anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-12-18 22:20 Motorolaj

Zolee írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Az olajszeparátort is érdemes lenne megnézni ill. cserélni, de ahogy anubisz is írta tudni kéne h füstöl-e v sem...


Hát ha mást nem is, de azt igazolni tudom, ha egy szerelőnek említed,hogy eszi az olajat az E46 od, ez az első amit cseréltetni akarnak. Ha 2 perc lenne kicserélni,még bele is férne, a 40 ropit nem is említve, aztán vagy, vagy.

anubisz Elküldve: 2013-12-18 20:39 Szívócsonk-pillangószelep

Bero írta:
Tano írta:
Bero írta: Hali! Ezt a pillangószelep ''dugaszolást'' csak dízelnél érdemes megcsinálni? Köszi!


Abból is csak az újabb CR dízeleknél, mivel azokban van. Nyugi a tiedben nincs ilyen.


Egy jó hír,eggyel kevesebb baj Köszi,Tano!


Mi van a váltóddal? Nem neked szart be?

anubisz Elküldve: 2013-12-18 19:52 Motorolaj

hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.

anubisz Elküldve: 2013-12-17 14:25 full takaritas

vk92 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
vk92 írta: Sziasztok!
Voltam a géppel kötelező szervizen és elég sok mocskot láttunk a motor térben.Az a gyanú,hogy valahol kiveri az olajat.A szerelő azt javasolta,hogy mosassam le a motort és egy nap múlva vigyem vissza és akkor meglátjuk,hogy honnét jön az olaj.A kérdésem az lenne,hogy Pesten merre találok olyan szakit aki bevállalja a motor mosást.Próbáltam több helyet hívni, de nem jártam sikerrel....


Majd mindig szólj időbe, hogy tudjunk neked keresgélni a guglin. Csak ez az egy volt a többi ezer mellett.

http://www.cylex-tudakozo.hu/r...yId=613064


és pont tegnap volt egy másik topkin, hogy ne nagynyomásúval told, mert azt nem minden alkatrész tolerálja a motortérben. pl a feszítő görgők
szóval brigéciol és slag
vagy ha nagynyomású, akkor ne közvetlen közelről az érzékeny helyeken

Nagyon szépen köszönöm be is jelentkeztem hozzájukHidd el legalább 10 helyet felhívtam és nem vállalták el .Még egyszer köszönöm szépen



Nem értem, én magamnak is megcsináltam már párszor. Biztos fosnak,ha nem indul. Vetesd le az alsó burkolatot, mert az is tuti tiszta trutyi,nehogy rajta hagyják és úgy mossák, ( fél munka ) nem is drága,azt hiszem 2900 volt a motormosás.
nyilvános borotvás mosóba is meg tudtad volna csinálni, mondjuk ilyen hidegbe ki akar pacsálni.

anubisz Elküldve: 2013-12-17 13:42 full takaritas

vk92 írta: Sziasztok!
Voltam a géppel kötelező szervizen és elég sok mocskot láttunk a motor térben.Az a gyanú,hogy valahol kiveri az olajat.A szerelő azt javasolta,hogy mosassam le a motort és egy nap múlva vigyem vissza és akkor meglátjuk,hogy honnét jön az olaj.A kérdésem az lenne,hogy Pesten merre találok olyan szakit aki bevállalja a motor mosást.Próbáltam több helyet hívni, de nem jártam sikerrel....


Majd mindig szólj időbe, hogy tudjunk neked keresgélni a guglin. Csak ez az egy volt a többi ezer mellett.

http://www.cylex-tudakozo.hu/r...yId=613064

anubisz Elküldve: 2013-12-16 20:53 nyomatékváltó

Neo954 írta:
anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.


Gondolom ott bontani kell nagyon a szűrőhöz, nem csak lekapni a teknőt.Nem tudom, ők szednek tucatszámra darabokra váltókat, az mondjuk pozitív, hogy nem cserélik ami nem muszáj, más egyből persze cserélni kell mindent. 130 ezer, nem kis péz.
Gondolom láttak már pár ezer szűrőt 18 év alatt. Lehet nem szennyeződik annyira, mert ha már fém darabokkal van tele, akkor a váltó is kuka,na meg mágnes is van a teknőben. az a kis szmötyi meg nem tömíti a szűrőt. Persze, ha így egyszerűen megoldható, logikus a csere.

anubisz Elküldve: 2013-12-16 20:47 nyomatékváltó

Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.

anubisz Elküldve: 2013-12-16 20:44 Remeg az autó

dbtibi írta:
rizla92 írta: Üdv!E46-os coupém olyan 110-es tempótól elkezd a jobb eleje rázni de az egész autót berázza,kis sebességnél az anyós ülésből olyan érzés mintha puklis lenne a gumi,mintha emelgetné a kocsi elejét,lehet szálszakadásos a gumi vagy más?


