anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-02-19 14:37 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Lacsi írta: Hasonló gonddal küzdök magam is.
Ha az eredménnyel még most is elégedett vagy, szívesen fordulnék ahhoz a műhelyez ahol szabályoztattad a tárcsát.



Te,én Pesten csináltattam, esküszöm egy garázsba dolgoznak, el viszik azt vissza is hozza,gondolom a szabályozóhoz, de tuti lett. Semmi gondom azóta vele. Az egyikbe volt bőven. Nem is tudom aszem 1500 ért csináltak egyet. Meg is vártam,bár én a féknyergeket is fel újítatam,mármint a tömítéseket benne.

anubisz Elküldve: 2011-02-19 14:32 kormány

YELLOW írta:
Tom22 írta: Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy a kormányomat szeretném levenni,nagyából tudom h kell,de ha leírnátok megköszönnném.Elvileg elég ha nincs gyújtáson az autó a légszák miatt?Nem akarom levenni az akksi sarut...



pedig pont a légzsák miatt muszáj leszel levenni az akksisarut... amúgy nem értem miért ne lehetne levenin a sarut?!



Lehet hűtő van benne, és leolvad

anubisz Elküldve: 2011-02-19 14:29 Valaki segítsen

sebes írta:
anubisz írta:
sebes írta: Sziasztok , nem rég vettem egy 330d e46 bmw-t azt vettem észre éjszakai vezetés közben, hogy ha felkapcsolom a fényszórót elkezd villogni de nem szabályosan a tompított.Nem tudom mi lehet a baj. Kérlek titeket segítsetek!Köszi!


Azt nem írtad,hogy mind a kettő, vagy csak az egyik. Nem mindegy mert ha csak az egyik akkor az Xenon égőd elfáradt. nekem is mindig így kezdi. De ha meg cseréled az égőt és a másik oldalt villog, már ki is szűrted a hibát.


Köszönöm ,hogy segítesz de sajnos mind a kettő egyszerre villog


Akkor szerintem csak villamossági tud mit kezdeni vele,hülyeséget meg nem akarok írni,mert így még nem jártam. Ha xenonos azt nem hiszem hogy mindkét trafó elszállt.Gondolom nincs meg a kellő feszültség valami miatt, vagy kontakt, vagy valami relé, Ha mind a kettő villog,én nem a lámpánál keresném a hibát,egyszerre csak nem száll el mindkettő, de azért nemárt megnézni,mert vannak még csodák. Generátor? lehet ingadozik a feszültség? szerintem nem kap egyenletesen áramot. Mikor le merült egyszer az aksim ugyan így villogott mind a kettő, mert nem volt elég a feszültség. Vidd el villamosságihoz,nem egy olyan nagy pénz az, és nem szívsz vele, az egyből tudja mit kel mérni.

anubisz Elküldve: 2011-02-18 22:34 Gumi

Mokkanat írta:
anubisz írta:
Tyetyi írta:
Mokkanat írta:

Sziasztok!

Erre mit léptek?!
Nem tudom kinek van közületek defekttűrő gumija, mondjuk 225/45 r17-es méretben?! Annak nem rázza a kormányt a defekttűrő gumi bizonyos sebességtartományban?!
Nekem igen sajna, holnap viszem el futómű beállításra, ami remélem sikeres lesz, mert már mindent kizártunk a gumissal, pl.: felni. Használt téligumi (7-8mm-es) volt az autón Bridgestone Blizzak LM025-ös, és már rázott. Megforgattuk a hátsókat az elsőkre és a jelenség ugyanaz volt.
Nem volt más vettem előre két vadi új gumit 100.000.- HUF-ért viszont így megszűnt a kormány rázása, ami meg annyira nem rázott a centírgépen, azt beraktam hátra, de a kocsi farát rendesen rázza. Kb. 2 hónapja van fent az új gumi elöl és megint elkezdett rázni, 2000km van benne. Esetleg nem találkoztatok már ilyen problémával, mert én több helyről is azt a hírt hallottam, hogy az E90-ek nem bírják, azaz megzabálják a defekttűrő gumikat.

