atidesign fórum hozzászólásai

atidesign Elküldve: 2008-04-18 16:26 Fûtés - Klíma

von írta: Akkor ezek szerint lehet hogy rossz a klimám mert 16 fokra állítva ez a legalsó hõfok amit tudok állítani, nem fúj hideg levegõt a szellõzõn keresztül .


Nézd meg hogy a kompressor mûködik-e, ha nem kapcsol nézesd meg hogy van-e gáz benne!
Utána lehet tovább menni!

atidesign Elküldve: 2008-04-18 16:19 Olajcsere_

peetie írta:
atidesign írta:
Én nem viszem sehova szervízbe az autómat ugyhogy rajtam nem nagyon tudnak húszni a szerelõk meg a szervizek de én minden 10.000.- km-nél lecserélem az olajat a diese(320d) -bõl.l

És szûrõket is cserélsz rajta mindent? Ha igen, gyárit vagy utángyártottat? Olajat milyet teszel bele?


Persze! A gyárit érdemes beletenni ha jóáron hozzájutsz!
De a gyáribeszálítóktól is érdemes megvenni mert ugyan az csak nem BMW logo van rajta.
Az olajat a common-rail dieselekbe a 0W-40 LL4 vagy 150-200 ezer km. után az 5W-30 LL4 -es olajat írják elõ.
Ezeket a típusokat majdnem minden prémiumkategóriás olajgyártó kínálja igen borsos áron.
De ebbõl is érdemes a gyárit, jó árban hozzájutsz itt
www.mobilgumi.hu

atidesign Elküldve: 2008-04-18 10:12 Olajcsere_

Amúgy szerintem nem túl egyértelmü soksknak a 30.000.- km.-s szervízintervalum.
Igaz mûködik a dolog de csak azoknak jó akik 30.000-km.-t mennek egy év alatt.
Ugyanis úgy szóll hogy 30.000.-km. vagy 1 év!
Tehát az átlagember nem megy 30.000-km.-t egy évben ezért azoknak érdemes az 1 éves periódust tartani.

Régebben szakszervízben dolgoztam és volt egy olyan eset hogy egy idõs házaspár vett egy korszerü benzinmotoros járgányt mert tetszett nekik hogy 30.000-km-ként kell csak szervízelni!
Az értékesítõ és a munkafelvevõ téves táljékoztatása miatt elvesztették az 5 éves fõalkatrész garit mert az 1. szervízre 4 év mulva hozták és még akkor sem volt benne 30.000-km, csak behozták mert a váltó furcsán viselkedett, és tényleg gyári hibát felfedeztünk de mivel nem voltak meg az éves szervízek ezért a központi márkaképviselet nem fogatta el a garanciális cserét...!
Sajátzsebes mutatvány... 370.000.- +fa...

TEHÁT 30.000.- KM VAGY 1 ÉV!!!

atidesign Elküldve: 2008-04-18 10:00 Olajcsere_

peetie írta:
von írta: Én is erre gondolok, hogy így kellene csinálni, de akkor a szervíz meg a gyár miért mondja, hogy 30000-et bír? Ekkora cég csaknem blöföl, vagy arra utaznak, hogy minél hamarabb megadja magát a vas.

Igen így van. Vagy az autógyáral utaznak arra ,hogy minél hamarabb tönkermenjen a kocsi (nem csak a bmw, a többinél is elég hosszú a szervíz intervallum), vagy a maszek szerelõk arra, hogy 10ezrenként hozzájuk vidd Van aki szerint túlzás a 10ezres csere, van aki meg a 8 ezret javasolja dízelnél! Most akkor dönts


Ez így is volt régebben a régebbi diesel motoros autóknál.
Akkoriban a benzin rendszerü autók olajcseréjének intervaluma 15.000.-km. volt, a dieselé pedíg 7.500.-km.
Azért volt ilyen rövir az olajcsereintervalum mert az akkori diesel motoroknak az égése még nem volt olyan tökéletes mint a mai korszerü dieselmotoroké és elég hamar bekoxolták az olajat.

Én nem viszem sehova szervízbe az autómat ugyhogy rajtam nem nagyon tudnak húszni a szerelõk meg a szervizek de én minden 10.000.- km-nél lecserélem az olajat a diese(320d) -bõl.l

atidesign Elküldve: 2008-04-17 10:28 Fûtés - Klíma

A keringetõt csak akkor érdemes bekapcsolni ha büdös szennyezett területen közlekedünk.
De a keringetõvel eggyütt viszont kell a klímát használni külömben bepárásodnak a szélvédõk.

