anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-11-21 23:11 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Múltkor termosztát cserénél,egy másik szerelő,fogytam 10 kilót. Venti nem jött le,kalapács,csapkodta a kulcsot,mondom lepattan széttöri az olajszűrőházat vagy mást,mindjárt 100 ezer. A hűtő borítást úgy húzta ki a hűtő,és a venti között,hajlottak a venti lapátjai,jó hogy nem törtek el,utána mégis lejött a venti. A csövek húzása,rángatása,tépkedése,basszus,mondom mindjárt szétbasz ott elől mindent

anubisz Elküldve: 2011-11-21 23:03 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

K_Gergo írta:
anubisz írta: ...
Szóval ezek alapján lehet következtetni,hogy egy sima hibafeltárás, vagy 150 ezer,neki ugranak 5 en,kiszednek mindent, te meg bevizelsz,mikor perkálni kell,az meg nem előnyös így mínuszba összehugyozva hazasétálni.

Azt ha bebizonyítod hány szerelő állt neki,óránként,fejenként 5000 ért benyalok neked,hidd el amit mondanak 1 óra 20 ezer 4 szerelővel,10 órát keresgélnek negyed millió.

hát én max 60-80 ezret tippelnék inkább, de tény, hogy ezek alapján akármennyit kiszámlázhatnak.

szerintem ez egy bizalmi szakma, mindenki maga mérlegel, hogy kihez milyen szempontok alapján viszi. hiába állok bárki mellett, a pressziógyakorláson túl sokat nem érek el vele, csak ugatom a témát... én pl a te márkaszervizesdidet se értem, érveid dacára. kinek-mi...


Csak főalkatrész csere stb viszem Márkaszervizbe,a garancia miatt,mint a szerelésre,mint az alkatrészre,mert ugye másnál csak 3 lépés a gari,Menj vissza egy mezei szerelőhöz,hogy szétment a 180 ezres alkatrész 1 hónap alatt, vihetsz egy ütőt is mindjárt. Nekem annyit megér ha 270 ezerért uj kormányművet cserélek,és gond lesz vele,ne keljen betámadni a szerelőt,hogy mi a fasz van, majd gondolod egyből zsebbe nyúl és fizet,és ingyen szerel.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 22:54 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

K_Gergo írta:
anubisz írta: Persze úgy nézek ki mint egy milliomos? Pont az a gáz hogy Érden van,hogy jövök haza Győrbe? ja és írják az oldalon,nem szeretik,nem is engedik hogy ott legyél mikor csinálják a kocsit,na köszi,megmasszírozzák 50 ezerért, a semmire, de lehet hogy 100,vagy 200 ezerért.Aztán szopjam ki az ujjamból mit vizsgáltak rajta.

azon összegek alapján, amiket eddig itt elejtettél: igen.
meg tudom érteni az ő szempontjukat is...ha annyira érdekel, kikérdezed őket a javítás után. ők így dolgoznak, legalább nyíltan vállalják, és hírükből fakadóan valószínűleg meg is tehetik.


Persze megértem,de ne gondold ha megtalálják 10 perc alatt a hibát,nem 5,6 órát fognak bemondani. Max ha nem a Bibliát morzsolják egész nap,és ugye Isten bünteti a hazug embert aszem csak végső esetben viszem oda,lehet akkor is kandi kamerát szerelek előtte a kocsiba,vagy rejtett mikrofont,ki tudja mit látna,hallana az ember.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 22:45 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy - mint ahogy máshol is leírtuk - a diagnosztikai feladatok 90-95 százalékában nincs lehetőség arra, hogy ügyfeleink a vizsgálatot megvárják. Ennek elsősorban baleset-megelőzési szempontból van jelentősége, de előfordul, hogy - a sok esetben erős összpontosítást igénylő - feladataink végzése közben a műhelyben beszélgető, telefonáló ügyfeleink hátráltatják a munkánkat. A telefonos időpont-egyeztetés alkalmával megpróbáljuk a vizsgálat időszükségletét megbecsülni, így segítve ügyfeleinket abban, hogy a gépkocsi eljuttatását és átvételének időpontját meg tudják tervezni.