Ha holnap sem lesz semmi változás, akkor szerintem felejtős a defekttűrő abroncs.
Tipp, ötlet?!



Ott pedig valami gond van. Olyan nincs hogy ráz és nem lehet megcsinálni. Az hogy az E90 nem bírja a defekttűrő gumit kétlem,mert szinte erre a tipusra lett kitalálva, normál gumis verzió nem létezett belőle. Az hogy fogy a gumi az a defekttűrő technológia kiforratlansága miatt van. A kemény oldalfal - ami normál guminál rugózik - defekttűrő esetében nem bír annyit csillapítani az útról érkezett ütésekből és ezért a futófelületet veri szét. Erre mondják hogy "eszi". Ha normál gumit teszel fel akkor lehetnek problémáid defekt esetén, mivel nincs pótkereked.
Km mennyi van a gumidban ?


Én ezért is állíttok futóművet minden évben,nekem se a nyárival,se a télivel nem volt gondom, a felület is gyönyörűen egyforma.


Valószínűleg a futómű volt a ludas, mert ma ellátogattam egy ismerős ismerőséhez, aki rally autóknak is állít futóművet. El volt menve az első kerékösszetartás elég rendesen, a hátsóról nem is beszélve, sőt a tavalyi évben amikor voltam a Wallis Pest-nél biztos, hogy nem nyúltak hozzá, pedig kifizettem 18.000 HUF + ÁFA-t a futóműállításért. No Comment... Azért gondolom, hogy nem nyúltak hozzá, mert a srác is mondta, hogy ezt biztos nem 6 hónapja állították be... A másik pedig egyetlen nagyobb kátyúba sem mentem bele, szar úton lassan megyek vele, azaz vigyázok rá mint állat...
Köszi a tippeket Uraim.

Konzekvencia: egy jó futóműállítás minden évben ráfér, még egy M pacekos 3-ra is...


Én nem is értem miért nem azzal kezditek. Gumi,felni ép,logikus hogy azt nézetem meg. Gondolod ha kérsz futómű beállítást,és kajakra nem nyúlnak hozzá? Hát nem tudom,nem bírom elképzelni. Max azt mondtad nézzék át,nem? Attól még nem fognak be állítani mindent,mikor nekem még egy alátétet is elszámolnak. El állítódhat az utána is, hiába állították be.Látom külön kérted a futómű állítást. Nem hiszem hogy meg merik csinálni, hogy nem nyúlnak hozzá.

anubisz Elküldve: 2011-02-18 20:01 Valaki segítsen

sebes írta: Sziasztok , nem rég vettem egy 330d e46 bmw-t azt vettem észre éjszakai vezetés közben, hogy ha felkapcsolom a fényszórót elkezd villogni de nem szabályosan a tompított.Nem tudom mi lehet a baj. Kérlek titeket segítsetek!Köszi!


Azt nem írtad,hogy mind a kettő, vagy csak az egyik. Nem mindegy mert ha csak az egyik akkor az Xenon égőd elfáradt. nekem is mindig így kezdi. De ha meg cseréled az égőt és a másik oldalt villog, már ki is szűrted a hibát.

anubisz Elküldve: 2011-02-18 20:01 Valaki segítsen

sebes írta: Sziasztok , nem rég vettem egy 330d e46 bmw-t azt vettem észre éjszakai vezetés közben, hogy ha felkapcsolom a fényszórót elkezd villogni de nem szabályosan a tompított.Nem tudom mi lehet a baj. Kérlek titeket segítsetek!Köszi!


Azt nem írtad,hogy mind a kettő, vagy csak az egyik. Nem mindegy mert ha csak az egyik akkor az Xenon égőd elfáradt. nekem is mindig így kezdi. De ha meg cseréled az égőt és a másik oldalt villog, már ki is szűrted a hibát.

anubisz Elküldve: 2011-02-18 19:58 Gumi

Tyetyi írta:
Mokkanat írta:

Sziasztok!

