lantika írta:
Csabika136 írta:
mnorbert87 írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Az autó egy hete nehezen indul, nem aksi probléma, mert hajtja a motort, de nem kapja el egyik indításnál se. Ha elkapja alapjárat jó, 15 perc utazás után megállítom és vagy a 6. indításnál indul csak el, ha egy napot áll az autó a hidegbe 10. próbálkozás után lehúzza az aksit és tölthetem. 1 éves aksi. Önindító, izzítógyertya? MI lehet a baj szerintetek? BMW E46 2003-as 320D
gyújtógyertya topic-ba kár kérdezned mert dízeled van! és több helyen is.
én azt mondanám rá, hogy üzemanyagpumpa. vagy az üzemanyag rendszer. szűrője, másik pumpája.
persze érdemes az izzítógyertyát megnézni, vagy izzítórelé.
önindítót kizárnám, mivel forgat.
Fogyasztáson eszre kellene vennem ha üzemanyag?
nem. inkább járáskultúrán, alapjáraton, nehezen indulás. ugyanis a gond a kevesebb üzemanyaggal van, kevesebbet kap. de ha ezt most kezdte a hideg időben, akkor simán izzítógyertya, iylenkor jobban kijön a baja. de lehet üzemanyag is, mostanában voltak gondok a vizes üzemanyaggal, aztán lehet megdermedt egy picit és nehezebben szívja a pumpa. ha ez lenne, akkor célszerű minél több anyagot tartani a tankba, nehezebben dermed meg.
Illetve ezekben a hidegekben prémium üzemanyag, esetleg valamilyen dermedésgátló. Bár mostanában azért olyan hideg nem volt, hogy a sima nyál dermedjen.
Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót.
Mindig félig volt vagy több, valószínű gyertya lesz mert furán indul mintha nem egyszerre kapná el a hengereket. Hétvégén kiderül.
Srácok! Ezt a mondatot valaki magyarázza el nekem légyszi! Nem igazán értem.:
"Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót."
De miért?
Ilyen gäzolaj är mellett nem illik. Viccet felre teve nem ertem en sem a mondatot. Rendszeresen tankolok a 62 literes tankba 61,7 litert .
Pedig egyszerű a dolog. A pumpa kenését és hűtését a tankban lévő gázolaj adja. Aki rendszeresen negyed tank alatt jár kockáztatja a pumpa halálát, ami ha szétszáll egy modern dízelnél elég nagy problémákat tud okozni. Illetve alacsony szintnél a tank alján levő dzsuvát is könnyebben fel tudja szívni a pumpa. Ugye itt nem arról van szó, ha egyszer egyszer kiüríted, hanem a rendszeresen 2-3 ezerért tankoló negyed tank alatt járó emberekről.
Másik ilyen dolog, hogy ha nincs megoldva rendesen a visszaáramló gázolaj hűtése. A tank, és az abban lévő gázolaj hideg, az ebbe visszaáramló forró gázolaj párakicsapódást eredményez, vizesedik az üzemanyag, ami szintúgy nem növeli a motor élettartamát. Bár ha jól emlékszem a 20d-nél ez a hűtés már meg van oldva, illetve mintha a gázolaj szűrő is vízcsapdás lenne, de utóbbiban nem vagyok biztos.