anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-09-16 22:51 Társalgó

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Hali! Szerintetek mennyit érhet egy clarion 6 lemezes cd tár,hozzá cd váltóval és lejátszóval? El szeretném adni Köszi!


A típusszám alapján keress rá, írd le a márkát,típusszámot és utána,hogy eladó, Így ird be a Google keresőbe, ha van a neten ilyen eladó,akkor kidobja,a Veterát is,abból már ki tudsz indulni,ki,mikor menyiért árulta használtan,és ugye jobb,ha az alá mész pár ezerrel. Főleg ha valaki már 3 hónapja árulja,és nem megy el neki.
Ez amit kiszereltél a kocsidból? Új CD váltót teszel be? vagy mégsem fogsz használni?


Megfogadom a tanácsot és veszek egy alpine fejet,és hallgatom rajta a mp3-at Így a cd váltó nem kell már,ennyi az oka az eladásnak


Még egy jótanács,csak tőlem.Ha veszel kesztyűtartóba rejthető hátsó usb kivezetésest vegyél,ha nem,márpedig amit néztél annak az előlapján van,mini usb kulcsot vegyél. Hidd el saját tapasztalat. 1: hidd el illúzió romboló az elől kilógó batár usb kulcs, 2: beleakad a kezed sötétbe,véletlenül is,engem nagyon idegesített,még ki is törhet,ha nem figyelsz. Az állandó villogása megőrjített lejátszás közben. 3: mini usb vegyél,ha előlapon kel bedugni,az kicsi,kompakt,és nem lesz útban.
Például ilyet :
http://www.electrobox.hu/main....;pi=141807
wagy ilyet : persze nem pinkben
http://www.verbatim.hu/hu_18/p...19859.html
nekem van ilyen, haláli,csak egy picike kis lapocska.

anubisz Elküldve: 2011-09-16 18:47 autoradio kiszerelése e90

vessy21 írta:
anubisz írta:
vessy21 írta: Sziasztok,

Tudna valaki segiteni, hogy kell kiszerelni az e90-ben a professional autorádiót úgy, hogy ne sértsem meg vele a beltért...? Szeretnek bekötni egy szépen szoló aktiv szubit! köszönöm


Itt van valami róla, google crome lefordítja a szöveget neked.
http://www.e90post.com/forums/...php?t=9390


YouTube videó



köszi szépen a video nagyon tökéletes, ahogy ott is mutatja ugyanolyan könnyedén ki tudtam szedni!


Szívesen.

anubisz Elküldve: 2011-09-16 18:20 Lengéscsillapitó

seta írta: Sziasztok!

Buta kérdés következik: Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?

fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"



Figyelj rá oda,mert ebbe bele lehet halni,főleg ha elsők nem egyszerre mennek el,és az ritka. Ha csak az egyik szál el,egy vészfékezés,és becsuklik balra,vagy jobbra a kocsi,alig fogod tudni megfogni,főleg esőben. Hidd el tapasztalat, nem ezzel, a régebbi BMW vel. Úgy becsuklik az autó,életveszély,hóba,jégen meg az ilyen labilis terhelésváltás, főleg veszélyes. Amúgy ha ráfékezel és balra bebiccent,vagy jobbra,nem egyformán, akkor jobb ha cserélsz egyből. Főleg,ha hátsóval is gond van.

anubisz Elküldve: 2011-09-16 18:19 Társalgó

Bero írta: Hali! Szerintetek mennyit érhet egy clarion 6 lemezes cd tár,hozzá cd váltóval és lejátszóval? El szeretném adni Köszi!


A típusszám alapján keress rá, írd le a márkát,típusszámot és utána,hogy eladó, Így ird be a Google keresőbe, ha van a neten ilyen eladó,akkor kidobja,a Veterát is,abból már ki tudsz indulni,ki,mikor menyiért árulta használtan,és ugye jobb,ha az alá mész pár ezerrel. Főleg ha valaki már 3 hónapja árulja,és nem megy el neki.
Ez amit kiszereltél a kocsidból? Új CD váltót teszel be? vagy mégsem fogsz használni?

anubisz Elküldve: 2011-09-16 03:41 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

Robinson írta:
anubisz írta: Amúgy sértődés nélkül,csak annyit,hogy röhej,egy lemerült aksi megállapításából ma még fórumon lehet vitatkozni,az egy kicsit ciki. Annak ha egy aksi gyenge,tipikus jelei vannak,már aki nem 1 re végezte a fizikát. Még ha nem írta volna le ,hogy az izzók nem halványultak el indításkor. ( ráadom a gyújtást, semmi probléma rendesen kigyulladnak a kontroll lámpák, indítanék és de kép se hang, se egy kattanás semmi. )


Pedig most tényleg nem kötött ebet karóhoz Yellow, hanem beismerte, hogy benézte. Most Te reagálod túl.


