anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-10-25 19:26 Segítsetek!

medveborke írta:
Pocses írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Nemrég bejelzett egy hibát a vas, elvittem kiolvastatni, elvileg szegény a keverék.
Azt mondták, hogy lambda szonda.

Kicsit furcsállottam, mert elég flegmák voltak és igazából nem nézték terhelés alatt, még alapjáraton sem!

Elvittem egy közeli szerelőhőz, kiolvasta, ránézett terhelés alatt is, de a lambda tökéletes értékeket mutatott!

Ötlet, hogy mihez nyúljak? Nem szeretnék végigmenni minden "cserélhető" alkatrészen...

A kocsi tökéletesen megy, nem fogyaszt többet. Hidegen kicsit gyengébb, de amint közel ér az üzemi hőfokhoz, tökéletesen megy!

Köszönöm akinek van valami tippje!

Üdv



Szia!

Nekem is ezek voltak a tünetek, és szerény volt a keverékem. Légmennyiségmérő cseréje oldotta meg. Még elején lehetsz akkor a hibának. Később már hidegen el sem tudsz majd indulni vele, mert nem lesz semmi ereje a túl szerény keverék miatt. Miután cserélve lett, megdöbbentő volt a változás a motor teljesítményében.



Na ez biztató! Legalábbis, hogy talán jó úton járok
Hétvégén rá is nézek, nem hiányzik nekem, hogy ott ragadjak valahol!

Köszi szépen az infót, ránézek, remélem ez lesz a probléma!


Én is támogatni tudom a meny. mérő verziót. Nálam akkor dobta mindig amíg sportlégszűrő volt benne, sajnos nem mindig sikerült az olajozás optimálisan, és ráhordta a mérőszálra. Néha menet közben dobott szegény keverék értéket, aminek semmi jele nem volt. Mióta kivettem és visszaraktam a papírt,azóta sose jött elő.
Előtte egy tisztítási próbát megér, néha csak a kosz okozza.

anubisz Elküldve: 2013-10-25 19:18 2 nap állás után az aksi teljesen lemerül

GeriE46 írta:
Sziasztok Olyan problémám van hogy elmentem dolgozni az autóval és mire jöttem ki a munkahelyről nem indult az autó valami leszívta az akksit... Viszonylag Régi akkumlátor volt benne amúgy is cserér szorult gondoltam még tél előtt beruházok egy másikra... Vettem is egy újat rámértünk és kinyitva és beriasztva is 1,4 amper körül mozgott nem esett lejjebb. a Fűtőmotor Előtét ellenállás-t (Süni) lehúztuk és egyből stabil lett le is esett 0.00-ra...
Olyan kérésem lenne hogy tudnátok linkelni új előtét ellenállást vagy lenne ötlet honnan lehetne beszerezni mert használtat nem szertnék hiszen sok E46 nak ez a baja.
Előre is köszi!


http://www.schmiedmann.hu/hu/6...spx?ppp=10

anubisz Elküldve: 2013-10-21 21:17 Rugócsere

Most szűnt meg a huppanókban való beülése nagy sebességnél a kocsi hátuljának, hogy kikaptam a hátsó rugókat, és 1cm vastag plusz gumilapot raktam a felső rugótányérhoz pluszba.
Most pont jó a keménysége, és nincs megülve a háta.

anubisz Elküldve: 2013-10-21 21:11 E46 futómű állítás

ZoleeSRB írta:
anubisz írta: Ma voltam az A1 be futóművet állíttatni, neki se kezdtek, ugyanis, már szemre megmondták, hogy nem tökéletes a kerék dőlésszöge, ki akarta oldani a csavart amivel azon állít,ami átmegy egy szilenten, ami úgy be volt rohadva, hogy meg se indult, az egyik oldalon, a másikon csak az anya fordult, de a csavar csontra be volt rohadva.
Mondta, ha törik a csavar,akkor onnan már nem megyek tovább, inkább cseréljük le a csavart, meg a szilentet mert már az is trágya, mert úgy kell majd kibaltázni a csavart.
Csak azért írtam egy másik szervizben állítólag beállították a futóművemet.
Szerintem csak szóban. Jól láttam én hogy nem jól áll a kerék.
Egy hónap alatt nem rohad így be a csavar. Főleg ha berágódás gátlóval kenik le a csavart utána.
Ennyit a mindenféle helyen elkövetett futómű állításokról. Többet nem viszem máshova ilyen dolgok miatt, inkább fizetek kicsit többet, de inkább Márkaszervizben fogok állíttatni.

