anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-03-07 15:56 Féktárcsa és fékbetét

318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.


munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.

anubisz Elküldve: 2013-03-07 14:36 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.


nekem mondjuk az a fura, hogy 130-ra van beállítva a gumisnál + kézi nyomatákkulccsal is ráhúznak.(egy szuzukiba bele is szakíjja szerintem) egy pár éve kiváncsiságból ráfogtam a gyári kerékkulccsal, és simán tudtam még rajta húzni kézzel.


ilyen táblázatot ír.

anubisz Elküldve: 2013-03-07 14:19 Féktárcsa és fékbetét

csatis1 írta:
Milan írta: Nekem ilyen elektromos kerékkulcsom van, nagyon jó dolog.
Ha jol emlékszem 550nm-rel tud lazítani, szorítani pedig 350 nm-rel
http://p1.vatera.hu/photos/6f/1f/ad56_1_big.jpg


Lehet szabályozni a szorító nyomatékot?
Gumistól tudom (nem én találtam ki), hogy 130Nm már elég a szorításhoz. Ehhez viszonyítva a 350 már nekem soknak tűnik.


M12 re 140 ír maximum. Én is úgy tudom 1250 130 körül kel meghúzni. Én 125 re szoktam állítani.

anubisz Elküldve: 2013-03-07 12:37 Karcok

Danesz írta:
anubisz írta: azért írtam, hidd el úgy is fújás lesz a vége,jönnek a napsütéses napok, messziről fog világítani a hiba, és csak másra szórod a pénzt. Csak azért mondtam, hogy számolj előtte, nem mindig az olcsóbbnak tűnő megoldás lesz a tuti. Ha a végén számolsz, kiderül drágább volt, mintha egyből lefújattad volna.
Ha még egyszer belekarcolnak ráérsz akkor idegeskedni, gondolkodni valami más biztonsági lehetőségen. Addig minden csak fikció, ezen az eseten kívül.
Egy kis irónia nézd a pozitív oldalát, még mindig jobb, mintha kromofággal borították volna meg, sokan ébredtek már ilyenre.
Szerintem max 20 lesz, nekem a Motorháztetőt 40 körül fújták telibe, és BMW szakszervizbe, ahol fog a ceruza.



Igazad van, ha újra megkarcolják az már egy következő probléma... kromofággal? ott helyben agyvérzést kaptam volna
utánajárok mi az ára a 20 elég barátian hangzik, majd meglátjuk mit tudnak rá mondani.
köszi


nézd meg csak egy helyre kerestem rá a keresőbe, metált 1 elemet 16 ezertől fúlnak, neked nem is kell az egész ajtót. szerintem biztos 20 alatt lesz, azt el se tudják baszni nagyon, sima sík elem.
http://www.carstyling.hu/frim_...php?id=907

anubisz Elküldve: 2013-03-06 20:06 Társalgó

bacsy írta: sziasztok!

2003-as 320d-re hol a legolcsóbb a casco csak lopás és elemi kár ellen? (persze nem no name biztosító) A netrisken csak teljeskörű cascora tudnék számítást csinálni.

köszi,Bacsy


ezt nem értem, én pont kivetettem belőle a lopást, így fizetek 32 ezret. a lopás megemeli vagy 45 re

amúgy is kiszámíthatatlan,attól függ menyi önrészt vállalsz, milyen kedvezményeket veszel igénybe, meg 100 dolog még mellette.

anubisz Elküldve: 2013-03-06 20:03 Karcok

Danesz írta:
anubisz írta: Tényleg komolyan mondom, fújasd le a francba,a sok kísérletezés, gányolás pénzbe kerül, és a végén nem fog tetszeni,a végeredmény, és úgy is fújás lesz a vége, és így 2x annyiba fog kerülni. Ezeket a francokat több ezerért megveszed,és csak gányolás. Egy olyan elem részt bontás nélkül simán megfúlnak, szerintem 20 nál nem többért, lehet, hogy olcsóbban is,csiszolás, egy kis glett a karcba aztán a festék, nem drága.
Ez egy lapos elem,a fénytörés miatt minden egyéb megoldás látszani fog. Ez tény.
Te döntöd el, az egyszerűbb megoldást választod, vagy szenvedsz,gányolsz vele heteket,aztán lehet még is újra fújatod,és a pénzt is szórtad ezekre a csodaszerekre.
Ilyen ceruza jó, egy lökösön, kavicsfelverődésre, kis pont sérülésre, másra nem. Esetleg rejtett helyeken javításra.


jolvan, teljesen igazad van, könnyen lehet h a "gányolás" semmiféle pozitív eredményt nem fog hozni, és akkor tényleg csak pénzlocsolás az egész. Na mind1
kössz a válaszokat srácok, majd valószínűleg minél előbb megkeresek egy fényezőt!

