempelen írta:
anubisz írta: Basszus a tied elé ment amit írtam,pedig alul írtam a lezárásod után.Nem értem.Oda rakta,mintha te írtad volna. Mért csinálja?


Semmi gond értem én. Csak a többiek néznak majd furcsán.

Mintha magammal beszélgetnék



Nem tudom miért csinálja,pedig a quote alá írok mindig.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:14 Termosztát

kempelen írta:
anubisz írta:
Írd ki a nevét,ne szégyenlősködj,én kiírnám.Azért fórum,nem? hogy megbeszélje....


Pedig most már én is kíváncsi vagyok...


Nem húzzuk ki belőle,nagyon eltökéltbiztos olyan aki mindig itt van.Csak feldobja magátÉn biztos megmondanám,ha én lennék,max bocsit kérnék,szerintem sokkal elegánsabb lenne.
Biztos olyannak írt,aki sokat szól hozzá.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:10 Termosztát

Coyote írta: Sztem full alap, hogy ha egyik termosztátot cseréli az ember, akkor a másikat is. Ez olyan, mint az ablaktörlők, a gumik, a lengéscsillapítók - vagy a vízpumpa meg a görgők, esetleg az olaj meg a szűrő. Párban illik cserélni, még akkor, is, ha az egyik használható lehet.

Anubisz, a 130-nál 90 fokra én kérdeztem rá, mert nekem fura - nálam a BC-t nézve a full függőleges mutató kb. 75 foknál áll, és 5 fokos eltérés esetén már elindul a megfelelő irányba. 90 foknál már a felső fehér határon ácsorogna gondolom, tehát ez nem normális dolog. Persze lehet, hogy benyásoknál más a helyzet.


Bassztus,pedig 75 fokra meg én írnám neked,hogy alacsonynekem meg a tied furcsa. Enyém 70,72 körül áll be középre. Lehet azért mert a tied dízel.Valami termosztát guru majd megírja miért.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:07 Szélvédő II. Újraragasztás,

Basszus a tied elé ment amit írtam,pedig alul írtam a lezárásod után.Nem értem.Oda rakta,mintha te írtad volna. Mért csinálja?

anubisz Elküldve: 2011-12-19 22:06 Szélvédő II. Újraragasztás,

kempelen írta:
anubisz írta:
b_imi írta:
anubisz írta:
Nekem nincs gondom az üveggel. Kicsi rozsdafolt van a keretnél,sajnos csak úgy lehet javítani tökéletesen,ha üveg ki van véve,mert befut alá.Viszont ha már ilyen kockázatos inkább rakatok be ujjat,mert az a gond,hogy az évek alatt a sok kavics,kő,sok kis apró alig látható sérülés van rajta,ami nappal nem zavaró,csak éjjel,ha szembe világítanak,és főleg ha esik,nagyon szórja a fényt. Ezért nem szedettem még ki,mert inkább újat teszek be. Hú,milyen lehet kristálytiszta üvegen kilátni. Azért,ha már 43 ezret fizetek negyed évre,egy szélvédő csere belefog férni. Nekem nem kel pénz,betolom a márkaszervizbe,aztán csere,ott meg intéznek mindent a biztosítóval. A kis festést meg kifizetem.


Na én pont ezek miatt cseréltettem ki. Aki ezt az üveget egyben, sérülés nélkül kiveszi, az nagy penge a szakmájában, vagy nagyon ráér.


Nekem mondták is,lehet attól indult meg a rozsda,mert volt cserélve és felsértették a festést,mert én is láttam,hogy kapargatják le a régi ragasztót.
Akit én láttam,az ilyen szőnyeg,vagy linóleum vágóval karistolta,szóval gondolhatod az mit tesz a festéssel.

Pontosan,nekem pont úgy van.Szétbaszták a festést,aztán bevágták a szélvédőt és kész.Mert gyári van benne,de már nem az eredeti.
Kivételkor akaratlanul is megsérülhet a fényezés. Persze nem arra gondolok, hogy a tető mert az már ocsmány munkavégzés. De ha rendesen el van távolítva a régi cucc maradéka és a régi ragasztó környékén megsérül a fényezés, de primerrel rendesen ki van kenve a karosszéria akkor a további rozsdásodások elkerülhetőek. Az új üveg berakásakor pedig úgysem látszik semmi. Ehhez viszont lelkiismeretes szakemberre van szükség. Mert ha nem, akkor elindul a rozsda a keret alól és egy idő után már látszik a rozsda a gumikeret mellett is.


anubisz Elküldve: 2011-12-19 21:46 Termosztát

kisg325 írta: Sziasztok!

