anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-01-04 21:23 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Legszebb hogy van még egy garnitúra Dunlopom téli, lemezfelnin,de nem azt vittem hanem ezt mert ez szélesebb. Az csak 205 ös,meg kopott kicsit a lemez felni. Csak hogy még jobban fikázzatok
Amúgy felesleges taglalni hogy miért nyúztam defektesre a nyárit,meg 120 al mentem vele,végül is most nem az a gond,a télit baszták el, nem a nyárit. Az csutka kopott volt csak cseréig akartam használni. El szállt, le vettük, dobtuk mind a négyet, azt csak azért írtam hogy menyire strapa bíró a gumi, és hogy ha kicsit meg is üti az ember, még nem reped szét kajakra. nem azért hogy menyire trehány vagyok
Tanultam belőle,már csak a márka szervizbe fogok gumizni, ott legalább vállalják a felelősséget az elvégzett munkáért, legalábbis itt igen. Nyomás ellenőrzőt is rakok bele tavaszra, és ezentúl felnin hagyom. Magamat is kímélem,és a gumit is.
Én maradok az RFT nél,igen nem komfortos mert, isten kemény,de megszoktam és biztonsági tartalék amit ad megnyugtat. Nyáriban kétszer is kaptam szöget, és igen jó volt hogy nem kellett kereket cserélni esőbe,hogy telibe verjen egy kamion.főleg hogy csak virsli mankó kerekem van,és azt se hordom már. Természetesen gumiba mindenki másra esküszik, de szerintem csak az tud ítéletet mondani aki rendszeresen használ,használt RFT gumit és kapott már defekteket vele. Utána már kevesen térnek át a normál gumira szerintem. Mondjuk ha 19-20 as felnit használnák 30-35 ös gumival az is lenne ilyen kemény.Bár nem tudom mert a kátyúk miatt én nem merek át állni.

anubisz Elküldve: 2011-01-04 21:23 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Legszebb hogy van még egy garnitúra Dunlopom téli, lemezfelnin,de nem azt vittem hanem ezt mert ez szélesebb. Az csak 205 ös,meg kopott kicsit a lemez felni. Csak hogy még jobban fikázzatok
Amúgy felesleges taglalni hogy miért nyúztam defektesre a nyárit,meg 120 al mentem vele,végül is most nem az a gond,a télit baszták el, nem a nyárit. Az csutka kopott volt csak cseréig akartam használni. El szállt, le vettük, dobtuk mind a négyet, azt csak azért írtam hogy menyire strapa bíró a gumi, és hogy ha kicsit meg is üti az ember, még nem reped szét kajakra. nem azért hogy menyire trehány vagyok
Tanultam belőle,már csak a márka szervizbe fogok gumizni, ott legalább vállalják a felelősséget az elvégzett munkáért, legalábbis itt igen. Nyomás ellenőrzőt is rakok bele tavaszra, és ezentúl felnin hagyom. Magamat is kímélem,és a gumit is.
Én maradok az RFT nél,igen nem komfortos mert, isten kemény,de megszoktam és biztonsági tartalék amit ad megnyugtat. Nyáriban kétszer is kaptam szöget, és igen jó volt hogy nem kellett kereket cserélni esőbe,hogy telibe verjen egy kamion.főleg hogy csak virsli mankó kerekem van,és azt se hordom már. Természetesen gumiba mindenki másra esküszik, de szerintem csak az tud ítéletet mondani aki rendszeresen használ,használt RFT gumit és kapott már defekteket vele. Utána már kevesen térnek át a normál gumira szerintem. Mondjuk ha 19-20 as felnit használnák 30-35 ös gumival az is lenne ilyen kemény.Bár nem tudom mert a kátyúk miatt én nem merek át állni.

