anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-03-11 17:17 Mi lehet a baj?

maddog írta: Sziasztok! Már irtam ide a problémámmal, hogy reggel néha sokadjára indul csak a kocsi amúgy jó..Elvittem szervízbe(nem BMW) rátették gépre, vezérműnél jelzett.. Beszerzik a szerszámokat a motorhoz, de azt mondták 99% vezérműlánc csere, 150be beleszalad szervízdíj nélkül.. Ez valóban ennyi vagy tudtok rá valami jobb megoldást?? BMW 318ti amúgy..


lánc okozhat ilyet? már elment a vezérlés is akkor? Hát nem tudom, kíváncsian várjuk a végeredményt. Ha elment a vezérlés, ( ugrott már, ) azt hallani nagyon, ha többet ugrott akkor meg már gatter a motornak, he nem ugrott akkor csak a lánc szól, nem?
He csak laza annak van köze ahhoz, hogy nem indul pöccre? Lehet, nem tudom, nem vagyok szerelő, de furcsa. Vigyázz, nehogy kicseréljék, és utána ismét csak nem fog indulni, és nem az lesz a hiba.

anubisz Elküldve: 2013-03-11 17:01 Társalgó

Tegnap előttem fektettek valakit a tepsibe, hát elbas..a az estém, mert éjjel volt. Korom sötétbe nyílt egyenes úton akart megfordulni, nem szabálytalan, csak hát jött oldalról egy másik kocsi, tele is vágta. Sofőr oldalt, meg is hajlott szinte kiflibe a régi puntó.
Ennyi egy élet.
http://atv.hu/cikk/20130311_me...et_okozott

anubisz Elküldve: 2013-03-09 20:33 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Pintyi86 írta:
YELLOW írta:
Pintyi86 írta: Sziasztok nos lehúztam a légtómegmérőt most úgy hagytam több órára és javult nem mozog a az alapjárat elégé jól húz a kocsi csak sokat fogyaszt el lehet most pörgetni 6000ig YELLOW-nak lehet igaza van akkor most ez a baja ha ettől kisimult az alapjárat ?
ha vissza dugom légtömegmérő csatlakozást és kiolvasom az én hibaokod kialvósommal valami s/g levegő mérésnél alapjáraton össze viasza ugrál a számítógép mutató 4.7-4.9-5.2 padlógáznál csak 30 s/g ig megy el.
de nem írja a hibakód pontosan hogy légtömeg mérő de a p0170 hibakod több forumban ami nem bmw-és a részletes odb2 kod hibájának okainál is a maf-ot írja.


értelem szerűen többet fog fogyasztani, hisz minden fordulaton középértékkel számol, annyira jól még nem is fog menni minden esetben, hisz középértékkel számol. ha megszűnt a hiba, és kisimult a fordulat, akkor ez lesz a ludas.
még esetleg ha tovább boncolgatnám a dolgot, akár lehetne üzemanyag is, hosz mondjuk jól mér a légtömegmérő, de az injektor nem tud hozzá adni annyi anyagot, amit a computer szerint kéne. de ez már csak ilyen belemászás.
javaslom, ha tudsz szerezz egyet kölcsönbe próbaképp, vagy ezt ami benen van tisztítsd meg, pl a boltban vehető féktisztító spray-vel nem kell kefélni meg ilyenek. előtte esetleg kúton fújasd ki levegővel, aztán a spray. száradjon ki, mehet vissza. ha ez nem segít, akkor új tömegmérő.


szia !

így ha lehúztam akkor is leáll de legalább húz az autó rendesen pl: piros lámpánál pumpálni kell a gázt ez azért van mert le van húzva a légtömegmérő és be áll vészüzembe ?
vagy nem áthalna le ? mit kell produkáljon ha le van húzva a légtömeg mérő ? 5-6 gáz fröccs után be áll az alapjárat 700 körül és nem mozog. ha vissza rakom akkor meg 4000-fölé nem lehet elpörgetni és nem húz az autó meg ugrál az alapjárat.
ezt azért kérdem mert nem írja sehol egy hibakód kiolvasnál sem hibaként, hogy rossz lenne a légtömegmérő.

