anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-02-20 21:02 Segítség!!!

YELLOW írta:
anubisz írta:

16 os azt hittem az E46 már 17 el jött ki mind gyárilag. akkor ezt rosszul tudtam.


ezt rosszul tudtad. a legtöbb 15-össel, kérni lehetett nagyobbal, megy a nagyobb motorosok jöttek 17-essel (30d,28i), meg az M-pack-osak esetleg.



igen aztán gondolkodtam,persze mert azok nem 45 gumikkal jönnek ki, hanem magasabb gumival, aztán így kisebb a felni.

anubisz Elküldve: 2011-02-20 20:50 Segítség!!!

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


Szerintem ez márka specifikus. Ha gyári méret 17 es,akkor a mankó kerék is 17 lesz Hát az E 46 nál 3.50BX17 meg hát ugye a lyukátmérő miatt se lehet egyforma minden autón. Tehát 19-20 as felnihez nem igen fog passzolni.Legalább is az enyémhez mankókerék van.


nem azért 17-es a mankó... egy gyári 15-ös keréknek ugyanakkora a teljes átmérője mint egy 17-esnek (195/65 R15 = 225/45 R17)



az igaz. Nem is használtam még. Nincs is a kocsiba. Igen persze magas gumi van rajta. ETK ba néztem meg, ott 17 felnit ír szerviz keréknek, csak azért írtam.


csak azt akartam mondani vele, hogy nekem is 17-es a mankó, de asszem a gyári 16-os kerék volt.
amúgy nekem benne van, ha már elől van az akksi, akkor legyen hátul is súly az eloszlás miatt.


16 os azt hittem az E46 már 17 el jött ki mind gyárilag. akkor ezt rosszul tudtam.

anubisz Elküldve: 2011-02-20 20:40 Segítség!!!

YELLOW írta:
anubisz írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


Szerintem ez márka specifikus. Ha gyári méret 17 es,akkor a mankó kerék is 17 lesz Hát az E 46 nál 3.50BX17 meg hát ugye a lyukátmérő miatt se lehet egyforma minden autón. Tehát 19-20 as felnihez nem igen fog passzolni.Legalább is az enyémhez mankókerék van.


nem azért 17-es a mankó... egy gyári 15-ös keréknek ugyanakkora a teljes átmérője mint egy 17-esnek (195/65 R15 = 225/45 R17)



az igaz. Nem is használtam még. Nincs is a kocsiba. Igen persze magas gumi van rajta. ETK ba néztem meg, ott 17 felnit ír szerviz keréknek, csak azért írtam.

anubisz Elküldve: 2011-02-20 20:33 Valaki segítsen

pali316 írta: köszönöm a videot megfogom nézni és ki is cserélem!
de basszus annyi volt a baja hogy nem volt benne elég víz töltöttem utána vagy 3l vizet és úgy ontja meleg mint az állat folyamatosan!!

köszönöm mindenki segítségét!!!


3 liter? honnan hiányzott az a sok víz? a hűtő rendszerből? ám akkor tőled sem vennék autót

anubisz Elküldve: 2011-02-20 20:29 Segítség!!!

cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


Szerintem ez márka specifikus. Ha gyári méret 17 es,akkor a mankó kerék is 17 lesz Hát az E 46 nál 3.50BX17 meg hát ugye a lyukátmérő miatt se lehet egyforma minden autón. Tehát 19-20 as felnihez nem igen fog passzolni.Legalább is az enyémhez mankókerék van.

anubisz Elküldve: 2011-02-20 14:48 Valaki segítsen

fury írta:
kempelen írta:
fury írta:

Megnéztem! Hallani hogy megy a szivattyú,sőt még az üzemanyagot is hallom ahogy folyik!



Hogy hallod búgni, attól még nem biztos, hogy szállítja a megfelelő mennyiséget. Emiatt még szivathatja is a nagynyomású oldalt. Hibakódot nem ír? Sárga motorellenörző nem világít?

vagy

Az üzemanyagszűrőd nem vagy alig enged át, bár ez a nyomásveszteség miatt szintén hibakóddal járna.

Ha minden rendben itt, akkor tovább kell menned a hibakereséssel.



Nincs hibakód!



Nem kellene inkább egy szakemberrel megnézetni? Így még Májusba is állni fog az autód.
Ilyen jellegű hibákat úgysem lehet online megoldani. Csak szívsz vele, az ideg meg esz. Főleg ha egyáltalán nem megy a kocsi, mert még ha lehet vele járni, el kisérletezget az ember.

anubisz Elküldve: 2011-02-20 00:03 Legjobb nyári gumik...

Aszem én is leszokok az RFT ről. Elegem van már,jó meg minden, de nagyon kemény. 2.4 el járok, azt nem is tudom talán 2.7 et ír a firmatábla hogy annyit kel belenyomni, ha többen ülnek benne, ehhez a mérethez. Akkor már nem is gurulnék, csak pattognék az úton,mint a labda. Csak szét rázza a kocsit,nem hiszem hogy jót tesz neki. Nyárit már normál falu gumit veszek. Megváltás lesz.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 23:57 Legjobb nyári gumik...

