anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-01-09 17:10 Töltés hiány

Még annyi, hogy pont egy hirtelen padlógázas előzés után lépett fel a hiba,akkor szált el. Lehet akkor szállt el a szabályozó, a magas fordulat miatt, mert utána 1 percre már nem volt töltésem.

anubisz Elküldve: 2014-01-09 17:04 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Fesz szabályozóba vannak komponensek amiket lehet cserélni, vagy csak egybe megy a csere, mert ahogy nézem nem olcsó. 40 ropi körül van. azt hittem van vagy 20 ezer max.

18 ezer, rosszat néztem.


A keféket tudod cserélni. (ha csak az a hibája) Az csak néhány száz forint.


Fesz szabályozó volt, holnap hozhatom el, mert pont olyan nem volt neki. Mondta,más semmi gond nincs vele.


A feszültség szabályzó, vagy a feszültség szabályzó keféi?


Szerintem a szabályozó, csak telefonon beszéltem vele, mert eljöttem, holnap majd meglátom. Szerintem nem kefe, egy pillanat alatt szált el.meg azt ő is meg tudná oldani, nem kéne az egész feszt cserélni, mert ezzel foglalkozik,vagy 25 éve. Ismerem is. Szét szedték, tesztelték, mondta ezeknek a Bosch generátoroknak ez a gondja csak,csapágy,minden renden van.
Mondta, hogy sok új autónál már nincs is úgy kötve, hogy jelzi a fény, ha beszart a generátor.

anubisz Elküldve: 2014-01-09 16:40 benzin szûrõ csere

Sima emelővel cserélni szűrőt,nagy szopás. Ma kicseréltem, na hallod,a videókon nem mutatták,hogy hátulról folyt a benzin, mikor lehúztam a szűrőt, nem akart el állni.Gyorsan kellett rögtönöznöm egy szorítót. Hozzáférninem is mondom. A 3,5 vákuumcső lemállott róla, nem találok sehol, holnap futkoshatok egy szaros 5 centis gumicsőért,ami van vagy 200Ft. Vissza se raktam az alját. Enyémnél egész bent van a kocsi közepén, már majdnem okádtam a sok benzinszagtól,meg minden kulcsért ki be kúszástól a kocsi alá,meg ki. 10 csavar,10 féle kulcs, nehogy már egyszerű legyen ha nem kellett volna miatta lebontani a kocsi fél alját, abba is hagytam volna.

Gyengébb idegzetűek ne álljanak neki csápos, vagy akna nélkül. Akinek egész kint van a szélén annak egyszerűbb.

anubisz Elküldve: 2014-01-09 16:31 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta: Fesz szabályozóba vannak komponensek amiket lehet cserélni, vagy csak egybe megy a csere, mert ahogy nézem nem olcsó. 40 ropi körül van. azt hittem van vagy 20 ezer max.

18 ezer, rosszat néztem.


A keféket tudod cserélni. (ha csak az a hibája) Az csak néhány száz forint.


Fesz szabályozó volt, holnap hozhatom el, mert pont olyan nem volt neki. Mondta,más semmi gond nincs vele.

anubisz Elküldve: 2014-01-09 10:09 lámpa

ateszka86 írta: Sziasztok! Segítsetek. mindkét lámpám párásodik és nem jövök rá h mitől. Fülek a gyáriak, a lámpa burán semmi törést repedést nem láttam. Nem tudok rájönni mi lehet az oka. Hátha lenne pár jó öteletetek, köszi


Be megy az a tömítés mellett is. Ha az új tömítésre nem szorítják hozzá a fülek erősen, ( már pedig sokszor nem ) akkor sajna csak a sziloplaszt segít. Az hogy jó a lámpa búra, nem jelent semmit. Deformálódhat, és a peremeken is meg szoktak jelenni hajszálrepedések, ott ahol rá simul a tömítésre. Én is szívtam vele. Meg a gumi harangnak is jól kel zárni, hátul, meg az állító csavaroknak is, mert ott is bejuthat a víz. Mindenképpen szét kel szedd őket.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 17:35 Töltés hiány

Fesz szabályozóba vannak komponensek amiket lehet cserélni, vagy csak egybe megy a csere, mert ahogy nézem nem olcsó. 40 ropi körül van. azt hittem van vagy 20 ezer max.

18 ezer, rosszat néztem.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 17:21 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta: Nem látok rajta semmit, szaga sincs, semmi égés,szépen fut, kifújkáltam sűrített levegővel,aztán majd holnap a villamosságis megcsinálja. Azt mondta, ha leszedem és odaviszem pikk,pakk megvan, mert most kocsival nem tudok odaállni, mert van munka, max holnap délután. Remélem holnap du-ra már kész is lesz.