A befecskendező rendszerek, motormenedzsment rendszerek egyre bonyolultabbak, nemritkán több, egymástól független hiba a panaszolt rendellenes működés okozója, nem is beszélve az időszakos hibákról.
EMIATT A HIBÁK FELTÁRÁSA, AZOK JAVÍTÁSA GYAKRAN JELENTŐSEN MEGHALADJA AZT AZ IDŐALAPOT, AMIT A NORMATÉTELEINK KIALAKÍTÁSÁNÁL FIGYELEMBE VETTÜNK. ILYEN ESETEKBEN KÉNYTELENEK VAGYUNK AZ IDŐALAP TÚLLÉPÉST IS FELSZÁMÍTANI ÜGYFELEINK FELÉ. Ebben az esetben a túllépés idejét kedvezményes díjjal (4,500 Ft/óra/szerelő) számítjuk fel.

K-Jetronic befecskendező rendszer műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
17,940 Ft - 3,0 óráig


K-Lambda, KE-Jetronic / KE-Motronic befecskendező rendszer műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
29,900 Ft - 5,0 óráig


Elektronikus benzinbefecskendező rendszer (pl. korai L-Jetronic stb.) műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
14,950 Ft - 2,5óráig


Integrált benzines motormenedzsment rendszer (pl. Motronic, Sagem, Marelli, Simos) műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
17,940 Ft - 3,0 óráig


Korszerű dízel rendszerek (pl. Common Rail) műszeres vizsgálata, hibafeltárása, beleértve a turbó vizsgálatát is:
29,900 Ft - 5 óráig


Hibakód olvasás:
5,000 Ft


Kompresszió mérés hengerenként:
1,000 Ft

Veszteség mérés hengerenként:
1,500 Ft


Kiszerelt befecskendező szelep vizsgálata: 1,500 Ft/db
Kiszerelt befecskendező szelep vizsgálata és sikeres tisztítása: 3,000 Ft/db
Befecskendező rendszer tisztítása a szelepek kiszerelése nélkül: 10,000 Ft


Speciális, egyedi indításgátó beépítése, 1 db. kulccsal: 50,000 Ft
Ugyanez 2 db. kulccsal: 55,000 Ft


Normatételeken kívüli munkáknál óránként, szerelőnként:
5,980 Ft


Mint látható, a K-Lambda, KE Jetronic - KE Motronic díjtétele jóval magasabb, mint a többié. Ennek az az oka, hogy a mára kiöregedett, elektronikával megspékelt mechanikus rendszer mind a mechanikus, mind az elektronikus hibák kedvenc gyűjtőhelye. A beárazott 5 óra is gyakran kevésnek bizonyul.

A dízel rendszerek vizsgálata hasonlóképpen problematikus. Nem tudjuk előzetesen megmondani, hogy egy-egy nehezen megfogható hiba okának / okainak felderítésére elegendő lesz-e a feltüntetett időalap. Sok esetben már több szerviz is eredménytelenül próbálkozott a hiba felderítésével, számos alkatrészt próbaképp kicserélve, és a hiba változatlanul fennáll. Ilyen esetekben nemegyszer előfordul, hogy akár két műszak is rámegy, mire eredményt tudunk elérni. Ennek pedig -nyilvánvalóan- jelentős költségvonzata van.

Szóval ezek alapján lehet következtetni,hogy egy sima hibafeltárás, vagy 150 ezer,neki ugranak 5 en,kiszednek mindent, te meg bevizelsz,mikor perkálni kell,az meg nem előnyös így mínuszba összehugyozva hazasétálni.

Azt ha bebizonyítod hány szerelő állt neki,óránként,fejenként 5000 ért benyalok neked,hidd el amit mondanak 1 óra 20 ezer 4 szerelővel,10 órát keresgélnek negyed millió.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 22:39 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

K_Gergo írta:
Robinson írta: És az itt ajánlott emberkékről miért nincs értékelés?

részemről majd akkor készül, ha valós tapasztalatom lesz róla. az alább említett helyes diagnózis nagyjából a fülre megállapított repedt leömlő volt, meg néhány, később beváltnak tűnő ötlet. tudom kicsit ködös a megfogalmazás, de még nem értem a dolog végére...

anubisz írta: Na ezt meglátogatom,ha kideríti a kocsimon a gondot

a neten is sokan ajánlják fórumokban az injektor.hu-t, épp a diagnosztikai képességeik miatt. tudtommal nem olcsó, és relatíve sokat kell várni, míg bekerülsz, de neked egyik se lehet probléma.
(remélem tudod, hogy csak ugratlak!)


