anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-12-06 17:55 Féktárcsa és fékbetét

hancurozo írta:
anubisz írta:
jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?


Igen. Az van a dugattyún, és az akadályozza meg a munkahenger szivárgását.


Az szivárgott nekem,mikor rá políroztak a dugattyúra ( a rozsdás részre ) még azt sem tartom kizártnak,hogy én is megfújtam valamivel,mikor nem ment vissza,és szenvedtem vele,csak már nem emlékszem.Á,de nem,mert a fékes cserélte azt is, szerintem elég volt az a pár mikron amit leszedett a polír,már nem volt pontos a méret.Annyira érzékeny az a gyűrű,hogy csak a fékolajjal kompatibilis?

anubisz Elküldve: 2011-12-06 17:34 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?

anubisz Elküldve: 2011-12-05 23:17 Féktárcsa és fékbetét

gyurci0422 írta: Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.


Csakis,ha tökéletes állapotba vannak a dugattyúk,ha el kezdte zabálni a rozsda az általában kilógó részt,akkor csak feszítővel megy vissza,és persze ajándékba szét is szedi a tömítést,és mindjárt szivárogni is kezd.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 20:26 Társalgó

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
RePTaiL írta:
Upsz valóban....

http://www.coolprojectors.com/...DDRL-C.jpg

nah erre gondoltam, ha valaki tud olyan linket vagy képet ahol már beszerelve van ossza meg legyen oly kedves, mert kíváncsi vagyok rá


hát ez valami förtelmes. biztos be nem tenném. de kinek mi....


Így nehéz megítélni,berakva ki tudja mit mutat.De ha nagyon filléres a kialakítás,a minőség ,akkor nem sokan fogják megvenni.


kb 1-2 hete láttam beépítve képről vagy videóról csak, de nem tom elyikbe, gyorsan túlléptem rajta.

Lehet szar az összhang,kíváncsi lennék mit mutat E46 ba. Lehet szar. Megnéznék egyet vele

anubisz Elküldve: 2011-12-05 20:21 Társalgó

YELLOW írta:
RePTaiL írta:
Upsz valóban....

http://www.coolprojectors.com/...DDRL-C.jpg

nah erre gondoltam, ha valaki tud olyan linket vagy képet ahol már beszerelve van ossza meg legyen oly kedves, mert kíváncsi vagyok rá


hát ez valami förtelmes. biztos be nem tenném. de kinek mi....


Így nehéz megítélni,berakva ki tudja mit mutat.De ha nagyon filléres a kialakítás,a minőség ,akkor nem sokan fogják megvenni.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 20:17 Társalgó

RePTaiL írta:
anubisz írta:
RePTaiL írta:
anubisz írta:
RePTaiL írta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA...0669892731

Láttatok már ilyen lámpás BMW-t? Nekem kajak tetszik olyan a lámpája mint az i-s concept BMW-nek


jó ez a link,csak meg nem nyílik soha,egy böngészővel sem.Fehér lapon pörög egy karika,azt akkor jóccakát. Már vagy fél órája.Vagy ez valami vicc?


Upsz valóban....

http://www.coolprojectors.com/...DDRL-C.jpg

nah erre gondoltam, ha valaki tud olyan linket vagy képet ahol már beszerelve van ossza meg legyen oly kedves, mert kíváncsi vagyok rá


Azt hittem,már a gépem rossz. Ez tényleg szép,csak milyen lehet kézben,nem e valami széthullós darab.És ez mibe jó?


ez az I-s concept tuning lámpája az e46-nak....lehet h rendelek is egy párat
Itt van az I-s szériában:
http://static2.origos.hu/i/101...mwvid1.jpg


Faceliftbe?

anubisz Elküldve: 2011-12-05 20:08 Társalgó

RePTaiL írta:
anubisz írta:
RePTaiL írta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA...0669892731

Láttatok már ilyen lámpás BMW-t? Nekem kajak tetszik olyan a lámpája mint az i-s concept BMW-nek


jó ez a link,csak meg nem nyílik soha,egy böngészővel sem.Fehér lapon pörög egy karika,azt akkor jóccakát. Már vagy fél órája.Vagy ez valami vicc?