Szia, így nehéz megmondani, de az is lehet a baj amit Te mondasz, DE az tuti hogy ezután már nem mennék vele 110-el, első utam egy gumisműhelybe vinne. Az a biztos ha meg van nézve ...


anubisz Elküldve: 2013-12-16 20:39 nyomatékváltó

Persze ez egy Vectra, na de kérem.

Vectra C 2.2 GTS AF23
KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Unios Autójavító

2011.04.06 20:26

Tisztelt Jakatt!

Az AW5550 (AF23) tipusú sebességváltóban az olajcsere 13.000 Forintba kerül. Ez tartalmazza az olajat és a munkadíjat.
Mivel olajcserénél maximum a teljes töltőtérfogat felét lehet csak leengedni, ezért szoktuk javasolni a két egymást követő olajcserét, ami 23.000 Forintba kerül.

Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál) akkor az ár 125.000 Forint, ami a következőket tartalmazza:
Váltó ki-be, szét-összeszerelés +szűrő+olaj.

Amennyiben csak az olajcserét szeretné, az Fél órát vesz igénybe. Ha szűrőcserét is , akkor az egy munkanap.

http://www.automatavalto.eoldal.hu/

anubisz Elküldve: 2013-12-16 20:36 nyomatékváltó

Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.

anubisz Elküldve: 2013-12-16 19:36 nyomatékváltó

SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?

anubisz Elküldve: 2013-12-14 01:09 BMW autókulcs

Luck írta: sziasztok

Hol érdemes kulcsot másoltatni BP-n?
Vettem egy új házat nyers kulccsal,kulcs másoló egyik oldalát megcsinálta és elromlott a satuja nem bírta befogni.


Ugye most viccelsz? Google. Köszönöm, hogy segíthettem. Ha Pesten nem találsz másolót,akkor már nagy a baj nálad.

anubisz Elküldve: 2013-12-12 14:00 Társalgó

anubisz Elküldve: 2013-12-12 13:52 316 i Kartelgázmembrán

[quote="Pocses"]
anubisz írta: Na ez azért nem semmi

YouTube videó

Ez brutális! Nekem összesen ennyit nem füstölt mióta megvan...

Csúnya dolgot is tud csinálni,olvastam olyat is akinek szétnyomta a tömítéseket a motorblokkba.Mindenűt ömlött az olaj.

anubisz Elküldve: 2013-12-12 12:03 Elsõ lámpák

MattM325 írta:
anubisz írta:
MattM325 írta:
anubisz írta:

Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött, attól még lehet szar, ha kívülről ép. Amúgy hátul is van egy, az mit szabályoz? Azt nem kell megnézni?
Nekem az volt a szar, az lett cserélve. Arról nem is beszélve, hogy szépen be tud rágódni,mivel ilyen gombcsuklós áttétes megoldása van.


Baj van a látásoddal vagy nem tudod értelmezni a mondatot? Pont ezt írtam, nem volt eltörve, ezért ellenőriztem a szintszabályzót. Hátul is van, feltételeztem mindenki tudja, mivel téma volt az elmúlt 24 órában. Aki meg ennyit nem képes megtenni, hogy visszaolvasson az **** **.


A látásoddal neked van baj, ha értelmeznéd a szöveget, ki írt neked? én azoknak írtam akik a törést emlegették már huszadszor. ( Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött ) annyira ne képzelj sokat magadról, hogy minden neked szól, aki oda merészel írni, egy 30 hozzászólásból összeállt piramisba


Akkor bocsánat. Csak én írtam egyedül ebbe a piramisba a törést, ezért ezt szűrtem ki.
Nem képzelek sokat, csak nemrég volt ilyen hibám, gondoltam segítek, nem csak írok mindenre mindent, mert muszáj.






Nincs semmi gond, csak azért ha valaki belép, ne várjuk már el, hogy visszaolvasson 70 hozzászólást, 30 piramisba, ebből már volt pár vitám. Ez egy fórum, folyamatos kommunikációval.Aztán mindig megjelenik valami önjelölt moderátor, aki beolvas, hogy ugyan azt ő már leírta. És? Nekem azt kéne ellenőriznem, nem írta már azt le senki? Akkor egész napokat ülhetnék a gép előtt. Inkább mondjanak valamit el 10 x, mint egyszer sem. Meg aztán mindenkinek más a véleménye,tapasztalata. A szerveren elfér.
Megnézem mi a téma, és hozzászólok, nem fogok vissza olvasni 3 oldalt. Akinek nem tetszik, majd felköti magát. Sőt voltak olyanok akik azt mondták elloptam az ő szövegüket és ugyan azt írtam le, mert okoskodni akartam
Mert ugyan az volt az én tapasztalatom, és leírtam a véleményem. Szerinted mekkora már annak az egója?

Főleg, ha pont akkor ír,amikor én, és az övé jelenik meg előbb, de én még nem láttam,mert nem volt kiírva, és ugyan az a szöveg,egymás után. De ez már magas sokaknak.