anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-02-28 20:14 fékcsere

seta írta: Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?


Ne kenj semmit,nehogy el hagyd a féket és én legyek a hibás amúgy mint már mondottam a fékrendszernél igen fontos a csavarok nyomaték értékének betartása.Na látod attól le lazulhat,ha félig húzod meg a csavart vagy bele szakítod, persze hasra is lehet ütni,azt az idő majd el dönti, persze sok szerelőnek is csak a karjába van beépített nyomaték érzékelő

anubisz Elküldve: 2011-02-28 19:58 fékcsere

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot


Mire van kitalálva? Nem arra, hogy a csavarokat kend vele. Nézd meg milyen erők hatnak az úszónyerges fék rögzítőcsavjaira. Mivel az úszónyerges fékeknél van minimális mozgása a nyeregnek, (főleg a jobb oldalon) lelazíthatja a csavart.


nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá

anubisz Elküldve: 2011-02-28 18:34 fékcsere

hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot

Extrém hőálló kenőanyag. Prémium minőségű, stabil alapolaj bázisú, puha állagú, rendkívül finomra őrölt réz szemcséket, és szinergikus hatású oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmazó berágódás-gátló és szerelőpaszta. Tökéletesen tömít, még korrozív környezetben is, ólom- és nikkel-mentes formula, hideg- és meleg víznek egyaránt ellenáll. A kenést 300 °C-ig, a súrlódás, kopás és berágódás elleni védelmet 1100 °C-ig garantálja. Pontos összeszerelést, és hosszú szervizidő után is könnyű szétszerelést biztosít. Nagynyomásálló formula.

anubisz Elküldve: 2011-02-28 17:31 fékcsere

hil írta:
anubisz írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Namár most én meg tettem, szoptam is nyomaték kulcs nem árt, mert hát főleg a fékeknél illik megtartani, ha peremes már a tárcsa, kis cumi, mert nehezebb levenni, plusz a dugattyúkat vissza kel nyomnod,nem mindig egyszerű, ha a kilógó részt ki kezdte az idő. Nem megy ám vissza egyszerűen. nekem is rögtönözni kellett egy csavarból és egy támasztó rúdból mert csak azzal lehetett vissza nyomni. Azért is újitatam fel utána. illik meg tisztítani a féknyerget, nyakig fekete por leszel,ha normálisan meg csinálod. Csavarok be rágódva, le szopod magad mire meg lazítod aszem 7 imbuszkulcs kel a két csavarhoz, persze a készletbe az se volt, 6 után 8 jött persze most már könnyű, mert tudom hova kel nyúlni de mikor puszira neki álltam,hát na, semmi nem volt egyszerű. Tárcsa úgy rá volt rágódva, kalapáccsal vertem 10 percig mire levált róla, még szerencse hogy úgy is ki kellett dobni persze ha az egész kocsit meg tudod emelni minden könnyebb, én békával csináltam. Hozzá teszem nem tett jót a kaszninakutána mindjárt nyüszögött az ajtó,pár napig, mert csavarta a kasznit hogy alá békázva szenvedett vagy 2 órát csak az egyik oldalt. 3 kerék lent, az első fent, hát nem egészséges, max rövid időre.


Sziasztok!
Cseréltem már sokszor tárcsát is, betétet is sok autón, de végignéztem ezt a videót, mert tanulni soha nem késő. Két kérdés merült fel bennem: 5:34-nél van az, hogy a nyereg csúszó felületeit bekeni valamivel. Én is kentem, de mindig elgondolkoztam, jó-e az ott, mert az a dzsuva, ami a betétekből lejön, meg a felfröccsent sár egy része ott landol, ami ott a zsírral egy idő után tökéletes ragasztót alkot. Mi ez a paszta, amivel kente? Hallottam, lehet kapni valami BMW csikorgás csökkentő pasztát, ez lenne az? Vagy ez a paszta az, amit 7:18-nál felkent a betétek külső felére? Ha nem, akkor mi volt az a piros valami??
Előre is köszi!



