anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-05-17 10:08 Motor-váltó

Tegnap ünnepélyesen kilehelte a váltóm a lelkét. De aranyos volt mert majdnem haza tudott hozni, a szakadó esőbe, csak úgy pár km-re adta fel a harcot a lakástól.
Már régóta tudtam, hogy nem az igazi, van már benne vagy 400, de soha nem kapcsolt félre, vagy szarakodott, csak már durván váltott, mostanában meg folyamatos rezonancia volt a kocsiba, ami már a halálának a kezdete volt.
A végzetes esemény kezdete az autópályán történt, sima 120 as haladásnál, mikor kezdtem gyorsítani alulról rángatást éreztem, a fordulat mutató meg ugrált 1,2 centit le fel,azt minden gyorsításnál csinálta,( tipikusan a váltó halál első jele )
Már csak 80 al mentem, és imákat mormoltam,hogy haza érjek, de már egy kamiont se nagyon tudtam előzni, mert alig akart gyorsulni.
Na a városba érve az első piros lámpa, már ott alig akart indulni el, aztán kb 200 méter már menni alig akart, kidobta a fogaskereket a váltó hibára is.
Csak bőgött a motor a kocsi meg állt, nem ment.
Leállítottam a motort. 5,10 perc után indíttok,akkor 70 métert menni tudtam, utána megint csak a motor pörgött, kocsi nem ment.
Kis pihenés után, mire megjött a mentő, arra még felállt a saját lábán, fel tudtam vele menni.
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.
Most volt náluk egy x5 az 450 ezer volt. Mivel sok a melójuk, úgy 8,10 nap.
Majd rakok fel képeket milyen volt a wandler, mert az tutira szétfosta magát. Csak annak a felújítása 70, Remélem utána újra úgy vált mint a vaj majd.

anubisz Elküldve: 2014-04-04 09:39 Gumiabroncs

si3rrabravo írta:
anubisz írta:

Nem arról megy a vita, hogy jó,vagy nem


Van aki itt fel sem rakná az asszimetria miatt, akkor neki csak nem jó valamiért.


Hát én felraktam,már tavaly, pont a tesztek miatt, nem is azzal van a gondom,hanem, hogy az egyik oldalon miért előre, a másikon miért hátra állnak a minták,arról már nem is beszélve, hogy a márkanév is bal oldalon G vel előre pörög, jobb oldalon meg R el előre, szupi, ez így biztos nem jó olyan mintha 4 db balosat szereltek volna körbe a kocsin.

anubisz Elküldve: 2014-04-04 09:12 Gumiabroncs

si3rrabravo írta: Érdekes a vita, a nemzetközi E46 fórumok magasztalják az asszimetrikus goodyear 2-t.

255/35/18 méretben, 200 pozitív visszajelzés csak nem elfogultság lehet.

http://www.tyrereviews.co.uk/T...-Tyres.htm

Nedves tapadását is eléggé magasra értékelték.


Nem arról megy a vita, hogy jó,vagy nem

anubisz Elküldve: 2014-04-04 03:52 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Ez most komoly, hogy ilyenre vissza írtok. Még viccnek is rossz. Az ilyeneket szoktátok fikázni,az ilyenek miatt veszünk meg hulladék autókat, mert nem cserél ki egy tömítést, inkább körbe ragasztaná, vagy vakolná gipszel. Esze van hozzá,hogy azt higgye,az olajon megragad majd bármi !!!! Ezt ha nem olvasom,nem hiszem.
Szivárog az olaj,körberagasztom, mert nincs kedvem cserélni tömítést.
Ez már botrányos hány hülyével fut itt össze az ember.