A szaki többet fog látni. (sem a feszültségszabályzó hibája, sem a dióda hiba nem látható)

Tudom, azért nem is méregetem,meg nem szedtem le a fesz szabályozót. Ezt ismerem, ezzel foglalkozik vagy 20 éve, alkatrész tuti van, megmondom neki azért takarítsa ki,meg cserélje amit kell, ha már le van szedve,kicsi súrlódó hangja van, de az gondolom a kefe, ez csak nem fut hangtalanul,lehet a csapágyakat is kicseréltetem, ha esetleg az szól egy kicsit. Nem akarom majd azért leszedni egyszer újra. Bosch generátor, 120 amperes

anubisz Elküldve: 2014-01-08 17:04 Töltés hiány

Nem látok rajta semmit, szaga sincs, semmi égés,szépen fut, kifújkáltam sűrített levegővel,aztán majd holnap a villamosságis megcsinálja. Azt mondta, ha leszedem és odaviszem pikk,pakk megvan, mert most kocsival nem tudok odaállni, mert van munka, max holnap délután. Remélem holnap du-ra már kész is lesz.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 15:14 Töltés hiány

Neo954 írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Hát akkor holnap villamossági, nem szerelgetem le, mert utána úgy is nekem kel visszarakni, nem szívok vele. Köszi a segítséget,így úgyse fog megjavulni,majd odafigyelek a szerelőnél nehogy megszívasson. Ha fesszabálytót mond, úgy se tudok mit csinálni, ki kell cserélni, mert attól ha ránézek nem fogom tudni megmondani, hogy az a dióda kulázott be, ami pár 100 ft, vagy az egész szabályozó.


Nem a dióda pár száz, hanem a kefe a feszültség szabályzóban. A legtöbb szerelő kompletten cseréli a szabályzót (pedig ha a kefék koptak csak el és a szabályzó hibátlan, elég lenne a keféket)


Értem, most beszéltem a sráccal, azt mondta az lenne a legjobb, ha leszedném, mert akkor egyből meg tudják csinálni, mert alig van hely,akkor lehet neki állok és lekapom, még nem szedtem le generátort E46 on remélem nem lesz katasztrófa a vége

találtam is egy videót

YouTube videó

Fasza, kell oda láb is.


Nem a lábad fog fájni. A derekad és a hátad. De az nagyon.


Ne riaszd el a feladattól!
Amúgy ezért kerül egy 100 forintos alkatrész cseréje is több ezerbe, mert ki kell bányászni előtte, és utána visszatenni..
Aztán ott vannak a kényes dolgok műanyag patentek, csavarok, illesztések, és magyarázd meg egy szerelőnek akinek ott áll az udvaron még vagy 5-6 autó egy napra, hogy óvatosan mahináljon..

Ezzel a művelettel spórolsz egy csomó pénzt, és tudod, hogy nem tört el semmi, minden meg van húzva...

Üdv.:Neo


Már le is kaptam,nem rossz idő,hogy még sosem csináltam.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 13:29 Töltés hiány

Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Hát akkor holnap villamossági, nem szerelgetem le, mert utána úgy is nekem kel visszarakni, nem szívok vele. Köszi a segítséget,így úgyse fog megjavulni,majd odafigyelek a szerelőnél nehogy megszívasson. Ha fesszabálytót mond, úgy se tudok mit csinálni, ki kell cserélni, mert attól ha ránézek nem fogom tudni megmondani, hogy az a dióda kulázott be, ami pár 100 ft, vagy az egész szabályozó.


Nem a dióda pár száz, hanem a kefe a feszültség szabályzóban. A legtöbb szerelő kompletten cseréli a szabályzót (pedig ha a kefék koptak csak el és a szabályzó hibátlan, elég lenne a keféket)


Értem, most beszéltem a sráccal, azt mondta az lenne a legjobb, ha leszedném, mert akkor egyből meg tudják csinálni, mert alig van hely,akkor lehet neki állok és lekapom, még nem szedtem le generátort E46 on remélem nem lesz katasztrófa a vége

találtam is egy videót

YouTube videó

Fasza, kell oda láb is.


Nem olyan veszélyes!

Minden vezetéket amit le kötsz jelöld meg szigszalaggal vagy gyorskötözővel, hogy tudd hol volt, és ugyanoda tedd majd vissza. Ha kell írd fel egy füzetbe.
A bontási sorrendet is jegyezd fel, hogy építkezésnél meglegyen az is nehogy megcumiztasd magad.

Ennyi!

Sok sikert hozzá!

Üdv.:Neo


Szerencse, hogy csak egy csatlakozót kell lehúzni,azt már csak nem írom fel inkább az ékszíj aggaszt, remélem vissza tudom rakni normálisan, nem a leszedés a gond, a visszarakás. Remélem meg tudom feszíteni úgy ahogy kell, lesz elég hely.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 12:44 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta: Hát akkor holnap villamossági, nem szerelgetem le, mert utána úgy is nekem kel visszarakni, nem szívok vele. Köszi a segítséget,így úgyse fog megjavulni,majd odafigyelek a szerelőnél nehogy megszívasson. Ha fesszabálytót mond, úgy se tudok mit csinálni, ki kell cserélni, mert attól ha ránézek nem fogom tudni megmondani, hogy az a dióda kulázott be, ami pár 100 ft, vagy az egész szabályozó.


