anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-09-01 21:51 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés


Bremi-t már nem gyártanak az enyémbe. Nem is vennék bele. A Schmiedmann-nál láttam 8300.- körül, de mikor rákérdeztem, mi a márkája, annyit mondtak, hogy Bosch-t tudnak csak. Na most ami a képen van, nekem csak olyan jó, mert a Bosch-nál egy perselyt is cserélnem kell és nem akarom bontani a szelepfedelet sem. ráadásul akárhol néztem a Bosch mindenhol 12-18ezer körül mozgott. Szóval gyanús nekem. Szerintem nem korrekt dolog, hogy nem írnak ki márkát, gyártót. Amúgy totál nem vagyok Bosch párti. Ezért választottam a BERU-t, ami pl az unixnál 18ezer. De olcsóbban hozzá jutok. csak lenne már itt, egy hete nem vezettem, elvonási tüneteim vannak. Ma már kénytelen voltam bringázni


Az bizony nem olcsó,ha 4 lesz cserélve. Kel venni egy BMW bringát másfél milláért

anubisz Elküldve: 2011-09-01 21:28 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260

ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam



Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés

anubisz Elküldve: 2011-09-01 18:35 Autóvásárlás

bmw5 írta: vagy ez:

http://www.autoscout24.de/Deta...mp;asrc=fa


Szép kocsi. Vezetett szervizkönyv legyen,hogy a KM állás valós legyen. Megvan benne minden,mi szem ,szájnak ingere.

anubisz Elküldve: 2011-09-01 14:04 légzsak_

tarkanyif írta: Hi!
e46 320d légzsáklámpa nekem csak haloványan parázslik gyújtáson is, és menetközben is!
Kérdés, hogy ennek rendesen erősen kellene-e világítani gyújtáson vagy sehogy csak akkor ha hiba van v.hol.
Teszteltem az órát, ott sem világított, de az ABS és a kézifék visszajelző felkiáltójele sem.

Tipp, Tanács?!
Kivehette az előző tulaj az égőt, vagy egyáltalán mi világít az órában (jelen esetben miért nem)?


Hát én már 1989 ben BMW vel jártam,de most énsem tudnám megmondani,minek kell,és minek nem világítani,úgy hirtelen. Röhej. Nem is figyeli az ember,csak ha menet közben,valami piros az már nem jelent jót,de néha a sárga sem. Ennek utána kell nézni,vagy aki nagyon műszerfal zseni megmondja
Én legalábbis úgy emlékszem indításkor felvilágít a légzsák lámpa,teljes fénnyel,utána kialszik.Ugye,ha utána is égve marad,logikus,hogy gond van.Lehet nálad valami kontakt hiba van,ha így pislákolva ég,menet közben is.



anubisz Elküldve: 2011-09-01 13:57 Autóvásárlás

Azért annyit írjál le,egyáltalán milyen 5 BMW be gondolkozol,mert nem mindegy . Csak annyit írtál 5-öst akartok. Akkor többen tudnak tanácsot adni.

anubisz Elküldve: 2011-09-01 13:55 Autóvásárlás

YELLOW írta:
bmw5 írta:
De, minek a bonto? Nem ertem..


Nem tudom mióta vagy kint, de ungarische országban nem keresnek olyan jól az emberek, hogy újat tudjanak venni. Mi a használttal is beérjük...



Pont keresztbe írtuk egymást én is ezt ecseteltem

anubisz Elküldve: 2011-09-01 13:53 Autóvásárlás

bmw5 írta:
anubisz írta:
bmw5 írta: Sziasztok!
Legyszi nezzetek el nekem,de nincs ekezet ezen a billentyüzeten,csak egy kettö.
Szoval. Keresek valakit aki tenyleg odavan a BMW-ert es ismeri is mint a tenyeret. (5-ös szeria).

Nemetorszagban elek,es ugy döntöttünk a csaläddal,hogy lecsereljük az autonkat.
Az uj 5-ös szeria ami nagyon tetszik nekünk. Nem vagyok nagy szakertö,de lätom,hogy ebböl is sokfele van....
A väsärlässal kapcsolatosan lenne kerdesem,(egy csomo)
Ha valaki ugy erzi,hogy tudna ebben segiteni nekem kerem irjon,es beszeljünk.
Termeszetesen ha en innen tudok valamit segiteni szivesen segitek.
Värom välaszotokat!
Üdv.:
L.Zoli


Pár BMW bontó címét be is linkelheted,aminek van internetes oldala is
Ha vesztek, dizelt vegyetek, 530 ott már van nyomaték. Kint van miből válogatni.Automatát.