én innen vettem a rezgés elnyelő paszta
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
és ezt a pasztát http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
a pasztával kentem be a csavarok menetét,hogy ne álljon be többet, meg a csúszó részeket.
amúgy lehet hogy a paszta is oda fogja a koszt,de paszta nélkül is oda ragad,ég a sár,így meg legalább van kenése.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 23:13 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.


Amúgy ez egy kicsit vicces téma, mert pl az önellátó házak építését (külső energiaforrást alig felhasználó) az állam 30%-kal támogatja. Persze ehhez az kell h a teljes bürokrácia láncot végigjárd


meg 30 millió,hogy meg építsd csak a nap elemes tutyi,mutyi több millió
ha a tetőt végig rakod vele. Mire meg térül,mehetsz a temetőbe


anubisz Elküldve: 2011-02-27 23:08 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 23:04 Legjobb nyári gumik...

Tyetyi írta:
anubisz írta:
Tyetyi téged kérdeznélek,mivel gumikkal foglalkozol,érdekelne a tapasztalatod, a Goodyear F1 ASYMMETRIC 2 gumiról,bár lehet erről még nincs annyi,mert ha jól tudom a 2 az idei fejlesztett változat. esőbe nagyon jól szerepel,még a tavalyi is. Amik az igényeim: Kopás nem igazán érdekel,minden évbe új nyárit veszek úgy is,amúgy se bírnak többet. Esőbe szeretek menni,nyomni neki mert nem mérnek akkor csak nagyon ritkán,és amúgy is szeretek esőbe vezetni,így elsősorban a vizes tapadást tartom én fontosabbnak. Fontos a száraz tapadás is, de mivel olyan gumit még nem találtak fel,ahol egyforma a vizes,száraz tapadás, így nem gond ha szárazon gyengébb kicsit.Szárazon amúgy is jobban előre jelez a gumi,ha határon autózol, mint vízen. Természetesen fúl esős gumit sem akarok,mert annak meg a száraz lesz ramaty. Tudom te nem szereted ha a netes véleményekből indul ki az ember, de vízen szinte mindenűt jól szerepel,mint a véleményekbe,mint a teszteken,2010,2011 teszteken is második volt csak a fogyasztás miatt csúszott második helyre. Jó ha nem is objektív egy ilyen teszt, nagyot nem hibázhatok vele. Szerinted? Előre is köszönöm.

Igazat megvallva ezt a gumit még én is csak képen láttam, így nem tudok róla semmit mondani. Az elődjével nem volt gond és általában mindig sikerül mindegyik gyártónak jobbat csinálni mint az előző. Tehát szerintem ha tetszik megveheted, nem hiszem hogy csalódnál benne.


Köszönöm, csak azért kérdezem mert úgy is meg írnád ha gondok lennének vele,és kértem a véleményed.meg én amúgy is gyári méretet használok 225/45 17. meg 4 kerekesnél amúgy is mind a 4 guminak egy méretűnek kel lenni, ugye?

anubisz Elküldve: 2011-02-27 23:00 fékcsere

Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,


Most cseréltem betéteket. Ideálisan járt nálam is, semmi gond nem volt vele.


Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 22:54 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba

anubisz Elküldve: 2011-02-27 22:50 fékcsere

Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,

anubisz Elküldve: 2011-02-27 22:48 fékcsere

seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Namár most én meg tettem, szoptam is nyomaték kulcs nem árt, mert hát főleg a fékeknél illik megtartani, ha peremes már a tárcsa, kis cumi, mert nehezebb levenni, plusz a dugattyúkat vissza kel nyomnod,nem mindig egyszerű, ha a kilógó részt ki kezdte az idő. Nem megy ám vissza egyszerűen. nekem is rögtönözni kellett egy csavarból és egy támasztó rúdból mert csak azzal lehetett vissza nyomni. Azért is újitatam fel utána. illik meg tisztítani a féknyerget, nyakig fekete por leszel,ha normálisan meg csinálod. Csavarok be rágódva, le szopod magad mire meg lazítod aszem 7 imbuszkulcs kel a két csavarhoz, persze a készletbe az se volt, 6 után 8 jött persze most már könnyű, mert tudom hova kel nyúlni de mikor puszira neki álltam,hát na, semmi nem volt egyszerű. Tárcsa úgy rá volt rágódva, kalapáccsal vertem 10 percig mire levált róla, még szerencse hogy úgy is ki kellett dobni persze ha az egész kocsit meg tudod emelni minden könnyebb, én békával csináltam. Hozzá teszem nem tett jót a kaszninakutána mindjárt nyüszögött az ajtó,pár napig, mert csavarta a kasznit hogy alá békázva szenvedett vagy 2 órát csak az egyik oldalt. 3 kerék lent, az első fent, hát nem egészséges, max rövid időre.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 22:27 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

