anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-09-06 17:59 Lengéscsillapitó

Robin68 írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.


Magát a lengéscsillapítót nem egy nagy művészet kicserélni, de ajánlanám a felső szilentet is egyben cserélni vele. Saját tapasztalat.... az egyik szét volt már szinte szakadva és semmi nem utalt rá, hogy kuka... . Nem egy drámai összeg (SACHS: 3400Ft/db a Bárdinál), én is most cseréltem és még a kereket sem kell leszedni ha aknára tud állni valaki, csak megemelni az autót. A két csillapítót ki lehet cserélni kényelmesen 1 óra alatt kávéval, cigivel... . És igen, a kárpitot részben le kell bontani, hogy hozzá lehessen férni a csavarokhoz. Felül 17-es anya tartja a gátlót, 2db 13-as a szilentet. Felül a gátlót ellen kell fogni akár egy fogóval, hogy ki lehessen lazítani az anyát mert különben elforog. Alul nekem 18-as csavarfejjel van a csavar ami rögztiti a gátlót.
Gondolom erre volt kíváncsi a kérdező......
És most jöhetnek a "azt nem úgy kell" okosságok.....


Tőlem biztos nem, én még nem szereltem ki. Inkább fizetek pár ezret érte, mint beszakadjon valami csavar, aztán szívok egy félig szétbontott hátsóval. Már szívtam meg így.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 17:54 Mi lehet a baj?

fandor írta:
anubisz írta:
fandor írta:
fandor írta:
YELLOW írta:
fandor írta:
YELLOW írta:
fandor írta: Sziasztok !


2002 es 316i-nek egyenetlenül jár a motorja, mintha nem menne egy henger, de ha egyesével lehúzom a trafók csatlakozóját akkor még egyenetlenebb lesz.
Arra gondoltam ha esetleg vmelyik rossz akkor amikor lehúzom a rossz trafóét nem változik semmi.
Mi lehet a baj ?



így van jól gondoltad, ha rossz lenne valamelyik trafó, és mikor azt húzod le, akkor nem változik semmi.
ha nem megy egy henger, akkor nagyon rázza a kasztnit, és büdös a kipufogógáz, oylan a hangja mint egy subarunak. illetve világít a motor ikon, hibaüzenet tárol el.
így nem tudni pontosan, hogy is jár, de ha nem oylan durva, akkor lehetcsak valami keverék képzési hiba, ami sok minden lehet. esetleg légtömegmérő csatit húzd le, akkor jól jár-e. átnézni a csöveket. ezeket ingyen megtudod magadnak. ha nincs semmi, akkor hibakód olvasás. neten kerezstül nem nagyon javít senki autót, bár telefonon az ATV-n lehet



A visszajelző nem világít, egyik sem...
Lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját és leállt, indításra nagyon nehezen indult de gáz pedált nyomkodtam és elkapta, kivilágított a EML visszajelző, de leakart állni.
A szerelőnél voltam,de ma nem dolgozik Majd 7főn újból, csak gondoltam informálódok


de ne menetközben húzd le... hanem mikor áll és úgy indítani. ha lehúzott tömegmérőre rosszabb lett, akkor ott valami üzemanyag ellátási gond lehet. mert ugye több levegővel számol, de lehet nem tud adni annyi anyagot. hát nem tudom, nekem nincs jobb ötletem a szűrőkön kívül. hacsak nem az 1.6-os, N40B16-os verzióról van szó, mert annál lehet ugrott egyet a lánc előfordul és akkor az a gond.


Csináltam úgy is.
Erről a motoról van szó.
Hétfőn elviszem a szakihoz aztán majd megírom mi volt.


Nah ma megnézték az autó,légtömegmérő hibakódot tárolt.
A szakim azt mondja a szívósor alatt van egy "vákum membrán"( lehet nem helyesen idézem) és arra gyanakszik, mert amikor lecsavarja az olajbetöltő nyílást erősen szív az autó.
Szerinte ott nem lehet vákum iylenkor.
Szerdán szedi szét...