Még egy kérdés megbeszéltük a családdal lecserélem e kocsit nem akarok már annyit költeni rá vegyek hozzá útángyártótat 13K a vevőkódommal vagy bontott gyárit.



a lehúzott légtömegmérő annyit eredményez, hogy a fordulatnak jónak kell lennie, fogyasztás megnő, illetve nehezebben pörög fel a motor, de simának kell lennie a járásnak. neked ott még valamivel lesz gond. sokszor lambda hibát dob légtömegmérő hiba esetén is.


Wallis megcsinálta..

anubisz Elküldve: 2013-03-09 20:05 Manuális klíma - Digit klíma

compact írta:
anubisz írta:
compact írta: Üdv Mindenkinek!
Olyanban kérném a segítségeteket, hogy az e46 compact-omban/digit klímás/ egyik pillanatról a másikra megállt a fűtőventilátor és azóta sem hajlandó elindulni. Merre keresgéljem a hibát?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

http://bmwfans.info/parts/cata...r_ac_unit/

a 3 alkatrészt próbáld megmozgatni, esetleg kivenni, lehet kontaktos, vagy egyből meghalt.
Előtte azért nézz meg minden biztit, jobb a nyugalom. Ha minden rendben val. színüleg ez lesz a hibás alkatrész. Ezt hagyd utoljára, nem egyszerű kibányászni.


Köszönöm a gyors segítséged!
A ventilátor biztijét azt hol keressem?



ez az alkatrész szabályozza a venti fordulatát automatikusan, ez szokott meghalni, nem hiszem, hogy a motor állt meg hirtelen, vagy szakadt valami vezeték. Azért cserélték a régi nagy tüskést, módosított kicsire.
Nem tudom, hogy a ventinek van e külön biztije, vagy esetleg mással van kombinálva, megpróbálom megnézni, mert nem tudom, de ha végignézed az összeset, látod, hogy épek, vagy nem, csak oda dugd vissza ahol voltak, mindjárt megnézem, van valahol listám róla.

Nézd meg az 50 est, aztán még zárójelbe írja a 28 ast mellé

50
40A
Heater-A/C blower (see also fuse 28

a 28 meg ezt írja. Ezek vannak kapcsolatba a klímával, ventivel.

28
5A
Air conditioner (see also fuses 62, 63)
Blower (see also fuse 50)
Heater (see also fuses 23, 62)

amiket ír számba azokat nézd meg mindet, de töltsd le ezt benne van, javítási útmutató, a süni cseréje is. Mindjárt ide linkelem, 610-2 van a bizti kiosztás

https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

a süni csere meg a 640-1 nél van jobb oldalon a kesztyűtartó alatt belül a fűtőbox oldalába a borítás alatt.


YouTube videó

azért legyél óvatos, mert általában előbb szarakodni szokott, utána áll meg, ritka, hogy hirtelen. Előbb a biztiket, utána vedd ki azt a sünit, mozgasd meg a csatit, nálam egy darabig ment utána, aztán végkép megállt. Ha veszel bele, ne a hosszú tüskéset, bár ha megrendeled olyat már nem szállítanak, de ha bontott, még belefuthat az ember.
Nézhetsz bontottat is, addig ne is dugd vissza a rosszat, előbb dugd rá amit veszel, hogy jó e, és az volt e biztos a gond.

az újnak 16 ezer az ára, ha neten rendeled.

anubisz Elküldve: 2013-03-09 19:43 Manuális klíma - Digit klíma

compact írta: Üdv Mindenkinek!
Olyanban kérném a segítségeteket, hogy az e46 compact-omban/digit klímás/ egyik pillanatról a másikra megállt a fűtőventilátor és azóta sem hajlandó elindulni. Merre keresgéljem a hibát?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

http://bmwfans.info/parts/cata...r_ac_unit/

a 3 alkatrészt próbáld megmozgatni, esetleg kivenni, lehet kontaktos, vagy egyből meghalt.
Előtte azért nézz meg minden biztit, jobb a nyugalom. Ha minden rendben val. színüleg ez lesz a hibás alkatrész. Ezt hagyd utoljára, nem egyszerű kibányászni.

anubisz Elküldve: 2013-03-08 22:59 Fék

valter320d írta:
tomy320ci írta:
valter320d írta:
anubisz írta:
valter320d írta:
tomy320ci írta:
Pistamann írta:
tomy320ci írta: Sziasztok.
Valami gebasz lesz a fékemmel. Tegnap már annyira nyikorgott hogy hívtam is a szerelőt. Már nem csak fékezéskor, hanem menet közben is nyekergett, sőt a szerelő felé már szorult is, szarul is ment a kocsi. Szétszedtük a féket, betét ok, tárcsa ok, engedtünk ki belőle egy kis olajat is , hátha levegős. 1 napig szuper volt semmi hang. Du.-elindultam vele, egy 150km-ert akartam menni oda vissza. 30km-er megtétele után félre álltam, mert megint nyikorgott, megnéztem a tárcsákat nem melegednek e. Elöl egyik sem, bal hátsó nem és a jobb oldali ahonnan a hang jön, az olyan szinten, hogy hozzányomtam az ujjam és lett rajta egy csinos hólyag.
Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj..
Valaki tudna valami okosat?


