anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-12-11 09:06 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
anubisz írta:
lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.



fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.


illetve szerelés előtt sem árt egy kis csavarlazító... soha nem árt. nagyon kevesen használnak...


A csavar lazító aztán szart se ér. Nehogy már egy berágódott esetleg össze rozsdásodott csavar menete közé befolyjon az a szar. Ráadásul ez a csavar fekvő állapotba van, azt fújkálhatod a külsejét, mindjárt le is folyik róla,de bele nem szivárog az tuti. Nulla hatékonyság, de a lelket megnyugtatja. Még egy álló helyzetben levő kopott csavarhoz csak csak beszivárog ha felülről áztatod, de máshogy biztos nem.Ennél még a kalapács is jobb, vagy neki se szabad állni addig amíg rá nem melegítesz,még mielőtt le nem törik a feje.

anubisz Elküldve: 2014-12-11 02:24 Hidegindításkor "himbál" a motor

banditosz001 írta: Nekem is ilyen jellegű problémám van, írtam már ugyan máshova ezzel kapcsolatban de túl sokra nem jutottunk, és azóta ráadásul még tovább is vizsgálták a kocsit.
Tehát a pontos hiba mégegyszer:
Hidegen pöcre indul a kocsi(320i) majd ugye 1000körül tartja a fordulatot, eddig semmi gond, majd amikor leejti alapjáratra na akkor kezd el himbálni de rendesen, érezhetően nem megy valamelyik henger megfelelően.Majd amikor bemelegszik(a kék sávot elhagyja) leállítom és tökéletesen indul és jár a motor, mintha semmi baja nem lett volna majd egy adaptációs törlés után már újra se kellett indítani csak kisimult a járása szépen.
A gép szerint az 5ös és 6os hengerben van a hiba, csak ennyit dob ki konkrét hibát nem.
Első körben kicseréltük a gyertyákat (úgyis kellett volna)
Aztán a trafókat teszteltük felcserélve őket
Majd a szívóoldal került megbontásra de ott sem találtak semmi hibát
Lambdaszondákat is nézték azok is jók(elvileg hidegen nem is küld még semmit)
Kompressziót is mértünk, mind a 6 hengerben azonos volt.
Elektromos emberke is nézte a valós adatokat és nem talált semmi kivetnivalót eddig.
Azt mondta ott kell hagyni sok napra és méregetnie kell mindent hogy rájöjjön.
Valami tapasztalat vagy ötlet hogy ne induljunk el feleslegesen rossz irányba?


Élő adatot mértetek? indítás után hogy kap üzemanyagot minden injektor ,nem e túl dús,vagy szegény a keverék?
Néztetek üzemanyag nyomást? Már írtam neked. Próbáljatok szerezni egy AC bontottat,vagy ami biztos jó,és próba képen át kell rakni,hátha az a hiba, de venni ne vegyél,mert lehet nem az a gond, és kísérletezni 40,50 ezerért nem okos dolog.
Az nem trafó lesz,vagy gyújtás. Valamiért nem tökéletes az égés indítás után, vagy alig kap üzemanyagot, vagy túl sokat kap,és tökéletlen lesz az égés a hengerekbe.
Szerintem üzemanyag rendszer lesz, vagy valami jeladó szar.
Nem fogod megtalálni !! Ilyen hibákhoz nem alkatrész cserélő szerelő kell !!
Ide műszeres diagnosztikás kell,aki érti is mit mutat egy műszer,és tudja mit kellene megnézni. Vidd le oda Érdre amit linkeltem a múltkor. Inkább aludj ott 7 ezerért egy motelba 1 napot,mint hónapokig járod a szervizeket és ott hagysz mindenhol 10,20 ezret. Itt neked ezt senki nem fogja megoldani. Vagy vidd le és valakivel vitesd magad haza, mert lehet több nap is el szöszölnek rajta.Mivel csak hidegen áll fent a hiba,így nehezebb megtalálni kiszűrni a hibát. Vagy beviszed egy BMW szervizbe, ott kicserélnek 60 dolgot, és el simogatják 1 hétig,300 ezerért,és lehet úgy se lesz jó.
Ha meg lesz a hiba írd meg, mert nekem is van ilyen jellegű problémám.