Tudom,olvastam,csak odavágott nekem egy ideges fejet,mintha valami oltári baromságot mondtam volna. Amúgy nem reagáltam túl,csak leírtam a véleményem,elvégre abból tanulunk,ha véleményeket ütköztetünk.

anubisz Elküldve: 2011-09-15 23:44 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

Ha már bemásoltál lentebb, ajánlom onnan Steve írását.
Na frankó, hogy már meg is oldódott!
Nekem tavaly nyáron csinált hasonlót, de ott nem az akksi volt a ludas.
Bementem a sarki kisközértbe, csináltattam egy szendót, kimegyek, indítanék és semmi.
Szendóval a kezemben pánik, hívtam rögtön Ricsit, mondta nézzem meg a titkos menüben mit mutat, az O.K., akkor ez önindító lesz.
Betolni lehetetlenség volt, olyan nehéz mint a dög, vonószem hiányzik a készletbõl...
Még az volt a mák, közel volt a bontó, vettem gyorsba egyet és egy Sprinterrel behúztuk.
Másnap mikor már lehült, Ricsi szétszedte az önindítót, semmi baja nem volt azon kívül, hogy tiszta por volt, meg ki volt teljesen száradva.
Kitakarította, összerakta és kész is.
Na mindegy, a lényeg, hogy már megy a szekér és csak tölteni kellett!

Amúgy sértődés nélkül,csak annyit,hogy röhej,egy lemerült aksi megállapításából ma még fórumon lehet vitatkozni,az egy kicsit ciki. Annak ha egy aksi gyenge,tipikus jelei vannak,már aki nem 1 re végezte a fizikát. Még ha nem írta volna le ,hogy az izzók nem halványultak el indításkor. ( ráadom a gyújtást, semmi probléma rendesen kigyulladnak a kontroll lámpák, indítanék és de kép se hang, se egy kattanás semmi. )

anubisz Elküldve: 2011-09-15 23:03 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

YELLOW írta:
anubisz írta: Aksi hogy lenne,mikor ment vele,és egy fagyira állt csak meg.Ha lemerül az aksi,és behúzzák,már pár perc múlva rátölt annyit,hogy indítani lehet vele,mitől merülne le hirtelen 5 perc alatt. Nekem már merült le garázsba hifihalgátas közben. Önindító csak kattogott,indításkor csattant egyet mindig,a fények meg halványultak a műszerfalon,szinte csak pislákoltak.3 indítás után,már a váltó melletti kis led se tudott világítani (ami kijelzi melyik fokozatba van ) 3000 ért bikázott meg a Taxis
Itt vagy valami relé nem kapcsolt,lefagyott,még az imobilizer a gyári,az is lehet.Ugyan ezt csinálja ha sima kulcsot raksz bele.Ott is minden világit,ha kulcsot fordítasz,semmi,és nem kattan,csattan semmi.Mondjuk valami miatt nem vette le a jelet a kulcsról. Itt az áram már nem jutott el az önindítóig.
Vagy az önindítóban akadt fent valami? igen de mi? azt nem hiszem. Kár lebontani,csak pénzkidobás. Azért mert 2 év alatt egyszer nem indult. Ha csinálja még,akkor érdemes megnézetni.
Bármi lehet,ami indítással kapcsolatos elektronika,de hogy ez nem aksi volt,az 100%
Főleg melegen,leállás után,hogy ne röffenjen,annyi töltés nem marad az aksiba,de a lámpák világítanak mindenűt, az kizárt.
Lehet egyszerűen felakadt a behúzó mágnes,vagy valami ilyesmi,azt hiszem van olyan az önindítón. Régen,anno még a régi kocsiknál,ahol hozzá lehetett férni,szokták ütögetni csavarhúzóval,ha felakadt benne valami,emlékszem néha hatásos volt.
Tényleg a műszerfal titkos menün,nem lehet az aku feszt megnézni?




nem ér annyit az egész, hogy kommentezzem! jó éjt!