Ok,köszönöm!!
De, minek a bonto? Nem ertem..


Minek? majd rájössz,ha olyan Bömcsit fogsz ki,ami csodás autó,de fél év múlva elkezd széthullani alattad és mondjuk egy új első féltengely 160 000, egy új kardán 190 000 stb vagy turbó 280 000 ért. bár ha kint dolgozol biztos jobban keresel,mint itt sok átlagember
Én már hagytam 700 000 Ft szakszervizben,pedig csak kátyút fogtam,de azt 120 al. Bár abból kint is kevesebb van.

anubisz Elküldve: 2011-09-01 13:27 Autóvásárlás

bmw5 írta: Sziasztok!
Legyszi nezzetek el nekem,de nincs ekezet ezen a billentyüzeten,csak egy kettö.
Szoval. Keresek valakit aki tenyleg odavan a BMW-ert es ismeri is mint a tenyeret. (5-ös szeria).

Nemetorszagban elek,es ugy döntöttünk a csaläddal,hogy lecsereljük az autonkat.
Az uj 5-ös szeria ami nagyon tetszik nekünk. Nem vagyok nagy szakertö,de lätom,hogy ebböl is sokfele van....
A väsärlässal kapcsolatosan lenne kerdesem,(egy csomo)
Ha valaki ugy erzi,hogy tudna ebben segiteni nekem kerem irjon,es beszeljünk.
Termeszetesen ha en innen tudok valamit segiteni szivesen segitek.
Värom välaszotokat!
Üdv.:
L.Zoli


Pár BMW bontó címét be is linkelheted,aminek van internetes oldala is
Ha vesztek, dizelt vegyetek, 530 ott már van nyomaték. Kint van miből válogatni.Automatát.

anubisz Elküldve: 2011-09-01 12:40 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




Te nem gondoltál rá,hogy megcserélgesd a trafókat? Gondolom valami kód olvasód csak van,hogy megállapítsd utána hova írja be a gyújtáskimaradást.
Nálam is BREMI és BOSCH a trafó,és gyártják még,kapni is. Bár neked másmilyen,a száma is más.


itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260


ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb

€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog


anubisz Elküldve: 2011-09-01 12:29 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta: Sziasztok!

Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".

Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.

Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!


Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!




Te nem gondoltál rá,hogy megcserélgesd a trafókat? Gondolom valami kód olvasód csak van,hogy megállapítsd utána hova írja be a gyújtáskimaradást.
Nálam is BREMI és BOSCH a trafó,és gyártják még,kapni is. Bár neked másmilyen,a száma is más.

anubisz Elküldve: 2011-09-01 00:01 Turbo

SirToma írta: Nekem most 212 van a kocsiban.
Semmi elojele nem volt. Se fust, se zorejek, semmi....
Otthonomtol 800 meterre egy y-nal lassitottam, vissza 2 gaz, 2.5korul valtottam es pufff, ennyi volt.mire idecsorogtam gyok 2vel, mar ilyen lemezhangon zorgott meg minden.... Be se inditom. Szerelom szabin, 2het mulva hetfon bontjuk.
Majd tolok fel kepet, hatha erdekel valakit

Udv:Toma


Az jó lesz. Kíváncsi vagyok,hogy néz ki,mikor terhelés alatt szétmegy. Biztos csúnya lesz.

anubisz Elküldve: 2011-08-31 23:07 Turbo

Robinson írta: tényleg az egész fórumot be akarjátok idézni egy mondat megválaszolásához?


anubisz Elküldve: 2011-08-31 23:02 Turbo

BarG írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Macsek írta:
SirToma írta: Fejújítás, új turbó, egyéb lehetőségek....
Érdekelne minden tapasztalat, érvek,ellenérvek!
Előre is köszi


Tapasztalat!
Nekem 110.000km-nél történt ez meg!
Új turbó mentem vele 130.000km-ert és még a mostani tulaj is azzal a turbóval jár!
Engem mindenki lebeszélt a felújítottról!
Szerintem nem jártam rosszul hogy az új mellett döntöttem!
Ennyivel tudtam segíteni ha segítettem!


Ezzel én is egyetértek,bár nem turbós a kocsim, ha meg akarod tartani hosszútávon, jobb ha ujjat veszel,még ha oly drága is. Persze aki csak pár hónapig tart meg egy kocsit,úgy is felújítsa,had sz..jon majd vele más


akkor sem érdemes elvinni felújíttatni ha még nem ment tönkre? nekem most _elvileg_ 170.000 van az autóban.

