anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-01-23 21:43 Futómû és hibái

Neo954 írta:
anubisz írta: Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.


Lelkes BMWFanatics vagy!

Viccet félretéve nekem is szól már rendesen, de még gyűjtögetek aztán ha fel lesz emelve akkor egyszerre mindent.


Komolyan mondom,az őrület határán vagyok, szólt a jobb talpas, kicseréltem, utána egy hétre elkezdte a bal, kicseréltem, 1 hónapig semmi, utána megint halkan kezdett valami kattogni, apró úthibákon,lassú tempónál, már egyre rosszabb, most vagy ennyit bírtak a talpasok, vagy kezdhetem előröl újra a lengőkarokkal, aztán újra, meg újra, meg újra.... KB 2 éve van benne, gyári BMW vagy 75 ezer darabáron....ha jól emlékszem..

anubisz Elküldve: 2014-01-23 21:36 Motorolaj

YELLOW írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Ma lecseréltem az olajat, előtte beleraktam a motor tisztítót, mentem vele úgy 100km ,mikor leeresztettem korom fekete olaj jött le. Pedig kb csak 15 ezret mentem vele. Hát volt benne lerakódás az biztos. Azért nem igen szeretek valamiket beletölteni az olajba,mindig azt vártám mikor sül be a motor. Nyugodtabb vagyok, hogy már a rendes olaj van benne.


A dízelben kb 500-1000 kilométer után koromfekete az olaj, ha nem akkor az az olaj rossz!
Én személy szerint megvárom a 450-500ezer kilométert (vezérműlánccsere) , aztán ha még nálam lesz, akkor a motort teljesen kipucolom kézzel.

Üdv.:Neo


Hát az enyém benzines, előtte a nívón még olyan világos barnáskás, átlátszós volt a színe, leengedéskor mintha egy diezel lett volna. Majdnem mint a folyékony szurok, kicsi barna árnyalattal.


mert eddig valszeg rossz olajat hazsnáltál... ami nem lebegtette a kokszot, meg nem is tisztított, és kitudja hogy kent


Csak BMW olajat használtam, vagy 5-30, vagy 0-40 utóbbi csak 1 periódust.

anubisz Elküldve: 2014-01-23 21:31 Futómû és hibái

Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.

anubisz Elküldve: 2014-01-23 21:21 Motorolaj

Neo954 írta:
anubisz írta: Ma lecseréltem az olajat, előtte beleraktam a motor tisztítót, mentem vele úgy 100km ,mikor leeresztettem korom fekete olaj jött le. Pedig kb csak 15 ezret mentem vele. Hát volt benne lerakódás az biztos. Azért nem igen szeretek valamiket beletölteni az olajba,mindig azt vártám mikor sül be a motor. Nyugodtabb vagyok, hogy már a rendes olaj van benne.


A dízelben kb 500-1000 kilométer után koromfekete az olaj, ha nem akkor az az olaj rossz!
Én személy szerint megvárom a 450-500ezer kilométert (vezérműlánccsere) , aztán ha még nálam lesz, akkor a motort teljesen kipucolom kézzel.

Üdv.:Neo


Hát az enyém benzines, előtte a nívón még olyan világos barnáskás, átlátszós volt a színe, leengedéskor mintha egy diezel lett volna. Majdnem mint a folyékony szurok, kicsi barna árnyalattal.

anubisz Elküldve: 2014-01-23 21:12 Motorolaj

Ma lecseréltem az olajat, előtte beleraktam a motor tisztítót, mentem vele úgy 100km ,mikor leeresztettem korom fekete olaj jött le. Pedig kb csak 15 ezret mentem vele. Hát volt benne lerakódás az biztos. Azért nem igen szeretek valamiket beletölteni az olajba,mindig azt vártám mikor sül be a motor. Nyugodtabb vagyok, hogy már a rendes olaj van benne.

anubisz Elküldve: 2014-01-16 21:33 Műszerfal kijelzés

Valaki tudja melyik az index relé ? gondolom a bizti tábla felett van, de melyik az?

anubisz Elküldve: 2014-01-15 22:40 Motorolaj

hil írta: Sziasztok!
Megosztom személyes tapasztalatomat, aztán mindenki döntsön ahogy akar, de vitát nem szeretnék erről! Nem fikázni kívánom egyik márkát sem, ezek kizárólagosan a saját tapasztalataim.