Nem ám talán hülyeséget írtam. 1 embert mutassatok akinek gyenge volt az aksija, (ami 5 perc alatt lemerült) és indítózás közben minden led,izzó,műszerfal teljes erővel világit,még csak elsem halványul,de az aku olyan gyenge hogy még csak kattanásra se képes az önindító. Lehet neked volt ilyen hibád,meg nekem is,de a lényeg,hogy nálad,és nálam is teljesen elment minden izzó is, ha a világítást rákapcsolod, arról meg nem is beszélve.Egyszerű teszt,csak rá kel kapcsolni,de minek ha már a ledek se világítanak. Nekem már semmi nem világított,de az indító még mindig kattant egyet, 9,5 volt fesznél,mert rámértem az aksira utána. Olyan hogy aksi csutra merül,és indításkor nem halványulnak a fények,az kizárt. Ne keljen már szakirodalom bemásolásával igazolni egy köztudott tényt.Nemtudom mire ez az ideges fej

anubisz Elküldve: 2011-09-15 21:53 Vicces :)

YELLOW írta: Közeli helyeken, dobozos Heineken,
Kilefetyelt kőbányai üvegében,
Közeli helyeken, dobozos Heineken,
Most is visszhangzik a Dreher,
Itt van a Stefl a hasamon,
Kifogy a sör a korsókból,
Akkor is iszom ha nem akarok,
Ha nem fizet senki utamon,
Gyomrom mossa a sör és porzik a vesém,
Az ember mindig jobbat remél,
Sörből lettem és Borrá leszek,
Félek hogy a szeszbe veszek


Ehhez ismerni kel az eredetit is

anubisz Elküldve: 2011-09-15 21:33 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

Aksi hogy lenne,mikor ment vele,és egy fagyira állt csak meg.Ha lemerül az aksi,és behúzzák,már pár perc múlva rátölt annyit,hogy indítani lehet vele,mitől merülne le hirtelen 5 perc alatt. Nekem már merült le garázsba hifihalgátas közben. Önindító csak kattogott,indításkor csattant egyet mindig,a fények meg halványultak a műszerfalon,szinte csak pislákoltak.3 indítás után,már a váltó melletti kis led se tudott világítani (ami kijelzi melyik fokozatba van ) 3000 ért bikázott meg a Taxis
Itt vagy valami relé nem kapcsolt,lefagyott,még az imobilizer a gyári,az is lehet.Ugyan ezt csinálja ha sima kulcsot raksz bele.Ott is minden világit,ha kulcsot fordítasz,semmi,és nem kattan,csattan semmi.Mondjuk valami miatt nem vette le a jelet a kulcsról. Itt az áram már nem jutott el az önindítóig.
Vagy az önindítóban akadt fent valami? igen de mi? azt nem hiszem. Kár lebontani,csak pénzkidobás. Azért mert 2 év alatt egyszer nem indult. Ha csinálja még,akkor érdemes megnézetni.
Bármi lehet,ami indítással kapcsolatos elektronika,de hogy ez nem aksi volt,az 100%
Főleg melegen,leállás után,hogy ne röffenjen,annyi töltés nem marad az aksiba,de a lámpák világítanak mindenűt, az kizárt.
Lehet egyszerűen felakadt a behúzó mágnes,vagy valami ilyesmi,azt hiszem van olyan az önindítón. Régen,anno még a régi kocsiknál,ahol hozzá lehetett férni,szokták ütögetni csavarhúzóval,ha felakadt benne valami,emlékszem néha hatásos volt.
Tényleg a műszerfal titkos menün,nem lehet az aku feszt megnézni?


anubisz Elküldve: 2011-09-15 11:33 316 í E-46 sedan szelepszárszimering!!

rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta: Sziasztok segítségét kérném annak a klubtársamnak aki már ilyet csináltatott vagy hallotta biztos helyről 316 í 16 szelepes motor 116 le szelepszárszimeringes lett az okok ismeretlenek mert mindenki mást mond, lehetett ettől vagy attól Tény hogy az autóm néhány percalapjárás után gázralépve világoskék füstbombát ereget ezért eggyértelmüen szelepszárszimering a hibás de hogy ezt 110 000 km futás után elköveti.ezt nehezen emésztem meg Nos az elöjáték után A Fő Kérdés Aki tudja segitsen a szimeringek cseréjénél elég a szelepfedél eltávolitása után fentről támad ni vagy hengerfej is le. ez a nagy dilema mert senki sem tudja a környezetemben és nem mindeggy az árban
semm . koszonom elore is üdv


Biztos hogy a szimering a hibás? azért az 100 ezernél többet bír jóval.