Komolyan mondom, ma már minden szervizben ott kell állni a meló közben, mert vagy meg se csinálják a munkát, vagy nem úgy ahogy azt kellene.

Amúgy mondták a BMW Márkaszervizben, indítottak egy programot, az öreg autósok megtartására. Minden munkadalból 30% minden gyári alkatrészből 10-15 % engednek, ha ott szervizel továbbra is az ember.
Külön rá is kérdeztem, a számlán is szerepel a kedvezményes tétel , nem csak úgy mondják, elengedtük az eredetihez képest, és kész.
Ja a fékpofa visszajelző zsinórom is szét van szakítva, és igen nem én téptem szét valameik mesterember ,most láttuk, hogy felemeltük.



Sok sikert


Azért az A1 nem Wallis, Wallisba se hordanám, ott is fos munkát csinálnak, már ha megcsinálják.

Nagyon szép a 4 es BMW, mint a mese, néztem egyet, gyönyörű, nagyon tetszik az eleje.

anubisz Elküldve: 2013-10-21 21:06 E46 futómű állítás

Ma voltam az A1 be futóművet állíttatni, neki se kezdtek, ugyanis, már szemre megmondták, hogy nem tökéletes a kerék dőlésszöge, ki akarta oldani a csavart amivel azon állít,ami átmegy egy szilenten, ami úgy be volt rohadva, hogy meg se indult, az egyik oldalon, a másikon csak az anya fordult, de a csavar csontra be volt rohadva.
Mondta, ha törik a csavar,akkor onnan már nem megyek tovább, inkább cseréljük le a csavart, meg a szilentet mert már az is trágya, mert úgy kell majd kibaltázni a csavart.
Csak azért írtam egy másik szervizben állítólag beállították a futóművemet.
Szerintem csak szóban. Jól láttam én hogy nem jól áll a kerék.
Egy hónap alatt nem rohad így be a csavar. Főleg ha berágódás gátlóval kenik le a csavart utána.
Ennyit a mindenféle helyen elkövetett futómű állításokról. Többet nem viszem máshova ilyen dolgok miatt, inkább fizetek kicsit többet, de inkább Márkaszervizben fogok állíttatni.

Komolyan mondom, ma már minden szervizben ott kell állni a meló közben, mert vagy meg se csinálják a munkát, vagy nem úgy ahogy azt kellene.

Amúgy mondták a BMW Márkaszervizben, indítottak egy programot, az öreg autósok megtartására. Minden munkadíjból 30% minden gyári alkatrészből 10-15 % engednek, ha ott szervizel továbbra is az ember.
Külön rá is kérdeztem, a számlán is szerepel a kedvezményes tétel , nem csak úgy mondják, elengedtük az eredetihez képest, és kész.
Ja a fékpofa visszajelző zsinórom is szét van szakítva, és igen nem én téptem szét valameik mesterember ,most láttuk, hogy felemeltük.



anubisz Elküldve: 2013-10-21 20:48 Mi lehet a baj?

Robin68 írta:
anubisz írta: Köszi. Nem az a gond, csak azt hittem megúszom bontás nélkül, de ezek szerint kárpitot le kel szednem. Remélem nem hasal el egy pár patent megint.


Nem kell leszedni a kárpitot. Csak húzd ki koppanásig és töröld át. A kárpit mögött marad max 50-60cm. Én se szedtem le és nem volt gond.


Először azt hittem elgyengült a behúzó rugó, vagy mi.

anubisz Elküldve: 2013-10-21 16:47 Mi lehet a baj?

Robin68 írta:
anubisz írta:
Robin68 írta:
anubisz írta: Valaki esetleg oldott már meg a biztonsági öv lassulása problémát? Megőrülök már tőle, alig akar visszamenni. Teljesen be van lassulva.


Én kihúzom néha koppra és műszerfalápoló kendővel át törlöm finoman. Nálam bevált. Nekem is lassan ment vissza a helyére mikor megvettem a gépet és akkor ajánlotta a cégünknél az autóápolási termékeket beszállító fazon.
De ne várd, hogy utána befeszítsen az ülésbe, hogy az erek kiduzzadjanak a nyakadon és a szemed kerekedjen mert nem kapsz levegőt .
Csak vicc, nem akarlak megsérteni...


Azért megy vissza ilyen lassan, mert koszos?