anubisz Elküldve: 2014-12-11 01:58 kiegyenlítő tartály

Pitykoo írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali! Ide írom mert nem találtam sima hűtővizes gondos rész, vagy átsiklottam felette!
Lassan 1 éve vettem a kocsit akkor cseréltem vízpumpát és ugye vizet benne!
A minap felvillant a hűtővizes lámpám, megnéztem és a szintjelző lent volt teljesen.
Kb. 1 liter fagyállót töltöttem rá hogy jó legyen!
Ilyenkor mi lehet a gond?! Kezdjek félni, hogy hengerfejgyanús lesz vagy ez is megszokott esetleg a bömcsiknél!?
Válaszokat előre is köszönöm!


Szia!

Az enyémnél volt vízcsőcsonk csere, meg +ban még egy cső, mert pici lyuk volt rajtuk, ami nagy nyomáson tehát üzemi hőfoknál szivárgott. Mutatta is szerelőm milyen kis piszlicsáré lyukak voltak. Később megint jelzett nekem is, ekkor derült ki könnyezik a hűtőm egy ponton. Ekkor vettem bele Liqui-Moly hűtőtömítő adalékot, ami mondom vagy-vagy majd kiderül, és jó lett fűtésem is van rendesen, nem tömített el semmit, igaz a 10 perc járatás max fűtéssel helyett, volt vagy fél óra is, hogy járattam üzem meleg motorral.
Ez volt márciusban, azóta egyszer töltöttem nemrég utána kb 3dl vizet.

Üdv.: Pocses


Köszi!
A tömítőtől félek kicsit, úgyhogy előtte inkább átnézem rendesen, hogy látni e valamit...
Hidegen, melegen megnézem ha van valami akkor csak észreveszem, de remélem nincs..
Viszont akkor kicsit fura lesz ez a vízfogyás...


Nehogy tegyél bele tömítőt! Az vészmegoldásra van, ha valahol az úton megreped vagy valami, hogy haza tudj menni. Az ott kering,lerakódik ki tudja hova még, kimosni sosem tudod. Én biztos nem raknák bele sose, inkább tréler...
A hűtővíz főleg nem mai daraboknál mindig elszökik valamennyi. kis millió illesztés, bilincs stb. azért ott van nyomás a rendszerbe. Hetente nézd meg egy darabig,akkor fogod látni, hogy normál fogyás, vagy valami szivárgás lehet. Nekem is után kell töltenem, bár havonta max 1 decit de ha 1 évig nem nézed meg,az már 1 liter.

anubisz Elküldve: 2014-12-11 01:49 Lengéscsillapitó

lantika írta: Ma sikeresen kicsereltem az elsö lengescsillapitokat. Mindössze 6 ora alatt vegeztem,mert termeszetesen a kerekagy összehuzo csavar,ami fogja a lengescsillapitot alul eltört. Mind a kettö oldalon leszakadt a feje . Meyle lengescsillapito ment bele,toronycsapäggyal,kutyacsonttal. Az utobbiak is a Meyle cegtöl szärmaznak.





fasza. Ez szintén BMW gyári betegség !!! Nekem a BMW szervizbe mikor cserélték ugyan így le volt törve a feje (nem ott tört le ) gondolom meg adta magát és levált a 6 lapos fej része. Aranyos !!! A csavar 2 vége sehol nem lóg ki, rá se lehetett hegeszteni.
Gondolhatod mit szophattak. Aki ilyet cserél, érdemes bekenni előtte berágódás gátló menet pasztával !!! Akkor talán meglazul majd ha kell, és nem szakad ketté.

anubisz Elküldve: 2014-12-11 01:42 Segítség!!!

breekachu írta: Sziasztok!
Annak a dübbenő hangnak az okára lennék kíváncsi ami akkor hallatszik, mikor leállítom az autót. Egyébként enyhén lehet hallani indításnál is, csak a videón nem hallatszik.
(kéttömegű, motortartók, szíjfeszítő vadi új)
Normális ez a hang? Nektek teljesen hangtalanul áll le?

