JaKi írta:
Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni!
Hibajelenség:
A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)
A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:
- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége
Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)
Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S
Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!
Ilyen összetett hibára ritkán találsz itt megoldást. Itt bármi lehet. Profi dízeles szerelőhöz vidd,aki vágja ezt a típust,és nem árt, ha ért a diaghoz nem amatőr módon.
Ha nem azt teszed,apránként többet fogsz hiba felderítésre költeni,mintha egy komolyabb szerelőhöz vinnéd.Ha be válik,mindig egy helyre járj vissza,mert ismerni fogják a kocsit,azt is mit cseréltek,hogy szerelték. Mindig más szerelő,mindig más hiba tipp, mindig más nulla a számla végén. Vannak profik akik mennek vele pár kört,és nagyjából ki szűrik a hiba lehetőségeket. Hidd el,itt csak tippeket,és tapasztalatokat fogsz kapni,ettől nem fog meg javulni. Rengeteg okos tipp is van,de ilyen hibát nehéz online meg javítani. Hát a BMW ilyen csodás típus,ritkán szakad törik valami. Megy,köhög,prüszköl,szegény amíg bír,és így a hiba felderítés nagyon nehéz,mert ha elszáll valami,tudja az ember mit kel cserélni,rengeteg hibát a diag se mutat ki. Na akkor lehet kiszűrni,és az mindig úgy kezdődik,csere,ez csere az, stb... hiba megmarad persze. Kivéve, ha tipikus hibát, egy tipikus alkatrész okoz. De van itt annyi, szenzor,relé,érzékelő,stb.. na győzd szelektálni. Egy kis repedés,egy kis fals levegő,stb...