Én is leírnám kicsiny történetem pár mondatban,hátha segít valakinek. Cirka 3,5 km alatt a mutató /320D 150LE Euro4/ még a kék mezőből sem jött ki és sok km alatt sem melegedett fel teljesen! A mutató mindig kb. 1 mm-rel visszafelé dőlt,sőt előfordult,hogy menet közben vissza hült. Olvasgattam itt a topikot,így arra a döntésre jutottam,hogy cserélni kell a termosztátot. Na igen,de melyiket? Én az EGR termosztáttal kezdtem,amit a START AUTÓ-nál vettem meg BEHR gyártmányban 5263ft-ért. Megjegyzem ez a gyári beszállító és maga az alkatrész is gyári volt,csak kiköszörülve a BMW embléma és a gyári szám. Na jó,még annyi a különbség,hogy nincs rajta az a sárga tömítő "O" gyűrű. Én feketét találtam,remélem nem keményedik ki a meleg miatt,de ha mégis,akkor majd cserélem. Csere után a jelenség,hogy sokkal hamarabb melegszik,de még mindig visszafelé dőlt a vízhőfokmérő mutatója. Ergo csere a másik is,amiből viszont már ekte gyárit vettem,mert minimális volt az ár különbség és BEHR-ben nem is találtam. A gyári nagy termosztát 11604ft volt. Ennek a cseréje után már cirka 2 perc alapjáraton járatás és olyan 5 km után már teljesen függőlegesen áll a mutató. Digitálisan ez olyan 75 fok,majd további használat során fel megy 89-90 fokra és ott marad! Hosszú távon még nem próbáltam,de szerintem tuti nagy tempónál is.
A kivett termosztátokat megvizsgáltam. Az EGR termosztáton simán átfújok és szemmel láthatóan nem zár alaphelyzetben,viszont a nagy termosztát teljesen zár állapotban van. Természetesen nyomás alatt nem tudom kipróbálni,csak viszonyításképpen írtam le. Az érdekes az,hogy az új EGR termosztáton is minimálisan át lehet fújni,de a nagyon ugyanúgy nem!

Ui.: "Köszönöm a segítséget" az egyik fórumtársnak,akitől privátban kértem volna segítséget még a csere előtt,de semminemű válasz nem jött felőle,pedig direktben írogat a topikokban...


Írd ki a nevét,ne szégyenlősködj,én kiírnám.Azért fórum,nem? hogy megbeszélje az ember,nem csak a pozitív dolgokat. A hőfokra meg annyi,hogy akkor nem értem miért írták nekem a 91 fokra,hogy az mit keres ott 130-nál
Most már úgy is kérdezgetni fogják,akkor meg kár volt kiírni.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 21:40 Szélvédő II. Újraragasztás,

b_imi írta:
anubisz írta:
Nekem nincs gondom az üveggel. Kicsi rozsdafolt van a keretnél,sajnos csak úgy lehet javítani tökéletesen,ha üveg ki van véve,mert befut alá.Viszont ha már ilyen kockázatos inkább rakatok be ujjat,mert az a gond,hogy az évek alatt a sok kavics,kő,sok kis apró alig látható sérülés van rajta,ami nappal nem zavaró,csak éjjel,ha szembe világítanak,és főleg ha esik,nagyon szórja a fényt. Ezért nem szedettem még ki,mert inkább újat teszek be. Hú,milyen lehet kristálytiszta üvegen kilátni. Azért,ha már 43 ezret fizetek negyed évre,egy szélvédő csere belefog férni. Nekem nem kel pénz,betolom a márkaszervizbe,aztán csere,ott meg intéznek mindent a biztosítóval. A kis festést meg kifizetem.


Na én pont ezek miatt cseréltettem ki. Aki ezt az üveget egyben, sérülés nélkül kiveszi, az nagy penge a szakmájában, vagy nagyon ráér.


Nekem mondták is,lehet attól indult meg a rozsda,mert volt cserélve és felsértették a festést,mert én is láttam,hogy kapargatják le a régi ragasztót.
Akit én láttam,az ilyen szőnyeg,vagy linóleum vágóval karistolta,szóval gondolhatod az mit tesz a festéssel.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 21:14 Szélvédő II. Újraragasztás,

kempelen írta:
anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Még ilyet,le írtam a dumát,aztán eltűnt mikor entert nyomtam,na nem írom le mégegyszer. Ilyenkor szét Ba... az ideg.