Videó a jelenségről


Te nagyon őrült vagy Ő az én pénztemetőm Lécci valaki,lécci
Ha adhatok egy ötletet, emeljétek fel csápos emelőn valami szervizbe, álljatok alá,amíg valaki fent indítgat, meg leállítgat. Talán alul állva jobban hallható,érezhető hogy honnan jön a hang, még kézrátéttel is, vagy talán látható is, de biztos jobban hallható.
Az alsó motor borítást begyétek le. Lehet csak valami beráz mikor leáll.
A másik, hogy illene leírni, mióta van a hiba,2 napja, 1 éve, esetleg szerelés után, ( nem e kúrtak el valamit a mese szerelők ) stb.

anubisz Elküldve: 2014-12-10 15:30 Autóvásárlás

Coyote írta:
kmartin írta:
Megértem a "nem tetszik az eleje" dolgot. Nálam pl a 3as szériánál is E21, E30, E46, F30 ami bejön, E36, E90 nem. 5ösnél is hasonló E28 és F10 bejön, a köztes nem.
E60 at is azért mondtam, mert mégis csak BMW, és mivel 4m körül mondtad, az új mág annyiért nem kapható sajnos Akkor inkább egy facelift X3


Akárhogyis nézem, E60-am nem lesz, mert az valahogy egyesíti minden BMW-ellenes sztereotípia erejét
Plusz, csináltam egy jellemző alkatrész-ár összehasonlítást E90/E60/Passat CC között, ugyanabból a boltból, ugyanazon gyártók alkatrészeire, a párban cserélendőekre megfelelő szorzóval. Ilyeneket vettem figyelembe, mint pl. fékbetétek, lengéscsillapítók, kettőstömegű lendkerék, turbó, olaj/üzemanyag/levegőszűrő, termosztát, kuplungszett.

Abszolút a legdrágább az E60, utána jön az E90. A kettő között kb. 20%-os diffik vannak, mögöttük messze lemaradva kullog a Passat CC. Ami azért nem kicsi autó. Persze fos elsőkerekes VW... De elgondokodtató.
A vezetési élmény és a márkafanatizmus biztos, hogy E90-et vetet velem, de érdekes elkalandozni néha az élet racionálisabb oldalára is


Az X3-akat is nézegettem, szervízben. Az autó 3 milliót ért, másfél milliós szervízszámlára várt a tulaj... (automata váltóhiba, osztómű hiba, egyéb futómű pittyputty)









X3 X5 nekem is mondták a szervizbe, hogy osztóműveket sorba dobálják ki. Vicc az egész. Biztos direkt van így tervezve,mire lejár a garancia ki keljen baszni, hogy költsél a kocsira. Bebaszna, hogy ha akarnának ,nem tudnának gyártani egy szar osztóművet ami kibír 200,300 ezret.15 millás kocsik,azt 3 év múlva a felét ki kell cserélni. Fostalicska xdrive. Még szerencse,hogy az enyémbe az első generációs sima osztómű van. Az bírja. Már az utánalevőkkel is állandó gond van. BMW osztómű = GM váltó. Annyit is ér mind a kettő. Meghalnak a nyomaték,a teljesítmény alatt.
Ezért nem bírtak normális F1 versenykocsit gyártani. Lehet ott is aluból akartak fogaskereket csinálni.

anubisz Elküldve: 2014-12-10 03:07 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

kmartin írta: Sziasztok!

E46 coupe alatt van jelenleg 7x17 ET 47.
Viszont kicsit szélesebb lehetne hátul. Milyen szélesítőt ajánl bárki ?


Nekem is van egy ilyen felnim, én is keskenynek látom. Légyszi írd majd meg milyen méretü pogácsával lett jó, mert én is azzal akarom megoldani, mert a felni az fasza, teljesen simán fut, semmit nem ráz, most le is szintereztettem. Nagyon tuti lett.

anubisz Elküldve: 2014-12-08 23:12 Mi lehet a baj?

Robinson írta:
anubisz írta:
Márkával kapcsolatban arra értettem, hogy az új típusok hegyekben állnak a szervizekben, ( én is tömve látom a szervizeket velük ) a megbízhatóságra értettem


Na látod, ebben egyetértünk. Én is hónapokig gondolkodtam rajta, hogy mit vegyek az e46 helyett/mellé, amivel nem fogok folyton szervizben állni. Megnéztem nagyon sok márkát, nagoyn sok típust. Egyetlen oka volt, hogy az e60 mellett döntöttem. Hogy egyik márka sem tetszett a BMW-n kívül...