Az általam próbált olajok (mind 5w30), csere periódus kb 12-12500Km: Castrol Edge, Fina First 400, BMW LL04, Mobil Super 3000XE és egyszer próbáltam a Xado 5w30 SM/CF-et. Ez utóbbi nagy csalódást jelentett nekem a fórumtársak áradozásaihoz képest. Hogy miért? Azért, mert pont annyi fogyott belőle mint a többi olajból. Ráadásul, amikor már közeledett csere periódus, akkor már meglehetősen zajos volt a motor, amiért korábban is cseréltem. Ezt a jelenséget a többi olajnál nem tapasztaltam. Véleményem szerint ez volt a legrosszabb! A Mobilnál fele annyit kellett utána töltenem mint a többi olajnál és nem hangosabb a motor a periódus vége felé sem.

hil



Hát tökéletes olajat nem gyártottak még ezen a bolygón, és nem is fognak.Semmi nem tökéletes, de legalább olaj van benne, már ez egy pozitív dolog.

anubisz Elküldve: 2014-01-14 20:34 xenon próbléma.

frizo írta: nos megvagyok a hiba kereséssel.

jobb oldalon hozzá fértem a műanyag védő tok-hoz, miután a mögötte lévő kábeleket eltereltem másik irányba, és a kábelköteg tartót is megszüntettem. most már bármikor könnyedén cserélhető.

bal oldalon tiszta szívás. a műanyag tok mögött itt is szintén kábelköteg, és tartój. olyan szorosan, hogy meg sem lehet mozdítani. a kábelek rövidek, semelyik irányba nem lehet őket mozdítani. nem is értem amúgy, miért nem flexibilisebb kábelt raknak az autóba, hőálló, olajálló, olyan jó kábel fajták vannak. meg ha mondjuk egy 5 cm-rel hosszab lenne mindegyik, mert hely van hozzá, már boldog lennék.

szóval a bal oldalit csak a lámpatest kissé előremozdításával lehetett kicserélni

felcseréltem a kettőt, próba. most az ellenkező oldalon nem világít. szemre sem tűnt már az izzó valami jónak. egészen másképp néz ki, mint amelyik jó. a jó az olyan kicsit sárgás ott középen, ez meg olyan feketés.

haza felé jövet viszont bekapcsolt, de sokkal gyengébben világít, és kicsit olyan rózsaszínes a fénye.

mindegy, rendelem az izzót, kicserélem mind a kettőt párban újra, meg még kettőt tartalékba.



Úgy próbáld berakni, hogy ne fogdosd össze, vagy valami tiszta kesztyűbe, ha jól tudom nem kamesz a xenon égőnek ha kézzel fogdossák.

anubisz Elküldve: 2014-01-13 19:34 xenon próbléma.

frizo írta: nálam nem gumi harang van, hanem egy kemény műanyag fedél, és nagyon közel van a kerék házhoz...

Nem lehet leszedni? Ha nem, akkor lehet ki kel szedned, vagy kicsit kihúzni, de az se nagy ügy, pár csavar. De nem hiszem, hogy valaki nem cserélt még hozzád hasonló kocsiba égőt. Csak megírja valaki.

anubisz Elküldve: 2014-01-13 19:16 xenon próbléma.

Max kiveszed a légszűrő házat, a bal oldalon, hogy odaférj. Gumiharang le, utána benyúlsz,elforgatod és ki is jön. A gumiharang visszarakása kicsit nehezebb, ha kis hely miatt, hogy jól is zárjon.

