anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-07-03 23:11 Hidegindításkor "himbál" a motor

bmw320d4 írta:
anubisz írta:
Basszus azért kérdezem mert nem értek hozzá. Hogy lehet vele mérni,mikor belemegy a benzin,nem? meg pont rámegy a csatlakozó? meg hova kel csatlakoztatni.


Várj, megnézem a TIS-ben a képet és bemásolom.


Most néztem képeket nyomásmérőkről,9000 -től 24000 -ig,de sok csatoló felület van hozzájuk. Azt értem,de hova kel ilyet csatolni? van ehhez kimenet az üzemanyag rendszeren?

anubisz Elküldve: 2011-07-03 23:04 Hidegindításkor "himbál" a motor

bmw320d4 írta:
anubisz írta:
bmw320d4 írta:
anubisz írta:
most tényleg milyen mérőre gondoltál.


keréknyomásmérőre


Most szívatsz? az hogy méri meg a benzin nyomást. Másnap rólam szólnának a hírek. lángba borítottam egy egész benzinkutat.




Dehogyis, nem fog felrobbanni semmi, mi is azzal mérünk közelítő adatot, ha gyorsan kell.


Basszus azért kérdezem mert nem értek hozzá. Hogy lehet vele mérni,mikor belemegy a benzin,nem? meg pont rámegy a csatlakozó? meg hova kel csatlakoztatni.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 22:57 Hidegindításkor "himbál" a motor

bmw320d4 írta:
anubisz írta:
most tényleg milyen mérőre gondoltál.


keréknyomásmérőre


Most szívatsz? az hogy méri meg a benzin nyomást. Másnap rólam szólnának a hírek. lángba borítottam egy egész benzinkutat.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 22:37 Hidegindításkor "himbál" a motor

bmw320d4 írta:
anubisz írta:
bmw320d4 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

Akkor oda vigyem ahol tudnak üzemanyag nyomást is mérni? Gondolom ezt nem lehet kimutatni,csak specifikus műszerrel. Sima szervizben nem tudnak levizsgálni üzemanyag nyomást, gondolom én.



A nyomócsövön van egy szelep, amire rá lehet dugni egy sima autós nyomásmérőt (benzinkút)


Ezt hogy érted? mármint amivel a kerék nyomást mérjük? azzal hogy mérek üzemanyag nyomást? vagy milyen benzinkúton levő nyomásmérőre gondolsz?


Azzal is meg lehet, de ne a tieddel csináld



most tényleg milyen mérőre gondoltál.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 22:10 Hidegindításkor "himbál" a motor

bmw320d4 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

Akkor oda vigyem ahol tudnak üzemanyag nyomást is mérni? Gondolom ezt nem lehet kimutatni,csak specifikus műszerrel. Sima szervizben nem tudnak levizsgálni üzemanyag nyomást, gondolom én.



A nyomócsövön van egy szelep, amire rá lehet dugni egy sima autós nyomásmérőt (benzinkút)


Ezt hogy érted? mármint amivel a kerék nyomást mérjük? azzal hogy mérek üzemanyag nyomást? vagy milyen benzinkúton levő nyomásmérőre gondolsz?

anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:48 Hidegindításkor "himbál" a motor

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

Akkor oda vigyem ahol tudnak üzemanyag nyomást is mérni? Gondolom ezt nem lehet kimutatni,csak specifikus műszerrel. Sima szervizben nem tudnak levizsgálni üzemanyag nyomást, gondolom én.



A diagnosztika valószínű mutatni fogja az üza nyomást, de ha nem akkor kell a nyomásmérő (olajálló nyomásmérő +az összekötő cső. semmi extra)
Nem kell márkaszervíz ha van a szerelőnek bmw-hez diagnosztikája.


Ok,köszi. Ezekre külön felhívom a figyelmét majd.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:40 Hidegindításkor "himbál" a motor

hancurozo írta:
anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

Akkor oda vigyem ahol tudnak üzemanyag nyomást is mérni? Gondolom ezt nem lehet kimutatni,csak specifikus műszerrel. Sima szervizben nem tudnak levizsgálni üzemanyag nyomást, gondolom én.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:25 Kardánkereszt

Atilla írta:
anubisz írta:
Atilla írta:
anubisz írta:
Atilla írta:
anubisz írta: Amúgy karnádkereszt volt a hibás.Úgy nézett ki,hogy el se tudjátok képzelni. KB 1 centis kotyogása,holtjátéka volt. Brutál. Meg emelve,és meg rángatva,meg se mozdult. Röhej.


