anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2010-12-04 14:56 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

limorent írta: Üdv.
Azért látom itt az írások között,nem csak én küzdök ezzel,hogy letilt és vészüzemmódba kapcsol.Néha még a fogaskerék is kigyullad a kijelzőn.Elég váltó problémásak a BMW-k
ÉN olaj és szűrő cserével próbálkozom,hátha visszakapja az életkedvét a 330 D öbbenet.
Sokan írták nekik is produkál furcsa letiltásokat.Váltót nem szeretnék venni mert néha meg tökéletesen vált.
Kint Németben egy BMW spiller azt mondta 120 ezernél ki kellett volna herélni,azaz cserélni az
olajat.Most 172 ezer van benne.Még valami érzékelőt illetve szenzort mondtak,hogy az lehet.
Azt hol találom,ki lehet egyszerűen cserélni?? Kívül vagy belül van??

Ötleteket szívesen várok.

Köszönöm.


Én úgy tudom hogy váltóban nem is kel olajat cserélni,mert ilyen örök olaj van benne, jó azért lehet persze,az mindig jó. Azért váltót nem kell egyből venni, mert van sok nagyon tuti automata váltó szerelő aki ezzel foglalkozik. Én Mosonmagyaróváron csináltattam az osztóműt, mert ez 4 kerekes,ott aztán láttam darabokra szerelt automata váltókataz tuti jó szakember, BMW be ajánlották.rendbe is rakta. Osztóműbe olyan volt az olaj mint a szurok.meg lógott benne a csapágy.gyönyörűen meg csinálta.Amúgy meg nem biztos hogy a váltó a gond, mert lehet ahogy mondták neked a vezérlés vagy mi, ami vezérli a váltást.Jó nekem nem csinálja, csak ha a hóba pörögtem faroltam,azt nem bírta, persze kapta az össze,vissza jeleket az érzékelőkből persze le tiltott.De újra indítás után el is tűnt a hiba ikon.Különben nem értek veled egyet a váltó ügyben,mert épp hogy ezek a váltók nagyon meg bízhatóak,és ezt a szerelő is mondta,300 ig nem nagyon kell hozzá nyúlni,persze aki szét öli, az megint más.de lehet akár egy érzékelő szenzor, vagy akármi, rossz jelet kap, hibaként érzékeli, és azonnal vészbe kapcsol hogy ne károsodjon a váltó,végül is jó hogy ezt teszi mert mondjuk ha komolyabb a gond legalább nem öli meg a váltót.Hidd el ha komoly gond van vele azt tuti érezni fogod,mert akkor szarul vált, vagy össze vissza, vagy ki marad fokozat, stb. Minden esetre a hiba felderítést én szakszervizben csináltatnám,csak jobban értenek a diagnosztikához,ha meg tényleg váltó mechanika úgysem tudnak vele semmit csinálni,jobb ha veszel bele egy bontottat, mert ha egy automata váltós szét kapja, az is benne lesz jó pár 10 ezresbe. nekem az osztóműt talán,50,60 ért dobta renbe, és olajjal még a BMW be kellett fel tölteni, ami szintén volt vagy 7000 ha meg valami hülyét fogsz ki és ki tudja mit barmol benne, utána meg pár hónap múlva isten tudja mi baja lesz.Ha be szarna, automata váltót nem javíttatnám, inkább tennék bele egy bontottat jobban jön ki anyagilag az ember.Arról nem is beszélve hogy nem 2 napos munka lehet vagy 2,3 hét és hogy jó e lett csak akkor derül ki ha újra fel rakod

anubisz Elküldve: 2010-12-04 14:27 Hidegindításkor "himbál" a motor

jrtom írta: Szia!

