anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:45 Elsõ lámpák

MattM325 írta:
anubisz írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy E46 318ci-t, gyári xenonos. Az első fényszórók elég alacsonyra világítanak, lehet őket állítani?


1: nézzétek meg azt, hogy menet közben járó motornál valaki nézi a lámpát, aztán vagy ketten üljenek be hátra, esetleg a csomagtartó peremére (kinyitva). ha mozog, akkor szabályoz.
2: azért mondom ezt, mert vannak országok, ha jól emlékszem, ahol más a beállított értékek, azaz alapból lentebb világít. az alap beállítást manuálisan kell elvégezni a lámpatesten a belső részén, ezt műszakiztató helyen meg tudják csinálni. vagy épp lámpát cseréltek, és sok esetben gyárilag alacsonyra vannak állítva, így beszerelésnél nem vajítasz el senkit, ha meg nem látsz úgyis elviszed beszinteztetni. az automata állítás, csak minimálisan állít, a súlypontoktól, terhelés következtében bekövetkező szint különbségek függvényében.


Minimálisan állít a szintszabályzó??? Az enyémnél 10m-re világított, néha-néha szintezett csak, aztán jött ez a baromság, hogy munkából hazamenet már tök sötét van és megelégeltem. Kerék leszed, szintszabályzó "kutyacsontja" nem törött, így kiszereltem a szabályzót, csatlakozót rajta hagyva kézzel megmozgattam, semmit nem reagált. Vettem egy újat, beszereltem, azóta mintha egy fénycsőben közlekednék, és lámpa állító csavarokhoz hozzá sem nyúltam.

Ui. Nagyon fontos, hogy előtte ellenőrizd a szintezőket, mert ha az beszart, akkor a legalacsonyabb állásba pozicionálja magát!


Elvittem szerelőhöz, hibakódot is generált a dolog. Alaposabban megnézi, aztán kiderül. Én nem akartam piszkálni, mert nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem szintez. Ha nagy a baj, akkor kézzel beállítja úgy hogy a műszakin átmenjen, aztán jövőre foglalkozunk vele.


Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött, attól még lehet szar, ha kívülről ép. Amúgy hátul is van egy, az mit szabályoz? Azt nem kell megnézni?
Nekem az volt a szar, az lett cserélve. Arról nem is beszélve, hogy szépen be tud rágódni,mivel ilyen gombcsuklós áttétes megoldása van.


Baj van a látásoddal vagy nem tudod értelmezni a mondatot? Pont ezt írtam, nem volt eltörve, ezért ellenőriztem a szintszabályzót. Hátul is van, feltételeztem mindenki tudja, mivel téma volt az elmúlt 24 órában. Aki meg ennyit nem képes megtenni, hogy visszaolvasson az **** **.


A látásoddal neked van baj, ha értelmeznéd a szöveget, ki írt neked? én azoknak írtam akik a törést emlegették már huszadszor. ( Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött ) annyira ne képzelj sokat magadról, hogy minden neked szól, aki oda merészel írni, egy 30 hozzászólásból összeállt piramisba

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:30 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta:
anubisz írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy E46 318ci-t, gyári xenonos. Az első fényszórók elég alacsonyra világítanak, lehet őket állítani?


1: nézzétek meg azt, hogy menet közben járó motornál valaki nézi a lámpát, aztán vagy ketten üljenek be hátra, esetleg a csomagtartó peremére (kinyitva). ha mozog, akkor szabályoz.
2: azért mondom ezt, mert vannak országok, ha jól emlékszem, ahol más a beállított értékek, azaz alapból lentebb világít. az alap beállítást manuálisan kell elvégezni a lámpatesten a belső részén, ezt műszakiztató helyen meg tudják csinálni. vagy épp lámpát cseréltek, és sok esetben gyárilag alacsonyra vannak állítva, így beszerelésnél nem vajítasz el senkit, ha meg nem látsz úgyis elviszed beszinteztetni. az automata állítás, csak minimálisan állít, a súlypontoktól, terhelés következtében bekövetkező szint különbségek függvényében.


Minimálisan állít a szintszabályzó??? Az enyémnél 10m-re világított, néha-néha szintezett csak, aztán jött ez a baromság, hogy munkából hazamenet már tök sötét van és megelégeltem. Kerék leszed, szintszabályzó "kutyacsontja" nem törött, így kiszereltem a szabályzót, csatlakozót rajta hagyva kézzel megmozgattam, semmit nem reagált. Vettem egy újat, beszereltem, azóta mintha egy fénycsőben közlekednék, és lámpa állító csavarokhoz hozzá sem nyúltam.