UI : Legközelebb az jön, hogy letakarjuk az olajszintjelzőt ,ha világit, minek utána tölteni, letakarom, és megszűnt a probléma. Fasznak világit itt nekem.

anubisz Elküldve: 2014-04-03 14:28 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta: Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.



a kérdés jó. oké, hogy van külső/belső oldal, cak a minták a két oldalon ellenkezőleg néznek.
ebben a topic-ban március 12-én (2. oldal) erről pofáztam, persze én vagyok a hülye, hisz külföldön is így teszik fel, pedig láttam olyan gumit, aminek volt normálisan párja, mint az F1-es autók gumijánál is. nem írom le még1x, olvasd el ha érdekel.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/gumi.html?p=2


Ez tuti, hogy fos az egész, ilyen nincs, hogy egyik oldalon így áll,másikon úgy áll,már a kinézet miatt se, meg nem mindegy merre nyomja ki a vizet. Ezt meg fogom kérdezni a gyártótól, Eleven a márkanév is ellenkező irányba forog, mint a másik oldalon. Szerintem tükröznie kellene a 2 oldalnak egymást. Többet nem veszek ilyet, ha ez így normális, de szerintem kizárt.

anubisz Elküldve: 2014-04-03 01:50 Gumiabroncs

Valaki gumis nagyágyú, meg tudná mondani az Asymmetric gumikban nincs balos, jobbos ?
Már azért bátorkodom kérdezni, mert ugyan gumis szerelte fel, de így 1 év után most nézem, hogy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 bal oldalon hátrafelé mutatnak a külső peremen levő minták ívei, a jobb oldalon,meg előre mutatnak,
Most ez kúrva magas nekem, ne má, hogy van olyan gumi,ahol másképp néz ki a bal,és a jobb oldal minta, már a kinézetbe se mindegy. Itt valami kurvára nem stimmel, Vagy az asymmetriához ez is hozzá tartozik, hogy bal oldalon, így, jobb oldalon úgy áll a minta?

Bal oldalon hátrafelé ível.


Jobb oldalon előre felé ível.


anubisz Elküldve: 2014-03-12 22:22 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Gondolom némely típusba van ilyen, de berakta végül is a powert


én ezt sosem értettem. ha viszek valamit és én mondom, hogy tegye be, akkor miért ellenkezik? az én hibám ha rosszabb lesz, amennyiben ő normálisan elvégzi a munkát. nyílván az is a jó szerelő tulajdonsága, hogy tegyük fel fel akarja nyitni a szemed, és segíteni, vagy felhívni valami a figyelmed. csak nem kell mindig túl esni azon a határon.
és amúgy mit érzel milyen a powerrel?


Adtam még 3000 jattot a kért lóvéra, erre hálából lenyúlta az egyik tengelycsonk anyát, mert kettőt vittem,( azt mondta a csomagtartóba van ami nem kellett,nem néztem meg csak itthon, elhittem amit mond ) csak egy kellett, 2800 darabja. És a maradék olajat a difibe, 0,75 megy bele ( az elsőbe ) 1 litert vittem, nehogy maradjon ha utána kell tölteni.Már ha kicserélte, mert sosem tudom meg.
Mit mondjak, most aztán vigyázni kell az úthibákra, egyből érezni. Még keveset mentem vele, ma raktam fel a nyári gumikat,amúgy is más a 205 ös után, egyből viszi minden úthiba, rendesen markolni kell a kormányt.



nekem is durva volt az első utam haza. aztán már elég jól megszoktam, szonte fel sem tűnik. csak ugye a simához képest akkor, nagyon fura volt. még a döccenőknek is olyan hangja volt, vagy repedésen átmenésnek, mint egy új autónak.


rámentem ilyen útba olvasztott fényjelzőkre, alig lóg ki, de rendesen csattogott a gumi rajta, hát persze, nem nyeli úgy el mint a puha gumi, de ha megszokja az ember, talán úgy érzem jobban is viszi a nyomvályú, mert közvetlenebb a kormányzás. Most már nagyon kel lassítani az átjárókba is.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 22:13 Nagyobb sebességnél rezonálás

Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 22:07 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
Gondolom némely típusba van ilyen, de berakta végül is a powert


én ezt sosem értettem. ha viszek valamit és én mondom, hogy tegye be, akkor miért ellenkezik? az én hibám ha rosszabb lesz, amennyiben ő normálisan elvégzi a munkát. nyílván az is a jó szerelő tulajdonsága, hogy tegyük fel fel akarja nyitni a szemed, és segíteni, vagy felhívni valami a figyelmed. csak nem kell mindig túl esni azon a határon.
és amúgy mit érzel milyen a powerrel?


