anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-03-01 09:48 Ajtóbelsõ...

seta írta:
anubisz írta:
seta írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az ajtókárpit belsejéről levált 1-2 kis műanyag idom, amibe a bolhák mennek, ami végülis a helyén tartja a kárpitot?
Nos nekem levált 1-2. Elég gagyi módon, valami kőkemény sárgás ragasztóval voltak feltéve, ami egyszerűen elengedte a műanyagot. Na most az egy dolog h 1 bolhánál a műanyag nem tartja az ajtót, a többi rendesen fogja, de ez a műanyag most alacsony fordulaton nagyon zörög...
A kérdésem az lenne h vajon mit szólna ez a műanyag és az ajtó egy kis sziloplaszt ragasztóhoz?


Nem is tudsz új bolhát tenni oda? Nem lehet cserélni a bolhát?


A bolhával nincs semmi baj. A műanyag idom vált le az ajtókárpitról. A bolha a műanyag idomot most is szépen tartja az ajtón, csak az idom vált el a kárpittól.


Melyik idom az? Gyárilag is ragasztva volt akkor ezek szerint?

Próbáld meg,mit veszíthetsz vele. Ha nem jön be a sziloplasztot le is tudod szedni róla.Nem tudok róla mit mondani mert nálad más az ajtó kárpit mint nálam. Ha sziloplasztal csinálod szerintem valamivel préseld hozzá amíg meg nem köt,2,3 óra,mert ha kijjebb enged amíg még lágy a cucc,lehet csúnya lesz. Ezt csak úgy írom hogy nem tudom melyik elemről van szó.

anubisz Elküldve: 2011-03-01 09:41 Ajtóbelsõ...

seta írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az ajtókárpit belsejéről levált 1-2 kis műanyag idom, amibe a bolhák mennek, ami végülis a helyén tartja a kárpitot?
Nos nekem levált 1-2. Elég gagyi módon, valami kőkemény sárgás ragasztóval voltak feltéve, ami egyszerűen elengedte a műanyagot. Na most az egy dolog h 1 bolhánál a műanyag nem tartja az ajtót, a többi rendesen fogja, de ez a műanyag most alacsony fordulaton nagyon zörög...
A kérdésem az lenne h vajon mit szólna ez a műanyag és az ajtó egy kis sziloplaszt ragasztóhoz?


Nem is tudsz új bolhát tenni oda? Nem lehet cserélni a bolhát?

anubisz Elküldve: 2011-03-01 09:41 Ajtóbelsõ...

seta írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az ajtókárpit belsejéről levált 1-2 kis műanyag idom, amibe a bolhák mennek, ami végülis a helyén tartja a kárpitot?
Nos nekem levált 1-2. Elég gagyi módon, valami kőkemény sárgás ragasztóval voltak feltéve, ami egyszerűen elengedte a műanyagot. Na most az egy dolog h 1 bolhánál a műanyag nem tartja az ajtót, a többi rendesen fogja, de ez a műanyag most alacsony fordulaton nagyon zörög...
A kérdésem az lenne h vajon mit szólna ez a műanyag és az ajtó egy kis sziloplaszt ragasztóhoz?


Nem is tudsz új bolhát tenni oda? Nem lehet cserélni a bolhát?

anubisz Elküldve: 2011-03-01 09:38 fékcsere

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...


Úgy nem ismerem a tárcsát,csak régen tetszett nekem is,és akkor olvasgattam a fórumokon róla,mit írnak.Persze nem véleményezem mert sosem használtam,de végül is az ATE egy márkás név. Amúgy mikor régebbi tárcsám nekem ütött,ami akkor cserélve lett,ugyan ezt csinálta, néha ütött,néha nem.Olyan volt mintha néha mikor kicsit nagyobb hőterhelést kapott,akkor utána csinálta volna,és aztán abba maradt,és ez így ment,sokáig,néha csinálta,néha nem. Aztán meg untam,és ki cseréltem. Persze így utólag ki tudja,mivel az nem lett szabályozva,nem tudni az csinálta e, lehet meg is szűnt volna ha meg bontják ott a rendszert. Minden esetre az új tárcsával már nem csinálta. Akkor meg főleg nem a csavar okozhatja a gondot nálad,mert akkor mindig csinálná. Legrosszabb hiba,mikor vagy csinálja,vagy nem. Idegesítő.