Egy idő után a belső részen ami a kárpit mögött van, mert ugyen sosem húzzuk ki teljesen, csak amennyire szükségünk van a becsatoláshoz, le tud rakódni a por.
Próbáld ki ezt az eljárást nyugodtan. Ha tartasz attól, hogy esetleg a ruhán foltot hagyna akkor nézd meg mennyire húzod ki mikor becsatolod és az amögötti részt töröld át. Én is így csináltam először, de óvatosan le szoktam kezelni az egészet és még nem volt gond ruhaügyileg .


Köszi. Nem az a gond, csak azt hittem megúszom bontás nélkül, de ezek szerint kárpitot le kel szednem. Remélem nem hasal el egy pár patent megint.

anubisz Elküldve: 2013-10-20 15:18 Mi lehet a baj?

Robin68 írta:
anubisz írta: Valaki esetleg oldott már meg a biztonsági öv lassulása problémát? Megőrülök már tőle, alig akar visszamenni. Teljesen be van lassulva.


Én kihúzom néha koppra és műszerfalápoló kendővel át törlöm finoman. Nálam bevált. Nekem is lassan ment vissza a helyére mikor megvettem a gépet és akkor ajánlotta a cégünknél az autóápolási termékeket beszállító fazon.
De ne várd, hogy utána befeszítsen az ülésbe, hogy az erek kiduzzadjanak a nyakadon és a szemed kerekedjen mert nem kapsz levegőt .
Csak vicc, nem akarlak megsérteni...


Azért megy vissza ilyen lassan, mert koszos?

anubisz Elküldve: 2013-10-20 00:53 Mi lehet a baj?

Valaki esetleg oldott már meg a biztonsági öv lassulása problémát? Megőrülök már tőle, alig akar visszamenni. Teljesen be van lassulva.

anubisz Elküldve: 2013-10-15 19:40 Vanos

mmike írta: Nyilván már nem izgalmas a téma, de én ma cseréltem az N52B30 motoron a két 'solenoid valve'-t (mágnes szelep), mert okos oldalakon a
2A98 crank shaft - inlet camshaft, correlation
2A99 crank shaft - outlet camshaft, correlation
hibaüzenet megoldási lehetőségeként írják, mondván hogy a Vanos hiba üzenetet okozhatja a kevés olajnyomás, ami a szelepek hibás működéséből adódhat. Nekem pont ez volt, folyamatos írja be ezeket a hibakódokat, egyszer még a hiba lámpát is kirakta. (törlés után csak hibát ír)
A szelepeket innen rendeltem: http://www.bmminiparts.com/
Totál korrekt, pont egy hét alatt jött meg! (kicsit olcsóbban mint Schmiedmann, ahol 3 hét pluszt mutat a rendszer)
Nem nagy mutatvány kiszedni és berakni, bár sok hely nincs. Az én motoromban nem csavaros, hanem egy M10 csavar fogja, tehát nem lehet rosszul berakni.
Most remélem megoldódik a történet, mert nincs több ötletem.

Ezekről van szó:

és itt vannak N52B30-ban


Szerencsés vagy akkor, mert nálunk jelölték, meg is kérdeztem miért, BMW márkaszervizbe, és mondta nem szerencsés el állítani. Letekerés előtt bejelölte,meddig volt visszatekerve. Be ís írta a hibát, amire felállt a teljes nyomás. Töröltem utána már nem jött vissza. Csak addig amíg ki lett állva a szervizből.

anubisz Elküldve: 2013-10-14 20:10 Gumiabroncs

Pocses írta:
anubisz írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Lehet inkább csinálok én is valamiből egy kupakot ami rászorul a peremre, és ragasztok rá BMW matricát, mert ezt a krómozott csicsát egyből lelopják, és ugrott a 25,35 euró.
Ha a krómozott szelepsapkáimat is lelopkodták, ez tuti nem marad rajta sokáig.


szelep: alura rejtett, télire hagyományos, ohne lopás.
van itt az a csóka, aki mér FB-n is nyomatja a lopásbiztos szelepsapkát. az a gáz vele, hogy aki el akarja lopni, az avyg célszerszámmal megy, esetleg levágja az egész szelepet, vagy ha nem megy neki, akkor csinál más kárt, ami többe fog kerülni, mint a szelepsapka. szóval nem érdemes... szvsz.
jah kupak dettó, jó oda a zsíros gezemice is.


Hát ja, lehet inkább megint bekenem vastagon zsírral, legalább nem idegeskedem, ha lelopnak valamit, csak elég szarúl néz ki a sötét trutyi ott középen, de inkább, minthogy szét rohadjon a csavar,szét zabálja a rozsda.