Adtam még 3000 jattot a kért lóvéra, erre hálából lenyúlta az egyik tengelycsonk anyát, mert kettőt vittem,( azt mondta a csomagtartóba van ami nem kellett,nem néztem meg csak itthon, elhittem amit mond ) csak egy kellett, 2800 darabja. És a maradék olajat a difibe, 0,75 megy bele ( az elsőbe ) 1 litert vittem, nehogy maradjon ha utána kell tölteni.Már ha kicserélte, mert sosem tudom meg.
Mit mondjak, most aztán vigyázni kell az úthibákra, egyből érezni. Még keveset mentem vele, ma raktam fel a nyári gumikat,amúgy is más a 205 ös után, egyből viszi minden úthiba, rendesen markolni kell a kormányt.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 20:34 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
laleeboy írta:
anubisz írta: Valaki megmondaná, hogy szerintetek ebbe az első lengőkar hátsó szilentbe olaj van? Nem csak sima gumi az egész?
http://www.partsvp.com/product...3_zoom.jpg


Ez sima tömör gumi, nincs benne olaj



Egy szerelő ma ezt mondta nekem, mikor mutattam a powerflexet, hogy rakja be nekem oda, hogy az oda nem jó, mert a gyáriba olaj van meg minden a tompítás véget. Most vitázzak vele a hülyeségén? Ja BMW van neki. Sorry


azt nem tom, de úgy tudom ebben a fajtában van valami folyadék, vagy zselé, vagy mi a fene...

Ha teljesen zárt rendszer az egész az elképzelhető, de az enyém, meg sok változat nyitott rések vannak benne. Lehet,hogy van valami komfortosabb változat. Kíváncsi lennék menyi idő alatt hasad ki, ha van ilyen.


ezt a fajtát, amit linkelten láttam már kihasadva üreges. sőt amikor a poliuretán került be és szedték le a Febi Bilstein-t, abból is folyt ki cucc. saját szemmel láttam. úgyhogy az előbb rosszul is fogalmaztam, hogy úgy tudom, mert tudom, hisz láttam.


azért nem zártam ki, de az enyém biztos tömör. A neten is láttam már szakadva, meg van más típusba is ilyen fajta.


jah ezt csak arar mondtam, hogy lehet neki is iylen van, nem olyan mint neked, aztán emiatt asszociált rá, hogy lé van benne.


Gondolom némely típusba van ilyen, de berakta végül is a powert

anubisz Elküldve: 2014-03-12 20:31 Motorolaj

YELLOW írta:
anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


nekem 10-12ezer alatt 2-3mm-t csökken a nívón. nem nem benzines az olaj, meg nem is hűtővizes. ez kb 1-1,5 decit jelenthet.


Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 20:28 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
laleeboy írta:
anubisz írta: Valaki megmondaná, hogy szerintetek ebbe az első lengőkar hátsó szilentbe olaj van? Nem csak sima gumi az egész?
http://www.partsvp.com/product...3_zoom.jpg


Ez sima tömör gumi, nincs benne olaj



Egy szerelő ma ezt mondta nekem, mikor mutattam a powerflexet, hogy rakja be nekem oda, hogy az oda nem jó, mert a gyáriba olaj van meg minden a tompítás véget. Most vitázzak vele a hülyeségén? Ja BMW van neki. Sorry


azt nem tom, de úgy tudom ebben a fajtában van valami folyadék, vagy zselé, vagy mi a fene...

Ha teljesen zárt rendszer az egész az elképzelhető, de az enyém, meg sok változat nyitott rések vannak benne. Lehet,hogy van valami komfortosabb változat. Kíváncsi lennék menyi idő alatt hasad ki, ha van ilyen.


ezt a fajtát, amit linkelten láttam már kihasadva üreges. sőt amikor a poliuretán került be és szedték le a Febi Bilstein-t, abból is folyt ki cucc. saját szemmel láttam. úgyhogy az előbb rosszul is fogalmaztam, hogy úgy tudom, mert tudom, hisz láttam.