Upsz valóban....

http://www.coolprojectors.com/...DDRL-C.jpg

nah erre gondoltam, ha valaki tud olyan linket vagy képet ahol már beszerelve van ossza meg legyen oly kedves, mert kíváncsi vagyok rá


Azt hittem,már a gépem rossz. Ez tényleg szép,csak milyen lehet kézben,nem e valami széthullós darab.És ez mibe jó?

anubisz Elküldve: 2011-12-05 19:54 Társalgó

RePTaiL írta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISA...0669892731

Láttatok már ilyen lámpás BMW-t? Nekem kajak tetszik olyan a lámpája mint az i-s concept BMW-nek


jó ez a link,csak meg nem nyílik soha,egy böngészővel sem.Fehér lapon pörög egy karika,azt akkor jóccakát. Már vagy fél órája.Vagy ez valami vicc?

anubisz Elküldve: 2011-12-05 11:01 Műszerfal kijelzés

anubisz írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta: Olyan problémám van,hogy az aksiról a sarukat levettem ,mert tölteni kellett az aksit(bemérettem az indító áram az o.k. volt csak a töltöttsége 30%-os volt sok volt a 2-3 km -es városi ugra bugra)A lényeg visszaraktam a sarukat és időt nem tudom beállítani.Nyomkodtam én a bal-jobb gombot de semmi...


mert nem nyomkodni kell, hanem a jobb oldalit tekerni, de csak picit. persze ahhoz a műszerfalon az órát kell látnod.


Tekergettem a jobb oldalit és érzéssel,de semmi nem történt és természetesen az "órára" volt állítva


de érezted, hogy kattan? mintha megnyomna valami kis gombot? mert olyan érzést kelt, mikor nyomod ugyanezt a gombot. csak tekerni kell.


Így van éreztem,hogy kattan ,de semmi


Le van írva a manualba,hogy kel csinálni,töltsd le alulról,úgy is jó ha megvan.

74 oldal.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 10:44 Díszlécek

jons írta:
Coyote írta: Az előbb megérkezett egy hatalmas csomag a futárral (kb. 60x40x40 cm) ami mindössze egy kilót nyom Benne a gyári műszerfal betétek a Schmiedmanntól.

Alig várom hogy beszereljem, ha bejön, akkor beruházok az ajtók betétjeibe is.

Ha valaki igényt tart a sérülésmentes fabetétjeimre, most jelentkezzen! A váltó körüli keret 4 e-ablakos.


Milyen betétek? Mármint amit kaptál most?


Milyen betétetcsajok sírva röhögnének

anubisz Elküldve: 2011-12-05 10:42 Műszerfal kijelzés

zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta: Olyan problémám van,hogy az aksiról a sarukat levettem ,mert tölteni kellett az aksit(bemérettem az indító áram az o.k. volt csak a töltöttsége 30%-os volt sok volt a 2-3 km -es városi ugra bugra)A lényeg visszaraktam a sarukat és időt nem tudom beállítani.Nyomkodtam én a bal-jobb gombot de semmi...


mert nem nyomkodni kell, hanem a jobb oldalit tekerni, de csak picit. persze ahhoz a műszerfalon az órát kell látnod.


Tekergettem a jobb oldalit és érzéssel,de semmi nem történt és természetesen az "órára" volt állítva


de érezted, hogy kattan? mintha megnyomna valami kis gombot? mert olyan érzést kelt, mikor nyomod ugyanezt a gombot. csak tekerni kell.


Így van éreztem,hogy kattan ,de semmi


Le van írva a manualba,hogy kel csinálni,töltsd le alulról,úgy is jó ha megvan.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 09:29 Segítség, beázik az autóm!!!!

vin99 írta:
kempelen írta:
anubisz írta:
vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.


Ha valaha is ragasztották a gyári beszerelés után az előző tulajnál, mert mondjuk megpattant a gyári üveg és cserélni kellett a szélvédőt, akkor bármi előfordulhat. Rosszul dolgoztak az új üveg alá a keretnél, kevés volt a ragasztó vagy ott ahol beázik vékonyan kötött és mivel a szélvédő egyébként is nagyban segít az autó merevségében ezért bármi előfordulhat.

Nagyjából 8-10-15 éve még csak a három nagy európai üveggyártók termékeit lehetett kapni és ezek mindegyike megbízható márka volt. Annak idején megtanulta az ember hogy ha beázik valahol a szélvédő, akkor csakis az ronthatta el aki beszerelte, akár akaratán kívül is.

Ma már sajnos a piacon van a kínai üveg is és az árai nyomottak. Rengeteg garanciális problémával a szokásos kínai minőségben. Mivel nem csak idehaza, hanem külföldön is fontos szempont az ár ezért ott is kaphatóak a minőségi üveghez képest nyomottabb áron.
Volt ahol szélvédő csere után a negyedik ablaktörlő lapátkészlet után jöttek rá, hogy púpos a szélvédő közepe, mert olcsó kínait akart az ügyfél és sajnos már beszerezhető, ami mint írtam 8-10-15 éve még nem volt lehetséges.
Ugyanez vonatkozik a beszerelő segédanyagokra is.