anubisz Elküldve: 2011-01-04 17:26 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Azt nem vitatom,tisztába vagyok vele hogy kel hozzá nyomás ellenőrző,ebben igen hibás vagyok,hisz ha észre veszem nem teszem tönkre a gumit. Jogos. tanultam is belőle. Tavaszra teszek is fel,attól független hogy már amúgy is dobós lett volt a 4 nyári.
Természetesen azzal is tisztába vagyok hogy nem tesz jót a guminak a folytonos szerelés,viszont ilyet nem olvasol sehol egy gyártónál sem, hogy ezt a gumit csak egyszer lehet szerelni.
A 1.ha ilyen kizárás van a gumihoz, biztos nem teszem, főleg 60 rongyos gumival.
A 2.a gumisnak kell ehez érteni, ráadásul márka kereskedő, ha szól is, te ezt ne szerelgessük hagyjuk felnin, biztos megfogadom.
Amúgy ez egy szinte 100% os gumi volt, jól látszik, és egyszer volt szerelve ez idáig, tavaly. most lett másodszor feltéve, és nehogy már prémium kategória,prémium árral ne bírjon ki 1-2 szerelést az űrkorszakban mert beszarok,csak szakszerűen kellene szerelni.
Amúgy meg több fajta rendszer van, és ahol már a felni is erre van ki képezve,és direkt betét van a felnibe építve,hogy ne tudjon peremre ülni,az biztos is hogy nem ajánlott,és nem is kel szerelni.
Szerintem itt azért pont a gumi van így ki képezve,erősítve hogy azért szerelni lehessen, ha nem is 10 szer de azért azt ki bírja.
Kíváncsi vagyok hogy ki talál olyat, mondjuk a Bridgestone honlapján hogy ezeket a gumikat csak egyszer lehet szerelni. Attól függetlenül hogy semminek nem tesz jót ha,le ,fel feszegetik többször. Akkor írja ki a gyártó hogy csak egyszer szerelheted.
Megnézném utána mennyi fogyna belőle.

anubisz Elküldve: 2011-01-04 10:03 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Gondold el hogy a nyárival mentem defektesen vagy 120 km városban, pályán 150 el mert éreztem hogy valami van vele,csak kicsit húzott félre fékezéskor,mert nincs benne nyomás ellenőrző rendszer.Ház előtt láttam hogy gáz, utána még be a város a gumishoz,onnan a garázs,onnan vissza hozzá,és csak annyira zabálta le ahogy látszik a két képen,mondjuk a drót szövet már kilátszott a belső futó felületen. Annyira strapabíró a gumi RFT, ez a hülye pedig meg akart dumálni hogy biztos meg ütöttem azért lett szál szakadásos,persze biztos fejszével csapkodtam,mikor a másik annyitól nem ment szét.
Alig lehet fel gumizni annyira kemény, mert egy műanyag perem van az oldalfalba öntve,hogy ne tudjon le ülni defektnél. Az a baj csak akkor látod mikor leveszi, mert nem látsz bele, akkor meg tuti azt mondta volna ez már akkor repedt szét mikor le vette. Ott kel állni itt már mindenkinek a valagába ha a kocsihoz nyúlnak, az meg nem tetszik nekik.
Ja és szelepet persze nem cserélt a felnikbe a gyökér, aztán az új gumi is engedte a levegőt, éreztem, aztán látom már 1,2 van benne, akkor jöttem rá hogy mikor le vettem a kompresszort róla még szivárogtat,kosz vagy akármi miatt nem zárt le a szelep,a másik is azért szállt el mert előtte fújtam rá és nem zárt a szelep.Eddig nekem minden újra gumizásnál cserélték a szelepeket is.
Ha a BMW be gumiztatom azonnal kaptam volna új gumit,ahova én járok tuti.
Megint az olcsóbb lett utólag a drágább.Inkább fizettem volna többet a szerelésért,

anubisz Elküldve: 2011-01-03 21:17 Kormány légzsák, hogy kel kinyitni?

kempelen írta:
anubisz írta: Sziasztok,Kormány légzsák takaróját szeretném felnyitni, tudom hogy hátul van 2 luk a kormányon, de ott mivel, és hova kell kotorászni hogy ki pattanjon? Egyszer nyitva lett szervizben és azóta van kis ciripelés , ha rázós úton megyek, meg szeretném nézni mi a pi...a az.


Fogsz egy lapos csavarhúzót. Lapjával vízszintes irányban bedugod a lyukba. Belül, mindkét oldalon van egy meghajlított fémrúd, azt kell megnyomni és akkor kipattanik a légzsákbetét. Hallani és látni is amikor megindul feléd kicsit. Utána fogod és kézzel kiemelheted.