A dugattyú nem szorult amikor szétszedtétek? Lehet a kosz is... csak tipp, de lehet hogy hülyeség


Nem szorult semmi


Tuti be van rohadva a dugattyú! Szedjétek szét amelyik forró volt ahogy kell nyomasd ki egy fát teszel a betét helyére és nyomatod komprasszorral míg ki nem jön karmantyúig cseréld ki a karmantyút és egy 1000 papírral kicsit csiszold körbe,a rozsdától szabadítsd meg!!!!
Remélem tudtam segíteni!


Az a szerelőistenem, ilyenek szerelnek féket ( Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj ) basszus, ezen sírtam, azért forró a felni, a tárcsa szuper. Kerüld el gyorsan azt a mikulást!!!


Hát ööööö nagyjából ezért is csinálok szinte mindent magamnak kivéve amit nem tudok,vagy nincs tapasztalatom hozzá!De akkor itt van közel Miki


Töki! Nem kerülök el semmiféle mikulást! Lehet hogy én fogalmaztam rosszul. Nem vagyok egy autószerelő típus. Lehet rosszul emlékszem. Gondoltam ha vmit roszsul írok le ki tudjátok következtetni. Ne a szerelőt oltsd!


Teljesen félre lett értve BOCS,biztos az a baj,és azt kell csinálni vele!

Hagyd ezt a bohócot, még Töki oldja meg, még neki áll feljebb, cserélgessél a fékcsöveket évekig még Töki. Akkora sztár a szerelő, minek itt kédezget.

anubisz Elküldve: 2013-03-08 22:44 Fék


Már ki is töröltem Töki. Old meg. Ha már ekkora az arcod, még Km irkálok itt neked. Csumi csá

anubisz Elküldve: 2013-03-08 22:28 Fék

valter320d írta:
tomy320ci írta:
Pistamann írta:
tomy320ci írta: Sziasztok.
Valami gebasz lesz a fékemmel. Tegnap már annyira nyikorgott hogy hívtam is a szerelőt. Már nem csak fékezéskor, hanem menet közben is nyekergett, sőt a szerelő felé már szorult is, szarul is ment a kocsi. Szétszedtük a féket, betét ok, tárcsa ok, engedtünk ki belőle egy kis olajat is , hátha levegős. 1 napig szuper volt semmi hang. Du.-elindultam vele, egy 150km-ert akartam menni oda vissza. 30km-er megtétele után félre álltam, mert megint nyikorgott, megnéztem a tárcsákat nem melegednek e. Elöl egyik sem, bal hátsó nem és a jobb oldali ahonnan a hang jön, az olyan szinten, hogy hozzányomtam az ujjam és lett rajta egy csinos hólyag.
Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj..
Valaki tudna valami okosat?


A dugattyú nem szorult amikor szétszedtétek? Lehet a kosz is... csak tipp, de lehet hogy hülyeség


Nem szorult semmi


Tuti be van rohadva a dugattyú! Szedjétek szét amelyik forró volt ahogy kell nyomasd ki egy fát teszel a betét helyére és nyomatod komprasszorral míg ki nem jön karmantyúig cseréld ki a karmantyút és egy 1000 papírral kicsit csiszold körbe,a rozsdától szabadítsd meg!!!!
Remélem tudtam segíteni!