Nem a dióda pár száz, hanem a kefe a feszültség szabályzóban. A legtöbb szerelő kompletten cseréli a szabályzót (pedig ha a kefék koptak csak el és a szabályzó hibátlan, elég lenne a keféket)


Értem, most beszéltem a sráccal, azt mondta az lenne a legjobb, ha leszedném, mert akkor egyből meg tudják csinálni, mert alig van hely,akkor lehet neki állok és lekapom, még nem szedtem le generátort E46 on remélem nem lesz katasztrófa a vége

találtam is egy videót

YouTube videó

Fasza, kell oda láb is.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 12:35 Töltés hiány

Hát akkor holnap villamossági, nem szerelgetem le, mert utána úgy is nekem kel visszarakni, nem szívok vele. Köszi a segítséget,így úgyse fog megjavulni,majd odafigyelek a szerelőnél nehogy megszívasson. Ha fesszabálytót mond, úgy se tudok mit csinálni, ki kell cserélni, mert attól ha ránézek nem fogom tudni megmondani, hogy az a dióda kulázott be, ami pár 100 ft, vagy az egész szabályozó.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 12:32 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta:
Ezt nyomtattam ki én is, a 19 nél kel kezdenem? nem akartam szétnyomkodni, nem szoktam ott nézni semmit.


Igen ott. (Addig ki fog dobni a "menüből"). Ha bekapcsoltad (19.-nél) utána menj a 9.-re.


sikerült, én az on nál nyomtam meg, franc tudta ,hogy pont fordítva kell,az off nál. 12,2 járó motornál, gáznyomásra sem mozdul. De tudtam ezt mert műszer is ezt írta. Azért vicces, hogy bizonyos hibánál nem világit a töltés lámpa, jó meglepetés annak aki külföldön van valahol, és elszáll a töltés,mire észreveszi már cumi.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 12:22 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
A "menüben" a 2. pontnál tudsz tesztet csinálni. (ha már a "menüben vagy, akkor ott is nézd meg a töltésed) A "cuccon" kívül azért mérd meg egy másik műszerrel is.
Leállított motornál gyújtáson is világítania kellene a töltéslámpának.


Igen,tudom, de azt mondtad,ha a dióda ment el, akkor nem világit a töltés lámpa ha szar a töltés akkor sem.


Ha a dióda ment el. Ha viszont csak elment a töltésed, és utána túláramot kapott, akkor az kiütheti a visszajelzőt. (nagyon nehéz így távolról megállapítani egy hibát, de ha kizársz hibalehetőségeket, akkor kisebb az esélye, hogy le tud húzni egy szerelő/alkatrészcserélgető)


Műszerfal teszten világit, csak indítás előtt gyújtáson nem, meg amúgy se. Nem tudom megnézni a töltést a teszten, nekem nem sikerül, hiába lépek be a menübe, nekem 9 menü nem mutat semmit, vagy hogy kel megnézni a töltést a teszten, mert ott sosem néztem, de műszerrel néztem, és nincs töltés az aksinál.


Ha gyújtásnál sem világít, akkor valószínű a feszültségszabályzó hibája. A menü használatához a 19. pontban kell aktiválnod. http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

Ezt nyomtattam ki én is, a 19 nél kel kezdenem? nem akartam szétnyomkodni, nem szoktam ott nézni semmit.

anubisz Elküldve: 2014-01-08 12:10 Töltés hiány

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
A "menüben" a 2. pontnál tudsz tesztet csinálni. (ha már a "menüben vagy, akkor ott is nézd meg a töltésed) A "cuccon" kívül azért mérd meg egy másik műszerrel is.
Leállított motornál gyújtáson is világítania kellene a töltéslámpának.


Igen,tudom, de azt mondtad,ha a dióda ment el, akkor nem világit a töltés lámpa ha szar a töltés akkor sem.


Ha a dióda ment el. Ha viszont csak elment a töltésed, és utána túláramot kapott, akkor az kiütheti a visszajelzőt. (nagyon nehéz így távolról megállapítani egy hibát, de ha kizársz hibalehetőségeket, akkor kisebb az esélye, hogy le tud húzni egy szerelő/alkatrészcserélgető)


Műszerfal teszten világit, csak indítás előtt gyújtáson nem, meg amúgy se. Nem tudom megnézni a töltést a teszten, nekem nem sikerül, hiába lépek be a menübe, nekem 9 menü nem mutat semmit, vagy hogy kel megnézni a töltést a teszten, mert ott sosem néztem, de műszerrel néztem, és nincs töltés az aksinál.