Megnéznéd nekem Tied hogy reagál ilyenkor kíváncsi vagyok, vagy akinek ilyen autója van
?


Biztos a kartergáz szellőztetőre gondolt, ha csak rosszat böfög egy E46 egyből azt akarják cserélni. Csövekkel együtt kell, úgy 40,50 körül, ha nem az volt a baj szívás, de tényleg úgy szokták ellenőrizni, hogy letekerik a sapkát. Egy próbát megér, elméletileg lehet az a gond is. Csövek törnek majd mint a ropi.


A vezérlés ugrását nem tartja valószínűnek ő sem meg egy máik szerelő sem. Egy légtömegmérő i jó lenne kölcsönbe, de sajnos nem tudok szerezni. Így marad a próba meg a találgatás.



azt előbb ki kéne fújni tisztítóval, nem mindjárt venni, vetetni 40 ezerért, sokszor megoldja a problémát, nem mindig. Tömegmérőre gondoltam.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 17:47 Mi lehet a baj?

fandor írta:
fandor írta:
YELLOW írta:
fandor írta:
YELLOW írta:
fandor írta: Sziasztok !


2002 es 316i-nek egyenetlenül jár a motorja, mintha nem menne egy henger, de ha egyesével lehúzom a trafók csatlakozóját akkor még egyenetlenebb lesz.
Arra gondoltam ha esetleg vmelyik rossz akkor amikor lehúzom a rossz trafóét nem változik semmi.
Mi lehet a baj ?



így van jól gondoltad, ha rossz lenne valamelyik trafó, és mikor azt húzod le, akkor nem változik semmi.
ha nem megy egy henger, akkor nagyon rázza a kasztnit, és büdös a kipufogógáz, oylan a hangja mint egy subarunak. illetve világít a motor ikon, hibaüzenet tárol el.
így nem tudni pontosan, hogy is jár, de ha nem oylan durva, akkor lehetcsak valami keverék képzési hiba, ami sok minden lehet. esetleg légtömegmérő csatit húzd le, akkor jól jár-e. átnézni a csöveket. ezeket ingyen megtudod magadnak. ha nincs semmi, akkor hibakód olvasás. neten kerezstül nem nagyon javít senki autót, bár telefonon az ATV-n lehet



A visszajelző nem világít, egyik sem...
Lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját és leállt, indításra nagyon nehezen indult de gáz pedált nyomkodtam és elkapta, kivilágított a EML visszajelző, de leakart állni.
A szerelőnél voltam,de ma nem dolgozik Majd 7főn újból, csak gondoltam informálódok


de ne menetközben húzd le... hanem mikor áll és úgy indítani. ha lehúzott tömegmérőre rosszabb lett, akkor ott valami üzemanyag ellátási gond lehet. mert ugye több levegővel számol, de lehet nem tud adni annyi anyagot. hát nem tudom, nekem nincs jobb ötletem a szűrőkön kívül. hacsak nem az 1.6-os, N40B16-os verzióról van szó, mert annál lehet ugrott egyet a lánc előfordul és akkor az a gond.


Csináltam úgy is.
Erről a motoról van szó.
Hétfőn elviszem a szakihoz aztán majd megírom mi volt.


Nah ma megnézték az autó,légtömegmérő hibakódot tárolt.
A szakim azt mondja a szívósor alatt van egy "vákum membrán"( lehet nem helyesen idézem) és arra gyanakszik, mert amikor lecsavarja az olajbetöltő nyílást erősen szív az autó.
Szerinte ott nem lehet vákum iylenkor.
Szerdán szedi szét...

Megnéznéd nekem Tied hogy reagál ilyenkor kíváncsi vagyok, vagy akinek ilyen autója van
?