Ui. Nagyon fontos, hogy előtte ellenőrizd a szintezőket, mert ha az beszart, akkor a legalacsonyabb állásba pozicionálja magát!


Elvittem szerelőhöz, hibakódot is generált a dolog. Alaposabban megnézi, aztán kiderül. Én nem akartam piszkálni, mert nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem szintez. Ha nagy a baj, akkor kézzel beállítja úgy hogy a műszakin átmenjen, aztán jövőre foglalkozunk vele.


Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött, attól még lehet szar, ha kívülről ép. Amúgy hátul is van egy, az mit szabályoz? Azt nem kell megnézni?
Nekem az volt a szar, az lett cserélve. Arról nem is beszélve, hogy szépen be tud rágódni,mivel ilyen gombcsuklós áttétes megoldása van.


Ebben igazad van, de célszerű a hibakeresést szemrevételezéssel kezdeni. Ha már kívülről látszik, hogy törött, akkor első körben itt keresem a bajt.


Mondjuk eltörni se sűrűn szokott, inkább berohad, vagy elkopik a csatlakozás és kipattan a helyéről, vagy már nagyon kotyog.

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:27 Elsõ lámpák

Neo954 írta:
anubisz írta:
Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött, attól még lehet szar, ha kívülről ép.


Persze, de egyből nem arra fogsz gyanakodni nem?!
Nekem pl nem ment a klímám, már egyből jöttek a szerelők, hogy kompresszor, meg ventilátor stb. stb.

Elvittem feltöltetni, nem volt benne gáz mondom oké egy hibaforrás kilőve, megjött a hideg is, de nem kapcsolt a ventilátor, mondom kiderítem én mi a bibi. Kimértem a ventilátornál a csatit nem kap áramot, elindultam visszafelé, és 30 centi után megtaláltam a kidörzsölődést ahol letestelt a karosszérián.
Összeraktam a kábeleket, még mindig nem ment, aztán kiderült, hogy a gyári csati is elolvadt azt is kicseréltem és megperdült végre.

Üdv.:Neo



Persze, de azért csak megmozgatom, hogy érzékel e, mert az kizárt, hogy egyszerre megy tönkre mind a 2 állító motor a lámpába. Nem azt mondom, hogy egyből cserélni kell, meg lehet szét is lehet szedni, és megfújkálni tisztítóval, lehet újra éled.

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:24 316 i Kartelgázmembrán

Na ez azért nem semmi

YouTube videó

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:19 316 i Kartelgázmembrán

medveborke írta: Hogyan állapítom meg, hogy vákum van-e a motorban?

Egyébként furcsállom, hogy kb mindenkinél fent áll ez a probléma, de tuti megoldás nincs rá, mivel mindenki mást mond.


Van egy pár videó a youtubon, lehet szemezgetni.

YouTube videó

http://www.youtube.com/results...&sm=12

amúgy van erre műszer ami kiméri a vákuumot,de aki ért hozzá,BMW szerelő, csak letekeri az olajsapkát,már megmondja, jó,vagy nem, kezükkel szokták letakarni, stb...

anubisz Elküldve: 2013-12-12 11:10 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy E46 318ci-t, gyári xenonos. Az első fényszórók elég alacsonyra világítanak, lehet őket állítani?


1: nézzétek meg azt, hogy menet közben járó motornál valaki nézi a lámpát, aztán vagy ketten üljenek be hátra, esetleg a csomagtartó peremére (kinyitva). ha mozog, akkor szabályoz.
2: azért mondom ezt, mert vannak országok, ha jól emlékszem, ahol más a beállított értékek, azaz alapból lentebb világít. az alap beállítást manuálisan kell elvégezni a lámpatesten a belső részén, ezt műszakiztató helyen meg tudják csinálni. vagy épp lámpát cseréltek, és sok esetben gyárilag alacsonyra vannak állítva, így beszerelésnél nem vajítasz el senkit, ha meg nem látsz úgyis elviszed beszinteztetni. az automata állítás, csak minimálisan állít, a súlypontoktól, terhelés következtében bekövetkező szint különbségek függvényében.