Ha akarnám holnap bemehetnék és vehetnék egy zsír ujjat, én is pont ezért nem teszem,mert garancia ide vagy oda, de nem fogok fél milliókat költeni szemvízre.
Inkább nézek majd valamit használtan,amin már kiderültek mik a gyári hibák.
Kicsit luxus, hogy kifizetsz 10,14 millát, és feszt szervizbe szívsz,bármilyen apró cseprő a probléma is. Inkább úgy vagyok vele, ezt használom amíg össze nem omlik.

anubisz Elküldve: 2014-12-08 23:02 Mi lehet a baj?

Robinson írta: Szerintem akkor tisztázzuk a helyzetet:

1.) Beszéltetek a hibajelenségről itt az oldalon, majd kértél Mikitől elérhetőséget. Arra már nem válaszolt, mert már nem volt online. Erre Te felhívtad, és megsértődtél, hogy nem vette fel.

2.) Majd ezután felhívtál egy másik telefonszámot, és közölted, hogy nem is megy az autód, kéne vele valamit csinálni vele. Erre lett megkérdezve, hogy ha nem akarsz trélerezni, mégis mit akarsz? Vigyék oda a műhelyt vasárnap este?

Anubisz:
Nem Miki problémázott azon, hogy meg lett csörgetve, adamtomi95 sírt rajta, hogy mikor telefonban értetlenkedett egy második telefonszámon, nem pattant az egész műhely autóba, és ment el hozzá szerelni vasárnap este.

Konkurencia valóban nincs, mert nem érnek fel odáig, hogy azzá váljanak.

Az F-es típusok nem Mikiékre vonatkozott, hanem a márkaszervizekre, ahol nem fognak meghatódni egy e90-től. Mikiéktől igen hamar távoznak a megjavított F-esek. Te kire godoltál, hogy át kéne állni másik márkára?

adamtomi95 nem kell itt rugózni a dolgon és rosszhírkeltésbe átcsapni. Ahogy írtad, menjél márkaszervizbe és kész. Hívd őket vasárnap, és biztos elégedett leszel a hozzáállással....

Nehogymár kitaláljátok, hogy a szerelőknek éjjel nappal, hétköznap és hétvégén egyaránt a rendelkezésetekre kell állniuk, és ha a pihenőidőben elvárásokat támasztotok velük szemben, maradjanak mindig higgadtak. Vagy azt hiszed, hogy a pénzedért még a seggedet is kinyalják, ha nem törölted ki akkor is? Esetleg telefonban is ilyen nagyképűen álltál hozzá a dolgokhoz (mert ez nagyképűség..)?


Ebbe nem folynék bele, mivel nem tudom mi hangzott el a telefonba, és hogyan. Csak adott írásra mondtam el a véleményem.
Márkával kapcsolatban arra értettem, hogy az új típusok hegyekben állnak a szervizekben, ( én is tömve látom a szervizeket velük ) a megbízhatóságra értettem, nem arra,hogy biztos nem tudják megcsinálni. Azt leszögezném.

anubisz Elküldve: 2014-12-08 22:52 Mi lehet a baj?

agabor90 írta: Sziasztok!
E46 330Xi Touringnál állt elő az a probléma, hogy az üzemmeleg motor 2-3 másodperces tekerésre indul, a hidegg pöccre való indítással ellentétben.
Mi okozhatja ezt?
A válaszokat előre is köszönöm!


Főtengely jeladót érdemes megnézni. Nem biztos,hogy az a hiba, de az okoz ilyen hibát, hogy hidegen,vagy ha visszahűl akkor indul,de melegen nem, vagy csak nehezen.
Nem biztos, de ellenőrizni érdemes.

anubisz Elküldve: 2014-12-08 21:35 Mi lehet a baj?

nickname írta:
adamtomi95 írta:
Robin68 írta:
adamtomi95 írta: A Miklós nem vette fel, a Péter egy arrogáns... ))))

Mindegy, viszem márkaszervizbe. Köszönöm a segítséget azért.

