anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-06-06 20:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Van valakinek esetleg hibakód listája magyarul? vagy le lehet azt tölteni valahonnan?
Találtam egy ilyet, de nem tudom ez menyire valós, bár amúgy sem érek vele semmit, mert ugye nem értem, hiába fordítom be a Google fordítóval, nem lesz pontos, márpedig itt érteni kel a pontos leírást.

http://www.e46fanatics.com/for...p?t=303141

például ez se szerepel benne, amit lejjebb olvastam. p1428: légtömegmérő hiba, szakadás az áramkörben

anubisz Elküldve: 2011-06-05 21:06 Heeelp...!

Bero írta:
laci318d írta: Hali! Segítségre lenne szükségem!EU4-es 318d.ről lenne szó.Nem húz,4.-ben nagyon nehezen éri el a 90km/h-t,és a fogyasztásmérő nem megy 12 l fölé.Kicseréltem az üzemanyagszűrőt,de semmi.Tegnap kezdte minden előjel nélkül, és nem mindig.Az egyik pillanatban minden ok,a következőben meg mintha egy mozdony lenne utánnakötve.füst nem jön belőle.Álló helyzetben nem pörög 4000 fölé,2500 körül ugrálni kezd,ha lassan nyomom.néha gázt ad alapjáraton.Éget olaj szag van a motortérben.EGR nemrég lett takarítva.Mi lehet a baj???? S.O.S.


Nekem benzinesem van,és hasonlót csinált nekem is és akkor légtömegmérőt kellett cserélni és minden megoldódott! Kb 35 rugó. De ez nem biztos csak az én véleményem! Hali


Sértődés nélkül. Miért nem viszed szervizbe? vagy rakatod diagra legalább. Ki cseréltél egy szűrőt, és lehet nem az a baja. Lehet rá teszik a műszert, és egyből megmondják. Sok dolog okozhat ilyen hibát. Mindent kicserélsz sorban, addig amíg meg nem javul?
Ilyen összetett hibára csak tippeket fogsz kapni. Gondolom amire tippelnek,azt nem fogsz mindent kicserélni. Online nem fogja megjavítani senki. Csak szenvedsz vele így.

anubisz Elküldve: 2011-06-05 03:27 Akkumulátor

[quote="Petya27"]

Nem okozna gondot, de a coupéban egy kicsit másképp van ez a fedő.. azért kérdeztem..

anubisz írta:
Petya27 írta: Sziasztok fiúk, érdeklődni szeretnék, hogy az akksim már kezd meghalni a kocsiba, és szeretném kiszerelni a régit... tudnátok ebbe nekem segiteni, hogy a fekete kis fedő lemezt hogy kell kiszedni? Azzal a részével kicsit el vagyok akadva...



E46 Coupéról van szó. Vagy ha valaki egy teljes leírást tudna adni, azt is megköszönném.

Üdv,

Petya


Amúgy, ha van rajta keresztbe egy tartókonzol, mint nekem, azt is két csavar fogja, ami még pluszba le szorítja az aksit. Szerintem adja magát,ha megnézed. Ha egy aksi csere is gond,akkor ne állj neki komolyabb szerelésnek Ez nem tudom menyit segít, bár ezt te is meg tehetted volna, hogy be írod a Google keresőbe, csak annyit, hogy E46 Battery

YouTube videó



Hát az M3 is Coupé, itt a videón,bár nekem még van egy kereszttartó konzol is,ami felűről szorítja le az aksit.

nekem ezen a robbantott rajzon, a 3-as elem van még felül, és egy komplett borítás,mint a videón.
http://bmwfans.info/parts/cata...ing_parts/

anubisz Elküldve: 2011-06-04 18:36 Valaki segítsen

kabec írta: De mire az ember megtalálja azt az egyet akire rámeri bízni és tudja "szakértő" ...


Ezt megértem,de ő azért Budapest mellett lakik, arrafelé azért van pár szerelő. Itt az oldalon is ajánlanak egy pár profi, rutinos szerelőt. Talán ilyenkor jó a fórum véleményeket megfogadni (szerelő ügyben ) mert hát több szem, többet lát.