Az enyém is ugyan ezt produkálta és csak is hideg motornál, minél hidegebb volt annál szarabb volt az indítás. Amikor kisimúlt utánna már pöccre indult!
A gyújtáskimaradást pedig beírja az üzemanyaghiány miatt is mivel nem megfelelő az égés abban a hengerben az alacsonyabb nyomás miatt.
Hidd el, hogy a tankban lévő üzemanyag pumpa lesz rossz!!!

anubisz írta: azért köszi hogy próbáltok segíteni,tudom nem nagy hiba, inkább zavar,de meg őrülök ha valami nem úgy mükszik benne, és ennek nem így kel járni hidegen. Csak BMW be szervizelek, ami gáz azonnal rendelek ujj alkatrészt hozzá, csak ott rakatom be. 5-30 as BMW olaj,basszus, mért csinálja ezt velem jó én 2 év alatt bele raktam 100 at, de ami kopik vagy elhasználódik, mindig cserélem, nem toldom, foltozgatom.melegen semmi baja, úgy gyorsul mint állat,200 nál 4000 ren pörög, olajat se eszik annyit ahoz képest amennyi benne van. talán 2 litert 25000 alatt. inkább akkor azt is ha 200 akkal járok a pályán,
hogy miért nem jön ki melegen? legalább be szarna azt kész, akkor tudom mit kel cserélni.
Jó múltkor így hidegen indítottam akkor éreztem hogy nem jár 2 henker, majdnem ki ugrott a motor, le is állítottam,aztán vagy 4 szer kellett újra indítani, le állítani mire járt mind, be is írt hibakódot, akkor nézték meg a szervizbe, és azt írta be hogy gyújtás kimaradás,na azért tettek bele két bontott trafót próba képen, de azóta nem volt ilyen gond, és előtte se nagyon ez volt vele a baj, mondtam hagyják benne, égés kimaradás, lehet az is az üzemanyag miatt volt, hogy nem tudott el égni rendesen a hengerbe, és azért nem járt a 2 es 5 ös, de előtte ezt nem csinálta. injektor nem lehet kopott? az milyen hibát mutat? menyi idő alatt kopik az el benzinesbe?




Neked végül is meg oldódott a probléma? mi volt a gond? üzemanyag szivattyúm lesz a gond? az a tankba van?

anubisz Elküldve: 2010-12-04 14:23 Hidegindításkor "himbál" a motor

hát nem emlékszem pontosan mit is mondott, de azt hiszem talán égés kimaradás, azért mondta hogy nem biztos a trafó, mert lehet a nem tökéletes égés miatt is,mondjuk ha túl sok benzint fecskendez be, vagy túl keveset és nem tökéletes az égés, vagy nem is jön létre.
éjjel megint le mentem,rá indítottam,megint vissza fulladt, esküszöm,mintha vagy nem kapna elég benzint, vagy túl sokat kapna elsőre, és utána mikor újra indíttok, pöccre indul. természetesen a gázpedálhoz egyik esetben se nyúlok.
a gyertya is amit ki szedett szép barba volt,nem volt meg égve,meg semmi,lehet az összeset meg kellene nézni? nem csak az elsőt?

anubisz Elküldve: 2010-12-04 02:44 Autómata váltó hibakód

Tano írta:
oli968 írta: Sziasztok!
kb egy hónapja vettem meg életem második BMW-ét. Eddig semmi baja nem volt a váltónak, tökéletesen és simán váltott minden fokozatba. egy hete kezdte el a vacakolást velem!Az autó elindulás után kb. 2 km-ig jól működik, de utána csak a 3-ik fokozatba vált át és abba is tartja magát! A hibakód amit a computerre ír ki ( TRANSM FAILSAFE PROG ). Elvittem egy szerelőhöz aki kiolvasta belőle, hogy izzítógyertya hiba, ki kellene tisztítani a turbót és a váltóban lévő mágnesszelep ami elromlott.
Szerintetek is ez lehet a baja, mert számomra hihetetlennek tűnik!
Kérlek benneteket, segítsetek, vajon mi is a probléma?

Köszi


Hm, azt is kiolvasta a szerelőd hogy ki kell tisztítani a turbót? Csak nem egy mentalistával van dolgod? Múkodj


Mentalista ez jó volt. Nekem is szokott vésztartalék üzemmódba kapcsolni, ha a hóba farolgatok sokat,hát automata váltót nem erre tervezték le állítom újra indítom és el is tűnik a fogaskerék a D jel mellől, ami jelzi. utána megy minden. Persze ha nincs nyúzva és csak úgy előjön simán akkor biztos van valami gond.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 02:31 E 46 Tiptronic autómata váltó.330 D Szarakodik.

fury írta:
hancurozo írta:
fury írta: Az mitöl van hogy ha P állásban van enyhébb lejtön nehezen tudom berakni sebességbe! Normál helyzetben pedig olyan mintha az autó megindulna,hiába nyomoom a féket! Olyan mint a manuális váltónál amikor csuszik a kuplung!