Nyitottam korábban ebben a témában egy másik hozzászólást, teljesen feleslegesen, elnézést mindenkitől!
Szóval, az én kardántengelyemen is a fáradás jelei mutatkoztak, három lehetőség adódott:
- új vásárlás (neten keresztül is 200E Ft),
- bontott vásárlás; itt nem zárhatjuk ki, hogy az alkatrész sérült autóból származik, futásteljesítmény kérdéses(15-50E Ft között)
- felújítás (két kereszt cseréje centírozással, számlaképesen 59E Ft).

Az utóbbi mellett döntöttem, nagyon jó munkát végeztek.
Akit bővebben érdekel: www.hidropress.hu

És menyi garanciát adnak rá? lehet én is megcsináltatom a rosszat. Nálam az volt a gond hogy gyorsan kellett. Hát, így fél nap ,de 80 rugó volt.







Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállás esetében alkalmazandó rendelkezéseket a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet határozza meg.

A rendelet értelmében, amennyiben a fogyasztó a javítás iránti igényével a szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz fordul, és a teljesített szolgáltatás díja a húszezer forintot meghaladja, úgy a vállalkozó köteles hat hónapos jótállást vállalni a (a Kormányrendelet mellékletében szereplő) fogyasztó által megrendelt, alábbiakban felsorolt javító-karbantartó szolgáltatások esetében:


4) Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.




Az én kardánom így nézett ki. Ezt már talán felújítani sem lehet.Alulról mozgatva pedig nem kotyogott,meg lett rángatva egy párszor.


és így kezdődött alulról.


Vidd el hozzájuk, tesznek bele két keresztet, centírozzák, aztán jöhet a próbakör...


Tudod már vettem bontottat,de ezt nem dobom ki, inkább megcsináltatom, és megtartom tartaléknak.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:20 Hidegindításkor "himbál" a motor

hancurozo írta:
anubisz írta: Télen már telibe kezeltem injektor tisztító adalékkal vagy háromszor,és nem a legolcsóbbal,mart volt egy flakon vagy 2800 Ft.Az nem hozott semmi változást.


Nem sokat érnek. Mi kivettük az összeset és úgy indítoztunk. Ott derült ki a hiba. Kivétel után lett kitakarítva. (lekötve az üzemanyagrendszerről, és csatlakoztatva az elektromos rendszerre)

Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig


anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:07 Kardánkereszt

Atilla írta:
anubisz írta:
Atilla írta:
anubisz írta: Amúgy karnádkereszt volt a hibás.Úgy nézett ki,hogy el se tudjátok képzelni. KB 1 centis kotyogása,holtjátéka volt. Brutál. Meg emelve,és meg rángatva,meg se mozdult. Röhej.


Nyitottam korábban ebben a témában egy másik hozzászólást, teljesen feleslegesen, elnézést mindenkitől!
Szóval, az én kardántengelyemen is a fáradás jelei mutatkoztak, három lehetőség adódott:
- új vásárlás (neten keresztül is 200E Ft),
- bontott vásárlás; itt nem zárhatjuk ki, hogy az alkatrész sérült autóból származik, futásteljesítmény kérdéses(15-50E Ft között)
- felújítás (két kereszt cseréje centírozással, számlaképesen 59E Ft).

Az utóbbi mellett döntöttem, nagyon jó munkát végeztek.
Akit bővebben érdekel: www.hidropress.hu

És menyi garanciát adnak rá? lehet én is megcsináltatom a rosszat. Nálam az volt a gond hogy gyorsan kellett. Hát, így fél nap ,de 80 rugó volt.







Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállás esetében alkalmazandó rendelkezéseket a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet határozza meg.

A rendelet értelmében, amennyiben a fogyasztó a javítás iránti igényével a szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz fordul, és a teljesített szolgáltatás díja a húszezer forintot meghaladja, úgy a vállalkozó köteles hat hónapos jótállást vállalni a (a Kormányrendelet mellékletében szereplő) fogyasztó által megrendelt, alábbiakban felsorolt javító-karbantartó szolgáltatások esetében:


4) Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.




Az én kardánom így nézett ki. Ezt már talán felújítani sem lehet.Alulról mozgatva pedig nem kotyogott,meg lett rángatva egy párszor.