üdv .: Dani


azért írtam, hidd el úgy is fújás lesz a vége,jönnek a napsütéses napok, messziről fog világítani a hiba, és csak másra szórod a pénzt. Csak azért mondtam, hogy számolj előtte, nem mindig az olcsóbbnak tűnő megoldás lesz a tuti. Ha a végén számolsz, kiderül drágább volt, mintha egyből lefújattad volna.
Ha még egyszer belekarcolnak ráérsz akkor idegeskedni, gondolkodni valami más biztonsági lehetőségen. Addig minden csak fikció, ezen az eseten kívül.
Egy kis irónia nézd a pozitív oldalát, még mindig jobb, mintha kromofággal borították volna meg, sokan ébredtek már ilyenre.
Szerintem max 20 lesz, nekem a Motorháztetőt 40 körül fújták telibe, és BMW szakszervizbe, ahol fog a ceruza.

anubisz Elküldve: 2013-03-06 19:43 Karcok

Tényleg komolyan mondom, fújasd le a francba,a sok kísérletezés, gányolás pénzbe kerül, és a végén nem fog tetszeni,a végeredmény, és úgy is fújás lesz a vége, és így 2x annyiba fog kerülni. Ezeket a francokat több ezerért megveszed,és csak gányolás. Egy olyan elem részt bontás nélkül simán megfúlnak, szerintem 20 nál nem többért, lehet, hogy olcsóbban is,csiszolás, egy kis glett a karcba aztán a festék, nem drága.
Ez egy lapos elem,a fénytörés miatt minden egyéb megoldás látszani fog. Ez tény.
Te döntöd el, az egyszerűbb megoldást választod, vagy szenvedsz,gányolsz vele heteket,aztán lehet még is újra fújatod,és a pénzt is szórtad ezekre a csodaszerekre.
Ilyen ceruza jó, egy lökösön, kavicsfelverődésre, kis pont sérülésre, másra nem. Esetleg rejtett helyeken javításra.

anubisz Elküldve: 2013-03-06 18:45 Tolató radar

ember84 írta: Szép jó napot!
Tudja valaki,pdc szenzort hogy lehet kiszabadítani?előbb azt a díszcsikot kell,de hogyan?gondolom énKöszi


Először a 2 oldalívet pattintod le, utána a középső csíkot amibe a szenzorok vannak, ugye máshogy nem is lehet, hisz látszik.

anubisz Elküldve: 2013-03-06 17:41 Féktárcsa és fékbetét

szotakdavid írta:
valter320d írta:
szotakdavid írta:
valter320d írta:
A King Tony nem szakadna el!!!! Ez tapasztalat!


Én nem tudom,de egy Beta basszus..kezdek berágni a fékekre nagyon


Hát ja ujabban kispórolják abbol is az anyagot nem a régi jó minőség!
Kalapáccsal ütögesd meg előtte a csavar fejét!


A kalapács is megtörtént,nem baj ha melegítéssel sem jön szét akkor marad a Flex lengőkar le és tökéletesen hozzá lehet férni


Léteznek berágódás elleni paszták, több 100 fokos hőállósággal. Kellene használni őket, azért van kitalálva. Én már rég óta ezt kenek a menetre betekerés előtt, és nincs is vele gond. Direkt fék dolgokhoz van kitalálva, pont azért amivel szenvedtek.
Aztán aki megfogadja megteszi, aki nem az törje a kulcsomat továbbra is. A féktárcsa, és az agy illeszkedését is ezzel kezelem,mert ugye néha a tárcsát se lehet leverni, úgy összeég, lehet kalapálni fél órát.

http://www.burgmann-oks.hu/ind...;Itemid=72
http://lokodiauto.hu/vegyianya...0c-ig.html

anubisz Elküldve: 2013-03-04 20:46 Féktárcsa és fékbetét

tomy1228 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Lenne egy olyan kérdésem hogy a fékbetét kopásjelző milyen mértékű fékbetét kopásnál jelez be,mert nekem most olyan 2-3mm körül van az első külső fékbetét és még nem jelzett be(itt már kéne neki jeleznie?),műszerfal tesztet csináltam ott működik a visszajelző lámpája!