Írd csak le Acerolacsászár nyugodtan

Kiváncsi vagyok.



Csak azt akartam,hogy van ott felül valami kis gumi rész,nem igen figyeltem,de azért írtam,mert azt hittem teljes gumi ágyazásra gondoltál,mint a régebbi kocsiknál,ahol secc,perc alatt kikapták. Én nem kockáztatok. Inkább megdobom egy kővel.Van Cascók 0% os szélvédőkár önrésszel kötve. Ha kivetetem és elrepesztik,akkor ott már vakarózhatok magamnak.Én meg nem teszek be 12 ezres utángyártottat. A gyári meg van vagy 70 ezer.


Igen. Van egy vékony gumi keret a szélvédő körül. Amikor új az üveg ezt a keretet teszik fel köré. Így ragasztják bele a kasztniba, de ilyenkor óhatatlanul összeér a ragasztóval.

Kivételkor vagy kitépik a keretet mielött nekilátnak kiszedni az üveget vagy azzal együtt vágják ki, de mindegyik esetben sérül. Ha netán mégis kijönne egyben, akkor a rángatástól, húzástól és az autóban eltöltöt idő miatt úgysem lesz jó. Tehát ezért ha veszel új üveget vagy veszel a bontóban használtat, akkor is kell egy új keret (gumikeret) a beépítés elött. Típusa válogatja mennyibe kerül, 6-8-10-12 ezer kürül mozog.

Mivel az üveg általában olyan, mint a pohár azaz nem kopik, hanem törik, esetleg érdemes bontóban szétnézned és olcsón venni gyári szélvédőt. Ha már kint van és egyben kijött, azaz sérülésmentes, akkor nincs értelme gyári újat venni. Meg kell szépen pucolni a bontottat és ugyanolyan jó lesz mint az új. Persze ha tényleg szép állapotban van. 20-30 körül biztosan kapsz gyári bontottat.


Nekem nincs gondom az üveggel. Kicsi rozsdafolt van a keretnél,sajnos csak úgy lehet javítani tökéletesen,ha üveg ki van véve,mert befut alá.Viszont ha már ilyen kockázatos inkább rakatok be ujjat,mert az a gond,hogy az évek alatt a sok kavics,kő,sok kis apró alig látható sérülés van rajta,ami nappal nem zavaró,csak éjjel,ha szembe világítanak,és főleg ha esik,nagyon szórja a fényt. Ezért nem szedettem még ki,mert inkább újat teszek be. Hú,milyen lehet kristálytiszta üvegen kilátni. Azért,ha már 43 ezret fizetek negyed évre,egy szélvédő csere belefog férni. Nekem nem kel pénz,betolom a márkaszervizbe,aztán csere,ott meg intéznek mindent a biztosítóval. A kis festést meg kifizetem.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 20:45 Műszerfal kijelzés

BarG írta: Na szóval, a sárga motorhiba lámpa a TÚL SOK LEVEGŐMENNYISÉGTŐL volt!


Nekem bejött a tippem, nekem is az csavarta meg a keverékarányt és rossz a tömegmérőd most? vagy csak tisztítani kellett?

anubisz Elküldve: 2011-12-19 20:43 Szélvédő II. Újraragasztás,

kempelen írta:
anubisz írta: Még ilyet,le írtam a dumát,aztán eltűnt mikor entert nyomtam,na nem írom le mégegyszer. Ilyenkor szét Ba... az ideg.


Írd csak le Acerolacsászár nyugodtan

Kiváncsi vagyok.



Csak azt akartam,hogy van ott felül valami kis gumi rész,nem igen figyeltem,de azért írtam,mert azt hittem teljes gumi ágyazásra gondoltál,mint a régebbi kocsiknál,ahol secc,perc alatt kikapták. Én nem kockáztatok. Inkább megdobom egy kővel.Van Cascók 0% os szélvédőkár önrésszel kötve. Ha kivetetem és elrepesztik,akkor ott már vakarózhatok magamnak.Én meg nem teszek be 12 ezres utángyártottat. A gyári meg van vagy 70 ezer.

anubisz Elküldve: 2011-12-19 19:26 Szélvédő II. Újraragasztás,

Még ilyet,le írtam a dumát,aztán eltűnt mikor entert nyomtam,na nem írom le mégegyszer. Ilyenkor szét Ba... az ideg.