azért nem zártam ki, de az enyém biztos tömör. A neten is láttam már szakadva, meg van más típusba is ilyen fajta.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 20:05 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
laleeboy írta:
anubisz írta: Valaki megmondaná, hogy szerintetek ebbe az első lengőkar hátsó szilentbe olaj van? Nem csak sima gumi az egész?
http://www.partsvp.com/product...3_zoom.jpg


Ez sima tömör gumi, nincs benne olaj



Egy szerelő ma ezt mondta nekem, mikor mutattam a powerflexet, hogy rakja be nekem oda, hogy az oda nem jó, mert a gyáriba olaj van meg minden a tompítás véget. Most vitázzak vele a hülyeségén? Ja BMW van neki. Sorry


azt nem tom, de úgy tudom ebben a fajtában van valami folyadék, vagy zselé, vagy mi a fene...

Ha teljesen zárt rendszer az egész az elképzelhető, de az enyém, meg sok változat nyitott rések vannak benne. Lehet,hogy van valami komfortosabb változat. Kíváncsi lennék menyi idő alatt hasad ki, ha van ilyen.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 20:03 Motorolaj

Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.

anubisz Elküldve: 2014-03-12 19:51 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?


Kedves oxigén...amit már írtam hogy ezek az öntanuló váltók a vezető vezetéséhez alkalmazkodnak,én nem sportosan vezetek hanem normálisan nekem se pakol vissza 1-2 fokozatot hirtelen padlozásnál.de megtapasztaltam hogy ha sportosabbra veszem a dolgót akkor ő is egy bizonyos kilométer után már gyorsabban vált+reagál..
motortartó+váltótartó bak csere is sokat segíthet én most estem át rajta..Ha szembe állsz az autóval és nyitva van a géptető és jár a motor és szar a motortartó bakot általában a jobb oldali szokott szar leni akkor ha leállítod akkor mintha beesne abba az írányba..Én is a Nyári Janihoz fogok menni


Nekem egyből visszapakol 2000-es fordulat alatt, bármekkora gázt adok. Meglátjuk, hogy mennyire nyugszik meg és áll be a váltó a köv. 5-600km-en. A motortartó + váltótartó bakot megnézem, köszi a tippet

Egy dolgot mondtak még (Nyári úr és egy békéecsabai márkaszervíz is, függetlenül), hogy ugyan ők sem tudják teljesen az okát, de az E46 automatákat általában a _nem_ gyári akksi is megöli idővel. Én most fogok bele venni egy gyárit, mert úgy tudom nem az van benne...tiszta hülyeség.


a nem gyári aksi, jaj ezen sírok. szerencse,hogy mindig van mire fogni.Ha napelemes lenne a kocsi,akkor az erősebb napsütés lenne a hibás.
Soha az életbe ilyen variációt nem hallottam. És mi ölné meg? az erősebb áram? Nincs fesz szabályozás? Mit öl meg? az elektronikát? Bezzeg a motor vezérlést nem öli meg? és semmi más elektronikát? Na futok egyből veszek egy gyárit 40 ropiért. Ezt az Exidét meg kibaszom a kukába. Akkor a sok hifi őrültnek mind rossz a váltója, mert ugye azoknak bika aksi van a kocsiba.

És ha sportba van,nem vált el, csak a pirosnál, minden fokozatba.


Persze, lehet hogy hulyeseg ez az aksi kerdes, de lehet, hogy kisebb teljesitmenyu van most benne, mint ami kellene. Este meg fogom nezni.

Nem sportban van gond, hanem D-ben, a sportot nem hasznalom egyaltalan.


Minimum,ha váltó javítva volt,már csak végigpróbálom többször is minden funkciót, azok hogy reagálnak, sport állásba, és le,fel tologatósba is.


Kiprobaltam, mukodik minden. Az aksi gyari BMW 80ah-s. Holnap elviszem egy baratom szervizebe, ok is mennek vele es majd kiderul, hogy mi a velemeny. Plusz a rezonalas miatt (gazelvetelkor vagy egyenletes sebessegnel) cserelik majd - elvileg - a kardan kereszt csapagyat, ha megoldja a gondot akkor nyitok egy pezsgot!

Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/