asbi fórum hozzászólásai

asbi Elküldve: 2016-02-07 12:31 Termosztát

Hektor írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta: Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.


pontosan nem tudom a választ. de elképzelhetőnek tartom, ha mondjuk olyan piacra készült az autó, ami nem európai. de ez csak tipp lenne, feltételezés.


VIN alapján német piacos. Azt vágom, hogy 2003 márciusban volt valami váltás a motor terén, talán onnantól van EU4 is, ez még pont nem az.

RealOEM-en most nézem, hogy a "3' E46 320d pollutant reduction cooling" résznél kis infóként az van, hogy csak EU4, illetve automata váltós kocsiknál. Akkor lehet lesz egy eladó EGR termosztátom

EGR van benne, mikor megvettem ki lett pucolva.



Helló!
Enyém 2002_es és nekem sincs benne.


Köszi! Akkor valószínűleg csak a vízpumpán lévő nagyot kell cserélnem. Nehéz hozzáférni?


asbi Elküldve: 2016-02-07 10:40 Termosztát

YELLOW írta:
asbi írta: Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.


pontosan nem tudom a választ. de elképzelhetőnek tartom, ha mondjuk olyan piacra készült az autó, ami nem európai. de ez csak tipp lenne, feltételezés.


VIN alapján német piacos. Azt vágom, hogy 2003 márciusban volt valami váltás a motor terén, talán onnantól van EU4 is, ez még pont nem az.

RealOEM-en most nézem, hogy a "3' E46 320d pollutant reduction cooling" résznél kis infóként az van, hogy csak EU4, illetve automata váltós kocsiknál. Akkor lehet lesz egy eladó EGR termosztátom

EGR van benne, mikor megvettem ki lett pucolva.

asbi Elküldve: 2016-02-07 10:23 Termosztát

Létezik, hogy 2003 3. havi 20d-ben nincs EGR termosztát? Ott elöl ahol a videókon/realoemen látszik nincs.

asbi Elküldve: 2016-01-28 06:25 kettõstömegü lendkerék

b_imi írta: Kettőstömegű lendkerék, kuplung csere kipipálva Már ráfért, és remélem egy jó darabig nem is kell vele foglalkozni
A szervizekről meg annyit: jan. 19. óta várom, hogy egy órán belül majd visszahívlak az időponttal...


LUK került a tiédbe is? Nekem is aktuális lesz a dolog év vége felé, szépet csattan már leállításkor.

asbi Elküldve: 2016-01-27 09:30 Termosztát

YELLOW írta:
asbi írta:
Én már csak azt nem tudom, hogy mi alapján tudnám eldönteni, hogy 2 vagy 1 termosztát kell nekem. 2003 márciusi az autó.


kettő kell és célszerű cserélni a kettőt. pár éve itt vagyunk már páran, és ahogy én látom, mindegy az illető melyiket cseréli, úgyis kell a másikat is. mert vagy a jót cseréli ki és a rossz benn marad, vagy eleve rossz mind a kettő. vagy épp nem 100%-os egyik sem.


Persze, ha kettő kell, akkor alap, hogy mindegyiket cserélem, de nem vagyok benne biztos, hogy az én motoromban is kettő van. Nem egy nagy összeg a két termosztát, amúgy is szeretnék hűtővizet cserélni, akkor egyben letudnám. Csak most épp nem tudom elkezdeni lebontani a motorburkolatot, így nem tudok rendelni 100%-os biztonsággal.

Változott össze-vissza a konstrukció, van vagy 3 változata a 150 lovasnak is. Enyémben ha jól emlékszem nem elöl a motorburkolat alatt volt az EGR, hanem hátrébb.

asbi Elküldve: 2016-01-27 08:59 Termosztát

SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...


Milyet vettél? Mióta válaszoltam az előző hsz-edre utánajártam, hogy az én 84 fokom sem az igazi, valószínűleg le kell cserélnem mindkettőt.


Még semilyet.
Most rendelek majd a schmiedmann-tól.
Az egy évesre nem emléxem, hogy mit tettek bele


Én is valószínűleg megrendelem a napokban Bárditól. 27k a kettő Mahle-Behr összesen.


Beszéltem a szerelővel. Gates vagy gyári került bele ...


Az király.. Jók az alkatrészek akkor.

Én már csak azt nem tudom, hogy mi alapján tudnám eldönteni, hogy 2 vagy 1 termosztát kell nekem. 2003 márciusi az autó.

asbi Elküldve: 2016-01-27 07:36 Fûtés - Klíma

CoupeGT írta:
asbi írta:
tikass írta: Sziasztok!