Munkaügyben szerinted ki díjazza ha keresik vasárnap. Mondjuk egy privát üzenet a fórumon előbb? És ha már tréleren kell szállítani az autót akkor hétfőn reggel késő lett volna telefonálni? Persze tudom... sürgős... mint mingegyikünknek ha gond van a kocsival... .


Megértem, hogy Vasárnap van, de azért ilyen lekezelően sem kell beszélni azzal az emberrel, aki munkát adna nekik. Privát üzentet is írtam, de nem nagyon foglalkoztatta őket. Könyörögni pedig nem fogok, hogy elvállalják mert nem szorulok rájuk.
Köszönöm még egyszer a segítséget, de már csak emiatt sem fogom soha szerviznek mondott helyre vinni. Inkább márkaszervizbe viszem, ahol még garancia is van. Nektek is ezt ajánlom.





Majd megunod a márkaszervizt is. bár aki gazdag az szórja a pénzt.

Attól hogy hogy e90 bmw -d van még nem fognak hasra vágódni előtted, mikor hegyekbe állnak náluk az F01, f10, F11 típusok.





Elég szomorú. mikor hegyekbe állnak náluk az F01, f10, F11 típusok
Lehet márkát kellene váltani?

anubisz Elküldve: 2014-12-08 21:30 Ékszíj tárcsa

leroyclub írta: Valaki tudna adni egy pontos típust hogy milyen ékszíj kell. A nagyobbra gondolok. A bárdinál elvileg nincs csak unixnál. Viszont nem tudom melyik az. Contitech? De a gyári jobb?


Miért nincs a Bárdinál? kapásból 3 dobott. SKF GATES BOSCH is van stb de nem tudni milyen motor van pontosan a kocsidba
6 PK X 2080

anubisz Elküldve: 2014-12-08 21:17 Mi lehet a baj?

Kicsit sok a seggnyalás.
1. Ha szerelő vagyok,nem adom ki a privát számom,tartok egy munka telefont amit megadhatok,amin zavarhatnak.

2. Azt ki tudom kapcsolni,ezzel jelezve,hogy ne zavarjanak. ( akik számíthatnak rám vasárnap is azoknak adhatom a privát számom )

3. Ha kiadom a számom, nem sírok ha rám csörögnek,akár éjjel is. Mert megállhat a kocsim akár éjjel is egy erdő közepén,és miért ne hívhatnám fel a szerelőmet,mit nézzek meg,hátha életet lehet leheli a kocsiba, nem pedig itt faljanak fel a farkasok, vagy vitessem el a kocsit 70 ezerért, aztán lehet csak egy biszti ment ki.

Talán kevés a konkurencia arrafelé. Ha lenne még vagy 10 jó szakember, jobban a kuncsaft kedvében járnának.....

anubisz Elküldve: 2014-12-04 21:33 kiegyenlítő tartály

Amúgy meg emelő nélkül nehéz az élet. Meg ki kellett volna húzni a biztosító gyűrűt, akkor nem törik, szakad minden. De ha nem hajlik a derék....
Ha meg nem szereltem valamit, a youtubbal kezdem. Persze egy sima váltósnál jobban odaférni, nincs ott a váltó olaj hűtő borda.

https://www.youtube.com/watch?v=W-_JOLu5o5E

stb......

anubisz Elküldve: 2014-12-04 21:30 kiegyenlítő tartály

Sparta írta:
anubisz írta:
Sparta írta:
YELLOW írta:
BazsaMW írta: Sziasztok, kis segítség kellene : BMW e46, 18i kiegyenlítő tartályát, hogy tudom kivenni a helyéről? Ha jól látom csak úgy, ha a ventilátort és a hűtőt is kiveszem mivel ha jól sejtem a ventilátor műanyag burkolata miatt nem lehet "leakasztani" a helyéről..




engedd meg, hogy gratuláljak!


Az egyik oldalon olvastam hogy a hűtő kiszedése nlkül is meg lehet oldani.
Akkor mégsem?


Utazhatunk az időben,akár 2005 ig is. június 08. vasárnap, 11:05


most ezt mire???



Mert egy nyári kérdés a téma. 6 hónapos.