Minimálisan állít a szintszabályzó??? Az enyémnél 10m-re világított, néha-néha szintezett csak, aztán jött ez a baromság, hogy munkából hazamenet már tök sötét van és megelégeltem. Kerék leszed, szintszabályzó "kutyacsontja" nem törött, így kiszereltem a szabályzót, csatlakozót rajta hagyva kézzel megmozgattam, semmit nem reagált. Vettem egy újat, beszereltem, azóta mintha egy fénycsőben közlekednék, és lámpa állító csavarokhoz hozzá sem nyúltam.

Ui. Nagyon fontos, hogy előtte ellenőrizd a szintezőket, mert ha az beszart, akkor a legalacsonyabb állásba pozicionálja magát!


Elvittem szerelőhöz, hibakódot is generált a dolog. Alaposabban megnézi, aztán kiderül. Én nem akartam piszkálni, mert nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem szintez. Ha nagy a baj, akkor kézzel beállítja úgy hogy a műszakin átmenjen, aztán jövőre foglalkozunk vele.


Nem is értem, hogy mindenkinek csak az lehet rossz,ami eltörött, attól még lehet szar, ha kívülről ép. Amúgy hátul is van egy, az mit szabályoz? Azt nem kell megnézni?
Nekem az volt a szar, az lett cserélve. Arról nem is beszélve, hogy szépen be tud rágódni,mivel ilyen gombcsuklós áttétes megoldása van.

anubisz Elküldve: 2013-12-09 22:24 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Gondolom megosztom Veletek:
Polltom szervizben hallottam várakozás közben: két ember beszélgetett mellettem pontosabban az egyik, a másik inkább hallgatott. Mint utóbb kiderült állapot felmérésre vitték az autót, a beszédes volt az eladó, aki borzasztóan fényezte magát, meg a portékát úgy háromnegyed órán át. Aztán jött Gergő szakvéleménnyel: az egekig magasztalt Bimmer (talán 330d) futóműve szar, sérülésmentesnek mondott bal hátulja és jobb eleje javított, kormánymű javításra szorul, motor kopog mint a fene (ezt én is hallottam) Eladó mondta, hogy egy dugó volt cserélve benne osztrák BMW specialistánál, Gergő mondta,. hogy hf síkolás után a normál méretű hf tömítéssel rakták össze, stb.
Aztán Gergő mondta, hogy van ott egy x5, USA-ból származik, 2011-es évjárat, aztán rommá ment motor hajtókar kikönyökölés miatt. Szétszedték a motort és látták az előző "mester" javítását, amit amcsiban követtek el. Dugattyú gond volt vele, szétszedték az egész motort, minden tömítést cseréltek, ami ehhez a munkához kellett, a dugattyú el volt törve a csapszegnél, amit a "mester" nemes egyszerűséggel meghegesztett. Itthon még 10K-t bírt, aztán beállt a reccs. Na ez az igazi fillérb@szás.....
Gondolom, tanulságos,
hil


Bazzeg ez nagyon durva, hisz a motor szétszedése,összerakása a horribilis összeg, nem egy új dugattyú, ha már cserélve lett volna. De még ha 6 ot is cserél.

anubisz Elküldve: 2013-12-09 10:52 316 i Kartelgázmembrán

Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg


ne haragudj roszul tudtam de eppen erre gondoltam.szoval akk ennek a hibajatol kigyullad a motor ego?es okozhat alapjarat ingadozast meleg motornal??m hidegen soha nem csinalja.


Gondolom kigyulladt a lámpa, akkor ki kéne előbb olvasni, hogy mi a hibakód.
A másik, hogy a karter.szellőztető, szelep ha hibás elég összetett hibajenséget tud produkálni,és ebbe szinte minden beletartozik ami rossz. Nem véletlen, hogy minden mágus BMW szerelő,egyből ezt akarja cseréltetni, ha kell, ha nem. Erre mindent rá lehet fogni

anubisz Elküldve: 2013-12-09 09:20 320d Motor

SP_323i írta:
toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani



YouTube videó

anubisz Elküldve: 2013-12-09 01:45 316 i Kartelgázmembrán

Plk89 írta: a kartergazszuro hibaja miatt kigyulladhat a motor ego????