Köszi:Tomy


Ha aggaszt cserélj fékbetétet vagy megvárod amíg jelez, mikor szerinted is vékony már? vagy már megnyugtat, ha világit akkor jogos volt a csere


Legalább kopásjelzőt nem kell cserélned, mert szétkoptatta a féktárcsa.


Lehet az lesz hogy nem várom meg mert én ezt már kevésnek találom,ugyis tárcsát is kell cserélni,azért kérdeztem hogy esetleg ráér e még 1 honapig vagy ez a vastagság már nagyon a határon van!Még egy kérdés gyári BMW féktárcsa 21-22 ezer környékén az jó ár?


Ez egy parázs téma itt, mint az olaj. Sose kapsz rá normális választ, mindenki a sajátjára esküszik. Amit én mondok Brambot ne vegyél, híresen vetemednek, külföldön mindenki köpködi, persze biztos gyártanak olyan típust ami nem, de azt te nem fogod megfizetni. Nyugodtan vehetsz rá gyárit, ha nem izzásra vasalod rendszeresen, Juridot, fékpofába is! De használhatod a Zimmermann tárcsákat is, alap típus elérhető árú, és Német minőség, kis manufaktúra
http://www.otto-zimmermann.de/en/
Csúcs vasaknak 50 60 nál indul az ára, 1 pár. Ha átlag vezető vagy, tökéletes a gyári, nekem is az van. 1x ütött, felszabályozták,azóta tökéletes, vagy másfél éve.

anubisz Elküldve: 2013-03-04 20:19 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Lenne egy olyan kérdésem hogy a fékbetét kopásjelző milyen mértékű fékbetét kopásnál jelez be,mert nekem most olyan 2-3mm körül van az első külső fékbetét és még nem jelzett be(itt már kéne neki jeleznie?),műszerfal tesztet csináltam ott működik a visszajelző lámpája!

Köszi:Tomy


Ha aggaszt cserélj fékbetétet vagy megvárod amíg jelez, mikor szerinted is vékony már? vagy már megnyugtat, ha világit akkor jogos volt a csere


Legalább kopásjelzőt nem kell cserélned, mert szétkoptatta a féktárcsa.

anubisz Elküldve: 2013-03-04 20:18 Féktárcsa és fékbetét

tomy1228 írta: Szevasztok!

Lenne egy olyan kérdésem hogy a fékbetét kopásjelző milyen mértékű fékbetét kopásnál jelez be,mert nekem most olyan 2-3mm körül van az első külső fékbetét és még nem jelzett be(itt már kéne neki jeleznie?),műszerfal tesztet csináltam ott működik a visszajelző lámpája!

Köszi:Tomy


Ha aggaszt cserélj fékbetétet vagy megvárod amíg jelez, mikor szerinted is vékony már? vagy már megnyugtat, ha világit akkor jogos volt a csere

anubisz Elküldve: 2013-03-04 20:07 Legjobb nyári gumik...

BarG írta:
anubisz írta:
finec írta: Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy 205/55R16-os méretben szerintetek melyik a jobb választás?

- PIRELLI P7 CINTURATO
- CONTINENTAL ContiPremium/ContiSport Contact 2

Ahogy néztem, árban nincs nagy különbség. 1.6-os E46ra lenne, szóval letépni nem fogja

Előre is köszönöm.


Olyat vegyél ami esőbe jó, akkor tudjon a gumi amikor amúgy is veszélyes a vezetés.
Nem versenyzel az utakon biztos egy 1,6 al hogy szárazon is 100% legyen. Olyan meg nincs ami szárazon, vízen is tökéletes. Én azért vettem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 mert vízen nagyon jók a teszteredményei.