Egyébként pedig :


YouTube videó



Köszönöm szépen az infót.

anubisz Elküldve: 2011-01-03 21:09 kormánymû

kempelen írta:
anubisz írta: Sziasztok. Tudja esetleg valaki hogy lehet egyenesbe állítani a kormányt? Egyenesen megyek és a kormány kicsit balra áll, nem pont középen. Meg őrülök tőle úgy zavar, mindig tekerném középre de akkor megy az autó is.Úgy fél éve egyszer le lett véve a szervizbe.
Azért kérdem mert úgy mondták nekem a kormányon nem lehet mert az fix helye van, nem lehet mondjuk egyel odébb állítani.
Tud erről valaki esetleg valamit?


Le kell venned a légzsákot és mögötte megnézni, hogy a kormányrúd és a kormányon lévő jel egybe esik-e, azaz nincs e a kormány pár foggal elforgatva a kormányrúdon.
Ha a jelek stimmelnek, akkor pedig futóműbeállítással korrigálható az u.n "pihenő".


Köszönöm, pont most kérdeztem a másik oldalon hogy kell kinyitni a légzsák takarót, hova kel piszkálni hátul abba a két lukba? Persze hogy ne robbanjon az arcomba Amúgy két lengőkar lett cserélve a BMW szervizbe. Meg új kormánymű eredeti az is ott és vagy 1 éve.

anubisz Elküldve: 2011-01-03 21:05 Kormány légzsák, hogy kel kinyitni?

Sziasztok,Kormány légzsák takaróját szeretném felnyitni, tudom hogy hátul van 2 luk a kormányon, de ott mivel, és hova kell kotorászni hogy ki pattanjon? Egyszer nyitva lett szervizben és azóta van kis ciripelés , ha rázós úton megyek, meg szeretném nézni mi a pi...a az.

anubisz Elküldve: 2011-01-03 20:56 kormánymû

Sziasztok. Tudja esetleg valaki hogy lehet egyenesbe állítani a kormányt? Egyenesen megyek és a kormány kicsit balra áll, nem pont középen. Meg őrülök tőle úgy zavar, mindig tekerném középre de akkor megy az autó is.Úgy fél éve egyszer le lett véve a szervizbe.
Azért kérdem mert úgy mondták nekem a kormányon nem lehet mert az fix helye van, nem lehet mondjuk egyel odébb állítani.
Tud erről valaki esetleg valamit?

anubisz Elküldve: 2011-01-03 20:13 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Csapó Gumiszervíz Győr. Így szerelnek fel 60 000 Ft os gumit. Jellemtelenek, kerüljék akik erre laknak !!!! Történet.
Szept Végén elszállt a nyári gumim ami szintén Defekt tűrő RFT. Ezeknél gumiztam 2-3 éve.
Gondoltam felteszem a garázsba tartott KB 90,95% os téli gumimat 230 000 a 4 DB. Nem veszek már nyárit 1 hónapra. Elvittem ezekhez a kb 2 hónapot használt gumikat hogy rakják fel. Azt tudni kell hogy Bridgestone RFT ,kemény oldalfal,nehéz fel gumizni, de a gumis is Bridgestone márka forgalmazó.
Fel rak hármat, jön ki a negyedikkel hogy szál szakadásos, biztos meg ütöttem.Látom ott a pukli az oldalán. Mondom hülyének nézel? soha nem padkáztam meg kocsit mióta jogsim van.Amúgy is RFT kő kemény oldal fallal.
Jó mit tudsz csinálni, rendeltem is náluk egy ujjat 60 000. 2 nap addig még Pestre is fel mentem vele így,persze óvatosan.
Gumi megjön veszik le a puklisat, látom rafináltan még bele is nyúl a csávó valamit meg tapicskolt a levett gumin belül.Mondom adja oda a gumit, írok a cégnek,nehogy már a legdrágább téli gumi el szálljon szinte ujjan.Viszem a kocsihoz látom belül szét van repedve.
Akkor világosodtam meg,mikor rakták fel feszegették ott pajszerral meg mindennel,szét tépték a gumit belülről, aztán mikor rá engedte a 3 bárt hogy rá feszüljön a felnire persze a pukli mindjárt megjelent az oldalán, persze bele nem láthattam, így vettem egy új gumit. Hogy esetleg bele szálltak volna az új gumiba? hagyd
már, még a szerelési díjat is el kérték, jó ott nem panaszkodtam,mert hirtelen le voltam dermedve. Írtam nekik egy e-mailt a képekkel, még válaszra sem méltattak, úgy hogy oda járok évek óta.
Még jó hogy nem robbant szét a gumi, mert mondták óvatosan járhatok vele amíg meg nem jön az új gumi.
Képek az albumomba a gumiról. Meg lehet nézni mit műveltek, és milyen tökéletes gumit tettek tönkre.
Jobb oda figyelni a gumisoknál, annyira gyilkolják sokszor a gumit hogy meg szakítják az oldalfalat ami nem látszik, csak ha rá engedi a levegőt, utána meg mi tettük tönkre, ütöttük meg, és lehet ujjat venni. Én végig ott voltam a szerelés alatt mégis el baszták.

