anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:54 Motorolaj

Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.


Lehet én is kipróbálom,ha lesz -10,15 úgy is látom számszerűen a hőfokot, meg nálam úgy van minél gyorsabban megyek annál jobban hűl. Ha már gyorsíttok,előzök akkor esik vissza 80,90 közé. Persze a mutatón nem látszik, mert az csak 74 foknál billen meg.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:41 Motorolaj

Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:36 Kopog az eleje!!

hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:

Hát szerencsés vagy, bár sima úton,utakon biztos kibír annyit. de a 15 ezer is durva, akkor már megéri a gyári a szervizbe,azon legalább van 2 év garancia, sajnos az is tönkre megy, és pont mindig a 2 év lejárta után


Nekem nem éri meg. Autószerelőként nem viszem szervizbe a kocsit. Műszakira én készítem fel. (és a vizsga alatt is végig ott vagyok)
Az ablakok fóliázása is saját munka, mint ahogy a belső átfóliázása is.
Nekem nincs bajom az olcsó alkatrészakkel. (ami drága/márkás, nem mindig jobb minőségű)

Ja kérem,így más. Én is ezt tenném, hisz ha gond van, csak kicserélem. Bár én is kitudnák cserélni sok mindent, de emelő nélkül csak szívás az élet. Azért alá állva mindjárt más.


Félreértettél. A szakmám autószerelő (megvan minden szerszám kisgép stb., van garázs aknával, nincs csápos emelőm) Hobbi szinten (szeretem csinálni) ingyen "segítem" a kispénzű munkatársaimat is. Havonta végigellenőrzöm a kocsit, (az asszony is sokat vezeti, én inkább motoroztam a nyáron) és ha valami nem tetszik, cserélem.


ja ,azt hittem van műhely is, de a szaktudás a legfontosabb. Most én is vettem egy 170db os krova készletet, mert meguntam, hogy mindig keresgélni kellett valami kulcsot. Van még 3 nyomaték kulcsom, ezekkel már sok mindent megtudok majd csinálni itthon. Bár aknám sincs. Amihez elég az emelő,meg a szakma nemtudása.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:32 elektromos üzemanyagszivattyú

Tudja valaki az üzemanyagszűrőt menyinként kell cserélni? Enyémbe már rég volt cserélve, gondoltam rakok be ujjat, már ha nem 100 ezrenként kell.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:27 Motorolaj

Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:22 Kopog az eleje!!

hancurozo írta:
anubisz írta:

Hát szerencsés vagy, bár sima úton,utakon biztos kibír annyit. de a 15 ezer is durva, akkor már megéri a gyári a szervizbe,azon legalább van 2 év garancia, sajnos az is tönkre megy, és pont mindig a 2 év lejárta után


Nekem nem éri meg. Autószerelőként nem viszem szervizbe a kocsit. Műszakira én készítem fel. (és a vizsga alatt is végig ott vagyok)
Az ablakok fóliázása is saját munka, mint ahogy a belső átfóliázása is.
Nekem nincs bajom az olcsó alkatrészakkel. (ami drága/márkás, nem mindig jobb minőségű)

Ja kérem,így más. Én is ezt tenném, hisz ha gond van, csak kicserélem. Bár én is kitudnák cserélni sok mindent, de emelő nélkül csak szívás az élet. Azért alá állva mindjárt más.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:17 Motorolaj

Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.

anubisz Elküldve: 2013-11-09 16:06 Kopog az eleje!!

hancurozo írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
jons írta:
hancurozo írta:
Lengőkarban tudok nyilatkozni. Optimal lengőkar szilenttel együtt (kedvezménnyel 30e) 100e km-t biztos bír.


Optimal lengőkar hasonló árban vettem, 15k km alatt kuka.


100 ezret? ez most vicc,vagy komoly? Gondolom garázsba állva. Ha valaki tud ilyet ami 100 ezret bír, én biztos olyat veszek.


ha garázsban áll, akkor hamarabb elérik, de a km nem megy bele


Nekem az van benne. (és ennyit már futott) Műszaki előtt néztem meg. Semmi baj vele, nem lóg. Cseréltem másnak is (neki 45e-t bírt)(de szerintem ezért az árért neki is megérte).
Én 90%-ban a 10-es úton használom. Télen a gyári 15" alufelnikkel (amivel eladták az autót új korában), nyáron 8x17" et35 225/45.
A kerékagy csapágy viszont most lett cserés. (még gyári volt)


Hát szerencsés vagy, bár sima úton,utakon biztos kibír annyit. de a 15 ezer is durva, akkor már megéri a gyári a szervizbe,azon legalább van 2 év garancia, sajnos az is tönkre megy, és pont mindig a 2 év lejárta után

anubisz Elküldve: 2013-11-09 15:47 Kopog az eleje!!

jons írta:
hancurozo írta:
Lengőkarban tudok nyilatkozni. Optimal lengőkar szilenttel együtt (kedvezménnyel 30e) 100e km-t biztos bír.