Tyetyi írta:
anubisz írta: itt egy Kummho teszt, bár nem hiszem van benne ekkora méret.

Kumho Solus KH17
Részletes teszteredmények
Tesztelt tulajdonságok Súlyozás Érdemjegy
Szárazon 20% 1,8
Menetstabilitás 35% 1,5
Kezelhetőség 35% 1,7
Fékezés 30% 2,3
Vízen 40% 2,2
Fékezés 30% 2,1
Aquaplaning egyenesben 20% 1,8
Aquaplaning kanyarban 10% 3,0
Kezelhetőség 30% 2,3
Körpálya/oldalvezető képesség 10% 2,5
Zajkomfort 10% 3,0
Gördülési zaj az utastérben 50% 3,1
Gördülési zaj kívül 50% 2,9
Üzemanyagfogyasztás 10% 2,3
Kopás 20% 2,3

Végeredmény: nagyon ajánlott

Rövid értékelés
+ Nagyon kiegyensúlyozott abroncs
+ Jó száraz aszfalton
+ Jó vizes aszfalton


Az ilyen tesztekről már megírtam a véleményem itt is: olyan adatokkal dobálóznak általában ami a való életben nem igazán mérhető és nem lehet tudni hogy 60%-os kopottságnál hogy fog viselkedni ezeken a szép magyar hadiösvényeken amit utaknak neveznek..


Igen tudom,írtad már. És az is relatív hogy lehet három különböző tesztelő sofőr aztán mindegyik másképp vezet, mindegyiknél más lesz az eredmény, mások a benyomások. Ez igen relatív.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 23:47 Legjobb nyári gumik...

Tyetyi írta:
anubisz írta:

Gumi doki bácsi ezt írja róla KB azt amit te mondtál http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/080122c/


Tényleg majdnem egyforma a vélemény...de nem én vagyok a gumidoki



Tudom Berónak írtam, mert ő pont ezeket mondta

anubisz Elküldve: 2011-02-19 23:42 Legjobb nyári gumik...

itt egy Kummho teszt, bár nem hiszem van benne ekkora méret.

Kumho Solus KH17
Részletes teszteredmények
Tesztelt tulajdonságok Súlyozás Érdemjegy
Szárazon 20% 1,8
Menetstabilitás 35% 1,5
Kezelhetőség 35% 1,7
Fékezés 30% 2,3
Vízen 40% 2,2
Fékezés 30% 2,1
Aquaplaning egyenesben 20% 1,8
Aquaplaning kanyarban 10% 3,0
Kezelhetőség 30% 2,3
Körpálya/oldalvezető képesség 10% 2,5
Zajkomfort 10% 3,0
Gördülési zaj az utastérben 50% 3,1
Gördülési zaj kívül 50% 2,9
Üzemanyagfogyasztás 10% 2,3
Kopás 20% 2,3

Végeredmény: nagyon ajánlott

Rövid értékelés
+ Nagyon kiegyensúlyozott abroncs
+ Jó száraz aszfalton
+ Jó vizes aszfalton

Az biztos hogy gumiba ritkán van 2 ember akinek meg egyezik a véleménye róla. Sokan még a vezetési hiányosságaikat is a gumira fogják.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 23:33 Legjobb nyári gumik...

[quote="Bero"]
Tyetyi írta:
Bero írta:
Tyetyi írta:
Bero írta: Nekem olyan gumi kéne ami annyira nem drága,de nem is gagyi! Nem nyomatom neki,nem száguldok a kanyarokat is normálisan veszem, azt,hogy hogyan néz ki az nem érdekel és nem is megyek a verdával sokat! Ne legyen hangos,és aránylag legyen biztonságos. Ilyen szempontok alapján mit ajánlotok? Én kumho-t vagy BFgoodrich-re gondoltam,de nagyon érdekelne a ti véleményetek is! Köszöntem



Milyen méretű gumi kell neked ?


Elölre: 225/40 R18
Hátra: 255/35 R18

Kumhoról nagyon jót írtak,mostanában eléggé kezd feljönni és egyre jobbak a gumiaik,nem úgy mint régen!


Nem mondok konkrét véleményt a Kumho-ról. Ha neked tetszik próbáld ki. Tényleg nem egy Matador vagy Barum minőség, hanem jobb. és nem kínai


Én engem azért érdekelne a véleményed a kumhoról Sok modern jó autógyár ezekkel adja ki a modelljeit (Merci,VW stb) 2010 óta. Elvileg nagy változáson ment át,több ismerősöm is dicsérte,de tőletek/ tőled is szeretném hallani a véleményed


Gumi doki bácsi ezt írja róla KB azt amit te mondtál http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/080122c/

anubisz Elküldve: 2011-02-19 23:13 Legjobb nyári gumik...