Biztos a kartergáz szellőztetőre gondolt, ha csak rosszat böfög egy E46 egyből azt akarják cserélni. Csövekkel együtt kell, úgy 40,50 körül, ha nem az volt a baj szívás, de tényleg úgy szokták ellenőrizni, hogy letekerik a sapkát. Egy próbát megér, elméletileg lehet az a gond is. Csövek törnek majd mint a ropi.
http://www.schmiedmann.hu/hu/1...spx?ppp=10

https://www.google.hu/search?q...mp;bih=720

anubisz Elküldve: 2013-09-06 17:31 Fûtõventillátor

b_imi írta:
anubisz írta:

Megmondtam, ugyanis oda rengeteg por megy be, leégni meg nem igen szokott.


Nem használsz pollenszűrőt?

gondolod ő de használt? mégis tele volt szarral. Nem gondolod, hogy ez egy légmentesen zárt rendszer.Akkor még nem szedtél szét ilyet. Mikor csak benézel a pollenszűrő tartó alatt és látod a csappantyúkat. Szerinted a motortér felől nem megy be oda levegő? Kicsit dilettáns volt a kérdés Szerintem az a pollenszűrő van is,meg nem sokat ér is. Mint a rossz szag érzékelő, hogy akkor lezár.
http://www.e46fanatics.com/for...1277862569
Persze el van takargatva, itt, ott, de a szálló por ellen halottnak a csók. Azért ez mégse egy 2012 GT csak egy 13 éves típus.


anubisz Elküldve: 2013-09-06 17:22 Lengéscsillapitó

csatis1 írta:
anubisz írta:
virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.


Mi a jobb?
Elviszed egy jó nevű futóműves műhelybe (konkrétan Kárászynál történt velem), és +10000Ft-ot elkérnek a hátsó lengéscsillapító javításért, mert idézem: "... alig bírtuk kiszedni a kárpitot... 2 órát genyóztunk vele...".
Vagy valaki aki otthon áll neki az egyébként nem atomfizikusi munkának és kókányolás helyett inkább megkérdezni, mert nem akarja szétb@szni a kocsiját.



Látod, de te se álltál otthon szétszedni, pedig azért gondolom van fogalmad, hol kel kezdeni, nem mint a kérdezőnek.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 10:50 Társalgó

Ha megyek rabolni,majd jó lesz.

Ja, meg télen befagy, 3 hónapig az tuti meg nem mozdul. Még a motor is leég ahogy erőlködik
Leengednéd azt befagyna, utána locsolhatod forró vizel, az meg tuti jót tesz neki.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 10:48 Társalgó

YELLOW írta:
anubisz írta:
norbeee írta:
Robinson írta:
norbeee írta:
Robinson írta:
norbeee írta: Én akarok egy ilyet
itt kapható: Rendszámroló


köszi!


Mit köszi?



Majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy venni fogok egy szettet


Egészségedre én is ...


basszus, ez még trafi ellen is jó,főleg pályán


srácok nem volt már ez itt téma egyszer? akkor nem valami oylasiről volt szó, hogy ezt büntetik? hogy elvileg utaznak az ilyen vastag keretes tartóra? vagy csak akkor büntetik, ha lebuksz, hogy használtad? valami iylesmiről volt szó.


Hát csak akkor büntethet ha forgalomba használod. Bár kétlem, hogy ez 40 ezerért sokáig bírná, mivel televeri az előtted haladó minden szarral, télen,nyáron, esőbe,sárba, jól befagy télen, feszíti a jég a latyak -10 fokba. 1 év és kuka. Egy tél után már tuti meg se mozdul.Floridába lehet jó, de itt kétlem.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 10:39 Társalgó

norbeee írta:
Robinson írta:
norbeee írta:
Robinson írta:
norbeee írta: Én akarok egy ilyet
itt kapható: Rendszámroló


köszi!


Mit köszi?



Majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy venni fogok egy szettet


Egészségedre én is ...


basszus, ez még trafi ellen is jó,főleg pályán

anubisz Elküldve: 2013-09-06 10:35 Fûtõventillátor

HCsabi írta:
HCsabi írta:
anubisz írta:
HCsabi írta:
YELLOW írta:
HCsabi írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
HCsabi írta:
anubisz írta:
HCsabi írta: Sziasztok!
Tavaly cseréltem 320d-be sünit.
Ma reggel indítom az autót,és már megint nem fúj a ventilátor.
Vajon megint süni csere?