anubisz Elküldve: 2011-03-01 05:50 fékcsere

Ugye annyit még hozzá tennék, ez a mikulás a videón csuklóból lazítja a csavarokatna persze.az a kocsi is csak a garázsba áll,vagy előtte fel lazította őket.Én egy év után alig tudtam le venni a tárcsákat,úgy rá ette magát, ez meg csak úgy le emelte,se rozsda,se kosz se semmi. Aki már szedett szét féket 1,2 év után, az nem eszi ezt a mutatványt
A másik,a nagy csavar terhelésre visszatérve,aztán aki fogta azt a csavart ami tartja a nyerget,na hagyjuk már. Semmi köze a terheléshez,úgy törne el mint a szar,ha az terhelést kapna,mondjuk oldal irányút.Annyi hogy azon úszik a nyereg pár millimétert.Kívül meg egy vékony szar laprugó fogja oda a nyerget. Ennyit a terhelésről. Két komoly csavar van csak ott, ami a konzolt rögzíti, aztán kész.Amin a nyereg úszik még a menetes vége is tök vékony, a videón is meg lehet nézni, aki még nem fogta. Semmi köze a terheléshez. Annak ilyen erőket kellene kordába tartani,úgy szakadna ki a helyéről az első fékezésnél, hogy öröm lenne nézni. A külső feszítő laprugóról meg nem is beszélve. Csak annyi szerepe van hogy meg vezesse a nyerget,nincs is közvetlen kapcsolat közötte és a nyereg között,mert egy gumi perselybe fut,amit lehet cserélni, és egy műanyag kupak zárja le. A neve is az Féknyereg vezető csavar. Amúgy itt a képen aki még nem látta. Még kenő cuccot is adnak hozzá,hogy simán járjon. Ezen siklik a nyereg, aztán van még 2 csavar a konzolé,és kész.
Talán még csillapítja is a nyereg rezgését valamelyest mert gumi perselybe fut.
http://seekpart24.com/metzger/...p;at=11042

anubisz Elküldve: 2011-03-01 04:54 fékcsere

YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 22:40 fékcsere

anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta: .
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61


Sziasztok!
Végig olvastam ezt az eszme futtatást, amiből egy újabb kérdés merült fel bennem: ha ez a réz tartalmú szerelő paszta csavar menetek kenésére jó (mert rögzítő hatása is van, továbbá biztosítja, hogy a csavar évek múltán is kitekerhető marad berágódás nélkül), akkor viszont alkalmazható-e a féknyereg csúszó felületeinek kenésére. Én itt ellentmondást vélek felfedezni.
Vélemény???
Mit érdemes használni a féknyereg csúszó felületeinek kenésére?


Szerintem értelme nem sok van kenegetni azt a részt ahol egy kicsit érintkezik a fékpofa a nyereggel,azt a fém csúszórészt,én fémtisztára csiszoltam,aztán vékonyan bekentem sima gépzsírral,csak azért hogy ne kezdje mindjárt zabálni a korrózió,de ahogy írtad te is értelme nincs,mert azért tényleg csak oda fogja a koszt,meg ha rá engedem a gőzborotvát mikor mosom a fékport a felniről,úgy is azonnal le szedi,bármivel is keni az ember.Amúgy is éppen csak alig érintkezik azzal a megvezető résszel a fékpofa. Azt a két csavart amin siklik a féknyereg,ilyen gumi perselybe mozog,azt a fékes szerelő nekem vazelinnel kente be,őneki az a csodaszere.Hogy ne szoruljon meg a gumiba.Ez a paszta nem megfelelő ahoz mert túl sűrű.Azt ő is mondta. Én csak a csavarokra használtam,ha bontani kel ne szopjon az ember,meg a féktárcsa belső részét kentem le vele,ami össze szokott rágódni az agyal. Én nagyon komolyan csapkodtam a kalapáccsal mire el vált tőle a tárcsa,nagyon szoptam vele,csodálom nem tört szét a tárcsa,jó dobós volt,de ha véletlenül le kellett volna venni,és még jó,új tárcsa lett volna,nem mertem volna ütni kalapáccsal,nem is tudom hogy szedtem volna le. Na ezért kentem le vele,ezentúl nem fog rá rohadni.