és így kezdődött alulról.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 18:01 Hidegindításkor "himbál" a motor

hancurozo írta:
anubisz írta: Ezt is olvasd el,lejjebb írtam
Ez nagy szívás. Ki fogja ezt nekünk kimolyolni, hogy ugyan melyik szenzor,érzékelő ad fals jelet hidegindításkor,ami miatt szar a keverési arány fél percig. Főleg aki ritkán szerel BMW,a szakszerviz? uh ott kirabolnak, ott is a fejüket vakarták. Ott is néztek gépen valamit, dúsítási problémát vagy mit, de csak indításkor. Télen még volt, hogy nem járt reggel valamelyik hengerem is. Először 5,aztán 4 es,hát hoztak két használt trafót, olcsón odaadták,próba képpen beraktuk pár napra, jólvan, nem volt égés kimaradásom, kifizettem, pár napra rá,a 6 hengert írta be. Szét vetett az ideg. Fogtam kiszedtem a 6 trafót,felcseréltem az eljő hengerével,na, ha az a hibás akkor az elsőbe írja majd a hibát. Gondolod? megint 6 írta be. Aztán, hogy melegedett az idő,megszűnt magától, azóta nem írt be egy égés kimaradást sem.

Hiába pofáztam nekik , éjjel beraktam a kocsit nekik,hogy reggelre hideg legyen,és indításkor már műszer legyen rajta,de mire végig nyomkodnak ott kismillió gombot,a gépen addigra le esik az lapjárat hidegindítás után,max fél perc és már simán jár. Valahogy túl dús,vagy túl ritka keveréket kap,és azért volt égés kimaradásom is,nem a trafó volt a hibás.



Ha rendesen hidegindításnál figyelik az érzékelő adatait, akkor kibukik mi a hiba. Mivel az égést a kopogás érzékelőd figyeli, ezért ha bármi okból kimarad az égés (szar injektor, ac, gyertya, trafó, stb.) akkor beírja hibának. Tökorrú volt a szerelő, mert nem nézte végig az összes lehetséges kiváltó okot. Off autónál is kicseréltették a fél gyujtást és nem lett jó (kihagyott 1 henger), de miután kivettük az injektort és meg lett pucolva semmi baja.


Télen már telibe kezeltem injektor tisztító adalékkal vagy háromszor,és nem a legolcsóbbal,mart volt egy flakon vagy 2800 Ft.Az nem hozott semmi változást.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 17:56 hûtõ

Kiegyenlítő tartály tavaly nyáron 40 fokba az autópályán Észre se vettem,mögöttem levő jelzett hogy telibe verte a víz a szélvédőjét,hőfok jelzőm még nem is mozdult középről.
Majdnem megdöglöttem a 40 fokba mire levitt az autómentő, 2 deci vizem volt,megittam 2 perc alatt,már azt hittem deszt-vizet fogom meginni. A nyár legmelegebb napja volt,és úgy 1 óra körül

anubisz Elküldve: 2011-07-03 17:39 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta: nyugodtan szerkezthetted volna az előző kommentedet, és utána írni

ilyet is tud a fórum


Az igaz,igen feljebb kellett volna írni,aztán már rájöttem.

anubisz Elküldve: 2011-07-03 17:32 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Nekem már 1 éve megvan ez a hibám. Nekem hidegen,ha áll egy egész napot,és indítom, elsőre vissza fullad.Most úgy indítom, hogy szinte leheletnyit, éppen hogy megpöccintem a gázpedált,akkor tökéletesen indul. De gáz nélkül, van hogy befullad,és második indításra tökéletes.Utána ugye 1000 fordulat, remeg minden, a lábam mintha cidriznék,úgy jár a motor,de ahogy le esik a fordulat 6,700 -ra úgy lesimul,és gyönyörűen jár,egyenletesen.Melegen semmi ilyen gond nincs. Télen 10 szer rosszabb. 5 fok alatt már nagyon erős a probléma. Persze itt is semmit nem ír be. Ez a probléma amire ráköltesz 100 000 ret,de lehet úgysem jönnek rá,mi okozza,csak kicseréltetik a fél autót.
Még annyit ,hogy minden indottáskor,hiába törlöm,utána is mindig beír egy P0598 hibakódot Thermostat Heater Control Circuit Low ,de nem hiszem,hogy ennek köze van hozzá,mert ha meleg a motor akkor is beírja. Autópályán 130 nál 95 fokos a vizem. Nincs hűtési gondom,szerintem nem lehet gond a termosztáttal.
Most érted,60 000 ért cseréljek AC pumpát? Aztán lehet a probléma megmarad,akkor jól jártam megint. Mikor indítás után fél percel ,már semmi gond nincs vele.



Ne cserélj ac-t. Pont azt írtam, hogy 1 sima hőfok jeladó is okozhatja a hibát (ha a motorvezérlő azt kapja, hogy meleg a motor). Ezért kell élőadat olvasás. Ott látni fogod az összes értéket amit az ecu kap.


