anubisz Elküldve: 2013-03-07 15:56 Féktárcsa és fékbetét
318xd írta: Helló mindenki,egy általános dolgot szeretnék leírni saját tapasztalat,remélem azért vkinek hasznos lehet.30xd-m van,kb 10e km-el ezelőtt(tavaly szeptember)esedékes volt egy első tárcsa-betét kombó és a hátsók is elég kopottak voltak.Pénz szűkében voltam és elkövettem egy nagy hibát,vásároltam LPR tárcsát és betétet(325/320 4db tárcsa 8db betét egyben 50e)volt bennem egy kis nyugtalanság.Eleje megkapta az új tárcsákat és betéteket,igazából nem is volt gond kb8-9 ezer km-ig,egyszer csak elkezdett kicsit remegni a kormány fékezésnél és utána egyre jobban rázott.azt nem tudom h mitől vetemedett meg,de elvittem szabályoztatni a HŰTÖTT tárcsákat(autószerelő barátom mondta h nem tuti a siker de egy próbát megér).Frissen szabályozott tárcsa föl,persze h nem jó.Jobban rázott mint előtte.néztünk új féket,jurid erősített,magas széntartalmú mellett döntöttünk kb 22500ft/db áron a betét maradt az lpr.Kerék leszed,6os imbusz kivesz,a fékkeretet én is légkulccsal szoktam levenni,mert kézzel szinte lehetetlen.Új tárcsák föl.Pár km-t gurultam vele míg lekopott az a finom réteg(én egy kicsit vászonnal előcsiszoltam,a nem teljesen új betétek miatt)az érzés fantasztikus,bár még nincs összekopva de már most hatalmas különbséget érezni a két anyag között.Későbbi tapasztalatokról is beszámolok.Lpr-t nem ajánlom,normál használatra sem.
munkahengert is érdemes figyelni, ha nagyon fos, rozsdás,koszos már,nem húz vissza, és gondolom folyamatosan hevíti a tárcsákat, én pont ezért cseréltem, szinte lehetetlen volt visszanyomni, úgy kellett vissza préselni csavarból eszkábált feszítővel, amúgy simán vissza kellene menni e egy kis feszítés után.