hiába polírozták fel a dugattyút is,ki kezdte a rozsda,nem lett jó. Szivárog a fékolaj a dugattyú és a tömítés között. Most rendeltem új dugót, szerdán ér ide.
http://seekpart24.com/budweg/p...p;at=11042 meg új tömítést.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 22:32 fékcsere

hil írta:
anubisz írta: .
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61


Sziasztok!
Végig olvastam ezt az eszme futtatást, amiből egy újabb kérdés merült fel bennem: ha ez a réz tartalmú szerelő paszta csavar menetek kenésére jó (mert rögzítő hatása is van, továbbá biztosítja, hogy a csavar évek múltán is kitekerhető marad berágódás nélkül), akkor viszont alkalmazható-e a féknyereg csúszó felületeinek kenésére. Én itt ellentmondást vélek felfedezni.
Vélemény???
Mit érdemes használni a féknyereg csúszó felületeinek kenésére?


Szerintem értelme nem sok van kenegetni azt a részt ahol egy kicsit érintkezik a fékpofa a nyereggel,azt a fém csúszórészt,én fémtisztára csiszoltam,aztán vékonyan bekentem sima gépzsírral,csak azért hogy ne kezdje mindjárt zabálni a korrózió,de ahogy írtad te is értelme nincs,mert azért tényleg csak oda fogja a koszt,meg ha rá engedem a gőzborotvát mikor mosom a fékport a felniről,úgy is azonnal le szedi,bármivel is keni az ember.Amúgy is éppen csak alig érintkezik azzal a megvezető résszel a fékpofa. Azt a két csavart amin siklik a féknyereg,ilyen gumi perselybe mozog,azt a fékes szerelő nekem vazelinnel kente be,őneki az a csodaszere.Hogy ne szoruljon meg a gumiba.Ez a paszta nem megfelelő ahoz mert túl sűrű.Azt ő is mondta. Én csak a csavarokra használtam,ha bontani kel ne szopjon az ember,meg a féktárcsa belső részét kentem le vele,ami össze szokott rágódni az agyal. Én nagyon komolyan csapkodtam a kalapáccsal mire el vált tőle a tárcsa,nagyon szoptam vele,csodálom nem tört szét a tárcsa,jó dobós volt,de ha véletlenül le kellett volna venni,és még jó,új tárcsa lett volna,nem mertem volna ütni kalapáccsal,nem is tudom hogy szedtem volna le. Na ezért kentem le vele,ezentúl nem fog rá rohadni.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 22:00 Balesetek BMW-vel...

anubisz írta:
anubisz írta:
futo88 írta:
anubisz írta:
futo88 írta:
anubisz írta:
futo88 írta:
anubisz írta:
futo88 írta: Sziasztok! Elmesélem h tegnap este mi történt. Anyumék elmentek bálba a kocsimmal. Haza érnek és mondják ,hogy valami kemény legények letört mind a kettő visszapillantó tükrömet. Nem hittem el. Kimegyek és látom hogy mind a két tükör lóg a sírás kerülgetett nem hittem a szememnek! Törne el a keze az ilyeneknek:'(





az komoly nem szeretnék ilyen karácsonyi ajándékot kapni szegény


csak tudjam meg ki volt a tökénél fogva lógatom fel és levágom a kezét


Merre laksz amerre ilyeneket csinálnak? Ha Bál volt tuti be voltak baszva, még azt mondom szerencséd hogy meg úsztad ennyivel. Jó hogy nem karcolták összevissza,vagy szúrták ki a gumikat ezek a faszopók. Szerintem le rúgták, nem hiszem hogy kézzel ököllel ütögették, bár a végeredményt nézve, már tökmindegy.


