anubisz Elküldve: 2011-09-01 21:51 Egyenetlen alapjárat
YELLOW írta:anubisz írta:YELLOW írta:anubisz írta:YELLOW írta: Sziasztok!
Egy kis történet, csak hogy velem is előfordulhat "motorhiba".
Úgy kezdeném a történetet, hogy kb. 3-4 hete voltam bmw320d4-nél (Miki), amikor is több más mellett gyújtógyertyákat is cseréltünk. Gyári NGK (BKR6EQUP)ment bele, eredetileg is az volt benne 85ezer km-rel. Minden jó, mintha picit jobban is menne, biztos jobb a szikra.
Ám 1 hete indultam itthonról gondmentsen, majd 700-800 méter után egy kanyarban felvillant a Check Engine lámpa és villogni kezdett, majd folyamatosan világítani. Ezzel egy időben a motor járása megváltozott, az egész autó remegésbe kezdett, a hangja Subaru-s lett. Rögtön az jutott eszembe, hogy megállt egy henger. Leállítottam az autót, majd újraindítom, gondoltam lehet valami kis gixxer. Sajnos a jelenség maradt. Arra gondoltam biztos az új gyertya fosta össze magát, pedig kb 200 km-t ment, de másra nem tudtam gondolni, mivel ez lett cserélve. Persze a gyújtótrafó is eszembe volt, de mivel gyertya csere volt, így...
Hazamentem 3 hengerrel, közben a Check Engine lámpa folyamatosan villogott, majd megállt, és újra. Utólag tudom Mikitől, hogy ez azt jelenti, hogy a rendszer próbálja beindítani a hengert. Ugyanis ha elmegy a gyújtás, akkor leállítja azt az injektort, ahol a jelenség van, majd idővel újra próbálkozik.
Szóval hazaértem, gondoltam leveszem az akksi sarukat, megnézek mindent amit lehet, nem akartam a legrosszabbra gondolni. Sajnos ez sem vált be, a jelenség maradt.
Ekkor Mikit hívtam telefonon, elmondtam neki mi történt. Kapásból azzal kezdte (gondolom a rutin, meg az évek), hogy nézzem meg valamelyik trafó nincs-e kiemelekedve a többitől, mert alu hengerfejből szokása a gyertyának ez a mutatvány. Szerintem azon nyomban elfehéredtem. Gondoltam magamban, na tessék lehet bontani az autót. Mondta azt is nem kell pánikolni annyira, mert van hozzá javító szett, de fel kell fúrni a likat, és abba egy új persely megy.
Egy életem, egy halálom mondtam magamban, elkezdtem bontani az autót. Ahogy levettem a burkolatot, láttam a 3-as hengernél a trafó fentebb van. Mondom faja! Ezt megszívtam! Elég könnyen kijött a trafó. Többszöri telefonhívás volt Miki és köztem. A gyertya nem mozgott. Gondoltam visszarakom a trafót lehet csak leugrott és ennyi a baj. Sajnos nem javult a dolog. Próbáltam járatni Miki tanácsára, mert előfordulhat, hogy beindul, de nem jött össze.
Ekkor újra telefon Mikinek, hogy el tudna-e jönni megvizslatni, esetleg egy próba trafót hozni, olyan menetjavítót, ha mégis kellene. Egy percig nem habozott és megbeszéltük lejön, szemügyre vételezi a dolgot. Még kutatott nekem egy trafót, majd tegnap eljött.
Későn érkeztek (Miki nem a nappali napszakok embere az tény, úgyhogy célszerű délután zaklatni) egy szervízben dolgozó sráccal, aki biztosította a trafót. Beindítottam az autót, ők szépen a trafókat elkezdték sorra lecsatlakoztatni (keresztfater, aki autószerelő "vóót, valamikó" is ezt mondta, de nem akartam belepiszkálni). Megdöbbenésemre azt hallom, hogy a 2-es henger nem megy. Micsoda? De hát a 3-asé volt felugorva. Megnéztük a próba trafóval és működik. Valóban a 2-es volt rossz. A 3-as trafója még mindig rejtély miért volt fentebb.
Egy 10 percet töltöttek nálam, majd indultak tovább Miskolcra, hisz fiatal volt még az este.
A találka előtt még írtam Mátyás Attilának, hogy ha a gyertya lenne rossz, tudja-e cserélni gariba, illetve trafóra kértem tőle árajánlatot. A mai nap készségesen állt a rendelkezésemre. Így meg is rendeltem tőle 4 db BERU (0040100324) gyújtótrafót. Azért négyet, mert Miki is azt tanácsolta érdemes cserélni mindet, mert sorra szoktak tönkre menni. Illetve én sem szerettem volna, ha egy másmilyen van benne, a többi meg a régi. Így a régi 3db lesz tartaléknak. Bár amit én megyek, sosem fogom felhasználni (gyorsan le is kopogom).
Gyárilag BREMI volt benne, aminek BMW cikkszáma: 12131712223 ezt már nem is gyártják. Helyette ez van: 12137551260. Itt jegyzem meg, hogy a realoem.com rosszul írja, ugyanis erre írja, hogy megszűnt. A bmwfans.infó pedig jól tudja, hogy a BREMI szűnt meg.
Szeretném megköszönni Mikinek, hogy ennyire segítőkész és a rendelkezésemre állt!
Szeretném megköszönni Mátyás Attilának, hogy a legjobb áron és a legnagyobb odafigyeléssel biztosít alkatrészt!
Szeretném megköszönni a BMW szervizes srácnak, talán Szabi (sorry, de izgatotságomban elfelejtettem a nevét), hogy biztosított próba alkatrészt!
Bocsesz, ha kicsit hosszú lett!
itt valamit nagyon elírtak
12 13 7 551 260
ERA
... — '03, March 4 0.216 kg / 0.476 lb
€2729.00
$3923.76
750 000 a trafókért, nem lennél boldog
mongjuk a 4 db-ra írja az árat, de akkor is sok. M.Attilát egyszerűen nem tudtam visszautasítani, annyira jó árat kaptam
Tiedbe menyi a trafó darabja? enyémbe 13,14 körül van,az eredeti. BREMI tied drágább?
Most nézem,a tied 8 körül van. Szerencsés
Bremi-t már nem gyártanak az enyémbe. Nem is vennék bele. A Schmiedmann-nál láttam 8300.- körül, de mikor rákérdeztem, mi a márkája, annyit mondtak, hogy Bosch-t tudnak csak. Na most ami a képen van, nekem csak olyan jó, mert a Bosch-nál egy perselyt is cserélnem kell és nem akarom bontani a szelepfedelet sem. ráadásul akárhol néztem a Bosch mindenhol 12-18ezer körül mozgott. Szóval gyanús nekem. Szerintem nem korrekt dolog, hogy nem írnak ki márkát, gyártót. Amúgy totál nem vagyok Bosch párti. Ezért választottam a BERU-t, ami pl az unixnál 18ezer. De olcsóbban hozzá jutok. csak lenne már itt, egy hete nem vezettem, elvonási tüneteim vannak. Ma már kénytelen voltam bringázni
Az bizony nem olcsó,ha 4 lesz cserélve. Kel venni egy BMW bringát másfél milláért