Woockie írta:
anubisz írta: én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.


Igen, csak elotte meg azt irjak, h "egy kis berendezés segítségével a gépkocsiban felhasználható üzemanyaggá alakítják a műanyag hulladékot". De ujraolvasva a cikket neked van igazad. Mindenesetre ezt biztos, h nem egy embernek erdemes megvenni (a mostani aran legalabbis), hanem egy kisebb kozosseg kozos befektetese lehet. 10 sofor ezt mar kenyelmesen elautozza egy ev alatt es onnantol mar nyereseges a dolog. Marmint ha ebbol mar gazolaj jonne ki, de tegyuk fel ugyanennyibe kerul a finomito szerkezet es ugyanennyi aramot fogyaszt, ergo 20e dollarnak kell megterulnie 200huf/liter nyereseggel. Ez mondjuk az elobb emlitett 10 embernek 2-3 ev alatt megvan (ha tudnak ennyi muanyag hulladekot szerezni ingyen). Ez meg mindig eleg jo befektetes, utana meg mar egyertelmuen jelentos hasznot hoz, a szerkezetek ara 0-ra irva, 100Ft-bol megvan egy liter uzemanyag. Persze ha ez nagy tetelben menne, biztos, h az asvanyvizes uvegekre is menne a benzin adotartalma kis hazankban.


viszont ha már nagyobb beruházásba gondolkodik az ember,komoly napelemes cellákkal,már talán elő lehet állítani az áram menyiséget, jó talán ahol 300 a napsütések száma persze nem olcsó a napelemes technika, de pár év múlva talán már fele ennyi lesz, a benzin,meg gázolaj,esetleg meg 500 1 liter. jó most nem éri meg, de minden esetre figyelemre méltó fejlesztés. Én már át alakitattam volna gázosra a kocsimat, 350 000 lenne, fél év alatt meg térülne,de nem mertem, mert hogy nyúlnak akkor hozzá szervizbe ha bele kel nyúlni a motorba,elvész a gáz rendszer garanciája,ha mondjuk egy másik szervizbe javítják a kocsit.Itt nálunk a városba 2 gázkút is van. Megérné.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 22:05 lámpa

Metacska írta: Sziasztok!

Többen is azt állítják, hogy a facelift előtti e46-os első fényszórói csak foncsoros változatban léteznek. A bontós (na ez érdekes) is hülyének nézett, mert azt mondta gyárilag nem volt projektoros.

Én ezt az autót találtam:
A link neve

Nekem ez nagyon is gyárinak tűnik. Ilyet szeretnék az autómba a közeljövőben.
Kérdéseim
1. Ha esetleg van valakinek ilyen, mik a tapasztalatai? Milyen fényereje van? A mostani lámpáim baromi jók kiválóan látok velük.
2. Valaki tud esetleg elérhetőséget, ahol bontottan EREDTIt vehetnék esetleg?
3. Az elektromos fényszóróállítás opciót át tudom szerelni az eredetiből?

Az eredeti témámtól eltérően. Amikor felkapcsolom a lámpákat, mindig beállítja magát, vagy felmegy aztán leereszkedik egy pozícióba, vagy először lent megáll majd felfelé korrigálja magát. Ez egy "BMWs dolog", vagy automatikus a fényszóróállítás (ezt nem hiszem mondjuk)?