Persze aki 140 kilós, és lapát keze van, az inkább szedje ki az egész modult.

anubisz Elküldve: 2014-01-13 19:13 xenon próbléma.

frizo írta: néztem egy halom videot a youtubon, de mindenhol kivették a lámpatestet.
én ahogy prógálgattam, nagyon kevés a hely, szerintem nekem is ki kell vennem

azt meg tudjátok mondani, hogy egyáltalán milyen izzó kell majd bele...

a xenon hibáját hogyan jelzi a számítógép a műszerfalon? ugyan úgy mint a helyzetjelzőét?


Mindenképpen fel kel cserélned, mert addig nem tudod megmondani, max ha kiszeded az egész lámpát, és szakember beméri.
Sajnos az elfáradt égő is úgy viselkedik, mintha a trafó lenne. Le ,fel kapcsolódik, villog, elmegy a világítás, ha lekapcsolod, és vissza, akkor egyből jó egy darabig, aztán megint, néha pislákol.

anubisz Elküldve: 2014-01-13 19:11 xenon próbléma.

Bero írta:
frizo írta: mi fene, én is be állhatok most éppen a hogyan szívjunk a lámpával sorba.
jobb xenon meghalt.
szeretném elkezdeni a próbálgatást, ahogy ti is.
az izzóval kezdeném, de nem tudom hogyan kell. tudom hol van, ott van az a nagy fekete burkolat hátulról.
ki lehet cserélni az izzót, hogy nem szedem ki az egész lámpatestet?
ez az első kérdés.
előszőr szeretném felcserélni a másikkal, hogy közelebb jussak a problémához.
eddig nekem semmi bajom se volt vele, most egyszerűen nem működik.
remélem csak izzo


Kilehet cserélni hátulról,nem kell kivenni az izzót! (nekem nem kellett,facelift előtti a kocsim) Szerintem neked se kell!


Hogy próbálja ki, ha nem kell kivenni az izzót? ( Kilehet cserélni hátulról,nem kell kivenni az izzót )

anubisz Elküldve: 2014-01-12 10:11 2 nap állás után az aksi teljesen lemerül

LegoHead írta:
anubisz írta:
Striker írta: Hát ez nem tűnik úgy mintha könnyen hozzá lehetne férni :S
Pedig holnapra én is ezt terveztem ,el is bátortalanodtam :S!


Nem vészes,egyedül a szellőző rendszer cső jön ki nehezen, de nem egy nagy meló.persze ha állva lehetne csinálni könnyebb lenne. Főleg hogy van róla sok videó.


Nekem ir utban volt a csö, de nem vettem ki Nekem a kormány-pedálok miatt még nagyobb szívás volt, de megvan


Tényleg, az igaz, mert azon az oldalon vannak neked, ezt el is felejtettem, úgy már tényleg.

anubisz Elküldve: 2014-01-10 19:15 2 nap állás után az aksi teljesen lemerül

Striker írta: Hát ez nem tűnik úgy mintha könnyen hozzá lehetne férni :S
Pedig holnapra én is ezt terveztem ,el is bátortalanodtam :S!


Nem vészes,egyedül a szellőző rendszer cső jön ki nehezen, de nem egy nagy meló.persze ha állva lehetne csinálni könnyebb lenne. Főleg hogy van róla sok videó.

anubisz Elküldve: 2014-01-10 16:11 Töltés hiány

Kész lett, összedobtam. Fesz szabályozó, meg egy csapágyat kicserélt, mert már szólt, most teljesen hangtalan. Most már világit a töltés lámpa gyújtás ráadáskor.
Alapjáraton 14,8 volt a töltés a titkos menüben, eddig 14,1 volt,lehet azért merült hamarabb az aksim, de majd még nézem, gondolom ez nem sok, már a 14,8