anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-11-28 23:25 Motorolaj

Ben-g írta: sziasztok!

Segítséget kérnék!!

Az autóm 2004 E46 318i Castrol edge 10w40 van benne mert az autószerelő komám azt mondta hogy ez jó bele , 135000 km van az autóban .
Kérdésem az lenne ,hogy ezzel a 10w40 es olajjal használhatom e vagy lecseréljem 5w40-re??
-esetleg okoz valamilyen problémát a fen említett olaj?

Válaszokat előre is köszönöm!


10 es olaj, főleg télre? 0-ás vagy 5-ös.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 22:18 Mi lehet a baj?

Kardánt meg le kell oldani a difiről, csak úgy tudod meg, hogy kopott e már a kereszt, rögzítve rázhatod. Nekem már majdnem szétesett, de csak úgy rángatva meg se mozdúlt, leoldva meg szarrá volt kopva. bár nem hiszem, hogy nálad az a gond, mert ez hangot ad, ha nagyon kopott akkor meg már rázza a kasznit, hogy majd szétesik gyorsításkor.

Egy pörgős kardán lekötés ))))))))


YouTube videó

anubisz Elküldve: 2014-11-28 22:06 Mi lehet a baj?

anubisz Elküldve: 2014-11-28 22:00 Mi lehet a baj?

jena307 írta:
szotakdavid írta:
jena307 írta:
jrtom írta:
jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.


manual, azon nem érződött semmi, de mégegyszer megnézem holnap, célirányosan. Azért erre gondolok, mert ha kipuhul és kimennek központból a csavarok az járhat ilyen anomáliával,
azaz hogy a váltó kihajtás és a kardán nem egy vonalban fut


Ahogy Jrtom is írta a kardánod vagy a felfüggesztése lesz szar.


Ma szétszedtem, mivel a hardyn volt pici repedés kicseréltem a lamfordert megkaptam 15ért, 110mm-es a lyuk közép az enyémnek, szóval változatlan a kardán egy picit sem kottyan, de a csapágynak nem tudom hogy kell kinéznie, ilyen gumiágyban van ez gondolom természetes, kotyogtani nem tudtam mert annyira puha a gumiágy hogy abban mozgott a csapágy. A difinél sem tudtam megmozdítani ott egy gumiharang takarja hogy néz ki a kapcsolat a kardán és a difi között, most nézegetem a robbantott ábrákat hogy kiderüljön hogy adja át a hajtást, van e benne valami torziós egység vagy fix fém a kapcsolat.
Lehet rajta törpölni mi a fuck van


youtubon keress rá, van ezer videó, ott majd látod

anubisz Elküldve: 2014-11-28 19:36 Futómû és hibái

laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volt már itt valakinek olyan hogy itt a képen http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 az 1-es lengőkar elgörbült?


ahhoz már nagyot kell kapnia, baxott erős anyag az...


Tolatás közben kaptam el egy betont gumi szét ment felni picit elhajlott de semmi komoly a felső alumínium lengőkar eltört a kerekem szemmel láthatóan befelé áll elvittem futóműveshez de nem tud rajta már nyitni kifelé szóval ennek fényében lehetséges hogy elgörbült?



Biztos. Vagy valami más ott hátul, de csak ez lehet. Nekem az első keréknél volt ilyen kátyú miatt. nem látszott semmi, csak mikor meg lett emelve lett észrevéve, hogy a felni belső pereme súrolja a lengéscsillapítót. úgy meghajlott befelé. Véletlen lett észrevéve.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 19:20 Mi lehet a baj?

arról nem is beszélve ,hogy ugye a hideg miatt zsugorodnak a kontaktok, azért jönnek elő az olyan hibák télen, ha valami már csak éppen hogy illeszkedik,érintkezik. Tehát lehet sok dolog, nem kell egyből leszerelni az inditót.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 19:16 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.


így van, ebben igazad van. amit az ember tud, azt mérjen végig magának, lehetőleg logikusan haladva a legvalószínűbb, legegyszerűbb dologtól.


Meg fel kéne kapcsolni a világítást,vagy a belső fényt,indítás közben,azon egyből látszik ha az aksi van elhasalva, mert egyből elhalványul minden, indítani meg nem fog tudni, ha ugye nem halványul csutkára el minden, de nem indít,akkor ugye lehet indítóra gyanakodni vagy másra. Tényleg csak apró dolgokkal ki lehet zárni, nem is kell mérni.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 19:10 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 18:49 Mi lehet a baj?

leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.

anubisz Elküldve: 2014-11-28 17:37 Mi lehet a baj?

banditosz001 írta:
banditosz001 írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.