anubisz Elküldve: 2011-06-04 18:07 Valaki segítsen

Jackson írta: Hy all!
Kérdés: lassan már mindent kicseréltem az autómban azonban a helyzet változatlanul sz..r, nem húz az autóm, de miért? Azt idáig 20 szerelő sem tudta megmondani.
Állítólag ha már minden felújítottam, csak az adagoló jöhet szóba, igen? Gondolom ez is olyan dolog, hogy a turbót újítsam fel BIZTOS azért nem megy, Miskolcon nagy bmw-s wallis kábítással nézegették, turbó felújítva és??? Mondom bekötöm az övet biztos rántani fog a kasznin, na persze rögtön lefulladtam, mivel pontosan olyan lomha volt, mikor fel sem volt újítva a turbó, az milyen srácok? (Ja egyébként a turbó tényleg frankón felett újítva)
Szóval, ha a befecskendező rendszerben nem észlel hibát a computer, attól még lehet adagoló?
Apropó adagoló, valaki aki szaki a témában milyen hibajelenséget idéz elő egy meghibásodott rosszul működő adagoló?
Most már csak magamra számíthatok, szerelők már cserbenhagytak, de ez is milyen elviszem szerelőhöz kicseréltetnek mindent velem és rosszabb mint volt :S
Kegyetlen dolgok ezek, Gödöllő és környékén már minden szerelő ismeri az autóm és legalább annyira örülnek ha látják, mintha én nyúlnék bele.


Bár ez csak magánvélemény, de hogy lehet ennyi szerelőt végigjárni? ez olyan, mikor beteg vagy, és 10 orvost felkeresel,10 doki, 10 betegség. Mindegyik mást fog találni.
Ha egy szerelőhöz jársz, jobban ki ismeri a kocsit,tudja, mit, mikor cserélt, és hogyan lett javítva. Szerintem hatékonyabb a hibakeresés.

anubisz Elküldve: 2011-06-04 17:53 Akkumulátor

Petya27 írta: Sziasztok fiúk, érdeklődni szeretnék, hogy az akksim már kezd meghalni a kocsiba, és szeretném kiszerelni a régit... tudnátok ebbe nekem segiteni, hogy a fekete kis fedő lemezt hogy kell kiszedni? Azzal a részével kicsit el vagyok akadva...



E46 Coupéról van szó. Vagy ha valaki egy teljes leírást tudna adni, azt is megköszönném.

Üdv,

Petya


Amúgy, ha van rajta keresztbe egy tartókonzol, mint nekem, azt is két csavar fogja, ami még pluszba le szorítja az aksit. Szerintem adja magát,ha megnézed. Ha egy aksi csere is gond,akkor ne állj neki komolyabb szerelésnek Ez nem tudom menyit segít, bár ezt te is meg tehetted volna, hogy be írod a Google keresőbe, csak annyit, hogy E46 Battery

YouTube videó

anubisz Elküldve: 2011-06-03 16:31 Etanol/bio-etanol a tankba!?

In Memoriam E85 http://www.fn.hu/ado/20110603/...utosoknak/

„Az E85 üzemanyag és a benzin piaci árának összehasonlítása alapján az E85 - a rosszabb hatásfok miatt indokolt értéknél nagyobb - árelőnyt élvez a benzinnel szemben.” – fogalmaz a kormány pénteki javaslatának indoklása. A javaslat le kívánja csökkenti az árelőnyt, „a rosszabb hatásfok miatt indokolt mértékre”.

hajrá Orbán. Basszam meg anyá.......t.

anubisz Elküldve: 2011-06-02 14:45 Ajtóbelsõ...

frizo írta: Sziaztok!

Hogyan tudom megállapítani, hogy az ajtókárpitomnak milyen az anyaga, vagy kódja?
Feltörték a kocsimat, megsérült és ki kellene cserélni.
Ránézésre fekete színű és nem szövet. Légzsákos, elektromos ablakos.
A realoem.com-on nézegettem, de nagyon sok a választék. nem értek hozzá.


Be mész az A1 be, és be tolják a kulcsot a gép alá,abba benne van hogy milyen felszereltséggel jött ki az autó. Nekem ki is nyomtatták. Alvázszám alapján is ki dobja. Vagy le veszed és belül benne van a száma.
Azért az A1 be vakíts egy kicsit,mond nekik majd ott rendeled meg,de csak jövő hónapba mert akkor lesz pénzed,csak meg szeretnéd nézni,és nyomtassanak egy ár ajánlatot. Azt ingyen meg csinálják,azon szerepel a kódja. Legyél kicsit élelmes.
Alvázszám alapján is tudsz keresni realoemben és egyből az autódat dobja ki,de azért a kárpitra biztos hoz akkor is több variációt.
És mit vittek el,hogy ennyi ablakot be kellett hozzá törni

anubisz Elküldve: 2011-06-02 01:23 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton

JaKi írta: Sziasztok!


A segítségetek szeretném kérni!

Hibajelenség:

A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)


A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:

- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége


Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)

Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S


Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!