Rövidet raktál be? nem a régi hosszú szart?


A bontóból vettem. A kevesebb lábú.
Mostanáig üzemelt.


Kocc, kuka. Az a régi. Nem véletlen váltottam másikra. Már csak rövid ,és sok sünöst vegyél
http://ecx.images-amazon.com/i...AA300_.jpg


ezen a bontós sünin lehet aztán sokat keresni. nem is tudom ki képes 10ezret adni egy bontot, kitudja meddig működő, vagy egyáltalán működő süniért...


Nemrég beleraktunk egy másik sünit meg se nyikkan. A haverom kocsijába kipróbáltuk működött a motor.
Vajon a ventilátor motor halt meg? Tegnap este még működött.
Megnéztem a biztosítékokat azok is mind jók.Hol kell kiszerelni a fűtőmotort? Az utastérből vagy a motortérből?



mindkét irányból macera... de azért a biztijét nézd már meg. ha nem tudod melyik az, akkor az összeset végignézed oszt annyi.
tavaly nekem is volt egy oylan, hogy kint állt a tűző napon az autó, és nem indult be a venti. akármit csináltam, még egy rothadt multimétert sem tudtam szerezni (azóta az autóban van) nyaralni voltunk. aztén 2 órát árnyékban állt, indultunk haza, és ment. mintha semmi baja sem lenne.


Már megnéztem a biztosítékokat mind jónak látszott, de azért még egyszer átnézem.
De ha jók lesznek,muszáj leszek kiműteni a motort valahogy.
Köszi a válaszokat.
Majd írok hogy mire jártam.

ki kell szerelni a motort,a sün már kizárva, vezeték csak nem rágódott el egy éjjel alatt. Lehet csak megszorult, mert csupa szutyok.Ki kell takarítani, meg kenni aztán kiderül, meg tesztelni.


Valamit csinálok vele!



Sziasztok!
Meg van a hiba!
A fűtőmotor be volt állva.
Ne vettem ki,hanem burkolat le,(nem kis munka)kompresszorral jól kifúvattam.
Televolt porral,dzsuvával.
WD-40-el befújtam a tengelyt.
Mint újkorában.Tökéletes!Fúj mint őrült!



Megmondtam, ugyanis oda rengeteg por megy be, leégni meg nem igen szokott.

anubisz Elküldve: 2013-09-06 05:59 Lengéscsillapitó

virigabi írta: Sziasztok!
Csak hogy megszakítsam a vitát, nekem az lenne a kérdésem, hogy e46-nál a hátsó lengéscsillapító cseréjének hogy álljak neki? A csomagtartóban(kombi) a kárpitot meg kell bontani hozzá? És ha igen, akkor hol???


Ajjaj. Előre is bocsánat mindenkitől. Na az ilyen szerelésekkel van a gond. Aztán vegyél meg egy ilyen kocsit. Hogy akarsz egész futóművet szerelni, mikor a kárpitot se tudod egyedül kivenni. Gondolom egy csavar nyomaték értékét se tudod, stb... sorolhatnám.

Amúgy gondolom a toronyhoz hozzá kel férni.
Ajánlom az általam feltöltött szerelési útmutatót, a linkre kattintva le tudod tölteni.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

330-1 nél kezdődik ami téged érdekel.

anubisz Elküldve: 2013-09-05 21:15 Segítsetek!

Bero írta: Ez a bizonyos süni hol található? Kesztyűtartónál? Mennyibe kerül a cseréje? Hogy szedjem ki ? Nem találtam rajzot! Köszi!