Értem és köszi a tippeket.
És mondjuk azzal hogy a hátsó traktusokba nehezebben jut el az olaj azzal mit lehet kezdeni?
Amúgy ez a kopogás jelző hol található?


Jah és nem tudom számít-e de az osztrákok utolsó szervíznél valamilyen okból 10-40es olajat raktak bele és szerintem nem is túl jót abból kiindulva hogy a gyertyák amiket kiszedtünk belőle valami noname egy pólusúak voltak amiknél már dupla annyi mm volt a távolság mint kellene(most ngk gyáráinak megfelelő 4pólusú van benne.
Hátha így valaki tud még valami mondani rá


a hiba:
Egy 2002-es 320i touringról beszélünk, ami azt a hibát produkálja hogy hidegen teljesen egyenetlenül megy, remeg a kaszni ingadozik a fordulatszám.Majd ha bemelegszik és leállítom azután újraindítom akkor tökéletes minden, mindaddig míg újra le nem hűl.
El is vittem rögtön a szervizesemhez aki gépre dugta, ami szerint az 5. és 6. hengernél van a hiba mégpedig valamiért azok nem mennek jól.

Továbbra sem derült ki a hiba forrása sajnos Pedig már 5 napja bmw szakinál van a kocsi...
Először lambdaszondára gyanakodott mert ahogy megcserélte őket akkor másik 3 hengernél volt rossz a keverék aránya. de aztán azt mondta mégsem mert utána már csak a hátsó 3ra hozta a hibát bármit csinált. trafók, gyertyák ismét tesztelve voltak de semmi, a szívoldalon azt mondta minden rendben van. Jelenlegi álláspontja szerint elektromos szakihoz kell elvinni aki majd végignézi a dolgokat és szerinte lehet egy rossz kábelköteg vagy ilyesmi, legrosszabb esetben a motorvezérlőnek van valami baja
Itt tartunk most.
Valami vélemény,tipp valakitől légyszi aki már találkozott legalább hasonlóval vagy ilyen hibával mint az enyém.



Jobban jársz, amíg nem költesz fél milliót rá...
http://injektor.hu/

anubisz Elküldve: 2014-11-28 12:18 Motorolaj

Fort írta:
anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.



Én olyan szervizbe nem járok ahol nem látom mi történik. A BMW Leier be is bejártam hátra míg sokan csak kint várhatták meg amíg kész a kocsi. ( természetesen kivéve ha nem fél napos munka van rajta ) hozzá állás kérdése. Ha hagyod magad,ez van. Miért nem szóltatok mást tegyenek bele. Te vagy az ügyfél, te mondod meg mi legyen. Ott aki mutyizik azonnal ki van rúgva. Míg de jártam kirúgtak vagy 5 embert minimum. Még szerviz vezetőt is. Más szervizről nem tudok nyilatkozni.

anubisz Elküldve: 2014-11-27 14:16 Mi lehet a baj?

david01 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....


Már az első E46-ok is ilyen regenerálos történetek vagy az adagolót lehet felujítattni rajta?? Bocs azt nem írtam oda az előbb hogy még most lessz benne 10ezer km olajcsere óta.






Nem igen értek hozzá, de kompressziót azt méress, hogy milyen állapotba van a motor. Valami miatt lehúzza az olajba az üzemanyagot, vagy nagyon kopott a hüvely, vagy a gyűrűk,esetleg el is lehet törve, de ha ennyire gázolajos a motorolaj, az tönkre fogja tenni a motort, mert szar lesz a kenése. Esetleg próbálj olajat váltani, már mint más viszkozitást, Talán úgy olvastam valahol,hogy amíg hideg a motor az miatt,vagy akkor kerül a legtöbb üzemanyag az olajba, mert kicsapódik a hideg hengerfalon. Azért is írták,hogy nem jó hidegen járatni a motort télen sokáig reggel.Akkor húzza le a legtöbb gázolajat. Utána kell olvasni ,próbáld a google keresőt,ott van erről több írás mik okozhatják.

anubisz Elküldve: 2014-11-27 13:37 Mi lehet a baj?

anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....

anubisz Elküldve: 2014-11-27 13:34 Mi lehet a baj?

david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.

anubisz Elküldve: 2014-11-27 00:18 Motorolaj

Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.