YELLOW írta:
Vik_86 írta:
Sziasztok,
Szeretném megosztani veletek a sztorim, amiért azt gondolom, életem legrosszabb döntését hoztam meg, amikor BMW vásárlásra adtam a fejem. Esetleg, hátha valaki küzd hasonló dolgokkal és tud tanácsot adni.
Kb 2 hónappal ezelőtt kezdődött az egész, azóta találgatások tömege és egy rakat kidobott pénz (közelít a fél millióhoz)
Túl vagyok az összes gyertya és gyújtótrafó cseréjén, egy injektor is cserélve lett, plusz a nox szenzor is és a probléma ugyanúgy fennáll.
A hiba úgy jelentkezik, hogy reggel beindítom a kocsit és elkezd rángatni és a sebváltón nagyon látványos, hogy rázkódik az egész, ehhez még jön egy traktoros hang is. Nagyjából 15m után kigyullad a hibajel (check engine-sárga-) majd 2-5 km múlva bemelegszik rendesen az autó, leállítom, újraindítom és semmi baja.
Elég sok helyen voltam már, és jóknál...maga a hiba kiolvasás szerint, gyújtáskimaradás az egyes hengerben...
Összességében már meghallgattam, hogy nox katalizátor csere (480e..), légtömegmérő vagy lambda szonda csere...
Iszonyat dühítő és mindenki tanácstalan...a kocsiban kevés a km (wallisban ellenőrzött), szóval számomra felfoghatatlan...
Valakinek valami ötlete? Esetleg valaki találkozott ilyennel vagy hallott ilyet?
Köszi
V
az első mondattal idejönni...
hát igen sajnos belenyúltál. de kicseréltették veled a fél autót lassan, nem fizettem volna semmiért. hisz a hiba nem oldódott meg. akkor miért is fizess? találgatni könnyű, akit lehet meg behúznak, és ki tudja valóban cserélték-e azt, amiről számlát kaptál, ha kaptál. tegyék vissza a régit, mert ha nem javult meg, akkor annak semmi baja nem volt.
mivel titkolod hova valósi vagy, igazából mindegy, én javaslom keresd meg bmw320d4 kollégát, beszélj vele, Nyíregyházán rendel. szerintem érdemes felkeresned, mielőtt még valamit feleslegesen kicserélnek az autóban.
amit én így látok. ha szar a gyújtótrafó, akkor az melegen is rossz. tehát ez felesleges volt. mivel konkrétan azt írja, hogy 1-es hengerben gyújtás kimaradás, ezért ott lehet valami. ehhez nagyon sok köze nincs a szenzoroknak (lambda, meg NOx) mitől nem lehet gyújtás kimaradás? ugye nem gyújt, gyertya miatt, de az melegen szokik rosszalkodni. trafó, mivel cserélve lett így kizárt, bár lehet megcserélném egy másik hengerével, megnézni beírja-e amoda a hibát a másikba. nem ad anyagot, de injektorra is írtad, hogy cserélve lett. így én azt mondom, hogy jobbik esetben a kopogás érzékelő elromlott, vagy fellazult (nagyon fontos miylen nyomatékkal van odahúzva) ugye ha nem érzékel kopogást, robbanást, akkor azt hiszi nem is robban, írhat be ilyen hibát. melegen tágul annyati az anyag, hogy összefeszül a hengerfej és az érzékelő. vagy épp a rossz érték miatt amit mér azt hiszi kopog, elkezdi tovább dúsíani a keveréket, vagy nem, és emiatt ír be hibát. de ez csak javaslat, amolyan gondolat menet féleség.
abba bele sem gondolok, hogy esetleg a gyertya hidegen ki van lazulva ls esetleg kifúj mellette, vagy a dugattyú gyűrűi szarok, és nincs meg a kompresszió, ezért a keveréket nem tudja hidegen berobbantani.
Már bocsánat, de ilyet nem ír be, hogy gyújtáskimaradás. ( esetleg égés kimaradás )
Ha ilyet írna be, hogy gyújtáskimaradás, a hülye is tudná, vagy gyertya, vagy trafó.
Kicseréltek neki mindent,aminek köze sincs ehhez.
1. Miért nem cseréltétek fel a trafókat
2. 3,4 ezer egy kompresszió mérés
3. injektor csere? jól ki vagy borulva, egy mezei injektoros is fillérekért kiveszi és gépre teszi és megmondja jó,vagy nem, ha kell tisztítja. Veled vetettek egy újat, amit kivettek majd eladják egy másik BMW nek.
4. üzemanyag nyomást mért valaki? 3,4 ezerért? na persze azt is lehet szarúl mérni, szar szervizbe. Enyém is tudta a 3 bárt még is szar volt.
Ugyanis, ha szar az üzemanyag rendszer, reggel indítás után nem jut megfelelő menyiségül benzin a hengerekhez, és értelem szerűen égéskimaradást ír be, mivel nem jár,járnak bizonyos hengerek, nem véletlen lesz jó, egy rövid idő után. Ami ugye lehet az elgyengült AC, vagy atom koszos szűrő,részleges dugulás, esetleg visszaejti a benzint reggelre, aztán mikor indítod a kocsit amíg kidolgozza magát,addig hol jár, hol nem némelyik henger. A lényeg, hogy mindjárt katalizátort is cserélnek. Majd mond meg nekem,mi köze neki ahhoz, hogy reggel 2 percig nem megy egy hengered.
Néha vissza kéne nyúlni az alapokhoz, talán rá kéne jönni, ha nem indul, vagy nehezen, vagy szarul jár, először talán az üzemanyag rendszerre kellene gyanakodni, vagy ellenőrizni, utána kéne tovább lépni, vagy elő adatot kéne nézni, hogy lássuk milyen a keverék indítás után, mert ha túl szegény, az is lehet a haldokló AC miatt.
Lambda,hát azt ki kellett cserélni, nem baj, hogy pont akkor nem is dolgozik, mikor neked a kocsi szarakodik. Arról nem is beszélve azt is kimérik, pillanatok alatt,hogy, jó, vagy nem.
No, most akkor kezdhetitek előröl.
Csak úgy halkan megsúgom, nekem is kimaradt a gyújtásom, minden reggel indítás után, egy 2 percig. Melegen jó volt, de már 5 fok körül nehezen is indult.Melegen pöccre indult. Ü.anyag nyomás 3 bár volt. Csak azzal a különbséggel, hogy 3 óra állás alatt, 1,5 bárt ejtett vissza a rendszer, az reggelre kiszámíthatod, mi maradt a rendszerbe.
Természetesen nekem kellett mondani a BMW szerelőnek, ugyan cseréljük már ki az AC ha elejti a benzint,csere után kutya baja nem volt a kocsinak.
Ja,velem mindjárt kartergáz membránt akartak cseréltetni, főleg, hogy 10 hónappal előtte lett új rakva bele, de szerintük az csinálta, és ezt megmondta egy laptopról, amit rádugott a kocsira. Faszkalapok.....laptopszerelők. A másik meg rutinból letekerte az olajsapkát, és mindjárt mondta, semmi baja, mert jó a vákuum a kocsiba.
De az előző laptopról megmondta, hogy azt kel cserélni.