Bero írta: Nekem olyan gumi kéne ami annyira nem drága,de nem is gagyi! Nem nyomatom neki,nem száguldok a kanyarokat is normálisan veszem, azt,hogy hogyan néz ki az nem érdekel és nem is megyek a verdával sokat! Ne legyen hangos,és aránylag legyen biztonságos. Ilyen szempontok alapján mit ajánlotok? Én kumho-t vagy BFgoodrich-re gondoltam,de nagyon érdekelne a ti véleményetek is! Köszöntem



Am akkor neked mindegy. Ha így használod a kocsit, szinte bármilyen gumit fel rakhatsz. Átlag autózásra, bármelyik megfelel.Nem érdemes ezen filóznod. Viszont én mindenképpen az esőt bíró gumik felé hajlanék a helyedbe, végül is inkább az extrém időjárási körülmények között legyen benne több biztonsági tartalék. Úgysem nyomod neki szárazon, akkor legalább ha esik, ne ússzon fel az első tócsán. Nem tudok márkát mondani, mert ezek közül soha nem használtam egyiket sem.Minden esetre Kínai gumit akkor se tennék fel ha ingyen adnák, nem ha még fizetni is kellene érte.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 20:24 Legjobb nyári gumik...

hancurozo írta:
YELLOW írta: faternak az astrán a télije van és tökéletes. én inkább a nyárira mondanám, hogy az oldaltartása nem az igazi, de ennek egy okát látom a made in hungary-t, mert a másik párom az made in france.
amikor megvettem a gumit, direkt megmértemm mert rögtön észrevettem a régi 225-öshöz képest. a méret pont annyi volt, mint ami rá volt írva, viszont a régi 225-ös fuldám mérete 245 volt.
nekem azért nem mindegy milyen gumim van, mert azért akarom tudni a lehető legbiztonságosabb autóban vagyok. nekem mind esőben mind szárazon jól tapadnak a BFG G-Force Profiler-ek, és nem haza beszélek, mondom nekem egyedül az optikai csalódásával vannak gondok.


Én is lemértem!
Ha majd kipróbálsz 8-10 fajta gumit akkor majd más lessz a véleményed. Akkor majd rájössz, miért drága a japán gumi és milyen érzés mikor nagy sebességnél is tapad a kanyarban. (nem a 320d-vel hanem 1 hátsókerekes japán autóval)



Pedig erre vízen mindenűt rosszat írnak. Akkor, nem nagyon terhelted vízen.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 15:10 Gumi

YELLOW írta:
Mokkanat írta:
Pedig el lehet képzelni róluk mindent. Tegnap mondta a futóműves, hogy volt egy kuncsaftja X6-al akinek szinten nem nyúltak hozza a Wallisban, pedig szigorúan arra vitte be a vasat. Egy szervizes gyerek súgta meg neki utólag. Vehetett 2 új gumit hátra mert recésre kopott neki. Ennyi...


sajna így van. nekem az olajat se cserélték volna le, ha nem ragaszkodok a jelenlétemre a procedúra alatt. inkább egy kis szervízbe viszem, nem márkaképviseleteshez. a legtöbb zele takony fiatalokkal, nem értenek semmihez. jelzem ilyen minden márkánál van. garanciális szervizekre is hiába viszed. felszámolnak mindent, aztán a fele nincs elvégezve. köüedelem az egész.



Hát az akkor nagyon undorító hely. Itt Győrbe ilyen nincs. Ki is basznák azonnal őket,mióta ide járok már ki rúgtak vagy 4 szerelőt, és csak a mutyizások miatt,meg hogy otthon szereltek meló után maszekba.Nekem mindig az a srác szereli évek óta, mindig neki adják ki a kocsit. Egyszer meg kéne jelölni,festeni a csavarokat aztán megnézni hozzá e nyúltak utána meg jól ki baszatni őket. Én tuti megbuktatnám azokat a köcs..et, ha lenne egy 15 milliós kocsim azt így megszívatnának. Ha kell rejtett kamerát szerelnék a kocsiba, aztán mehetnének a faszba. Már csak bosszúból is, vinném a felvételt a cégvezetőhöz, nem a szerviz vezetőhöz. Persze a pénzt is vissza kérném.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 14:53 lámpa

bbali81 írta: Sziasztok,

Kis segítség kellene, szeretném megpucolni belülről a lámpáimat és találtam egy jó kis videót amiben szétkapják a lámpát 1 perc alatt.

(Nem tudom beilleszteni a videót www.youtube.com/watch?v=17qK-Ji7cNM
No a hiba ott van, hogy nekem van lámpamosóm és az a takaró elem az nem jön le vagyis nem akarom feszegetni... van valami ötlet vagy laírás, hogy lehet ezt levenni?

Köszi előre is

Üdv:
Bbali


Én úgy szoktam kiszedni,hogy kiszedem a lámpatest rögzítő csavarokat,aztán meg húzom előre a pumpát kifelé egy 5-6 centit, utána ki lehet emelni a lámpatestet, aztán ugyanúgy vissza.
A megbontással vigyázz,mert utána ne lepődj meg ha mindig be párásodik,nagyobb esőbe vizet kap.Utána sokat szoptam vele. Nem viccből adnak az új plexihez új tömítést is.
Nekem mindig meg találta utána a pára.