Erre mit léptek?!
Nem tudom kinek van közületek defekttűrő gumija, mondjuk 225/45 r17-es méretben?! Annak nem rázza a kormányt a defekttűrő gumi bizonyos sebességtartományban?!
Nekem igen sajna, holnap viszem el futómű beállításra, ami remélem sikeres lesz, mert már mindent kizártunk a gumissal, pl.: felni. Használt téligumi (7-8mm-es) volt az autón Bridgestone Blizzak LM025-ös, és már rázott. Megforgattuk a hátsókat az elsőkre és a jelenség ugyanaz volt.
Nem volt más vettem előre két vadi új gumit 100.000.- HUF-ért viszont így megszűnt a kormány rázása, ami meg annyira nem rázott a centírgépen, azt beraktam hátra, de a kocsi farát rendesen rázza. Kb. 2 hónapja van fent az új gumi elöl és megint elkezdett rázni, 2000km van benne. Esetleg nem találkoztatok már ilyen problémával, mert én több helyről is azt a hírt hallottam, hogy az E90-ek nem bírják, azaz megzabálják a defekttűrő gumikat.

Ha holnap sem lesz semmi változás, akkor szerintem felejtős a defekttűrő abroncs.
Tipp, ötlet?!



Ott pedig valami gond van. Olyan nincs hogy ráz és nem lehet megcsinálni. Az hogy az E90 nem bírja a defekttűrő gumit kétlem,mert szinte erre a tipusra lett kitalálva, normál gumis verzió nem létezett belőle. Az hogy fogy a gumi az a defekttűrő technológia kiforratlansága miatt van. A kemény oldalfal - ami normál guminál rugózik - defekttűrő esetében nem bír annyit csillapítani az útról érkezett ütésekből és ezért a futófelületet veri szét. Erre mondják hogy "eszi". Ha normál gumit teszel fel akkor lehetnek problémáid defekt esetén, mivel nincs pótkereked.
Km mennyi van a gumidban ?


Én ezért is állíttok futóművet minden évben,nekem se a nyárival,se a télivel nem volt gondom, a felület is gyönyörűen egyforma.

anubisz Elküldve: 2011-02-17 23:11 Gumi

Mokkanat írta:
BarG írta:
Burns írta:
anubisz írta:
BarG írta:
anubisz írta:
Tyetyi írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Aki gumi ügyben infózik itt is érdemes körül néznie. ADAC a legtutibb teszt oldal,de ezt úgy is tudjátok.
http://www.adac.de/infotestrat...geId=31821

Aki GOOGLE CROMOT használ automat lefordítja, németről,angolról.

Ez is egy jó oldal,rengeteg vélemény van a gumikról BRIDGESTONE RE-11 nagyon tetszik, és nagyon jókat írnak róla,végig 8-9 pont a tízből.

http://www.tirerack.com/survey...enza+RE-11

Kár hogy az ADAC nem tesztel sok gumit,mert ők igazán átfogó,megbízható teszteket csinálnak,bár a 225/17 R45 be van 17 gumi,de abból csak 5 a jó minősítés.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric csak azért kapott sárgát mert emelte a fogyasztást.

Dunlop SP Sport MAXX TT
Pirelli Cinturato P7
Continental ContiSportContact 3
Michelin Pilot Sport PS3
Bridgestone Potenza RE050 A

ezek kaptak csak jó minősítést.



csak azt is tudni kell, hogy az ADAC mindig a gyártók legfrissebb gumijait teszteli. én kiváncsi lennék, hogy a régebbi szériák hogyan állnának. ugyanis nem véletlen, hogy egyes márkákból ilyen 4-5 éves típusokat még mindig gyártanak. ezek a tesztek inkább azért vannak, hogy felfuttassák az új gumikat. ha már fejlesztették el is tudják adni.
a gumigyártás már elérte a csúcsát szerintem. különböző összetételű gumikeverék, a külső és belső blokkokban ...stb. sok újat nehéz már kitalálni.