Optimal lengőkar hasonló árban vettem, 15k km alatt kuka.


100 ezret? ez most vicc,vagy komoly? Gondolom garázsba állva. Ha valaki tud ilyet ami 100 ezret bír, én biztos olyat veszek.

anubisz Elküldve: 2013-11-08 14:09 316i leáll menet közben!

naarjan írta:
Milan11 írta:
anubisz írta:
YouTube videó



Valószínűleg az lesz, mert most előjött a hiba és indítózásnál meg sem mozdul a fordulatszámmérő, sőt ha beállítom digitális fordulatszámmérőt akkor is stabilan áll a nullán mikor próbálom indítani.

Egy kérdés hol található a főtengely jeladó a motortéren belül ezen a típusú autón?
E46 316i 2002 facelift.
Köszönöm


Hali! Ugyanez a probléma fordult meg velem is, bár nálam az AC is már gyenge volt. A hiba kiolvasásánál jelezte az üzemanyagszint jeladó hibáját, a főtengely jeladót. AC-t cseréltem (gyári ment bele), főtengely jeladót cseréltem (gyári ment bele). A probléma ki lett küszöbölve. VISZONT! Új probléma, hogy megint megáll egy pillanatra menet közben az autó (kb 1-2 mp - mivel pörög a motor beindul újra!), ilyenkor lemegy a fordulatszám mint a főtengely jeladó hibánál. De ha a gyári újat raktam bele, akkor mi a franc lehet vele???? Valami ötlet valakinek????



Az például, hogy ha menet közben leáll az többnyire a vezérműtengely jeladó hibája, ( persze ha nincs más gond a kocsival ) nekem is leállt volt hogy kanyarodás közben, elment a szervóm, majdnem padkát fogtam. Meg a lámpánál mikor indultam volna mikor zöldre váltott számtalanszor.

anubisz Elküldve: 2013-11-08 13:57 Motorolaj

Padre323i írta:
anubisz írta: Difibe le szeretném cserélni az olajat, milyet kel beletenni, és menyi fér bele?
Köszönöm.


1.2 liter 75W-90.
Sperr is jó bele,(75W-140) nekem is volt benne,bár se előnyt,se hátrányt nem tapasztaltam.


Köszi. A Sperr az mi? Sperrdifi olajra gondolsz? Az jó a sima difihez is?

anubisz Elküldve: 2013-11-08 02:47 Kopog az eleje!!

jlaci74 írta:
pot írta: Sziasztok lengéscsillapitót akarok cserélni a kocsiba egy oldalon néztem SRLINE lengéscsillapitót 12500ft/db szerintetek ez jó lehet?????????????????????????


Névtelen olasz felújított, annyit ér amennyibe kerül, vagy még annyit se ...
Egy Fiat Uno-ba lehet hogy elmegy, de egy Bmw-be felejtős.


Látom már a leng.csillapítókat is ellenőrizni kell, ha BMW vesz az ember, mert ilyeneket találhat benne az ember,Ha lehetne kapni 5000 ért azt is beraknák sokan. Nem tudom minek egyeseknek BMW ha 20 ezerből akarják fenntartani.

anubisz Elküldve: 2013-11-08 01:13 Motorolaj

Difibe le szeretném cserélni az olajat, milyet kel beletenni, és menyi fér bele?
Köszönöm.

anubisz Elküldve: 2013-11-08 00:57 Futómû és hibái

Megoldódott a hátsó futómű ropogásom. Beraktuk az új stabrúd szilentelet, azóta semmi gond. Borzalmas állapotba voltak, majd rakok fel képet. Akinek van ropogása hátul érdemes arra is gyanakodni.Biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem.
A 2 db 33 32 6 771 828 szilentet is cseréltük azóta szinte alig érzem az úthibákat. Biztos nagyon fosvolt már, mert darabokba jött ki.

anubisz Elküldve: 2013-10-25 19:29 Féktárcsa és fékbetét

Pocses írta: Na megoldódott a bal hátsófékem ragadása. Szerelő szétkapta finoman felcsiszolta a munkahengert, kipucolt mindent, berakta az új tömítéskészletet azt go.


Néha nézz azért a kerék felé, mert nekem is polirral kezdték, de ha mély volt a rozsda utána hiba volt cserélve a tömítés, eresztette az olajat, Verte rá a felnire, meg mindenhova. Csak az új dugó segített.