anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:54 Motorolaj
Neo954 írta:anubisz írta:Neo954 írta:anubisz írta:Neo954 írta:anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.
Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.
Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.
Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.
Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!
Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.
Lehet én is kipróbálom,ha lesz -10,15 úgy is látom számszerűen a hőfokot, meg nálam úgy van minél gyorsabban megyek annál jobban hűl. Ha már gyorsíttok,előzök akkor esik vissza 80,90 közé. Persze a mutatón nem látszik, mert az csak 74 foknál billen meg.