Bizony igazad van,F1 be is már csak szenvednek.Mit tudnak még bele keverni.Ebbe már sok fejlődés nem lesz.Kicsit mindig alakítanak a mintázaton aztán jólvan,lehet új gumiként forgalmazni.Mondjuk nem is várok már többet a gumik teljesítményétől,mert ezeket a gumikat is jól lehet kezelni, ha fel ismerjük a határaikat.


Azért nem kell leborulni ezek előtt a gumitesztek előtt. Mivel én már több éve nézegetem őket, többször futottam bele olyan gumikba amik a teszteken nagyon jól szerepeltek, viszont a valóságban hihetetlen dolgokat produkáltak. Itt most a hétköznapi használat során felmerülő problémákra gondolok..pl: tartósság,zajszint stb. Az élet teszteli a gumikat a legjobban, ezeknek a teszteknek a fele reklám.(sajnos)


Nagy igazság.Azért is olvasom a külföldi fórumon a privát véleményeket a gumikról,ott nagyobb menyiségbe van vélemény,tirerack.com on csak a Potenza RE050A ra van 379 privát véleményezés,akik le is írják a tapasztalataikat. Tanulságos az biztos.


Persze, tanulságos.
Ugyanarra a gumira egyik azt írja, hogy űberszuper, sose volt ilyen faszányos gumija, csak ilyet fog venni, még a következő életében is, a másik szintén ugyanarra a gumira leírja, hogy még a napját is átkozza, amikor először hallott erről a típusról, ha esetleg találkozik a tervezőjével, azt bizony karóba fogja húzni, hetediziglen.
Én az ilyen magánember teszteknél a nagyon különböző igényeket tartom félrevezetőnek, mert mindenki máshonnan nézi a dolgokat.



Igen,végül is összességében kel ezeket a véleményeket értékelni.Az a probléma,hogy sokan azt hiszik ha 50 ezer forintos gumit vesznek akkor csoda fog történni,és valami kis manók fogják az autót az aszfalthoz préselni,vízen,szárazon,és hát lehet százzal hajtű kanyarokat bevenni majd.Be kéne látniuk hogy ezek csak gumik,és a fizika törvényét nem fogják felül írni mert kicsit, jobb minőséget vesz az ember.Így hát fel háborodnak hogy nem történik meg a csoda.Igaz a másik gumival se fog ezeknek


Azért egy friss gyártású prémium gumival szerintem nem nagyon lehet mellényúlni. Egy teszt meg akkor értékelhető, ha ua. az autó, sofőr, út, időjárás, felni paraméterek, csak a gumiabroncsot cserélgetik. Akkor tényleg össze lehet hasonlítani a különböző termékeket.


Hmmm..
Az egyik gumit a maximális tapadásra tervezik, a másikat a jó komfortra - hogy ne legyen zajos, a harmadikat esőre optimalizálják, a negyediket a minimális fogyasztásra, az ötödiket a maximális élettartamra .... el tudom képzelni, hogy valaki nem igazán utánanézve nem arra való gumit vesz, amit keres. Aztán vannak olyan kultúrszintű egyének, akik ezután köpködve hibáztatják a gumit, ahelyett, hogy először a tükörrel konfrontálódnának ....


Sziasztok!