Ilyen oldalakon olvass teszteket amiket a használók írnak, komoly kocsikkal, külföldi oldalakon, nem a gyártókét.
http://www.tirerack.com/tires/...eyComments

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

ki is listázzák a nép szavazata szerint.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/P-7.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/T...tact-2.htm

azért itt nézheted az F1 asymmetric 2 milyen szavazatokat kapott, meg a grafikont.
http://www.tyrereviews.co.uk/T...tric-2.htm


Belenéztem ebbe a tyrereview-ba és érdekes dolgokat láttam. Valami noname kínai szarra 94%-ot adtak, amíg a "normál" gumikra meg 70-80%-ot. Valószínüleg ez az önbevallás miatt lehet így. Mert beír Mr. Igénytelen, hogy egy legalja gumi neki milyen qurvajó, majd ad rá 95%-ot, erre jön Mr. Neki Semmise Jo és a topak legtopabb gumijára ad 60%-ot. Végül jön Mr. Érdeklődő és meglepve látja, hogy a sehonnai gumi mennyivel sokkal jobb a márkás cuccnál. Holott csak az eltérő pénztárcák és igények miatt nem egyenszilárdságú értékelések viszik félre a kiválasztást.
Ezért én sokkal jobban hiszek a német stílusú tesztekben, amikor ugyanarra az autóra felszerelik az összes tesztelt gumifajtát, lezavarnak egy konkrét, jól definiált méréssorozatot, majd igyekeznek értékelni azoknak az eredményeit. Ez kiszűri a szubjektív elemeket és hasznosabb eredményeket szolgáltat. Szerintem.


Persze, ez szubjektív, nem kell kp nak venni, nagy átlagba érdemes nézni. Úgy ad hozzávetőleges rálátást, sajnos csak nagy piacokat érdemes nézni Angol, Amerikai, Német, ahol sok a felhasználó, és ott se minden kommentet. Ez csak kis támpont.

anubisz Elküldve: 2013-03-04 19:16 alufelni

HGabor írta: Sziasztok! Par napja felkerultek a 18as nyari felnik es szamokra nagyon veszitett a komfortbol. 17es volt a teli, ehhez tudok viszonyitani.
15rol 17re nem volt akkora valtozas, mint 17rol 18ra.

Csak bekepzelem magamnak vagy tenyleg ennyire komfortalan a 18as felni?

A heten bekerul 4 uj stabpalca es 2 lengokar silent. Ezutan elmegyek futomubeallitasra, remelem javulni fog a helyzet.

Udv: Gabor


igen. Nekem maradt a felni méret és elég volt lemezre cserélni a KF felnit télen, és érezhetően komfortosabb volt a kocsi. Pedig a nyári 45, a téli 50 magas. Ennyit számít még ez is.
Aki sokat használja a kocsit, és ismeri is, egyből megérzi. 18 tól felfelé meg nem is beszélve.

anubisz Elküldve: 2013-03-04 18:37 Legjobb nyári gumik...

finec írta: Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy 205/55R16-os méretben szerintetek melyik a jobb választás?

- PIRELLI P7 CINTURATO
- CONTINENTAL ContiPremium/ContiSport Contact 2

Ahogy néztem, árban nincs nagy különbség. 1.6-os E46ra lenne, szóval letépni nem fogja

Előre is köszönöm.


Olyat vegyél ami esőbe jó, akkor tudjon a gumi amikor amúgy is veszélyes a vezetés.
Nem versenyzel az utakon biztos egy 1,6 al hogy szárazon is 100% legyen. Olyan meg nincs ami szárazon, vízen is tökéletes. Én azért vettem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 mert vízen nagyon jók a teszteredményei.

Ilyen oldalakon olvass teszteket amiket a használók írnak, komoly kocsikkal, külföldi oldalakon, nem a gyártókét.
http://www.tirerack.com/tires/...eyComments

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

ki is listázzák a nép szavazata szerint.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/P-7.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/T...tact-2.htm

azért itt nézheted az F1 asymmetric 2 milyen szavazatokat kapott, meg a grafikont.
http://www.tyrereviews.co.uk/T...tric-2.htm