Ennek fényében:

- az üveg még a gyári szerelés, annak ragasztásának elengedése igen csekély (nem is adnék erre esélyt)
- valamikor cserélve volt az üveg már nem az amit a gyárban beraktak és rosszul tették be
- jól tették be, de a ragasztó és vagy a primer és vagy az üveg silány minőség (láttam én már szilóval betett szélvédőt is)

Mást nem tudsz tenni, mint ha bizonyítottan az üveg miatt ázik be, akkor üveg ki és üveg újra be.

Másik lehetséges hibaforrás: nincs neked véletlenül napfénytetőd?

Köszi a válaszokat!!!

Nincs napfénytető.
Tudtok ajánlani vmi megbízható szakit üveg ki-be szerelésre Bp-n vagy vonzáskörzetében? Nem szeretném ha sérülne a szélvédő! Időben árban mi a reális? Esetleg szélvédő ha sérülne gyári vagy utángyártott érdemes(milyen utángyártottat javasolsz kb árak)?
Miből lehet megállapítani hogy már cserélve volt a szélvédő. Egyébként ha cserélték akkor tuti hogy német szakszervíz csinálta, 3 évesen vettem kint.

THX








Hát csak oda vidd ahol garantálják is,hogy nem reped el mikor kiszedik,vannak akik házhoz is mennek,mikrobusszal.Ott helyben kikapják,és vissza is teszik,múltkor láttam egy ilyen mutatványt.Mire kettőt pislantottam végeztek is.
Szerintem ne tegyél bele,csak eredetit,inkább szerezz rá egy betétlapot,és dobd meg kővel,aztán kicserélik,mint egy 15 000Ft üveget beletegyél. El is repedhet,és még lehet baleset veszélyes is. Ki tudja balesetkor hogy viselkedik.Lehet az ember nyakába omlik az egész Kínai szar.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 09:20 Akkumulátor

berencsiistvan írta:
anubisz írta:
berencsiistvan írta: Sziasztok!
lenne egy olyan kérdésem, hogy ha az autó utastérvilágitása ajtónyitáskor villog, meg néha nem is világít, + 1 napja a jobb hátsó lámpám teljesen meghalt.... lehet köze ezekhez annak, hogy talán már nem elég jó az aksim?


Miért? nem indul a kocsi? vagy nehezen indul? esetleg elhalványulnak a fények,műszarfal világítás indítás közben?
Ha olyan gyenge lenne az aksid,hogy már ajtónyitásra is alig pislákolna a fény,gondolod tudnál még vele indítózni,egyet,kettőt,hármat? Maximum kattanna hármat az önindító,és The Emd. Inkább meg kéne nézni a kontaktokat. Ugyan már leírtam párszor,de megteszem megint,nem véletlen hogy így télen megszaporodnak az ilyen gondok.
Az elöregedett,koszos csatlakozók,érintkezők,és a hideg miatt fellépő minimális zsugorodás,tágulás,nem jó párosítás. A villogás többnyire kontakt hiba,mikor éppen csak kap is,meg nem is áramot valami. Bár vannak kivételek.
Hátsó lámpa szintén,vagy égő,vagy kontakt lesz.


Köszi szépen a gyors választ
leellenőrzöm a leírtakat


Én sokat szívtam a hátsó lámpával,mint te az a lemezes érintkező miatt,állandóan elrázódott tőle az égő,mindig hajlítgatni,igazgatni kellett mire beállt.Mindig elment nekem is az egyik hátsó féklámpám. De jó hogy elfelejtették a menetet már mindenhol.

anubisz Elküldve: 2011-12-05 01:33 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

kempelen írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
KohenE30 írta: Üdv mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy 1985-ös E30 M10B18-as bömösön és komoly karbi problémái vannak (Pierburg 2BE...). Ezért száműzném a karbit és injektorra cserélném. Vettem is egy üzemképes injektoros (K-Jetronic) E30-ast szintén M10B18 1984. Egy szerelő ismerősöm elvállalta, hogy átrakja, csak sajnos időközben egészségügyi problémája lett, így el se lett kezdve a projekt. Az autót a kertemben csinálta volna egy falak nélküli garázsban ahol mind a 2 kocsi egymás mellet áll a könnyebb szerelhetőség érdekében, fűtés sajnos nincs csak amennyit az 500w-os refik nyújtanak + az autóban egy elektromos melegítő. Szóval egy olyan szerelő jelentkezését várom, aki a legjobb áron vállalná RÖVID határidővel, rendelkezik megfelelő szerszámokkal, szaktudással és bírja a hideget mivel az autót itt kéne életre kelteni a kertbe vagy ha van műhelye akkor oda is tudnám vitetni de csak a XVI. vagy szomszédos kerületeibe. A pénzt természetesen a végén adom ha az autó megfelelően működik, ha eljön és megismer, nem fog attól tartani, hogy nem fizetnék...