Hatvanba volt. Lovas bál volt. nagy valószínőséggel a nem messzi kocsmából haza tartó gecik voltak mert az összes kocsinak be volt hajtva a tükre, de ugye az enyém ac schnitzer volt és ezt nem lehetett behajtani és biztos nem tettszett nekik


igen,biztos. Szerintem az még menthető, ahogy nézem profi epoxival én meg ragasztanám,aztán 24 óra száradás, szépen meg csiszolni aztán mehet a festőhöz.Ha nem hiányoznak belőle nagy darabok,vagy szilánkos törések,én biztos próbálnám menteni.


remélem h meg lesz mentve szerelő meg tesz mindent rokon


ahogy nézem a törést azt meg lehet oldani,meg fix a tükör, nem behajtható, az szopósabb lenne, a mozgó részek miatt, de ezt meg lehet oldani, semmi nem fog látszani rajta. Inkább mint most 60,70 ezerért venni ujjat, vagy nem is tudom menyibe kerül. Pont itt árulnak is alul egy párat de az még nincs festve.


azt még meg nézném hátha van valakinek utcára néző térfigyelő kamerája a környéken, sok házon van már, aztán azon látszik a brigád akik akkor nyomultak arra. Ha szerencséd lesz.



Na? sikerült meg javíttatni a visszapillantókat?

anubisz Elküldve: 2011-02-28 21:44 Valaki segítsen

InsectKiller írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Utánanéztem ennek a lambda szondának és többen is írták,hogy 30 körül van az új ár és ez a 59 ezer kicsit tényleg sok :S Valamit nagyon sumákolhat a szolnoki szerelőm,faszom


lehet még a márkaszervizbe se kérnek annyit érte.Bár erre esküdni nem merek,de ki tudja


Én se lepődnék meg rajta,ha igaz lenne Holnap viszem is el a kocsit a picsába a szerelőtől,ne szopasson már



Nekem is cseréltek már egy szondát,és nem emlékszem hogy ennyibe került volna. Márkaszervizbe. Most érted,ha 60 ezer lett volna,plusz a szerelés,arra biztos emlékeznék az összeg miatt, mert az már a nyolcvanat csapkodná alulról.


Hát,igen! Ennél a tagnál cseréltem már a másik lambda szondám szeptemberben és kb 40 rugóból kijött alkatrész árával meg munkadíjjal plusz beállításokkal! Szóval valami nagyon ködös most nekem.. Sebaj,viszem haza holnap a verdát


annyit nem romlott a forint azóta


Nemigen


Akkor lepődjetek meg! Lambdaszonda


Persze nagy a szórás,de én véleményem, ilyen alkatrésznél mégis illik a gyári ajánlást betartani,mert aztán megint lehet cserélni 30 000 km után.én inkább a minőségit venném,mert ez egy olyan alkatrész ami bizony tud bonyodalmakat okozni. Talán a nyugalom meg ért plusz 5,6 ezret, már ha hosszútávon gondolkodik az ember.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 21:04 Valaki segítsen

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Utánanéztem ennek a lambda szondának és többen is írták,hogy 30 körül van az új ár és ez a 59 ezer kicsit tényleg sok :S Valamit nagyon sumákolhat a szolnoki szerelőm,faszom


lehet még a márkaszervizbe se kérnek annyit érte.Bár erre esküdni nem merek,de ki tudja


Én se lepődnék meg rajta,ha igaz lenne Holnap viszem is el a kocsit a picsába a szerelőtől,ne szopasson már



Nekem is cseréltek már egy szondát,és nem emlékszem hogy ennyibe került volna. Márkaszervizbe. Most érted,ha 60 ezer lett volna,plusz a szerelés,arra biztos emlékeznék az összeg miatt, mert az már a nyolcvanat csapkodná alulról.