Persze úgy nézek ki mint egy milliomos? Pont az a gáz hogy Érden van,hogy jövök haza Győrbe? ja és írják az oldalon,nem szeretik,nem is engedik hogy ott legyél mikor csinálják a kocsit,na köszi,megmasszírozzák 50 ezerért, a semmire, de lehet hogy 100,vagy 200 ezerért.Aztán szopjam ki az ujjamból mit vizsgáltak rajta.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 22:11 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

K_Gergo írta:
fokabel írta: Győrben és környékén keresek hozzáértő BMW szerelőt

Torsten Cox
német csóka, kicsit töri a magyart, de nem vészes. egyszer voltam nála, javítást nem csinált, csak (helyes) diagnózist, de jókat hallottam róla, velem korrekt volt, még viszem hozzá.


Na ezt meglátogatom,ha kideríti a kocsimon a gondot,majd letesztelem,mert ugye egy szűrőt mindenki tud cserélni,de ha hibát kel feltárni,kíváncsi leszek rá Mert az enyém csak 3 percig szarakodik,azt is csak hidegen,indítva.
Már csak azért,mert itt van a szomszédban,és még nem hallatom róla.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 21:51 ELLOPTÁK!!!

Robinson írta:
Bianconero írta: Ellopták édesapám E60 520d-jét, kérlek segítsetek!!

Budapest XX. kerületből tűnt el ma este 5-6 között.

rendszáma: LCL-518 színe: Lilás-szürke

A nyomravezetőnek jutalom is jár!





Nagyon sajnálom, remélem meglesz, volt már rá példa, kitartás! Megy ki Facebook-ra is.


Gyári riasztó volt benne?

anubisz Elküldve: 2011-11-21 20:16 Akkumulátor

Lipo írta: Sziasztok!

Eljött az idő, (és elég sűrgős a dolog) hogy én is lecseréljem a mostanság gyengélkedő aksimat. A segítségeteket szeretném kiérni abban, hogy mi is lenne a megfelelő választás. Nos szerintetek milyen márka ill. típus a legmegbízhatóbb? (nincs semmi plusz teljesítményt igénylő cucc a kocsiban se komoly hifi se tőltök se semmi...) Nektek milyen aksik váltak be? Én ezeket néztem ki: Banner Starting, Power Bull, Exide Classic... 25K-30K árkategóriában keresgéltem.

Előre is köszi a segítséget!


Ebből a listából bármit veszel simán kibír pár évet,tök mindegy. garancia is lesz rajta,úgyhogy felesleges nagyon válogatnod. Úgy is mindenki más márkára esküszik,mint a gumiba. Nekem Exide van azzal se nyúlsz mellé,persze biztos lesz most is valaki aki esküszik a tutira.

anubisz Elküldve: 2011-11-21 19:25 Turbo

halipapa írta:

Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?





Még az a Komputer ez durva

anubisz Elküldve: 2011-11-21 00:31 E46 futómű állítás

K_Gergo írta:
YELLOW írta: szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember...

ugyan nem sokat használod, 2 évente szerintem neked is illene vinned, használat során, sőt valamelyest az állásban is elállítódik magától. lehet, hogy nem veszed észre, de a futóműalkatrészeket, kormányszerkezetet jobban igénybe veszi a rosszul beállított futómű, ha meg már a gumikon látszik, az elég durva hibá(k)ra utal. kicsit olyan ez mint a centrírozás, érdemes adni erre, ha nincs is látványos baj.

anubisz írta: Fújatnom kel az első lököst is,igaz 1 éve fújattam,azóta újra szétverték a kavicsok,fél éves új ködlámpámat megint bebaszta egy kő.Úgyhogy kicsit renoválásra szorul.

pacsi! nekem is évente rendbe kell rakatnom, vagy a kavicsok, vagy egy tetem, vagy a saját hülyeségem miatt.