Segítséggel szeretnék szolgálni fűtőmotor végellenállás témakörében. a hiba az volt, hogy fogtam kiszálltam a kocsiból, és az jó 2 perc múlva gondolt egyet és bekapcsolta a fűtőventillátort, ami hol jobban hol kevésbé gyorsan működött, hol rövidebb majd hosszabb ideig, de megfigyeltem és jó 5-6óra múlva is ezt játszotta, hogy ki be kapcsolt, tehát magától, lezárt autónál bekapcsolt. keresgélés utánagondolás után, biztosíték ellenőrzés, minden volt. nem maradt más csak a végellenállás. hozzátenném hogy ezt leszámítva normálisan működött, ingadozások nélkül, amit többen is szoktak tapasztalni. nos kicseréltem egy Hella gyártmányúra ami sok vékony tüskés, és már 1,5 éve jól szolgál! tanácsom hogy semmiképp ne gyárit vegyetek bele, mert nekem sem az első gyári volt benne, látszott hogy már valaki cserélte(csavarok hiányoztak), a gyárinak egyszerűen szar a hőleadása a robosztus tüskék miatt, meglátásom szerint azért megy mind tönkre. Megtalálni pedig utas felől, kesztyűtartót kivéve, is szarul hozzáférhető. de ott bent lesz! Remélem valakinek még segítséget nyújt, és hasznos lesz a hozzászólás!


Én pont tegnap cseréltem, nekem is hiányzott a csavarja. Szerintem nem csavarozták ezeket, műanyag fülbe kell bepattintani.



Szia!
Akkor is lehet ez a gond, ha fütőventillátor egyáltalán nem megy, csak mínusz 6 fok alatt?Mit gondolsz? Köszi előre is!


Szia!

Én a hőmérséklettel nem tudtam összefüggésbe hozni a problémámat, szerintem nem süni. Talán jön valaki okosabb és megmondja a megoldást.

mark201: már a Behr is made in china, azért megy tönkre. Amúgy elvileg a termelődő hő tudja tönkre tenni.


asbi Elküldve: 2016-01-26 09:53 Termosztát

SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...


Milyet vettél? Mióta válaszoltam az előző hsz-edre utánajártam, hogy az én 84 fokom sem az igazi, valószínűleg le kell cserélnem mindkettőt.


Még semilyet.
Most rendelek majd a schmiedmann-tól.
Az egy évesre nem emléxem, hogy mit tettek bele


Én is valószínűleg megrendelem a napokban Bárditól. 27k a kettő Mahle-Behr összesen.

asbi Elküldve: 2016-01-26 08:55 Termosztát

SP_323i írta: No az egy éves nagy termosztát lesz a ludas. Ma a 2 fokban se ment 73 felé a vízhőfok, cserébe meleg a hűtő tehát nyitva a nagy termosztát

A fatyom tele azzal, hogy Zs kategóriás alkatrészekkel van tele a magyar piac...


Milyet vettél? Mióta válaszoltam az előző hsz-edre utánajártam, hogy az én 84 fokom sem az igazi, valószínűleg le kell cserélnem mindkettőt.

asbi Elküldve: 2016-01-25 06:40 ködlámpa

Utángyártott, nem M-es, sima kerek ködlámpát vett már valaki? Az autón lévő gyáriak szétrohadtak mostanra, beáznak, folyamatosan párásak.
Ebayen ~11k párban a ház, lehet ennyit megérne. A bontott darabja szokott olyan 6-7 körül lenni, aztán ki tudja az is meddig tart.

asbi Elküldve: 2016-01-24 11:37 Termosztát

SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Nekem 80 és 84 fok között ingadozik a manual 6-os 20d városban. Autópályán a -6-ban 83 szinte végig, egyszer hűlt vissza 80-ra.


Vezetési stílusod? Mész a forgalommal vagy rajt cél győzelmekre hajtasz a piros lámpáknál?


Normál, felveszem a forgalom ritmusát. Kevésbé forgalmas úton pedig általában GPS szerinti megengedett környéke, vagy afölött picivel.
Valószínűleg 1-2 fok hőveszteség a lyukas motorháztető szigetelés miatt is van nálam.


THX
akkor nagyjából úgy, mint én
viszont így nagy a különbség a hőfokban


Nincs mit. Igen, az a 10 fok elég jelentős szerintem is. Azt elfelejtettem még hozzátenni, hogy a zsaluk folyamatosan csukva vannak ilyenkor ahogy néztem, leállítás után pár másodperccel nyit csak teljesen.

asbi Elküldve: 2016-01-24 11:28 Termosztát

SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Nekem 80 és 84 fok között ingadozik a manual 6-os 20d városban. Autópályán a -6-ban 83 szinte végig, egyszer hűlt vissza 80-ra.


Vezetési stílusod? Mész a forgalommal vagy rajt cél győzelmekre hajtasz a piros lámpáknál?


Normál, felveszem a forgalom ritmusát. Kevésbé forgalmas úton pedig általában GPS szerinti megengedett környéke, vagy afölött picivel.
Valószínűleg 1-2 fok hőveszteség a lyukas motorháztető szigetelés miatt is van nálam.

asbi Elküldve: 2016-01-24 10:59 Termosztát

SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Nekem 80 és 84 fok között ingadozik a manual 6-os 20d városban. Autópályán a -6-ban 83 szinte végig, egyszer hűlt vissza 80-ra.

asbi Elküldve: 2016-01-24 10:28 Fûtés - Klíma

tikass írta: Sziasztok!