Mivel reteszeli a váltót, és a lejtőn összefeszülnek az alkatrészek. Ilyenkor kicsit nehezebb kivenni P-ből.
A "normál" mit takar? Ha a D-t, az normális. Ha az üreset az nem normális jelenség, amit több dolog is okozhat. (akár olaj, rosszul záró szelep)


Normál: D vagy R fokozat! Ha D-be rakom leül a hátulja! Ha R-be rakom megemelkedik a hátulja! Olajat kb 1hete cseréltem!


Mindenesetre köszönöm az infót! Megnyugodtam!

Ja még annyit hogy hidegen lomhábban kap észhez! Berakom D vagy R-be és kb 3mp mire megindul! Ez normális? Nyáron semi gond nem volt vele!


Nekem is nehéz ki venni lejtőn P ből de azért mert össze feszül,ahogy írták, én mindig be húzom a kéziféket ha lejtőn állok meg, és utána teszem P be hogy ne nyúzzam feleslegesen a váltót mikor ki veszem belőle, tuti nem tesz jót neki hosszútávon.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 02:18 Fûtés - Klíma

anubisz írta: és ez gyakori gond lehet mert viszik is ezt alkatrészt mint a cukrot volt is 1 db raktáron, nem is kellett megrendelni, pedig ez nem jellemző. mondták már vittek egy párat. ez megáll, se hideg se meleg nem jön be az utastérbe.biztos vagyok benne hogy neked is azt fogják legelőször nézni.


és fogalmam se volt róla hogy ez lehet a gond. itt mondták,írták nekem is hogy valószínű az lehet a gond. Bizony érdemes itt meghallgatni a jó tanácsokat, azt se tudtam hol van benne, végül én cseréltem ki

anubisz Elküldve: 2010-12-04 02:15 Fûtés - Klíma

és ez gyakori gond lehet mert viszik is ezt alkatrészt mint a cukrot volt is 1 db raktáron, nem is kellett megrendelni, pedig ez nem jellemző. mondták már vittek egy párat. ez megáll, se hideg se meleg nem jön be az utastérbe.biztos vagyok benne hogy neked is azt fogják legelőször nézni.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 02:11 Fûtés - Klíma

Amúgy a ventilátor a mi be fúj megy rendes fordulaton? nekem is így kezdődött éppen csak lehelte be a levegőt, aztán meg is adta magát. sündisznó csere 24 000 ért ámen. rá dugtam egyből nyomta a meleget.Hiába jó a fűtés ha nincs ami benyomja az utastérbe,ugyan ezt éreztem, éppen csak hogy fújt valamit 32 fokon, azt gondolt egyet és meg állt örökre mintha nem lett volna benne ventilátor, vagy nem fűtött volna a kocsi. volt is benne 2 fok

anubisz Elküldve: 2010-12-04 01:59 Fûtés - Klíma

Qucsy írta:
dbrenner írta: Sziasztok!
Ez az elso hozzaszolasom a forumon,de sajna maris hibaelharitassal kapcsolatban!
A gondom,hogy a futesem nagyon gyengen uzemel,most hogy hideg lett az ido.32 fokra allitva is epphogy langyos levegot fuj.A motor gyorsan eleri az uzemi homersekletet,azzal nincs baj.Amugy 99-es 318i a paciens Ha valakinek van otlete,merre induljak a hibakeresesnel,orommel elfogadom.Persze surgos,mert fazom a verdaban!!!

Udv! Adam


2 éve vettem a gépemet és ugyan ez a problémám volt..2 lehetőséget vetettek fel az 1ik a légkondi, hogy a gáz elment belőle és az a minimális gáz ami még benne van az kevés ezekhez a folyamatokhoz...a másik pedig a fűtőberendezésed megy lassan gajra..ezt orvosolni kell 1 szervizzel..minél hamarabb még mielőtt zsebbe nyúlós lesz a téma..