YouTube videó

http://www.schmiedmann.hu/hu/6...spx?ppp=10

anubisz Elküldve: 2013-09-05 19:15 Fûtõventillátor

HCsabi írta:
YELLOW írta:
HCsabi írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
HCsabi írta:
anubisz írta:
HCsabi írta: Sziasztok!
Tavaly cseréltem 320d-be sünit.
Ma reggel indítom az autót,és már megint nem fúj a ventilátor.
Vajon megint süni csere?

Rövidet raktál be? nem a régi hosszú szart?


A bontóból vettem. A kevesebb lábú.
Mostanáig üzemelt.


Kocc, kuka. Az a régi. Nem véletlen váltottam másikra. Már csak rövid ,és sok sünöst vegyél
http://ecx.images-amazon.com/i...AA300_.jpg


ezen a bontós sünin lehet aztán sokat keresni. nem is tudom ki képes 10ezret adni egy bontot, kitudja meddig működő, vagy egyáltalán működő süniért...


Nemrég beleraktunk egy másik sünit meg se nyikkan. A haverom kocsijába kipróbáltuk működött a motor.
Vajon a ventilátor motor halt meg? Tegnap este még működött.
Megnéztem a biztosítékokat azok is mind jók.Hol kell kiszerelni a fűtőmotort? Az utastérből vagy a motortérből?



mindkét irányból macera... de azért a biztijét nézd már meg. ha nem tudod melyik az, akkor az összeset végignézed oszt annyi.
tavaly nekem is volt egy oylan, hogy kint állt a tűző napon az autó, és nem indult be a venti. akármit csináltam, még egy rothadt multimétert sem tudtam szerezni (azóta az autóban van) nyaralni voltunk. aztén 2 órát árnyékban állt, indultunk haza, és ment. mintha semmi baja sem lenne.


Már megnéztem a biztosítékokat mind jónak látszott, de azért még egyszer átnézem.
De ha jók lesznek,muszáj leszek kiműteni a motort valahogy.
Köszi a válaszokat.
Majd írok hogy mire jártam.

ki kell szerelni a motort,a sün már kizárva, vezeték csak nem rágódott el egy éjjel alatt. Lehet csak megszorult, mert csupa szutyok.Ki kell takarítani, meg kenni aztán kiderül, meg tesztelni.

anubisz Elküldve: 2013-09-05 13:29 Segítsetek!

dzsanista83 írta:
nickname írta:
HGabor írta: Sziasztok!

Lenne egy kis gondom a középkonzolnál Egymás mellett van az elakadásjelző és központi lezáró gombocska (váltó és a könyöklő között).

Tegnap még működött ez a két gomb, ma már nem. Mi lehet a gond? Egy biztin van a két dolog vagy hogy hogy elszállt egyik pillanatról a másikra mind a kettő?


Lelazult a csatlakozó "nagy valószínűség szerint"



Hello! Nekem is ugyan ez a gondom,végül is megoldódott a dolog? Valóban csak lelazult a csoki?

Az M futómű lerázza a csatikat

anubisz Elküldve: 2013-09-05 13:24 Fûtõventillátor

HCsabi írta:
anubisz írta:
HCsabi írta: Sziasztok!
Tavaly cseréltem 320d-be sünit.
Ma reggel indítom az autót,és már megint nem fúj a ventilátor.
Vajon megint süni csere?

Rövidet raktál be? nem a régi hosszú szart?


A bontóból vettem. A kevesebb lábú.
Mostanáig üzemelt.


Kocc, kuka. Az a régi. Nem véletlen váltottam másikra. Már csak rövid ,és sok sünöst vegyél
http://ecx.images-amazon.com/i...AA300_.jpg

anubisz Elküldve: 2013-09-05 12:06 Hűtővíz..:S

Szabi46 írta: Sziasztok.
Mostanában felvillan időnként a műszerfalon a hűtőfolyadék szint figyelmeztető sàrga lámpa, de víz van a tartályba pont kellő mennyiség.
Mi a baja?

Be szokott szarni a szint érzékelő, dettó mint az olaj szint érzékelő. Arra gyanakodj.