Érdeklödve várom hogy holmehet még az égéstérbe olaj. mert szer fentről vagy lentröl tud szerint de ha van más ötleted halagatlak.


Azért gyűrűd is lehet törve, mondjuk. Legalább hengerenként kimérted a kompressziót? mégis 1 henger engedi,vagy az összes?


igen megtörtént minden henger eggyformán 9 bár törés kizárva.... más ötlet?


akkor lehet tényleg a szimering,olvasd csak el ezt.
http://autosufni.blogter.hu/215690/fustjelzesek
ha sérült lenne valamék gyűrű,ott nagyobb eltérés lenne.



elolvastam érdekes csak nekem nem segít mert még mindíg nem tudom hogy a hengerfejlevétele nélküljavitható a szekér vagy szét kell bombázni amit nem nagyon szeretnék most............


Szerintem erre csak szerelő tud frankó választ adni,mert én olvastam ezt is,azt is, gondolom van kocsi aminél ezt meglehet egyszerűen oldani,van ahol már gázos. Én nem akarok a pénztárcáddal játszani,de ha alapos munkát akarsz,szerintem vetesd le,én azt tenném,mert így biztos normálisan meglesz csinálva,és a hengerfej tömítésedről is le lesz a gond egy darabig. Mert ugye az is csere.Legalább látszik majd a hüvely,a gyűrűk állapota,és normálisan rendbe lehet dobni,faszán kitakarítani ez egész felsőrészt. Ha viszont nincs bontva,és úgy cseréli valaki,ki tudja pár hónap múlva nem megy e szét megint.Tudom,így olcsóbb,de kérdés meg éri e. Bár,ha profi szerelőd van,biztos megoldja,de gondolom nincs,mert akkor már megmondta volna,lehet cserélni így,vagy bontani kell. Csak akkor menj bele,ha a végeredmény 100% lesz.
Ennek nem kellett levenni.
http://www.w123club.hu/index.p...;Itemid=56



igen jólgondolodszerelőm az nincs amit tudok magam végrehajtom de ez már nem meegy,


Akkor ne állj neki,Pesten nincs nehéz dolgod,van sok szerelő,meg felújító cég,akik szerintem 1 nap alatt berakják,lehet úgyis,hogy nem kel bontani. Azt hiszem ez a Mercis is azt írta,úgy 3 órás meló,bontás nélkül.

anubisz Elküldve: 2011-09-15 03:22 Hifi beszerelése e46-ba

seta írta:
Bero írta:
K_Gergo írta:
Bero írta: Ez olyasmi nekem mint a csöves és a tranzisztoros erősítő közti különbség.. Sosem fog egy tranyós úgy szólni mint egy régi jó csöves fej. Én zenéltem sokáig és tapasztaltam is amikor megvettem a mesa boogie erősítőm

én még most is zenél(get)ek: erősen stílusfüggő mondjuk, de egy átlag klubkoncerten az erősítő használóján túl gyakorlatilag senki nem szúrja ki a különbséget. sőt, egyedül játszva ugyan egyértelmű a különbség, de a többi hangszerrel együtt megszólaltatva már nem, innentől egyéni preferencia, hogy kiadsz-e másfélszer annyit a csövek miatt. persze én rock/metál vonalon mozgok, ha jazz-t játszanék val'szeg más lenne a helyzet.