Kitudja volt már e cserélve benne. Már ha nem a tied 0 km óta. Ha meg nincs vele gond,minek piszkálni.Bár,ha ilyen problémásak a turbók,néha biztos megnézetném,egy turbóssal,hogy mi várható még belőle.Legalább az ember tartalékol rá lóvét,ha megadja magát,lehessen ugrani.



tavaj vettem, 127000 volt beleirva


Hát akkor nem tudni,jobbik eset ha külföldi volt a kocsi,és ott cseréltek már benne,vagy itthon volt már javítva,de lehet szerencséd van,és kímélték,így bírja. 170 felett már bármikor beüthet a szar,látod soknak 130-at se bír. Én már most elkezdenék szerezni egy bontottat,vagy ujjat kintről,ez meg ha beszarik felújíttatód,aztán vagy eladod,vagy megtartod.Persze ha még sokáig megszeretnéd tartani a kocsit.


elkeserítesz...


Én? látod miket írnak itt,csak abból indulok ki.Most mondjam azt a te turbód 200 at fog bírniinkább készülj fel,mint váratlanul szívj


Ismerős Toledóban 700e felett van a turbó ....


Na ilyet még Kamionba se hallottam. Szerencsés ember,lehet lottóznia kellene

anubisz Elküldve: 2011-08-31 22:55 BMW kulcsok

szeda írta:
anubisz írta:
szeda írta: sziasztok,


1998-as Z3-as kulcsával van bajom.lemerült az elem.raktam bele újat de a távirányító most sem jó.hogy kell tanítani a kulcsot?


Kettővel lejjebb írják ( YELLOW ).Pont úgy,nekem is elsőre ment,pedig sosem csináltam előtte.



ezen már túl vagyok.Múltkor a 320D pótkulcsánál már megtanultam. A Z3-ashoz sajnos nem vált be.Ja és a E37 kulcsok még gombelemesek 2016-os kell bele.Szóval teljesen más mint az újabbak.Régen ment de az több mint 2 éve volt.Most végre elővettem.Első indításnál a vízpumpa elkezdett folyni, a tetőt kinyitottam de vissza nem ment és a kulcs is meghalt.
Többet ártottam neki mint ha használtam volna.



Hogyhogy ennyit állt a kocsi? Tető meg se nyikkan? hogy esetleg megszorult volna a mechanika? ha nincs semmi hang,vagy valami,meg se moccan,lehet nemkap áramot.Bár csak tipp,sosem volt kabrióm. Jól szétkel szedned majd biztos.

anubisz Elküldve: 2011-08-31 22:25 Turbo

seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Macsek írta:
SirToma írta: Fejújítás, új turbó, egyéb lehetőségek....
Érdekelne minden tapasztalat, érvek,ellenérvek!
Előre is köszi


Tapasztalat!
Nekem 110.000km-nél történt ez meg!
Új turbó mentem vele 130.000km-ert és még a mostani tulaj is azzal a turbóval jár!
Engem mindenki lebeszélt a felújítottról!
Szerintem nem jártam rosszul hogy az új mellett döntöttem!
Ennyivel tudtam segíteni ha segítettem!


Ezzel én is egyetértek,bár nem turbós a kocsim, ha meg akarod tartani hosszútávon, jobb ha ujjat veszel,még ha oly drága is. Persze aki csak pár hónapig tart meg egy kocsit,úgy is felújítsa,had sz..jon majd vele más


akkor sem érdemes elvinni felújíttatni ha még nem ment tönkre? nekem most _elvileg_ 170.000 van az autóban.

Kitudja volt már e cserélve benne. Már ha nem a tied 0 km óta. Ha meg nincs vele gond,minek piszkálni.Bár,ha ilyen problémásak a turbók,néha biztos megnézetném,egy turbóssal,hogy mi várható még belőle.Legalább az ember tartalékol rá lóvét,ha megadja magát,lehessen ugrani.



tavaj vettem, 127000 volt beleirva


Hát akkor nem tudni,jobbik eset ha külföldi volt a kocsi,és ott cseréltek már benne,vagy itthon volt már javítva,de lehet szerencséd van,és kímélték,így bírja. 170 felett már bármikor beüthet a szar,látod soknak 130-at se bír. Én már most elkezdenék szerezni egy bontottat,vagy ujjat kintről,ez meg ha beszarik felújíttatód,aztán vagy eladod,vagy megtartod.Persze ha még sokáig megszeretnéd tartani a kocsit.


elkeserítesz...


Én? látod miket írnak itt,csak abból indulok ki.Most mondjam azt a te turbód 200 at fog bírniinkább készülj fel,mint váratlanul szívj