Képek az albumomba. Érdemes megnézni. És még én ütöttem biztos meg

anubisz Elküldve: 2010-12-28 22:19 Hidegindításkor "himbál" a motor

Most beszéltem a spanommal, mondta ha másnap vagy harmadnap még mindig szarul indul,akkor addig csinálja ingyen amíg jó nem lesz.Csütörtökön viszem.Nehogy ki fizessek 30 plusz szerelés aztán hiba meg marad.Mert hát akkor már a csöveket is cserélni kel ami bele csatlakozik,mert ezt tanácsolták,mert többnyire szar állapotban vannak már.

anubisz Elküldve: 2010-12-28 21:18 Hidegindításkor "himbál" a motor

jrtom írta: Szeva!

Annak a szelepnek semmi köze a hidegindításhoz! Az egyépként egy kartergázszellőztető szelep. Hogy ha az rossz átszakad a membrán akkor keverékképzési és lambda hibákat írbe.
Vedd le járó motornál az olajbeöntősapkát és ha dudáló hangot ad akkor átvan szakadva, de ezt a múltkor már írtam, nem akarom magam ismételgetni.
Hidd el, hogy üza. pumpa lesz a baj!!!!

anubisz írta: Sziasztok. Volt már valakinek Nyomás szabályozó szelep problémája? Valami membrán van benne a kartergáz cső megy bele, vagy mi.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/

Voltam egy BMW szerelőnél,megnézte géppel is, azt mondta azért nem indul hidegen egyből mert át van szakadva a membrán. Nem lehet hülye,mert csak BMW ket szerel, már saját műhelyben, előtte a Wallisnál volt 10 évig, egyből köpte a hibát.Én meg trafóra gyanakodtam, mert hol,itt hol ott nem volt égés a hengerbe, és nem járt hidegindításkor.Állítólag a keverék képzés hibás ez miatt.
Volt már valakinek ilyen gondja?




És akkor már vagy kétszer a 6 hengerhez írt be, kimaradást, ki bányásztam a 6 trafót, mondom megcserélem az elsővel, hogy ha most oda ír be, akkor csak a trafó, de nehogy már hol ide,hol oda ír be gyújtás kimaradást,vagy mi a szart.Keverék képzési hibát azt be szokott írni,Az a gond az AC pumpával hogy, sose tudom meg csak ha cseréltem, hogy az volt e, a gáz,60 ért teszek ujjat bele aztán ugyanúgy csinálja, agyrémet is kapok.
Most nagyon jó barátom vitt hozzá,ott mindenki nála szerelteti a BMW ket tehát át nem akar kúrni,mert ha be rakja ezt a szart és utána ugyanúgy csinálja a hideg indítási gondokat, marha cikibe lesz előttünk,spanom meg tuti le szabályozza aztán szerelheti ingyen amíg nem lesz jó.Nem akarom nekik az okost játszani, de határozottan mondani fogom hogy biztos nem a benzin pumpa? ne mondja hogy nem említettem. Csak nem egy kókler, most is állt nála vagy 4-5 BMW értek vagy 60 milliót úgy együtt ,nem 6-8 éves verdák voltak.
Meg írom egyből hogy mi lett a végeredmény.Ezt azért még meg beszélem velük.

anubisz Elküldve: 2010-12-28 20:31 Hidegindításkor "himbál" a motor

Sziasztok. Volt már valakinek Nyomás szabályozó szelep problémája? Valami membrán van benne a kartergáz cső megy bele, vagy mi.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/

Voltam egy BMW szerelőnél,megnézte géppel is, azt mondta azért nem indul hidegen egyből mert át van szakadva a membrán. Nem lehet hülye,mert csak BMW ket szerel, már saját műhelyben, előtte a Wallisnál volt 10 évig, egyből köpte a hibát.Én meg trafóra gyanakodtam, mert hol,itt hol ott nem volt égés a hengerbe, és nem járt hidegindításkor.Állítólag a keverék képzés hibás ez miatt.
Volt már valakinek ilyen gondja?

anubisz Elküldve: 2010-12-16 00:46 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

rad2 írta:
anubisz írta: Na, ma fel szabályozták, szuper lett, semmi rázás, még szerencse hogy nem dobtam ki a tárcsákat.