Dísztárcsát láttam már 8 ért is, elég szép, BMW de basszus lepattan a kerékről, a rossz utakon, nem egyszer láttam az előttem menőnek, mikor elgurul a kerék mellett

ilyet még fel is raknák:
http://img.jofogas.hu/images/B...286460.jpg


Én pár napja vettem a téli garnra dísztárcsát ezresért/db. Igaz még az E36 - ra való gyári, de jó lesz az lemezfelnire.




17 esek?


15-ös a gumik meg 195/65 Michelin Alpin.


Hát arra könnyű szerezni, nekem 17 a lemezfelnim, arra nehezebb és drágább, van ami 30 körül van. Már a dísztárcsa, BMW azt meg lelopják, régebbi BMW ről már lopták le, csak ugye meg volt jelölve belül, meg kívül, aztán meg is találtam egy másik BMW a városba, fél óra parkolókban körözés után. Akkor még kevesebb volt a BMW 1993 körül, könnyű volt megtalálni.

anubisz Elküldve: 2013-10-14 17:49 Gumiabroncs

Pocses írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Lehet inkább csinálok én is valamiből egy kupakot ami rászorul a peremre, és ragasztok rá BMW matricát, mert ezt a krómozott csicsát egyből lelopják, és ugrott a 25,35 euró.
Ha a krómozott szelepsapkáimat is lelopkodták, ez tuti nem marad rajta sokáig.


szelep: alura rejtett, télire hagyományos, ohne lopás.
van itt az a csóka, aki mér FB-n is nyomatja a lopásbiztos szelepsapkát. az a gáz vele, hogy aki el akarja lopni, az avyg célszerszámmal megy, esetleg levágja az egész szelepet, vagy ha nem megy neki, akkor csinál más kárt, ami többe fog kerülni, mint a szelepsapka. szóval nem érdemes... szvsz.
jah kupak dettó, jó oda a zsíros gezemice is.


Hát ja, lehet inkább megint bekenem vastagon zsírral, legalább nem idegeskedem, ha lelopnak valamit, csak elég szarúl néz ki a sötét trutyi ott középen, de inkább, minthogy szét rohadjon a csavar,szét zabálja a rozsda.

Dísztárcsát láttam már 8 ért is, elég szép, BMW de basszus lepattan a kerékről, a rossz utakon, nem egyszer láttam az előttem menőnek, mikor elgurul a kerék mellett

ilyet még fel is raknák:
http://img.jofogas.hu/images/B...286460.jpg


Én pár napja vettem a téli garnra dísztárcsát ezresért/db. Igaz még az E36 - ra való gyári, de jó lesz az lemezfelnire.




17 esek?

anubisz Elküldve: 2013-10-14 11:09 Szelepszár szimering

Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.


Azt nem tudtam, azt hittem nálad is magasabb a gyári érték. Akkor nem rossz a 11.

anubisz Elküldve: 2013-10-13 22:46 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta: Lehet inkább csinálok én is valamiből egy kupakot ami rászorul a peremre, és ragasztok rá BMW matricát, mert ezt a krómozott csicsát egyből lelopják, és ugrott a 25,35 euró.
Ha a krómozott szelepsapkáimat is lelopkodták, ez tuti nem marad rajta sokáig.


szelep: alura rejtett, télire hagyományos, ohne lopás.
van itt az a csóka, aki mér FB-n is nyomatja a lopásbiztos szelepsapkát. az a gáz vele, hogy aki el akarja lopni, az avyg célszerszámmal megy, esetleg levágja az egész szelepet, vagy ha nem megy neki, akkor csinál más kárt, ami többe fog kerülni, mint a szelepsapka. szóval nem érdemes... szvsz.
jah kupak dettó, jó oda a zsíros gezemice is.


Hát ja, lehet inkább megint bekenem vastagon zsírral, legalább nem idegeskedem, ha lelopnak valamit, csak elég szarúl néz ki a sötét trutyi ott középen, de inkább, minthogy szét rohadjon a csavar,szét zabálja a rozsda.

Dísztárcsát láttam már 8 ért is, elég szép, BMW de basszus lepattan a kerékről, a rossz utakon, nem egyszer láttam az előttem menőnek, mikor elgurul a kerék mellett

ilyet még fel is raknák:
http://img.jofogas.hu/images/B...286460.jpg

anubisz Elküldve: 2013-10-13 22:42 Szelepszár szimering

Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.