Még régebben nagy arccal nekiálltam lámpát kiszerelni,persze letörtem az indexbúra belső egyik rögzítőjét,visszatéve stabilan fogta a maradék,mentem, fogtam egy kemény kátyút,ki is repült a burám a helyéről. Ház előtt csak a luk,a zsinór lógott,végén az égővel.
Be kellett ragasztó szalagozni a helyét, 2 napra amíg meg nem jött az új búra, 20 ropiért. Természetesen azóta azt is berepesztette egy kavics,még jó,hogy nem lyukadt át,csak pókhálós lett. Soha véget nem érő történet,mint a mesefilm.

anubisz Elküldve: 2011-11-20 16:31 E46 futómű állítás

Robinson írta:
anubisz írta:
K_Gergo írta:
Robinson írta: Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.

szakértőnek egyáltalán nem mondanám magam, mert csak modellautó-versenyzésből van tapasztalatom, de a legnagyobb gond a sok aszimmetrikus értékkel van, az kis mértékben is érezhető bizonytalanságot okoz. az első kerékdőlésed meg baromi sok, gondolom az ültetés miatt. nem kopnak féloldalasan a gumik?


az igaz, nálam csak -0,26 0,35 mondjuk enyém nincs ültetve.


Erről a hozzászólásodról jutott eszembe, hogy nincs is kép a kocsidról. Tölts már fel, mostmár nagyon kiváncsi lettem


Majd ha rendbe rakom kicsit,mert a felnik már ramaty állapotba voltak,most van a felnisnél.Fújatnom kel az első lököst is,igaz 1 éve fújattam,azóta újra szétverték a kavicsok,fél éves új ködlámpámat megint bebaszta egy kő.Úgyhogy kicsit renoválásra szorul.

anubisz Elküldve: 2011-11-20 12:18 E46 futómű állítás

K_Gergo írta:
Robinson írta: Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.

szakértőnek egyáltalán nem mondanám magam, mert csak modellautó-versenyzésből van tapasztalatom, de a legnagyobb gond a sok aszimmetrikus értékkel van, az kis mértékben is érezhető bizonytalanságot okoz. az első kerékdőlésed meg baromi sok, gondolom az ültetés miatt. nem kopnak féloldalasan a gumik?


az igaz, nálam csak -0,26 0,35 mondjuk enyém nincs ültetve.

anubisz Elküldve: 2011-11-19 23:13 E46 futómű állítás

hil írta:
Robinson írta:
anubisz írta: A kérdés már csak az,miért engedted,hogy egy gumis állítgassa. Én nem tudom,de a BMW be,előtte is kimérik,és állítás után is,és ott a papír az értékekkel,ugye látni,ha elbasszák,nem pedig megcsinálják.


Már bánom, belátom, hülye voltam, hogy nem mondtam, hogy na majd máshol... Azt mondták, Ő szokott állítani, namost én meg nem akartam előre ítélni. A riportot kinyomtatva odaaadták, de én aztán nézhetem, nem értek hozzá, csak nagyjából értem mi van rajta.



Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.


Bizony- bizony itt több érték is kívül van a tűrésen, sok pedig épp a határon.
Az NT-nél nem kellett dumálnom semmit, de máshol mindig pofáztam amikor állították, hogy jó lenne azt a közép értékre állítani. Csak a kormány középpel volt gondom, azt képtelenek voltak máshol beállítani, mert nehézséget okozott nekik a kormányt pont középre tekerni, ezt pedig nem láthattam.
Ezzel a mérési eredménnyel el sem jöttem volna, hanem mondtam volna az embernek, hogy talán kezdjük újra.





Itt vannak rossz értékek? hogy engedték akkor ki,nem látta a szervizes? nem is néztem,elég elmosódottak a betűk,vagy lehet már vaksi vagyok.

anubisz Elküldve: 2011-11-19 23:11 E46 futómű állítás

Igen,az enyém talán 1 fokkal jobban értelmezhető,most nálad a papír szerint jól beállították, aztán mégsem jó. Már csak az a kérdés,egy másik műhelyben mit mérnének értékekben. Aztán lehetne totózni melyik mért rossz értéket.

anubisz Elküldve: 2011-11-19 22:59 E46 futómű állítás

hil írta:
anubisz írta:

Ne engem nyugtass,nem az enyémet állította egy gumis.Lehet már a gépbe rossz referencia értékeket táplált,annyi esze csak volt hogy meghúzta rendesen a csavarokat. Ha ennyire érezhetően úszik a kocsija,valamit nagyon elbasztak.Kis hibát nem is venni észre. Néha még a nagyobbat is csak a gumikon,hosszútávon.


A megnyugtatást félre értetted: nem csak a BMW szervizekben mérnek előtte és utána.....



Tudom,nem is lenne értelme az egésznek 2 mérés nélkül. Csak illik összehasonlítási.
Azért furcsa,Robinson nem nézte meg,hogy jók az értékek?