Az a szerelőistenem, ilyenek szerelnek féket ( Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj ) basszus, ezen sírtam, azért forró a felni, a tárcsa szuper. Kerüld el gyorsan azt a mikulást!!!

anubisz Elküldve: 2013-03-08 20:17 Társalgó

Csicskaszájú alázni akart, jól megszívta
De ,hogy semmi nem volt bekapcsolva, ESP, stb az biztos. Hát esőbe az szívás ,egy ilyen bika kocsinál

YouTube videó

madonna

anubisz Elküldve: 2013-03-08 19:21 Üzemanyag fogyasztás

tomy320ci írta:
dongo írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta:
petermover írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Volt egy kis gond a kocsival, aminek a javításához, le ki kellett venni a hajtást, teljes bölcsőt, kipuf.rendszert. Az akku sarut is levették. A lényeg hogy amióta elhoztam a kasztnistól, 1.5 literrel többet mutat a fogyi mérő. Azóta kb 70-km-ert tettem meg. Ennyi idő alatt azért csak be kellett volna hogy álljon nem? Vagy ez tök természetes, és majd csak 100-200km-er után fog beállni?
Válaszokat előre is köszi.


Ott álltál az autó mellett? Ha nem, akkor valószínű elvitték egy 'jó kis' körre, nehezebb lábbal, mint a tiéd. Ennyi.


Miért álltam volna ott 1,5 napig? Amikor beültem az autóba 19,5 literről indult lefelé, és az óra elment. Ráadásul egy haverom szerelte, és mondta is hogy leszedték az akku sarut. Amikor elvittem hozzájuk 10.5 volt most meg 11.8.


Az enyémért is úgy szoktak jönni, és elvinni szerelni. 7.5-ről múltkor 8.4-el hozták vissza, pedig 350 km-t ment már nullázás óta, és csak 30 km-t mentek vele, de azt ezek szerint csövön. Van ilyen, ezért nem haragszom. Más a vezetési stílus, meg aztán had próbálják ki, akkor érzik mi a baja...


Akkor várok még, remélem lejjebb megy.Végülis még csal 70km-ert mentem vele.
7.5-el eljársz? az nem rossz Télen is?


Attól függ milyenek az utak. Ha be lehet állni szépen sebességre, akkor mindig lehet tartani a 7.5-t is (BC szerint), de amikor hóbordás, lassan kell menni, többször megállva a hókupacok között, akkor felmegy 8.2-ig. A klíma télen-nyáron megy, télen hogy ne párásodjanak az ablakok, meg korábban fűtsön, nyáron meg eleve a meleg miatt. Nem szoktam rá különös figyelmet fordítani, alapvetően nyugodtan vezetek. Ha meg néha elgurul a gyógyszer, az a telitankra vetített átlagot nem zavarja jobban 2-3 decinél.


Az úgy korrekt. Nyilván ezért is vettél kisebb mocival autót..


Nem azért, hanem a cégautóadó miatt... Nem is BMW-t vettem volna, ha nincs belőle 1.6-os... BMW-ből mindig is minimum 320-at szerettem volna, de az most dupla annyiba kerülne (11 helyett 22ezer/hónap...). Úgy vagyok vele, hogy 11-et sem ér havonta, mert hiába fizetem, nem tudom elszámolni sem az üzemanyag, sem a szervíz számlát. Szimpla lehúzás. Most épp azon vagyok, hogy kiveszem cégből saját névre, és inkább megtartom hétvégi autónak, hétköznapokra meg egy kis puttonyos teherautót újítok.



Ja értem. Hát ez érthető. Nem tudom miért kell ennyire ellehetetleníteni az életet.(sok adó)


Hali!
Véleményem szerint nem kell aggódnod,amikor az enyém volt a szerelőmnél,akkor 23-as fogyasztás kimutatással hoztam el.Az aksi saru itt is lekerült. A nagy fogyasztás kimutatásnak az volt az oka,hogy járatta a motort,csak járatta és járatta,majd ment az utcában egy kört és még utána is járatta..... az elkoptatott üzemanyag arra a pár méterre levetítve pedig ennyi volt:23 liter . Ez idővel azaz X km megtétele után helyre áll majd....Ha nagyon zavar,akkor 0-áz....


Hogy lehet lenullázni?


odalépteted és a BC gombot folyamatosan nyomod, bár nem tudom van e értelme, Pesten neked a forgalomba azonnal 15 felett fog mutatni, jó időbe telik majd, mire beáll, de az is magas lesz. Max addig nem nézed amíg ilyen magas

anubisz Elküldve: 2013-03-08 15:29 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
dongo írta:
Hali!
Véleményem szerint nem kell aggódnod,amikor az enyém volt a szerelőmnél,akkor 23-as fogyasztás kimutatással hoztam el.Az aksi saru itt is lekerült. A nagy fogyasztás kimutatásnak az volt az oka,hogy járatta a motort,csak járatta és járatta,majd ment az utcában egy kört és még utána is járatta..... az elkoptatott üzemanyag arra a pár méterre levetítve pedig ennyi volt:23 liter . Ez idővel azaz X km megtétele után helyre áll majd....Ha nagyon zavar,akkor 0-áz....


