asbi Elküldve: 2015-11-11 12:48 xenon próbléma.
PociPz írta: Snotoriusbg írta:PociPz írta: Az a problémám, hogy egyre sűrűbben alszik ki felváltva a xenonjaim, egyre hosszabb idő mire ujra felgyullad. Szerintetek izzó baja van? Kicsit hihetetlen nekem hogy egy időben menne tönkre mindkét izzó. Fontos lenne tudni, mert nem akarok potyára venni 2 új izzót. Valaki tud tanácsot adni?
Általában vagy izzó vagy xenon trafó szokott lenni a villógós jelenség mögött. Én anno potyára vettem trafót, mert izzó volt. Ha megcseréled az izzókat és ugyanaz villog tovább a másik oldalon, akkor ki lehet szűrni. De ha mindkettő csinálja, akkor így necces. Nem tudom, van-e más mód az ok megtalálására, de egy új izzó még mindig olcsóbb még egy bontott trafónál is, úgyhogy én vennék egy izzót és azzal próbálkoznék.
Köszi a választ! Milyen színhőmérsékletűt ajánlasz? Philipsre gondoltam. Az még a fura hogy csak menet közben alszik ki, álló helyzetben nem.
Ez egyéni preferencia kérdése igazából.
Gyárilag ugye Philips 85122 van tudtommal az E46-ban, ez sárgás fénytől indul, és kb 100 óra után lesz belőle 5000K körüli fehér. Ha a sárgás fényt jobban szereted, akkor 85122+, ennél nem lép fel színeltolódás a fehér irányába. Elvileg ugye ez a 4300K körüli szín az amit a legkevésbé nyel el a beton, illetve a sárgás fény ködben sokkal jobb.
Én pont most vettem egy hete Osram 66240-et, mert külföldi tesztek alapján olyan 13%-kal nagyobb a fényereje, mint a Philips 85122-nek és csak egy ötszázassal volt drágább darabja. Nagyon jól világít, de ez az én ízlésemnek már túl sárga, úgyhogy várom, hogy beégjen és fehéredjen kicsit. Az eddigiek 10-12k körül vannak több helyen.
Ha alapból a fehéres/kékes fényt kedveled, akkor megoldás lehet az Osram 66240CBI, ennek 5500K-es színe van már gyárilag, ez olyan ~15 körül kapható.
Innen árban felfelé még vannak az Osram Night Breaker és Philips XtremeVision izzók (előbbi sárgásabb, utóbbi kékesfehér), de ezek már 17 ezertől fölfelé kaphatók, én nem gondolkoztam bennük.