Nem akarok hülyeséget beszélni de mi köze a klíma gáznak a fűtéshez? ha ki van kapcsolva a klíma nem is dolgozik a rendszer,szerintem. Mikor meg vettem a kocsimat egy hang gáz nem volt benne,mert tél volt nem is néztem, fűtésem meg volt, de anyi gáz nem volt benne, hogy még a klíma kompresszor is állt.fúl száraz volt. jött a meleg akkor derült ki. Utána meg egy zug klímás túl töltötte, azt 38 fokba kikapcsolt magától nehogy szét robbanjon a rendszer, majdnem megdöglöttem a pályán mert le állt a klíma. alig találtam egy Honda szervizt aztán ott töltötték újra. Úgyhogy figyelj hol töltetsz klímát.

anubisz Elküldve: 2010-12-03 23:54 Hidegindításkor "himbál" a motor

azért köszi hogy próbáltok segíteni,tudom nem nagy hiba, inkább zavar,de meg őrülök ha valami nem úgy mükszik benne, és ennek nem így kel járni hidegen. Csak BMW be szervizelek, ami gáz azonnal rendelek ujj alkatrészt hozzá, csak ott rakatom be. 5-30 as BMW olaj,basszus, mért csinálja ezt velem jó én 2 év alatt bele raktam 100 at, de ami kopik vagy elhasználódik, mindig cserélem, nem toldom, foltozgatom.melegen semmi baja, úgy gyorsul mint állat,200 nál 4000 ren pörög, olajat se eszik annyit ahoz képest amennyi benne van. talán 2 litert 25000 alatt. inkább akkor azt is ha 200 akkal járok a pályán,
hogy miért nem jön ki melegen? legalább be szarna azt kész, akkor tudom mit kel cserélni.
Jó múltkor így hidegen indítottam akkor éreztem hogy nem jár 2 henker, majdnem ki ugrott a motor, le is állítottam,aztán vagy 4 szer kellett újra indítani, le állítani mire járt mind, be is írt hibakódot, akkor nézték meg a szervizbe, és azt írta be hogy gyújtás kimaradás,na azért tettek bele két bontott trafót próba képen, de azóta nem volt ilyen gond, és előtte se nagyon ez volt vele a baj, mondtam hagyják benne, égés kimaradás, lehet az is az üzemanyag miatt volt, hogy nem tudott el égni rendesen a hengerbe, és azért nem járt a 2 es 5 ös, de előtte ezt nem csinálta. injektor nem lehet kopott? az milyen hibát mutat? menyi idő alatt kopik az el benzinesbe?

anubisz Elküldve: 2010-12-03 23:31 Hidegindításkor "himbál" a motor

[quote="hil"]
YELLOW írta: azt eleve tudni kell, hogy leállításnál, és indításnál a sor BMW motorok megindulnak oldalirányba, mert a hengerek jobb irányba vannak döntve.
at, hogy hidegben jobban észrevehetó, annak egyik hibája lehet a bekeményedett motortartóbak szilent, és nem tud csillapítani.
ha darabosan jár, és érzékeny a hőfokra, tehát pl nyáron nem venni észre de télen igen, akkor simán lehet gyújtógyertya. én nem tudom miért trafót cseréltek benne, szerintem kapásból a gyertyát kellett volna megnézni, ugyanis halála felé érzékeny a hőfokra.
a 3. dolog ami szerintem még lehet, hogy vizes a benzin, és a csőben valahol fagyás keletkezett, vagy éppen maga a vizes üzemanyag miatt elégtelen az égés.
de mivel kiolvasva a 2-es hengert dobta ki, én a gyertyával kezdeném.


Ezt nevezik precessziónak.A második világháború híres Me109 vadászgépéből emiatt sokkal több semmisült meg felszállás közben, mint légiharcb

Ki vett egy gyertyát az tökéletes volt, bár szerintem egy 40,50 ezer van bennük de ezek többet bírnak nem? talán 70 körül? Lehet hülyeséget mondok? de ott rakták bele még annak idején talán 1 éve. Azt tudom hogy megindul oldal irányba a motor, nem is az zavar.hanem hogy remeg minden a kocsiba amíg le nem megy 600 ig a fordulat,nem brutálisan hanem csak épp zavaróan érezhetően. Motortartó bakok fél éve lettek cserélve, BMW gyárira.

anubisz Elküldve: 2010-12-03 23:25 Hidegindításkor "himbál" a motor

jrtom írta: Szia!