"az elkoptatott üzemanyag arra a pár méterre levetítve pedig ennyi volt:23 liter"

egy picit kötekedek. ebben a megfogalmazásban ez azt jelenti, hogy 23 litert fogyasztott az alatt a pár méter alatt.
helyesen megfogalmazva, hogy hasonló helyzetben 100km-re vetítve 23 liter lett volna a fogyasztás.

amúgy pl tudja az ember, hogy autópályán megy több száz km-t és menet közben már beállt tempónál nullázza le, akkor hihetetlen alacsony értéket fog mutatni. hisz nincs benne gyorsítgatás, amikoris az autó a legtöbbet zabálja. vagy nullázd ki elindulás előtt városban és ott menj vele. na azon lesz még meglepődés


ha városba nullázza, mindjárt 26 ot fog mutatni.

anubisz Elküldve: 2013-03-07 21:30 BMW embléma

Sinyesz írta:
anubisz írta:
szotakdavid írta:
anubisz írta:
Sinyesz írta: Kellene 4db fekete-fehér felni középbe való embléma! Hol tudnék jó minőségi emblémát beszerezni? Tudtok ajánlani valakit vagy esetleg egy oldalt?


Veterán nézted már, van egy kamionnal.


Neki csak 4db kell nem egy kamionnal




Nem veterán embléma kéne hanem vadzsi új!
Sajnos nem vagyok fenn a vaterán! Ezért is gondoltam hátha van valami oldal ahol be lehet szerválni ilyet!


nem kell bankszámla ha csak vásárolsz, akkor kell ha eladni is szoktál, amúgy sima reg elég. Persze találsz máshol is, de lehet drágábban. Vagy marad a parkoló éjjel 2 után
mert nem occsóért adják fölég ha belekalkulálod, hogy esetleg ellopják 2 hét múlva.
http://www.vatera.hu/listings/...&obd=2

anubisz Elküldve: 2013-03-07 20:25 BMW embléma

szotakdavid írta:
anubisz írta:
Sinyesz írta: Kellene 4db fekete-fehér felni középbe való embléma! Hol tudnék jó minőségi emblémát beszerezni? Tudtok ajánlani valakit vagy esetleg egy oldalt?


Veterán nézted már, van egy kamionnal.


Neki csak 4db kell nem egy kamionnal


anubisz Elküldve: 2013-03-07 20:11 BMW embléma

Sinyesz írta: Kellene 4db fekete-fehér felni középbe való embléma! Hol tudnék jó minőségi emblémát beszerezni? Tudtok ajánlani valakit vagy esetleg egy oldalt?


Veterán nézted már, van egy kamionnal.

anubisz Elküldve: 2013-03-07 18:58 Féktárcsa és fékbetét

318xd írta:
anubisz írta:
318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.


Ebben annyira nem vok otthon,majd rákérdezek,bár eddig nem vettem észre h gond lenne,tárcsacserénél is "könnyen" visszament a nyereg. Köszi.


nem mondom, hogy az a gond nálad, csak érdemes ellenőrizni. Pont a felső perem szokott szarrá rozsdásodni, mert az a rész a fék kopás 80% ban szabadon van amint kopik a fék kikerül a nyeregből, és amíg nem cserélsz, addig kint is van, zabálja az időjárás ha rossz a gumi porzáró. Aztán mikor cserél az ember, vissza kel nyomni tövig. Akkor szokták a koszos, rozsdás részt a hüvelybe préselni, ha megy, ha nem, erővel, és ugye nem jár már puhán, csak szorulgatva. Szinte sosem ellenőrzik, csak visszapréselik a szervizbe is, mindenáron.Fékezéskor meg nem kúszik el a tárcsától csak amit muszáj, és a súrlódás, gondolom nem kell mondani milyen hőterhelést okoz. Sokan évekig rá se néznek. Csak sírnak, húz, ráz, szorul, vetemedik a fék, . Néha le kel venni a nyerget műhelybe, teljesen lemossák petróleummal, kicserélik a szimeringet, porvédő gyűrűt, megnézik milyen a dugattyú, nem e ramaty.