Erre az e-mail címre várom az árajánlatokat: kohen88@gmail.com
Vagy ezen a mobilszámon: 0620 488-3179

Előre is köszönöm! Henrik


Attól tartok, hogy nem fognak összeverekedni a jelentkezők...


én is ezt gondoltam, de nem akartam leírni. + amit kempelen írt! totál jogos és igaz. én átgondolnám az elvárást a tények tudatában... de sok sikert. szerintem ilyen emberek nem olvasnak itt. poweren hamarabb találnál jelentkezőt.


Amit írtam nem azért írtam, mert a poweren rögtön talál megfelelő szakembert.

A rendszer sajátosságai miatt írtam.

A K-jetronicot és a típus korszerűbb utódait 1973-től egészen a 90-es évek közepéig, rengeteg féle változatban építették be.

A rendszer összetettsége és a tisztaságra fokozottan érzékenysége miatt még a legjobb, szó szerint a legjobb szakembereket is az őrületbe tudja kergetni.

A segédberendezések árai a csillagos eget verik, bontott alkatrészek beszerzése pedig csak időleges megoldást nyújt annak tudatában, hogy ebben a kokrét esetben is 20-25 éves alkatrészekről beszélünk.

Mint írtam a kevésbé tapasztalt szerelőknél 100% a szívás, aki pedig tényleg szakmájának mestere, az nem fog kimenni semmiféle kertbe, olcsón, hogy akár hosszú órákat, napokat, heteket szívjon, minre összerakja a rendszert.
Aki azt hiszi, hogy ez csak annyi, hogy egyikről leszedek három csavart és azt átszerelem a másikra, azok tényleg nincsenek tisztában azzal mivel jár egy ilyen.

Tény és való, hogy a típust rengeteg autóba szerelték és még mindig rengeteg fut belőle ideheza is, az alapok általában mindegyiknél megegyeznek, de minden motortípuson különböző megvalósításokkal találkozhatunk.

Saját véleményem, hogy inkább a karburátor javítására kellene koncentrálni és a biztosan elhúzódó szívást elkerülni a K-Jetronic-kal.

De ne legyen igazam és Henrik találja meg a megfelelő embert az elképzeléséhez.
Ehhez kívántam sok sikert neki.





Ez ám az egyenruhádhoz méltó fegyelmezett hozzászólás szinte ittam a betűket

anubisz Elküldve: 2011-12-05 01:28 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

bmw320d4 írta:
KohenE30 írta: Üdv mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy 1985-ös E30 M10B18-as bömösön és komoly karbi problémái vannak (Pierburg 2BE...). Ezért száműzném a karbit és injektorra cserélném. Vettem is egy üzemképes injektoros (K-Jetronic) E30-ast szintén M10B18 1984. Egy szerelő ismerősöm elvállalta, hogy átrakja, csak sajnos időközben egészségügyi problémája lett, így el se lett kezdve a projekt. Az autót a kertemben csinálta volna egy falak nélküli garázsban ahol mind a 2 kocsi egymás mellet áll a könnyebb szerelhetőség érdekében, fűtés sajnos nincs csak amennyit az 500w-os refik nyújtanak + az autóban egy elektromos melegítő. Szóval egy olyan szerelő jelentkezését várom, aki a legjobb áron vállalná RÖVID határidővel, rendelkezik megfelelő szerszámokkal, szaktudással és bírja a hideget mivel az autót itt kéne életre kelteni a kertbe vagy ha van műhelye akkor oda is tudnám vitetni de csak a XVI. vagy szomszédos kerületeibe. A pénzt természetesen a végén adom ha az autó megfelelően működik, ha eljön és megismer, nem fog attól tartani, hogy nem fizetnék...

Erre az e-mail címre várom az árajánlatokat: kohen88@gmail.com
Vagy ezen a mobilszámon: 0620 488-3179

Előre is köszönöm! Henrik


Attól tartok, hogy nem fognak összeverekedni a jelentkezők...


Ez durva volt,beszartam rajta