Nekem egy e46 320i-m volt M54-es 170 pacis motorral. Ugyan ezeket a tüneteket produkálta.
Én sajátkezüleg javítottam, kezdtem a gyertyák cserélyével, de nem hozott sikert. Lambda szondák, légtömegmérő kiiktatása, hogy hátha ezek kevernek be, de ezek se hoztak sikert. Maradt az üzemanyag, biztos nincs meg a kellő nyomás vagyis elengedi az AC pumpában lévő nyomásszabályzó, ezért beraktam egy nyomástartó szelepet, de ez se sikerált. Ekkor döntöttem úgy, hogy veszek egy új pumpát mert valószínű, hogy a régi nem nyom rendesen és láss csodát jó lett. Gyönyörűen indult a legnagyobb hidegben és úgy járt mint egy óramű a 6 henger.
Szóval szerintem 100%, hogy neked is ez lesz a baj!


Gondolod üzemanyag pumpa lehet? de csak addig csinálja amíg le nem megy a fordulat alapjáratra.utána le simul. ha meleg a motor akkor nem jön elő a hiba ha az üzemanyag pumpa a gond? tegnap is le mentem,rá indítottam és elsőre vissza fulladt,pedig csak 0 fok volt, de egész nap állt.Utána a második indításra pöccre indul. Szerintem is valami az üzemanyag ellátással lehet. gyertyák jók, légtömegmérő fél éve lehetett cserélve, lamdba szonda jó meg azért ezeket azért be írja hibának, de nem nagyon ír be semmit,

anubisz Elküldve: 2010-12-03 00:06 Hidegindításkor "himbál" a motor

Esküszöm, szarjon be valami, ki cseréli az ember és kész, de ezek a van is, meg nem is hibák több pénzt visznek el, mintha be kulázott volna az alkatrész ami csinálja, mire megtalálod 2 szer annyiba kerül. és a legszebb nem találod az okát, és már vagy 50 ezret rá költöttél hogy megtaláld a hibát szervizről szervizre, és utána meg adja magát újra nyúlhatsz a zsebedbe, és plusz amit előtte hiba keresésre költöttél
romolna el a picsába, azt tudom mit kel cserélni, javítani
na mindegy, ez csak privát nyafogás

anubisz Elküldve: 2010-12-02 23:59 Hidegindításkor "himbál" a motor

egyszer berágok azt neki megyek a falnak. Most kötöttem cascót azt akkor majd meg csinálnak mindent 150 000 az önrész annyi belefér

anubisz Elküldve: 2010-12-02 23:55 Hidegindításkor "himbál" a motor

Qucsy írta:
anubisz írta: Most jó hideg van állt tegnap óta, mindjárt le megyek esküszöm fel veszem kamerával

ki teszek egy pohár vizet a műszerfalra had látsszon hogy remeg, azt le játszom a szervizbe
lehet az ölembe csúszik a víz



akkor inkább 1 lavórral tegyél...vicc volt...a kamera tényleg nem rossz ötlet..de az sem lenne gond ha szervizet váltanál..olyan helyre mennél ahol szakemberek dolgoznak...


A1 Győr.Nem hülyék és évek óta oda járok, csak ott szervizelek, és azóta mindig csak az a srác csinálja a kocsit, úgyhogy ismeri, meg azért be néznél miket szerelnek ott

X5 X6 M6 640 isten tudja 20 30 milliós kocsik és én be is járok úgyhogy mindent nézek, ott vagyok ha nem fél napos a meló. szeretem nézni, abból is tanulok, meg jobban el tudom magyarázni. Volt már hogy én vettem észre hibát úgyhogy nem hülyék.Márkaszerviz.De ha a gép se nagyon mutat ki semmit,akkor most cseréljenek ki mindent ami számitt? vagy bontsák szét a motort? 6,800 ezerért?