Én is sajnos mostanában csak zenélgetek. Eddig is metal/rock-ot játszottam. Viszont! Off téma: Hogyne érne annyit egy csöves erősítő? Hallgass bele a régi nickelback,evanesence,korn,avenged sevenfold vagy a régi metallica black albumról pár számot és meghallod mi az a vastag hangzás! Az csak csövesből jön ki! Vagy a nagy profik miért nem vesznek inkább tranyósat? Nagyon sokáig működik,nem kell cserélgetni a csöveket stb... Azért,mert ki lehet simán hallani a zenében! Off vége


Méghogy nem evés közben jön meg az étvágy Van egy régi Regent 60-asom felújítás alatt. Ha készvan érdekel valakit? ( 2x60W csöves erősítő {csak megjegyzem h csöves esetében a 60W az tényleg kőkemény folyamatos 60W, nem pedig valami ideális környezetben mért "kiloherces" tizedmásodperces 60W })

Visszatérve az eredeti Témához: Bero szerintem felesleges nagyon rámenned a hangzásra a fejegységnél, ha a gyári hangszórókat akarod használni. Énis a bolti audio cd híve vagyok (vagy ha mégis letöltök akkor minimum veszteségmentesben töltöm le ami kb 800-3000kbps és abból írok audiot), de hiába van hiperszuper fejegységed ha a szar gyári hangszórókat hajtja meg. Ugyanakkor ha már van egy jó fejegységed, és még mindig nem vagy megelégedve, akkor tehetsz még 1 lépést, és kicserélheted a hangszórókat is.


Egy hagyományos, sürítetlen zenét tartalmazó CD lemez 1411 kbps minőségű. Pontosabban
1411,2 kbit/s



anubisz Elküldve: 2011-09-14 22:17 316 í E-46 sedan szelepszárszimering!!

rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta: Sziasztok segítségét kérném annak a klubtársamnak aki már ilyet csináltatott vagy hallotta biztos helyről 316 í 16 szelepes motor 116 le szelepszárszimeringes lett az okok ismeretlenek mert mindenki mást mond, lehetett ettől vagy attól Tény hogy az autóm néhány percalapjárás után gázralépve világoskék füstbombát ereget ezért eggyértelmüen szelepszárszimering a hibás de hogy ezt 110 000 km futás után elköveti.ezt nehezen emésztem meg Nos az elöjáték után A Fő Kérdés Aki tudja segitsen a szimeringek cseréjénél elég a szelepfedél eltávolitása után fentről támad ni vagy hengerfej is le. ez a nagy dilema mert senki sem tudja a környezetemben és nem mindeggy az árban
semm . koszonom elore is üdv


Biztos hogy a szimering a hibás? azért az 100 ezernél többet bír jóval.


Érdeklödve várom hogy holmehet még az égéstérbe olaj. mert szer fentről vagy lentröl tud szerint de ha van más ötleted halagatlak.


Azért gyűrűd is lehet törve, mondjuk. Legalább hengerenként kimérted a kompressziót? mégis 1 henger engedi,vagy az összes?


igen megtörtént minden henger eggyformán 9 bár törés kizárva.... más ötlet?


akkor lehet tényleg a szimering,olvasd csak el ezt.
http://autosufni.blogter.hu/215690/fustjelzesek
ha sérült lenne valamék gyűrű,ott nagyobb eltérés lenne.



elolvastam érdekes csak nekem nem segít mert még mindíg nem tudom hogy a hengerfejlevétele nélküljavitható a szekér vagy szét kell bombázni amit nem nagyon szeretnék most............


Szerintem erre csak szerelő tud frankó választ adni,mert én olvastam ezt is,azt is, gondolom van kocsi aminél ezt meglehet egyszerűen oldani,van ahol már gázos. Én nem akarok a pénztárcáddal játszani,de ha alapos munkát akarsz,szerintem vetesd le,én azt tenném,mert így biztos normálisan meglesz csinálva,és a hengerfej tömítésedről is le lesz a gond egy darabig. Mert ugye az is csere.Legalább látszik majd a hüvely,a gyűrűk állapota,és normálisan rendbe lehet dobni,faszán kitakarítani ez egész felsőrészt. Ha viszont nincs bontva,és úgy cseréli valaki,ki tudja pár hónap múlva nem megy e szét megint.Tudom,így olcsóbb,de kérdés meg éri e. Bár,ha profi szerelőd van,biztos megoldja,de gondolom nincs,mert akkor már megmondta volna,lehet cserélni így,vagy bontani kell. Csak akkor menj bele,ha a végeredmény 100% lesz.
Ennek nem kellett levenni.
http://www.w123club.hu/index.p...;Itemid=56

anubisz Elküldve: 2011-09-14 21:46 316 í E-46 sedan szelepszárszimering!!

rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta:
anubisz írta:
rabbit írta: Sziasztok segítségét kérném annak a klubtársamnak aki már ilyet csináltatott vagy hallotta biztos helyről 316 í 16 szelepes motor 116 le szelepszárszimeringes lett az okok ismeretlenek mert mindenki mást mond, lehetett ettől vagy attól Tény hogy az autóm néhány percalapjárás után gázralépve világoskék füstbombát ereget ezért eggyértelmüen szelepszárszimering a hibás de hogy ezt 110 000 km futás után elköveti.ezt nehezen emésztem meg Nos az elöjáték után A Fő Kérdés Aki tudja segitsen a szimeringek cseréjénél elég a szelepfedél eltávolitása után fentről támad ni vagy hengerfej is le. ez a nagy dilema mert senki sem tudja a környezetemben és nem mindeggy az árban
semm . koszonom elore is üdv


Biztos hogy a szimering a hibás? azért az 100 ezernél többet bír jóval.


Érdeklödve várom hogy holmehet még az égéstérbe olaj. mert szer fentről vagy lentröl tud szerint de ha van más ötleted halagatlak.


Azért gyűrűd is lehet törve, mondjuk. Legalább hengerenként kimérted a kompressziót? mégis 1 henger engedi,vagy az összes?


igen megtörtént minden henger eggyformán 9 bár törés kizárva.... más ötlet?


akkor lehet tényleg a szimering,olvasd csak el ezt.
http://autosufni.blogter.hu/215690/fustjelzesek
ha sérült lenne valamék gyűrű,ott nagyobb eltérés lenne.

anubisz Elküldve: 2011-09-14 21:38 Valaki segítsen

Itt vannak a füstjelzések,lehet válogatni kinek melyik kategóriába esik
http://autosufni.blogter.hu/215690/fustjelzesek
Ebbe le is írja a problémádat,úgy a végefelé.

anubisz Elküldve: 2011-09-14 21:24 Valaki segítsen

ute107 írta: Segítsetek!!!

Az autóm egyik napról a másikra elkezdett füstölni - kéken... :-S
Főleg akkor mikor megálltam egy piros lámpánál, vagy egy dugóban és mikor elindultam, akkor fújta ki a nagy füstfelhőt.

Továbbiakban néztem a vízhőfokot, mikor állt az autó akkor elkezdett felfelé menni a hőfok. 100-105 fokra. Ahogy elindultam lehült.

Néztem az olajszintet, eléggé aggasztóan tapasztaltam, hogy megnőtt a szint. Gázolaj volt az olajban... :-S

Szervíz - haza - majd porlasztó kiszedésnél tartunk, de 4ből 1 jött ki. Mindenféle leszedővel próbálkoztunk, de semmi...

Valaki mondjon valami jó tanácsot. Mi lehet a baj, illteve hogyan lehet kiszedni azokat a tetves porlasztókat.


Köszi...


Ezt most olvastam.

Üzemanyag
Honnan van?

Indításkor, hosszú alapjárati üzemeléskor és hidegen futáskor csekély mennyiségű üzemanyag oldódik a motorolajba. A gyártó utasításainak megfelelő sűrűségű olajcsere – itt elsősorban az időben és nem a kilométerben megadott periódusra kell gondolni – elegendő védelmet nyújt az ilyen típusú üzemanyaggal való szennyezés ellen. A súlyosabb esetek (2% fölötti üzemanyag az olajban) nem erre, hanem szivárgásra, injektor-problémára és/vagy elégtelen égési hatásfokra utal.
Mit okoz?

Az üzemanyag olajba való beleoldódása csökkenti az olaj viszkozitását. Egy 15W40-es olajból akár 5W20-as olaj is lehet, ami károsan befolyásolja az olaj filmképző és kenőképességét, így a motor fokozott kopásnak van kitéve. Dízel üzemű gépkocsiknál, hidegben viaszképződést okoz, ami csökkenti az indításkori olajnyomást. A gázolaj oxidáló hatása továbbá az olaj sűrűsödését és lerakódás-képződést okoz.
Mit lehet tenni ellene?

A tömítések állapotát nem szabad elhanyagolni. Érdemes jó minőségű motorolajat használni, mert azok tömítés-kondicionáló adalékokat tartalmaznak és lassítják a tömítések elöregedését. Érdemes odafigyelni az olajszint esetleges emelkedésére, mert sokszor utalhat az olaj üzemanyaggal való szennyeződésére. A problémát az olajvizsgálat is kimutatja.