Ilyen összetett hibára ritkán találsz itt megoldást. Itt bármi lehet. Profi dízeles szerelőhöz vidd,aki vágja ezt a típust,és nem árt, ha ért a diaghoz nem amatőr módon.
Ha nem azt teszed,apránként többet fogsz hiba felderítésre költeni,mintha egy komolyabb szerelőhöz vinnéd.Ha be válik,mindig egy helyre járj vissza,mert ismerni fogják a kocsit,azt is mit cseréltek,hogy szerelték. Mindig más szerelő,mindig más hiba tipp, mindig más nulla a számla végén. Vannak profik akik mennek vele pár kört,és nagyjából ki szűrik a hiba lehetőségeket. Hidd el,itt csak tippeket,és tapasztalatokat fogsz kapni,ettől nem fog meg javulni. Rengeteg okos tipp is van,de ilyen hibát nehéz online meg javítani. Hát a BMW ilyen csodás típus,ritkán szakad törik valami. Megy,köhög,prüszköl,szegény amíg bír,és így a hiba felderítés nagyon nehéz,mert ha elszáll valami,tudja az ember mit kel cserélni,rengeteg hibát a diag se mutat ki. Na akkor lehet kiszűrni,és az mindig úgy kezdődik,csere,ez csere az, stb... hiba megmarad persze. Kivéve, ha tipikus hibát, egy tipikus alkatrész okoz. De van itt annyi, szenzor,relé,érzékelő,stb.. na győzd szelektálni. Egy kis repedés,egy kis fals levegő,stb...

anubisz Elküldve: 2011-06-01 22:55 Benzin adalékok

Bero írta:
anubisz írta:
hil írta:
Scotty írta: Sziasztok!
Apró megjegyzésem lenne a témához.Ha a benzinhez vizet keverünk valóban a fajsúly különbség miatt ugye szétválnak.Ám, ha hozzácsapunk némi alkoholt (pl.denaturált szesz is jó), már szépen elkeverednek.





az egy dolog,hogy az alkohol meg köti a vizet,de akkor most már alkoholt is kevernek a víz mellé?



Az alkohol meg köztudottan olcsó... Biztos megérné a kutaknak


az meg a másik

anubisz Elküldve: 2011-06-01 22:40 Benzin adalékok

hil írta:
Scotty írta: Sziasztok!
Apró megjegyzésem lenne a témához.Ha a benzinhez vizet keverünk valóban a fajsúly különbség miatt ugye szétválnak.Ám, ha hozzácsapunk némi alkoholt (pl.denaturált szesz is jó), már szépen elkeverednek.





az egy dolog,hogy az alkohol meg köti a vizet,de akkor most már alkoholt is kevernek a víz mellé?

anubisz Elküldve: 2011-06-01 20:40 Benzin adalékok

InsectKiller írta:
anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Benzin vizezésre írtam. Biztos van minimális minőség különbség 2 benzin márka között,de azt már ne mondjuk, hogy direkt vizezik a benzint. Az hogy van,egy,két lepukkant magánkút, ahol tartály vizet kaphat valami miatt, még nem jelenti azt hogy a finomítóba vizezik a benzint, akkor már mással pacsmagolnák, nem vízzel. Főleg, hogy a MOL finomítója még az OMV nél is modernebb.


Hogyan lehet vizezni a benzint, hiszen nem vegyülnek egymással és a fajsúly kölmbség miatt szétválik a két anyag? Benzin felül, víz alul.



Tudom,ezért nem értem ,mikor nyomják ezt a vizes benzin dumát.


Én gondoltam én ezt. Nálam az elmélet az az, hogy a számláló az megy, de az anyag nem jön. Gondolom ezt meg lehet oldani. Persze ezt is csak magánkúton és tapasztaltam is.


Az megint más,ha csal a kútfej.
Szép kis fagydugók lennének az üzemanyag rendszerben,csak tavasszal lehetne be indítani az autót. Le is húzhatnák a rolót a kútnál, ha ez el terjedne, hogy víz jutott a benzinbe.

anubisz Elküldve: 2011-06-01 20:18 Benzin adalékok

hil írta:
anubisz írta:

Benzin vizezésre írtam. Biztos van minimális minőség különbség 2 benzin márka között,de azt már ne mondjuk, hogy direkt vizezik a benzint. Az hogy van,egy,két lepukkant magánkút, ahol tartály vizet kaphat valami miatt, még nem jelenti azt hogy a finomítóba vizezik a benzint, akkor már mással pacsmagolnák, nem vízzel. Főleg, hogy a MOL finomítója még az OMV nél is modernebb.


Hogyan lehet vizezni a benzint, hiszen nem vegyülnek egymással és a fajsúly kölmbség miatt szétválik a két anyag? Benzin felül, víz alul.