Ne legyen igazam, de a tapasztalat az, hogy 160-ról satufék, és újra rázni fog.
Ami egyszer elvetemedett, az el fog másodszor is.



Annyira nem érdekel.Csak nem akartam ki dobni.Azért 160 ról ritkán kel satut nyomni állóra,max szabályoztatom amíg bírja, azt ki dobom,tavasszal úgy is Nitrac tárcsákat veszek rá,az bírni fogja,amúgy se vezetek ralisan,meg nem nyúzom a féket,de az már túlzás hogy némely tárcsával 2 vészfékezés aztán ütni kezd. Legalább annyit bírjon, látom ezért 70 000 ret kel fizetnem tárcsánként, hogy bírja a vész fékezéseket,szomorú. Mondjuk egy 90 Eurós gyári tárcsától nem is tudom mit várok én is, bár ezzel ami most cserélve lett mert szét kopott nem volt gond,és volt egy pár 180,200 ról való fékezésem,jó nem állóra,de azért adott neki az is,mégse ütött. Na mindegy,az a baj a fékre kúrva allergiás vagyok,és meg őrülök ha valami rossz visszajelzést kapok a kormány felől.

anubisz Elküldve: 2010-12-15 13:37 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Na, ma fel szabályozták, szuper lett, semmi rázás, még szerencse hogy nem dobtam ki a tárcsákat.Aki meg nyereg dugattyút cserélni akar, az vigyázzon, mert én amit rendeltem nem volt jó bele, az összes E46 hoz 54 es dugattyú méretet hoz, aztán megmértük és 57 es kel bele. Na ez a szopás.Autofren hivatalos web oldalán is 54 et hoz a kocsihoz, de minden 3 ashoz, és mégis 57 es kel bele. Most rendelhettem meg a BMW nél 6000 ért darabját így 12 lesz a kettő, ami nem volt mégse jó az 5400 volt a kettő. Na így lett megint az olcsóbból drágább,megint újra szétszerelés, stb.
Tehát aki véletlenül cserél ilyet,inkább a BMW nél rendelje meg mert az a biztos,ha nem akar felesleges köröket futni.Jó vissza cserélik, nem gond, csak hát dupla szerelési költség, meg 300 km újra. Na mindegy megint tanultam, előbb mér,csak utána rendel

anubisz Elküldve: 2010-12-15 04:04 Elsõ lámpák

David írta: Sziasztok!

Mostanában néha az bal első lámpám villog.(gyári projektoros xenon e46 touring).Viszont ha menet közben leveszem a világítást és vissza kapcsolom akkor megszűnik ez a jelenség. Segítségetek kérném hogy xenon izzó probléma lehet vagy trafó? Milyen árban van egy ilyen izzó vagy trafó, érdemes-e párban cserélni a izzót ha csere van. Segítségetek köszönöm!



Xenon izzó nem bírja már. Csere.Nekem is ezt csinálja mikor meg adja magát az izzó,sokszor azt hiszik villogtatok a hátuk mögött,én is le,meg vissza kapcsolom a világítást,akkor egy darabig jó volt. Izzó csere azóta jó.Én is azt hittem trafó.De egyszerű,meg cseréled az izzókat,és ha a másik oldalon villog,mint csere előtt akkor biztos izzó. Dehogy kel párba cserélni,de meg teheted,nem olcsó ha minőségit veszel,hát úgy 9-10-12 ezer attól függ hol veszed,aszem a Philips D2S való bele, de van utángyártott is vagy milyen 4-5 ezer körül,hogy az meddig bírja nem tudom.Kelvin fokra figyelj, 4150 es való bele,engem a 6000 res már nagyon zavart mert nagyon kék vólt.Van aki szereti Most néztem 10 000 a neten a Philips D2S 4150 es de van szórás, boltba 12 is lehet, meg 13. és ne fogdosd kézzel csak a foglalatot ha cserélsz, nem tesz neki jót