Erre mit léptek?!
Nem tudom kinek van közületek defekttűrő gumija, mondjuk 225/45 r17-es méretben?! Annak nem rázza a kormányt a defekttűrő gumi bizonyos sebességtartományban?!
Nekem igen sajna, holnap viszem el futómű beállításra, ami remélem sikeres lesz, mert már mindent kizártunk a gumissal, pl.: felni. Használt téligumi (7-8mm-es) volt az autón Bridgestone Blizzak LM025-ös, és már rázott. Megforgattuk a hátsókat az elsőkre és a jelenség ugyanaz volt.
Nem volt más vettem előre két vadi új gumit 100.000.- HUF-ért viszont így megszűnt a kormány rázása, ami meg annyira nem rázott a centírgépen, azt beraktam hátra, de a kocsi farát rendesen rázza. Kb. 2 hónapja van fent az új gumi elöl és megint elkezdett rázni, 2000km van benne. Esetleg nem találkoztatok már ilyen problémával, mert én több helyről is azt a hírt hallottam, hogy az E90-ek nem bírják, azaz megzabálják a defekttűrő gumikat.

Ha holnap sem lesz semmi változás, akkor szerintem felejtős a defekttűrő abroncs.
Tipp, ötlet?!



Én Nyáron Potenzát, Télen Blizzak használok RFT sose volt ilyen problémám, bár én minden évbe be állíttatom a futóművet is, a márkaszervizbe.Biztos nem a felni a hibás?Nekem ha rázott az mindig vagy a felni,vagy a féktárcsa volt.

anubisz Elküldve: 2011-02-17 21:08 Belsõ

troooger írta:
anubisz írta:
troooger írta: Sziasztok!
Szeretném a hátsó pótféklámpát kiszedi ( egy halott bogár van benne )ami a hátsó szélvédő tetejénél van. Belülről látok egy burkolatot, csak nem tudom hogy az "bolhával" van e felfogatva, és hogy melyik pontokon. Feszegetni meg nem szeretném.
Ha valaki tudja hogy lehet leszedni írja meg kérem.
Köszi!


Le kel pattintani,nyugodtan, hogy megy oda be bogár nem tudom,de nekem is van benne mindig.
Már szedtem le,most nem emlékszem honnan nyúltam alá,de logikus hogy belső felétől,mert a másik vége a szélvédőnek ér,aszem onnan nyúltam alá.Úgy emlékszem nem bolhával van felfogatva.



Köszi! Akkor kiszedem a "hullát"


Mindjárt megyek szoliba,meg nézem hogy jön le,ha ráér holnapig,éjjel le írom.Azért ne törd le.

anubisz Elküldve: 2011-02-17 20:50 Valaki segítsen

YELLOW írta:
akos1990 írta: Sziasztok!

Az érdekelne engem hogyan lehetne E36-osnál megcsinálni a műszerfaltesztet, mert kiváncsi lennék a kocsi eredeti km futására.Kérlek segítsetek
Köszi



a valós km-t műszerfalteszttel nem fogja kijelezni. ha nincs benen BC, akkor meg csak az alap tesztet tudod futtani, hogy az összes mutató és LED egyszerre leellenőrzi magát.


Ha ilyen egyszerű lenne megnézni a valós KM, senki nem pörgetné vissza

anubisz Elküldve: 2011-02-17 20:48 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

SAS írta: Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?

hil írta:
SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!

A csúszós emelkedőn való felmenéssel soha nem volt gondom, nem is éreztem a hátsó kerekes hátrányát, pedig azt tartják, hogy az ilyen szempontból sokkal rosszabb. Lefelé viszont mindig is fostam, teszem azt most is, de viszont itt az első kerekes csúszik meg rosszabbul, amibe még a motorfék is csak rásegít. Hátsó kerekesnél szerintem (szerintem) kivédhető a megcsúszás még ha az a motorfék miatt következett is be, mert ennél a hátsó kerék csúszhat meg és a kormányzás attól még működik. De azért: ÉSSZEL!
Próbálgattam az ASC-t is, döbbenetes volt: gyorsult az autó rendesen, mintha sinen ment volna, villogott a sárga lámpa, gyorsítással nem is volt baj, de gondolni kell arra is, hogy meg is kell állni





határ hogy lehet erre válaszolni? mindenkinek más a határ,mindenkinek más a vezetési stílusa. Menj ki egy nyílt terepre gyakorolni,annál nincs jobb tapasztalat,hóba,jégen,vízen

anubisz Elküldve: 2011-02-17 20:41 Olajzabálás

YELLOW írta:
BarG írta:
anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.