Tudom,ezért nem értem ,mikor nyomják ezt a vizes benzin dumát.

anubisz Elküldve: 2011-06-01 19:27 Benzin adalékok

InsectKiller írta: Konkrétan nem tudom, hogy hogy megy ez, pedig évekig voltam kutas.
Azt tudom, hogy van különbség benzin és benzin közt. Ez tény, észrevehető a megtett km-ek után. Nem jelentős, de van. Én nem tudom, hogy melyik a jó benzin meg melyik kútnak jobb a reklámja és ezért ki milyen jókat mondd róla, ezért most kipróbáltam az Auchan kútnál lévő kutat, mert ismerem a tankereseket akik hordják oda a löttyöt, és semmilyen rossz tapasztalatom nincs EDDIG!
Persze az előzőt csak viccnek szántam a 4literes fogyasztással, hiszen alapjáraton is többet eszik!!


Benzin vizezésre írtam. Biztos van minimális minőség különbség 2 benzin márka között,de azt már ne mondjuk, hogy direkt vizezik a benzint. Az hogy van,egy,két lepukkant magánkút, ahol tartály vizet kaphat valami miatt, még nem jelenti azt hogy a finomítóba vizezik a benzint, akkor már mással pacsmagolnák, nem vízzel. Főleg, hogy a MOL finomítója még az OMV nél is modernebb.

anubisz Elküldve: 2011-06-01 18:47 Benzin adalékok

snakebiteE46 írta:
InsectKiller írta:
snakebiteE46 írta:
Robinson írta:
anubisz írta: Amúgy mitől lesz jobb az autó, ha mondjuk egyszer keverem az üzemanyagot 100 as V-Power Racing üzemanyaggal,és utána már csak 95 öst használok? Tegnap raktam bele 30 litert, vagyis rá tankoltam. Ki tisztit valamit? vagy mi? Mert ha benne van akkor értem,de ha már simát fogok tankolni,akkor miért érzem hogy jobb lesz? Nem tudom,azért kérdezem.


én nem hiszek az ilyen csodaszerekben, és Mo-n amúgyis mindegy mit tankolsz, ugyan úgy vizezett szar...


Én mindig 100-as V-powert tankolok a kicsikébe,sima 95ös benzinnel nem győzném itatni,gyárilag 98-as oktánszámú van előírva nekem, szóval a 95-ös ront a teljesítményen és drasztikus nő a fogyasztás is! A Shell V power 100 tisztító hatása van,de ezt nem úgy kell elképzelni hogy egyszer tankolok bele v powert és akkor már ki is tisztított mindent!
Légszűrővel+prolong+100as v power országutón 7.3L as átlagfogyasztás úgy hogy Kolozsvárig egy 1-es széria 320d-vel versenyeztem!!!(mindig mögöttem volt ) Megéri 100ast tankolni bár 432 ft húzós ár! ez az én tapasztalatom! Csajomhoz mikor megyek 70-90km/h-val "baktatva" országútón 6L alatt eszik! nem vicc!
320i 150Hp+++


Én 95-öst használok, simát. 231Hp és ha 70-90km/h-val szöszölök alsó úton, ahol nem tartok fel senkit és ráérek tesztelgetni, akkor 6-7liter. Akkor ha V-powert tankolok 430-é akkor csak 4-5-t fog?


Azé 2 literrel nem fog kevesebbet enni a kocsid csak azért mert 100 V-power benzin van benne! próbáld ki 1x ha mész hosszú útra valamerre, igazából ott érezhető a fogyasztás elég komolyan! én gyakran járok Erdélybe,itt feltankolom a kocsit 100 as cuccal Kolozsvárra érek és pont fél tankot eszik meg, többször megfigyeltem! visszafele jövet OMV 100-as(shell nincs,a másik meg másik kútnál nem merek tankolni :vazze mire hazaérek felezőnél jóval alacsonyabb benzinszint (közelebb a negyedhez)!! Próbáld ki én csak azt tudom tanácsolni!Tele tanknál max 2-3 ezerrel fizetsz többet Légszűrő meg tuti fogyasztáscsökkentés!


és ezek a csúnya Magyarok meg millió liter számra keverik a tengervizet a benzinbeilyet ki találni. látom sok embernek már törpe laboratórium van be építve a benzintankba.
Szinte látom mikor a Mol igazgató mondja,na most engedjétek bele a vizet micsoda legendák ivódtak itt bele az emberek tudatába,az évtizedek alatt. Direkt vizezik a benzint,ugyan már.Ti se gondoljátok komolyan.
Nagyot csalódok itt pár emberben,ha el hiszik ezt, hogy direkt vizet kevernek a benzinbe.