bmw320d4 írta:
anubisz írta:
Nem vagyok olaj fizikus,de egy viszkózusabb olaj jobban fog fogyni,abban biztos vagyok,és tapasztaltam is, Ám a márkaszervízben is mondták,én is rákérdeztem. BMW-nél nem használtam 0-ást, de a volt Mercim az érzékeny volt a hidegben reggeli indításra, ciripelt pár mp-ig a vezérműtengely. 0-olajtól már nem csinálta,egyből kapott kenést de jobban is ette,főleg magas fordulaton.
Látom nem érted...
A hidegoldali viszkozitásnak semmi köze nincs az olajfogyasztáshoz (hacsak nem napi 50m-t közlekedik -10 fokos motorral)
A melegoldalit kell jól megválasztani. Te pedig vsz 0W30-at választottál, azért nőtt meg az olajfogyasztás.
Hogy ne nekem kelljen hinni, kattints!
Sajnos néhány márkaszervizes dolgozó is el van tévedve, és nagy magabiztossággal jelenti, ki, hogy "tegyél bele tízes olajat!"
Tanulságos írás,csak még mindig nem értem,akkor mégis érezhetően miért megy a 0-ás olaj jobban? Akkor lehet amíg hideg a motor addig használ el többet,amíg be nem melegszik?
Ugyanis,ha ilyen egyszerű a képlet,akkor akinek 10 000 alatt fél litert eszik,az vegyen 5-30 helyett 0-50 est és már semmit nem fog enni a motor? mert ebből az tűnik ki. Természetesen elhiszem amit a szakirodalom ír,bár 1977,1993 alapokat használtak fel hozzá,és az bizony nem ma volt,de akkor miért nem szűnik meg itt sok embernek az olajfogyasztás,ezzel az egyszerű manőverrel. Mindenesetre ki fogom próbálni,legközelebb 0-50 vagy 0-60 ast fogok beletenni,egy próbát megér.Szerintem hideg oldalon fogja elzabálni,amikor városba tötyögök télen,amit meleg oldalon megspórolok,azt elviszi majd a hideg oldalon. Egy próbát megér,hátha eltalálom a balanszot.
tízes olajat semmiképpen nem tennék bele,hülye azért nem vagyok,hogy jobban koptassam a motort,inkább egye.