Az milyen? a Kartergáz szűrő. Kérlek mutasd meg nekem a szűrőt benne, én nem látom.
http://www.abload.de/image.php...3020j1.jpg

anubisz Elküldve: 2013-12-08 02:11 Motorolaj

leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta: Ismét egy kérdés remélem tudtok segíteni és jó helyre írok!
Címszavakban a probléma!
Adott egy 2006-os E87-es.Mivel ebben nincs nívópálcája az olajszintet a fedélzeti írja ki.A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben a minimum felett van. Előtte be lett méretve a kocsi a motortér tiszta,nem füstöl rá lett téve gépre és jó értéketeket mutatott.
Most lett vásárolva a kocsi holnap lesz rajta olajcsere kíváncsi vagyok mennyi olaj fog lejönni!Bmw 5W-30-at kap!Közben alapjáraton olyan hang hallatszik mintha hidratőkés lenne.
Az hűtővíz nem fogy.
Ötletek esetleg hová tűnik az olaj és lehet e összefüggésben az enyhe kopogó hang (melegen sem múlik) és az olaj?


Olajnyomás, és az olajszint 2 különböző dolog, most mi is csökken rohamosan? Most,hogy is kellene fogalmazni érthetően?

( A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben )



Helyesbítek!Az olaj szint csökken!


Most vettétek a kocsit, így hogyan lehet rálátásod az átlagos olajfogyasztásra? Vagy meg se néztétek az olajszintet mikor megvettétek? Gondolom nem 2 nap alatt evett meg 2 litert. Én ha kocsit veszek egyből olajat cserélek. Ki tudja mi van benne.


Megnéztük az olajat és majdnem maxon volt,semmilyen hang nem hallatszott akkor sőt be is vizsgáltattuk a kocsit előtte papír van mindenről.Közben mivel lizinges volt a kocsi 1 hete vártunk a törzskönyvre most sikerült átírni.1 hét alatt kb 500 km szóval nem tudom hogy ennyi km alatt hová tűnt az olaj belőle.....mivel az olaj is csak most jött meg így most kerül sor a cserére.



Ha kenési problémára gyanakszunk legelső,hogy olajnyomás mérést végzünk.Főleg, ha csattog is valami már valahol a motorba, mert lehet nem megfelelő az olajnyomás, vagy az olaj. Ezt olvasd el ha van időd figyelmesen,mind a 2 oldalt, ebben a kérdésedre a válaszok 90% megtalálod.
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2


Köszönöm a segítséget,remélem holnap választ kapok a dolgokra...de bízom benne hogy az olajcsere megoldja a dolgokat.


Majd most figyeld,amíg friss az olaj. Amikor már túl hígul jobban eszi. 10 után már érezhetően.

anubisz Elküldve: 2013-12-07 21:47 Motorolaj

leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta: Ismét egy kérdés remélem tudtok segíteni és jó helyre írok!
Címszavakban a probléma!
Adott egy 2006-os E87-es.Mivel ebben nincs nívópálcája az olajszintet a fedélzeti írja ki.A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben a minimum felett van. Előtte be lett méretve a kocsi a motortér tiszta,nem füstöl rá lett téve gépre és jó értéketeket mutatott.
Most lett vásárolva a kocsi holnap lesz rajta olajcsere kíváncsi vagyok mennyi olaj fog lejönni!Bmw 5W-30-at kap!Közben alapjáraton olyan hang hallatszik mintha hidratőkés lenne.
Az hűtővíz nem fogy.
Ötletek esetleg hová tűnik az olaj és lehet e összefüggésben az enyhe kopogó hang (melegen sem múlik) és az olaj?


Olajnyomás, és az olajszint 2 különböző dolog, most mi is csökken rohamosan? Most,hogy is kellene fogalmazni érthetően?

( A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben )



Helyesbítek!Az olaj szint csökken!


Most vettétek a kocsit, így hogyan lehet rálátásod az átlagos olajfogyasztásra? Vagy meg se néztétek az olajszintet mikor megvettétek? Gondolom nem 2 nap alatt evett meg 2 litert. Én ha kocsit veszek egyből olajat cserélek. Ki tudja mi van benne.


Megnéztük az olajat és majdnem maxon volt,semmilyen hang nem hallatszott akkor sőt be is vizsgáltattuk a kocsit előtte papír van mindenről.Közben mivel lizinges volt a kocsi 1 hete vártunk a törzskönyvre most sikerült átírni.1 hét alatt kb 500 km szóval nem tudom hogy ennyi km alatt hová tűnt az olaj belőle.....mivel az olaj is csak most jött meg így most kerül sor a cserére.



