anubisz Elküldve: 2010-12-04 14:56 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)
limorent írta: Üdv.
Azért látom itt az írások között,nem csak én küzdök ezzel,hogy letilt és vészüzemmódba kapcsol.Néha még a fogaskerék is kigyullad a kijelzőn.Elég váltó problémásak a BMW-k
ÉN olaj és szűrő cserével próbálkozom,hátha visszakapja az életkedvét a 330 D öbbenet.
Sokan írták nekik is produkál furcsa letiltásokat.Váltót nem szeretnék venni mert néha meg tökéletesen vált.
Kint Németben egy BMW spiller azt mondta 120 ezernél ki kellett volna herélni,azaz cserélni az
olajat.Most 172 ezer van benne.Még valami érzékelőt illetve szenzort mondtak,hogy az lehet.
Azt hol találom,ki lehet egyszerűen cserélni?? Kívül vagy belül van??
Ötleteket szívesen várok.
Köszönöm.
Én úgy tudom hogy váltóban nem is kel olajat cserélni,mert ilyen örök olaj van benne, jó azért lehet persze,az mindig jó. Azért váltót nem kell egyből venni, mert van sok nagyon tuti automata váltó szerelő aki ezzel foglalkozik. Én Mosonmagyaróváron csináltattam az osztóműt, mert ez 4 kerekes,ott aztán láttam darabokra szerelt automata váltókataz tuti jó szakember, BMW be ajánlották.rendbe is rakta. Osztóműbe olyan volt az olaj mint a szurok.meg lógott benne a csapágy.gyönyörűen meg csinálta.Amúgy meg nem biztos hogy a váltó a gond, mert lehet ahogy mondták neked a vezérlés vagy mi, ami vezérli a váltást.Jó nekem nem csinálja, csak ha a hóba pörögtem faroltam,azt nem bírta, persze kapta az össze,vissza jeleket az érzékelőkből persze le tiltott.De újra indítás után el is tűnt a hiba ikon.Különben nem értek veled egyet a váltó ügyben,mert épp hogy ezek a váltók nagyon meg bízhatóak,és ezt a szerelő is mondta,300 ig nem nagyon kell hozzá nyúlni,persze aki szét öli, az megint más.de lehet akár egy érzékelő szenzor, vagy akármi, rossz jelet kap, hibaként érzékeli, és azonnal vészbe kapcsol hogy ne károsodjon a váltó,végül is jó hogy ezt teszi mert mondjuk ha komolyabb a gond legalább nem öli meg a váltót.Hidd el ha komoly gond van vele azt tuti érezni fogod,mert akkor szarul vált, vagy össze vissza, vagy ki marad fokozat, stb. Minden esetre a hiba felderítést én szakszervizben csináltatnám,csak jobban értenek a diagnosztikához,ha meg tényleg váltó mechanika úgysem tudnak vele semmit csinálni,jobb ha veszel bele egy bontottat, mert ha egy automata váltós szét kapja, az is benne lesz jó pár 10 ezresbe. nekem az osztóműt talán,50,60 ért dobta renbe, és olajjal még a BMW be kellett fel tölteni, ami szintén volt vagy 7000 ha meg valami hülyét fogsz ki és ki tudja mit barmol benne, utána meg pár hónap múlva isten tudja mi baja lesz.Ha be szarna, automata váltót nem javíttatnám, inkább tennék bele egy bontottat jobban jön ki anyagilag az ember.Arról nem is beszélve hogy nem 2 napos munka lehet vagy 2,3 hét és hogy jó e lett csak akkor derül ki ha újra fel rakod