Jótanács!
A klíma mûködése után célszerü magas ventilátor fokozatban leengedett ablakokkal a hõcserélõt kiszellõztetni-leszárítani, így nem lessz büdös az ûjraindításnál.

atidesign Elküldve: 2008-04-14 20:44 Fûtés - Klíma

Bakker kint van a hõcserélõ....
Persze mindent ki kellett szedni.
Mûszerfal, merevítõ keret, müszeregyszég, fûtés - hûtésrendszer és a végén pedíg a hõcserélõhûtõt...
Nagy szopás nem kívánom senkinek.
Ráadásul gyári hibás a hûtõ a gyári összeeresztésnél elengedett és ott szökött meg a gáz!
GÁZ...!

atidesign Elküldve: 2008-04-12 15:51 Fûtés - Klíma

Tiba írta: Nekem is olyan volt, én simán leszedtem. Hátulról beledugod a torks fejet, (ha nem tudod milyen kell bele, akkor egy tükörrel bele lehet nézni) és a végére teszel egy állítható fejû villáskulcsot. Én nekem így pikk-pakk sikerült.



Köszi.
Elég komoly szerelõ mûhelyem van és elég sok féle-fajta szerszámmal köztük a torx minden fajtájával, de ez nem torx!
Ilyen csavar a Fiat -oknál szokott elõfordulni én sem értem miért van itt ilyen.
Hasonló mint a torx de a kölsõ belsõ él nem ívelt mint a torx hanem négyzetes.
A szerszámosok is csak rendelésre tudnal hozni.
Ugyhog yaddig pihi, a vas meg romokban a mûhelyben....

atidesign Elküldve: 2008-04-12 14:26 Fûtés - Klíma

Tiba írta: a négyküllõs kormány?

Az!
Négyküllõs, multis.

atidesign Elküldve: 2008-04-12 13:57 Fûtés - Klíma

Na már mindegy...!
Szóval ha valaki nekiálna evaporator/lepárló hûtõ/belsõ klímahûtõt cserélni kösse fel a gatyeszt.
A cucc a fulkefelõl jön ki.
A mûszerfalat már kivettem csak megakadtam a kormánynál, ugyanis a légzsákot egy spec (nem torx) csavar fogja amihez az egész városba nem találtam szerszámot ugyhogy meg kellett rendelnem.
Ha a mûszerfal kintvan a merevítõ fém keretet is ki kell szedni és utána jöhet a fütésrendzer amit a motortér felõl lehet kicsavarozni amihez szét kell szedni a teljes vízvályut!
Na de most pihi mert a szerszám csak 3 nap mulv aérkezik....

atidesign Elküldve: 2008-04-12 13:48 Olajcsere_

szocsa írta: nekem e46 320d van 136L és a napokban fogom lecserélni az olajat. az lenne a kérdésem hogy hogyan kell a szerviz visszaszámlálót visszaállítani? ja és 220E van benne. sztetek mehet a 5w30 txt?


Az elektromos cuccok közt találsz egy olyan topic-ot hogy hogyan kell nullázni a km. számlálót olajcserénél. ott le van írva mit kell csinálni.
Az olaj jó amit vállasztottál de én inkább a gyárit tenném bele....
Jó árban van és az bele való!
www.mobilgumi.hu
itt találsz ha kell.[/url]

atidesign Elküldve: 2008-04-11 22:06 Olajcsere_

Mondhat bármilyen márkaszervíz bármit!
Diesel üzemü motor olajcserélje 10.000.- km-ként!
Benzín üzemü motor olajcserélje 15.000.- km-ként!
Fékfolyadék cserélje 40-50 ezrenként ildomos!
Automata váltó olajcsere 100.000.- km-ként.
Mechanikus váltó olajcseréje csak ha meg van bontva valamiért.
Szerintem....!

atidesign Elküldve: 2008-04-11 21:05 Fûtés - Klíma

Senk nem tud segíteni....?

atidesign Elküldve: 2008-04-11 17:55 Fûtés - Klíma

Üdv sorstársak.
Meg van a klímaproblémám...!
Csak hogy a legrosszabb....
A belsó lepárló hûtõ ereszti a gázt valahol és ki kell szedni.
Csinált már valaki ilyesmit?
Merre jön ki motortér vagy fülke fele?
Mûcserfalat ki kell venni hozzá?
Ha tudtok valamit megköszönném a segítséget.
Köszi.

atidesign Elküldve: 2008-04-09 22:15 Hifi beszerelése e46-ba

Tiba írta: ati!
Nem is kell sokat visszaolvasnod. Én írtam ezzel kapcsolatban.

Megvan.
Köszi.

atidesign Elküldve: 2008-04-09 20:31 Hifi beszerelése e46-ba

Még egy lényeges kérdés!
Ha 2 din-es cuccot szeretnék beszerelni a klímavezérlõt be lehet tenni a tároló helyére símán vagy másik fajta vezérlõ kell?
Csinált már valaki ilyesmit?