Ha kenési problémára gyanakszunk legelső,hogy olajnyomás mérést végzünk.Főleg, ha csattog is valami már valahol a motorba, mert lehet nem megfelelő az olajnyomás, vagy az olaj. Ezt olvasd el ha van időd figyelmesen,mind a 2 oldalt, ebben a kérdésedre a válaszok 90% megtalálod.
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

anubisz Elküldve: 2013-12-07 21:34 Motorolaj

leportp írta:
anubisz írta:
leportp írta: Ismét egy kérdés remélem tudtok segíteni és jó helyre írok!
Címszavakban a probléma!
Adott egy 2006-os E87-es.Mivel ebben nincs nívópálcája az olajszintet a fedélzeti írja ki.A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben a minimum felett van. Előtte be lett méretve a kocsi a motortér tiszta,nem füstöl rá lett téve gépre és jó értéketeket mutatott.
Most lett vásárolva a kocsi holnap lesz rajta olajcsere kíváncsi vagyok mennyi olaj fog lejönni!Bmw 5W-30-at kap!Közben alapjáraton olyan hang hallatszik mintha hidratőkés lenne.
Az hűtővíz nem fogy.
Ötletek esetleg hová tűnik az olaj és lehet e összefüggésben az enyhe kopogó hang (melegen sem múlik) és az olaj?


Olajnyomás, és az olajszint 2 különböző dolog, most mi is csökken rohamosan? Most,hogy is kellene fogalmazni érthetően?

( A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben )



Helyesbítek!Az olaj szint csökken!


Most vettétek a kocsit, így hogyan lehet rálátásod az átlagos olajfogyasztásra? Vagy meg se néztétek az olajszintet mikor megvettétek? Gondolom nem 2 nap alatt evett meg 2 litert. Én ha kocsit veszek egyből olajat cserélek. Ki tudja mi van benne.

anubisz Elküldve: 2013-12-07 21:19 Motorolaj

leportp írta: Ismét egy kérdés remélem tudtok segíteni és jó helyre írok!
Címszavakban a probléma!
Adott egy 2006-os E87-es.Mivel ebben nincs nívópálcája az olajszintet a fedélzeti írja ki.A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben a minimum felett van. Előtte be lett méretve a kocsi a motortér tiszta,nem füstöl rá lett téve gépre és jó értéketeket mutatott.
Most lett vásárolva a kocsi holnap lesz rajta olajcsere kíváncsi vagyok mennyi olaj fog lejönni!Bmw 5W-30-at kap!Közben alapjáraton olyan hang hallatszik mintha hidratőkés lenne.
Az hűtővíz nem fogy.
Ötletek esetleg hová tűnik az olaj és lehet e összefüggésben az enyhe kopogó hang (melegen sem múlik) és az olaj?


Olajnyomás, és az olajszint 2 különböző dolog, most mi is csökken rohamosan? Most,hogy is kellene fogalmazni érthetően?

( A fedélzeti szerint csökken az olajnyomás elég rohamos mértékben )

anubisz Elküldve: 2013-12-07 02:52 ABS-rõl általában

Toni0907 írta: Sziasztok!

Egy E46 1999 320d van DSC-s. Szeretnék kérni javítási útmutatót a jobb első ABS jeladó kicserélésében. A jeladón lévő csavart sikerült kihajtottam, de a jeladó valahogy sehogy sem akar kijönni.
Előre is köszönöm!


Mert be van rohadva, nyomd telibe jól valami wd vel,lehet ha megtakarítod még jó is lesz, biztos itt is arról írnak.Ha mégis új kel,előtte kend be valami berágódás elleni pasztával, ha később kell cserélni, ne szívj vele megint. Valami rézpasztával.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=697551

fordításba az van, hogy nagyon vékony fejű csavarhúzóval nyúlj alá, kis kalapács segítséggel, óvatosan, hátha megindul.

In order not to break the speed sensors, I used a large flat-head screwdriver to pry the sensor straight out. Just get the head under the mounting flange and 'twist'. Even after 170k miles, they moved fairly easily up. Continue to carefully 'work' the sensor straight out. I also used an adjustable wrench to twist the sensor w/ the screwdriver prying up.

ha meg mindenképpen cseréled mit szarakodol, úgyse kell a régi, verj neki oda alulról,tuti kijön, vagy feszítsd ki csavarhúzóval, kalapács mindent megold.