Ezt is olvasd el,lejjebb írtam
Ez nagy szívás. Ki fogja ezt nekünk kimolyolni, hogy ugyan melyik szenzor,érzékelő ad fals jelet hidegindításkor,ami miatt szar a keverési arány fél percig. Főleg aki ritkán szerel BMW,a szakszerviz? uh ott kirabolnak, ott is a fejüket vakarták. Ott is néztek gépen valamit, dúsítási problémát vagy mit, de csak indításkor. Télen még volt, hogy nem járt reggel valamelyik hengerem is. Először 5,aztán 4 es,hát hoztak két használt trafót, olcsón odaadták,próba képpen beraktuk pár napra, jólvan, nem volt égés kimaradásom, kifizettem, pár napra rá,a 6 hengert írta be. Szét vetett az ideg. Fogtam kiszedtem a 6 trafót,felcseréltem az eljő hengerével,na, ha az a hibás akkor az elsőbe írja majd a hibát. Gondolod? megint 6 írta be. Aztán, hogy melegedett az idő,megszűnt magától, azóta nem írt be egy égés kimaradást sem.



Hiába pofáztam nekik , éjjel beraktam a kocsit nekik,hogy reggelre hideg legyen,és indításkor már műszer legyen rajta,de mire végig nyomkodnak ott kismillió gombot,a gépen addigra le esik az lapjárat hidegindítás után,max fél perc és már simán jár. Valahogy túl dús,vagy túl ritka keveréket kap,és azért volt égés kimaradásom is,nem a trafó volt a hibás.
Ezt melyik hőgomba vagy mi szabályozza? lehet jobban járok, ha kicserélem én,ha nem brutál az ára. próba képpen.



anubisz Elküldve: 2011-07-03 17:28 Hidegindításkor "himbál" a motor

hancurozo írta:
anubisz írta: Nekem már 1 éve megvan ez a hibám. Nekem hidegen,ha áll egy egész napot,és indítom, elsőre vissza fullad.Most úgy indítom, hogy szinte leheletnyit, éppen hogy megpöccintem a gázpedált,akkor tökéletesen indul. De gáz nélkül, van hogy befullad,és második indításra tökéletes.Utána ugye 1000 fordulat, remeg minden, a lábam mintha cidriznék,úgy jár a motor,de ahogy le esik a fordulat 6,700 -ra úgy lesimul,és gyönyörűen jár,egyenletesen.Melegen semmi ilyen gond nincs. Télen 10 szer rosszabb. 5 fok alatt már nagyon erős a probléma. Persze itt is semmit nem ír be. Ez a probléma amire ráköltesz 100 000 ret,de lehet úgysem jönnek rá,mi okozza,csak kicseréltetik a fél autót.
Még annyit ,hogy minden indottáskor,hiába törlöm,utána is mindig beír egy P0598 hibakódot Thermostat Heater Control Circuit Low ,de nem hiszem,hogy ennek köze van hozzá,mert ha meleg a motor akkor is beírja. Autópályán 130 nál 95 fokos a vizem. Nincs hűtési gondom,szerintem nem lehet gond a termosztáttal.
Most érted,60 000 ért cseréljek AC pumpát? Aztán lehet a probléma megmarad,akkor jól jártam megint. Mikor indítás után fél percel ,már semmi gond nincs vele.



Ne cserélj ac-t. Pont azt írtam, hogy 1 sima hőfok jeladó is okozhatja a hibát (ha a motorvezérlő azt kapja, hogy meleg a motor). Ezért kell élőadat olvasás. Ott látni fogod az összes értéket amit az ecu kap.


Ezt is olvasd el,lejjebb írtam
Ez nagy szívás. Ki fogja ezt nekünk kimolyolni, hogy ugyan melyik szenzor,érzékelő ad fals jelet hidegindításkor,ami miatt szar a keverési arány fél percig. Főleg aki ritkán szerel BMW,a szakszerviz? uh ott kirabolnak, ott is a fejüket vakarták. Ott is néztek gépen valamit, dúsítási problémát vagy mit, de csak indításkor. Télen még volt, hogy nem járt reggel valamelyik hengerem is. Először 5,aztán 4 es,hát hoztak két használt trafót, olcsón odaadták,próba képpen beraktuk pár napra, jólvan, nem volt égés kimaradásom, kifizettem, pár napra rá,a 6 hengert írta be. Szét vetett az ideg. Fogtam kiszedtem a 6 trafót,felcseréltem az eljő hengerével,na, ha az a hibás akkor az elsőbe írja majd a hibát. Gondolod? megint 6 írta be. Aztán, hogy melegedett az idő,megszűnt magától, azóta nem írt be egy égés kimaradást sem.