Segítséggel szeretnék szolgálni fűtőmotor végellenállás témakörében. a hiba az volt, hogy fogtam kiszálltam a kocsiból, és az jó 2 perc múlva gondolt egyet és bekapcsolta a fűtőventillátort, ami hol jobban hol kevésbé gyorsan működött, hol rövidebb majd hosszabb ideig, de megfigyeltem és jó 5-6óra múlva is ezt játszotta, hogy ki be kapcsolt, tehát magától, lezárt autónál bekapcsolt. keresgélés utánagondolás után, biztosíték ellenőrzés, minden volt. nem maradt más csak a végellenállás. hozzátenném hogy ezt leszámítva normálisan működött, ingadozások nélkül, amit többen is szoktak tapasztalni. nos kicseréltem egy Hella gyártmányúra ami sok vékony tüskés, és már 1,5 éve jól szolgál! tanácsom hogy semmiképp ne gyárit vegyetek bele, mert nekem sem az első gyári volt benne, látszott hogy már valaki cserélte(csavarok hiányoztak), a gyárinak egyszerűen szar a hőleadása a robosztus tüskék miatt, meglátásom szerint azért megy mind tönkre. Megtalálni pedig utas felől, kesztyűtartót kivéve, is szarul hozzáférhető. de ott bent lesz! Remélem valakinek még segítséget nyújt, és hasznos lesz a hozzászólás!


Én pont tegnap cseréltem, nekem is hiányzott a csavarja. Szerintem nem csavarozták ezeket, műanyag fülbe kell bepattintani.

asbi Elküldve: 2016-01-18 09:52 izzítógyertya

lantika írta:
Csabika136 írta:
mnorbert87 írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta: Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Az autó egy hete nehezen indul, nem aksi probléma, mert hajtja a motort, de nem kapja el egyik indításnál se. Ha elkapja alapjárat jó, 15 perc utazás után megállítom és vagy a 6. indításnál indul csak el, ha egy napot áll az autó a hidegbe 10. próbálkozás után lehúzza az aksit és tölthetem. 1 éves aksi. Önindító, izzítógyertya? MI lehet a baj szerintetek? BMW E46 2003-as 320D


gyújtógyertya topic-ba kár kérdezned mert dízeled van! és több helyen is.
én azt mondanám rá, hogy üzemanyagpumpa. vagy az üzemanyag rendszer. szűrője, másik pumpája.
persze érdemes az izzítógyertyát megnézni, vagy izzítórelé.
önindítót kizárnám, mivel forgat.


Fogyasztáson eszre kellene vennem ha üzemanyag?



nem. inkább járáskultúrán, alapjáraton, nehezen indulás. ugyanis a gond a kevesebb üzemanyaggal van, kevesebbet kap. de ha ezt most kezdte a hideg időben, akkor simán izzítógyertya, iylenkor jobban kijön a baja. de lehet üzemanyag is, mostanában voltak gondok a vizes üzemanyaggal, aztán lehet megdermedt egy picit és nehezebben szívja a pumpa. ha ez lenne, akkor célszerű minél több anyagot tartani a tankba, nehezebben dermed meg.


Illetve ezekben a hidegekben prémium üzemanyag, esetleg valamilyen dermedésgátló. Bár mostanában azért olyan hideg nem volt, hogy a sima nyál dermedjen.
Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót.


Mindig félig volt vagy több, valószínű gyertya lesz mert furán indul mintha nem egyszerre kapná el a hengereket. Hétvégén kiderül.



Srácok! Ezt a mondatot valaki magyarázza el nekem légyszi! Nem igazán értem.:
"Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót."
De miért?


Ilyen gäzolaj är mellett nem illik. Viccet felre teve nem ertem en sem a mondatot. Rendszeresen tankolok a 62 literes tankba 61,7 litert .


Pedig egyszerű a dolog. A pumpa kenését és hűtését a tankban lévő gázolaj adja. Aki rendszeresen negyed tank alatt jár kockáztatja a pumpa halálát, ami ha szétszáll egy modern dízelnél elég nagy problémákat tud okozni. Illetve alacsony szintnél a tank alján levő dzsuvát is könnyebben fel tudja szívni a pumpa. Ugye itt nem arról van szó, ha egyszer egyszer kiüríted, hanem a rendszeresen 2-3 ezerért tankoló negyed tank alatt járó emberekről.

Másik ilyen dolog, hogy ha nincs megoldva rendesen a visszaáramló gázolaj hűtése. A tank, és az abban lévő gázolaj hideg, az ebbe visszaáramló forró gázolaj párakicsapódást eredményez, vizesedik az üzemanyag, ami szintúgy nem növeli a motor élettartamát. Bár ha jól emlékszem a 20d-nél ez a hűtés már meg van oldva, illetve mintha a gázolaj szűrő is vízcsapdás lenne, de utóbbiban nem vagyok biztos.