Hát,igen! Ennél a tagnál cseréltem már a másik lambda szondám szeptemberben és kb 40 rugóból kijött alkatrész árával meg munkadíjjal plusz beállításokkal! Szóval valami nagyon ködös most nekem.. Sebaj,viszem haza holnap a verdát


annyit nem romlott a forint azóta

anubisz Elküldve: 2011-02-28 21:01 fékcsere

hancurozo írta:
anubisz írta: persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom


Nem neveztelek dilisnek (távol áll tőlem). Nem ismerem a pontos terméket amit használsz. Vannak szerelőpszták, amiket kimondottan nagy nyomatékkal meghúzott csavarokhoz használok (ilyen a hengerfejcsavok mellé csomagolt paszta is).
Én erre a hozzászólásra reagáltam, mivel félreérthető volt, és szerelésben nem otthonosan mozgó (de barkácsolni szerető) tulaj félreértheti.:

anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.



amúgy itt a cucc,én ezt vettem,tettem rá.és mondom olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni.és mikor úgy már hőt mindent kap,tényleg ilyen szurok szerű lesz,mikor tekerem ki a csavart akkor is érzem hogy komoly ellenállást fejt ki,annyi hogy nem kel rá állni a kulcsra,de mikor meg indítom akkor is roppan,úgy hogy fog szépen,csak nem szopok vele.
Mondjuk én nyomaték kulccsal húzom meg,már a kerék csavarokat is.
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61

anubisz Elküldve: 2011-02-28 20:47 Valaki segítsen

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Utánanéztem ennek a lambda szondának és többen is írták,hogy 30 körül van az új ár és ez a 59 ezer kicsit tényleg sok :S Valamit nagyon sumákolhat a szolnoki szerelőm,faszom


lehet még a márkaszervizbe se kérnek annyit érte.Bár erre esküdni nem merek,de ki tudja


Én se lepődnék meg rajta,ha igaz lenne Holnap viszem is el a kocsit a picsába a szerelőtől,ne szopasson már



Nekem is cseréltek már egy szondát,és nem emlékszem hogy ennyibe került volna. Márkaszervizbe. Most érted,ha 60 ezer lett volna,plusz a szerelés,arra biztos emlékeznék az összeg miatt, mert az már a nyolcvanat csapkodná alulról.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 20:41 fékcsere

hancurozo írta:
anubisz írta: nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá


Én sem szeretnék vitázni, de a motorban lévő csavarok nyúlnak a meghúzás hatására,(ezért is fontos a meghúzási nyomaték, pl:hajtókar, nyugvócspágyházak, stb., és cserélendők minden megbontásnál) és az gátolja meg a lazulását (de gondolom ezt tudtad). A menetrögzítő szintén korrozió gátló. Nem véletlenül van (normális termék esetén) benne a csavar is a betétek mellett (menetrögzítővel kezelve) ráadásul ezek a csavarok alu bevonatosak (nem rohad össze).
Tőlem úgy rakod össze az autódat ahogy akarod, csak próbáltam segíteni azoknak akik saját maguknak szerelik az autót, minden szakmai háttér nélkül.
Részemről vita lezárva.


persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom

anubisz Elküldve: 2011-02-28 20:17 Valaki segítsen

Bero írta: Utánanéztem ennek a lambda szondának és többen is írták,hogy 30 körül van az új ár és ez a 59 ezer kicsit tényleg sok :S Valamit nagyon sumákolhat a szolnoki szerelőm,faszom


lehet még a márkaszervizbe se kérnek annyit érte.Bár erre esküdni nem merek,de ki tudja