az LL-98, LL-01, LL-04 ezek arra utalnak, hogy Long Life olajok, az utánuk lévő szám azt az évet jelöli, amelyiktől alkalmazható az olaj a motorban. azaz egy 2004 utáni gyártású motorba, nem igazán szabad (nem illik, nem ajánlott) LL-98, LL-01 olajat tölteni, mert azok 2001 és 1998-as fejlesztésű motorkba való. persze felfelé lehet menni tehát egy 2001-es motorba lehet tölteni LL-04-et, ha nem eszi.



Enyi,ez volt a nagy betü mizéria úgy ahogy írtad

anubisz Elküldve: 2011-02-17 20:38 Olajzabálás

Amúgy meg szerény véleményem,hogy tök mindegy már,ha nem tehetjük meg hogy szalon autót veszünk.100,200 ezer után mikor hozzád kerül,lehet már Aszpirint is rakni bele,ahogy itt írta valaki,mindenféle csoda betűkkel számokkal értelmezett olajokat,mikor az előző tulajok -10 fokba hidegen üveghangig gyilkolták a kocsit.Nincs olyan olaj ami ettől meg kímélje a kocsit.

anubisz Elküldve: 2011-02-17 20:11 Olajzabálás

BarG írta:
anubisz írta: Azt se értem, hogy ha a gyári ajánlás 5-30 max 0-30 miért használ valaki 10-40 es olajat.
Ki mondta neki hogy azt használjon? mert a szerviz,vagy a Manual biztos nem.


A gyári ajánlás nem 5W-30, sem nem 0W-30. A gyári ajánlás pl bmw-LL98, BMW-LL01 vagy BMW-LL04. Aztán a BMW-LL98-as olajok többsége 5W-40, a BMW-LL01-ben meg van 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Tudtommal a BMW-LL04-ben is ilyen viszkozitások fordulnak elő. Tehát nem viszkozitást, hanem minősítést kell keresni.





A BMW az SAE 0W-x, vagy SAE 5W-x osztályba sorolt olajok használatát javasolja, ahol az x tetszőleges számot jelenthet.Pl 30,40,50
Ezek az olajok bármilyen környezeti hőmérséklet esetén használhatók.
SAE 10W-x osztályba tartozó olaj használata esetén rövid időre átlépheti az alsó hőmérsékleti határt.
Ez azonban ronthatja a hideg indítási jellemzőket. Ezt írja.
Szerintem ennyi, elég egy átlag embernek. Mégse vagyunk autó versenyzők,és olaj fizikusok

anubisz Elküldve: 2011-02-17 18:56 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

hil írta:
SAS írta:

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?



Én is úgy voltam ezzel. Tartottam nagyon a téli csúszós utaktól. Amit én tapasztaltam: a hátsó kerekes hamarabb csúszik meg de azt jelzi előre, tehát van időd elvenni a gázt, vagy tenni mást ennek elkerülésére. Viszont, ha megcsúszik, akkor tudsz tenni ellene. Az első kerekes később csúszik meg, de azt alattomosan, minden előre jelzés nélkül teszi. Ott aztán gépészkedhetsz a kormánnyal, sokat nem tehetsz, csak a jó szerencsében bízhatsz. Ezek a saját tapasztalataim, én ezt vettem észre. Minden esetre, ha alkalmad van, akkor olyan helyen, ahol baj nem történhet, ésszel próbálgasd, tapasztald ki.

[/quote]

[/quote]

Zebra felfestésekre,esőben nagyon figyelj,szűk kanyarokba, kereszteződésekbe,mikor tempósan rá hajtasz ,hamar ki rántja a feneked alól a kocsit