Üdvözlet,

Zoli


hát automatikus,ahol nem a kapcsoló mellett van az állító gomb.Legalább is nálam igen. Lent a hátsó lengőkaron van egy érzékelő, szerdán cserélték a rudazatot az érzékelőn, az érzi menyire ül a hátulja a kocsinak, és menyit állítson a fényszórón.

valami ilyesmi http://bmwfans.info/parts/cata...l_4_wheel/ nekem a 12 est cserélték

anubisz Elküldve: 2011-02-27 21:43 Benzinkészítés házilag, nejlonszatyorból

[quote="Woockie"]
anubisz írta:
Woockie írta:
anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..

hát 10 deci olaj 1 Kilowatt óra áram az előállítás,és hogy benzin legyen még valami finomítót is meg kel venni,meg 10 000 dollár a sima gép.

Ebbol gazolaj "jon ki", vagy felreertettem? Mondjuk a cikkben hol ezt, hol azt irnak, meg kellene keresni az eredetit. Azzal szamoltam, h literenkent nyer az ember ~250 forintot (kb. 50HUF 1kWh aram). Igazabol valojaban tobbet, hisz nem 300Ft a gazolaj sem, de biztosan vannak vesztesegek stb, lehet, h a minosege sem olyan jo. Ebbol kell megterulnie a USD10k-nak, utana mar nyereseges a dolog. Ez ~7 literes fogyasztassal szamolva, mindenhol a kedvezotlen iranyba kerekitve 120k km. Nyilvan ha ezt meg tovabb kell finomitani, akkor az plusz koltseg mind energia, mind gep teren.

Szerk: ujraolvastam a cikket, ezt meg finomitani kell, hogy auto uzemanyagkent hasznalni lehessen. ehhez szakanyag, 5:45 korultol:
YouTube videó

én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.

anubisz Elküldve: 2011-02-27 21:37 Legjobb nyári gumik...

Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:

hehe. vicces. Mint már írtam 18-as felnim van erre kell gumi! Sajnálom,hogy nem fogod fel amit írtam! Komoly választ várok nem ilyen baromságot! Annyiban van igazad,hogy alap esetben ez lenne a megoldás amit írtál,de nekem 18-as felnim van! Általános iskola 8ik osztály,szövegértés!


Szia Bero!
Tisztában vagyok azzal, hogy 18-as felnid van. Le is írtam korábban, amit itt a fórumon olvastam a nagy felnikről, most ez Nálad még társul a gyengus motorral is. Mindezek ellenére nem vagyok gyenge elméjű!!!
Én válaszoltam Neked, de soha nem sértegettelek, kérlek Te is tartózkodj ettől! Ez itt úgy gondolom, nem az a fórum.
Köszi!

ui: ja és szövegeddel elég nagyon fel....tad az agyam. Igérem, Neked soha többé nem fogok válaszolni, továbbá kérlek, Te se írj nekem.
Köszi







Nem sértegettelek! Semmi olyat nem írtam szerintem,ha visszaolvasol.. Felidegesített,hogy komolyan kérdeztem valamit,kértem választ normálisan és erre ilyet ír valaki aki tudja miért kérdezem,mert 18-asra kell. Ezt nem értem. Ugyan válaszoltál nekem,de enyhén lenézően és cinikusan! 15 ös téli 16 os nyári! Ez elég oltó! Igaz egy fos a motorom,de attól lehetett volna normálisan válaszolni vagy egyáltalán nem is kellett volna írni!

U.i: Megbeszéltük,ezentúl nem kommunikálunk! Köszi


Abba gondolkodj, hogy ebből a méretből egy GYÁRI szett 105 kg! A replika szerintem még nehezebb lesz.


basszus,az nagyon nehéz az nem semmi. ahhoz képest hogy az OZ nek van egy spéci könnyű felnije, bár az alap 17 es ami a legkönnyebb 6,85 kg.


A 17"-os szett 225-ös gumival is majdnem 90kg


Nem csoda hogy öli a futóművet.mármint a brutál széles,nagy felni. Mert gondolom a gyári mérethez legalább nagyjából hozzá igazították.