atidesign fórum hozzászólásai

atidesign Elküldve: 2008-06-25 17:50 Fûtés - Klíma

A kifolyócsõ a fûtéskonzol alján van középen!
A csöpögést nem is fogod látni mert a kipufogó hõvédõ elemekre csöpög ami sokesetben el is párologtatj azonnal!
Ha mégis tisztítani akarlád alulról a hõvédõ lemezeket lebontani és megtalálod a "gumicsöcs"-t.

atidesign Elküldve: 2008-06-25 17:22 Féktárcsa és fékbetét

atidesign Elküldve: 2008-06-25 16:23 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Na de jó hogy 2 topik van ugyan arra a témára!

Szóval a kérdés az lenne hogy a karikák beépítése után a vezetéket hol kell kivezetni a lámpatestbõl...? :

atidesign Elküldve: 2008-06-25 16:18 Fûtés - Klíma

extremezso írta: Sziasztok!Olyan problémám van hogy ha nincs bekapcsolva a klímám csak simán szellõztetésre kapcsolok akkor valami büdös-dohos levegõt fúj,ha bekapcsolom a klímát akkor megszûnik,de ahogy kikapcsolom újra büdös.Tudja valaki mi lehet ez??


Na ja!
Az a büdös attól van hogy miután klímával közlekedsz nem szellõzteted (szárítod) ki a rendszert!
Mert a lepárló hûtõ bederesedik a klima használata során és ahogy leálítod leolvad és víz lessz belólle ami kifolyik ha nincs eldugulva a lefolyó.
De ha normálisan elfolyik akkor is marad annyi a rendszerben hogy "bedöglik"!
Szakorvoslat:
A klímát hosszútavokon használd, ne 1-2 km-nként.
Ha a klímát használod mielõtt leálítanád az autót kapcsold ki a kompresszort és a ventilátor legmagasabb fokozatában szárítsd ki a rendszert, ez kb 2-3 perc, de lehet érezni hogy nem nyirkos a levegõ ha már kiszáradt!
Ha ez már többször elõfordult hogy "bedögkött" akkor ki kell tisztítami a korábbiakban leírt módon!

atidesign Elküldve: 2008-06-25 14:04 Fûtés - Klíma

Nem látni teljesen a hõcserélõt.
Mien ccsõhöz szeretnél hozzáférni? és miért?


wagusty írta: Szia!

A Hõcserélõ teljes egészében látható ha leveszem a ventillátort?
A kis csõhöz hozzá lehet férni ha leveszem a ventit?

köszi

atidesign Elküldve: 2008-06-24 18:28 Fûtés - Klíma

wagusty írta: Szia atidesign !

Valahogy lehetne vele konzultálni a ventillátor kiszerelésérõl és a hõcserélõ tisztításáról?

Üdv





atidesign írta:
Burns írta:
atidesign írta: Bakker kint van a hõcserélõ....
Persze mindent ki kellett szedni.
Mûszerfal, merevítõ keret, müszeregyszég, fûtés - hûtésrendszer és a végén pedíg a hõcserélõhûtõt...
Nagy szopás nem kívánom senkinek.
Ráadásul gyári hibás a hûtõ a gyári összeeresztésnél elengedett és ott szökött meg a gáz!
GÁZ...!

Errõl a beavatkozásról nem csináltál véletlenül egy fotó sorozatot? Konkrétan az érdekelne, hogy a klíma tisztító habot hol lehet bejuttatni a hõcserélõre, és hol van a kondenzvíz kivezetés?


Szia.
Képeket nem csináltam ugyan de tudok segíteni az ügyben.
A höcserélõre a tisztítót elég macera bejuttatni.
Az utastérszûrõ felõl lehet mégpedíg úgy hogy ki kell bontani a tüzfalig az utastérszûrõ házat ez 2 nagyobb elem.
Utána látni lehet a vrntilátor házat, három csavarra meg két patental le lehet venni a fedelét, utána már látni a ventilátort, azt egy nagy fémpatent fogja középen azt kioldani és kijön a ventilátor ami mögött ott van a hõcserélõ.
Arra lehet ráfújni a habot, utána várni min 30 percet addig össze lehet rakni a cuccot.
A kondenzvíz a fûtésház alján távozik, ott van csatlakoztatva egy gumi ágyba mely kivezeti a seb.váltó fökött lévõ védõburkolatra és onnan elfolyik.
Miután összeraktuk a ventilátor + utastérszûrõházat és eltelt már 30 perc akkor nyitott ablakokkal a ventilátor legmagasabb fokozatában fujassuk a levegõt 5-10 percig. A KLÍMA NE LEGYEN BEKAPCSOLVA!
Ennyi dióhélyban...


Igazából itt le van írva minden, de halgatlak!

atidesign Elküldve: 2008-06-11 20:30 AIR-BAG (légzsák)

Petike írta: Hali!

Ülésfoglaltság érzékelõd halt meg az anyós ülésen (a másikon nincs is ). Megoldás csere, a rossz hír,hogy le kell hozzá bontani a kárpitot

petike


25 ropi........

atidesign Elküldve: 2008-06-09 14:16 Klíma automatika hiba

Individual írta: Üdv srácok!
Elárúlná nekem valaki,hogy merre találom az autóban a klíma elõtét ellenállását(tüskés sünit)??


Kesztyütartó kivesz, és a fûtéskonzol alján teljesen, egy kb. 4x4 es mûgyantával bevont egység.!
(teljesen lent és a motorfele!)

atidesign Elküldve: 2008-06-02 18:30 Kipuffogórendszer

Kérdésem a következõ. /320 d T. F.L./
A napokban nagyon erõss fémes zajra lettem figyelmes az autó leálításakor és indításakor a kipufogó felõ.
Leszedtem alul a burkolatokat elkezdtem rángatni a kipufcsövet és a katalizátor alatt lévõ "torziós egység"-tõl jön a hang ami rögzíti a kipufcsövet a katalizátorhoz.

Volt már valakinek ilyen problémája?
Lehet külön a "torziós egység"-et cserélni?
Hol lehet beszerezni?
Köszi...

atidesign Elküldve: 2008-06-02 18:11 320d alapjáraton nagyon remeg

Zoli_E46_320D_TouringAut írta: Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.

Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.

A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)

A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.

Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)

Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)

*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."

*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)

Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE


Szerintem valameik porlasztóval lehet gond! Szervízbe me gtudják álapítani meik a rossz.
De egy agyas szerelõ is.
Egyforma hosszúságu és átmérõjü csöveket kell tenni az üzemanyag visszavazetéshez a porlaszróra a résolajcsõ helyére, és mindegyiket egy egyforma mérõedénybe lógatni, és így elindítani az autót, alapjárat fél perc, utána 2 nagyobb gázadás és alapjárat fél perc és utána leálít!
Amelyik edénybe több az üzemanyag az a porlasztó rossz!
De van erre egy progi amit lefuttatnak a szervízbe és egy bizonyos mennyiség kell legyen ha nem annyi a mért üzemanyag akkor rossz a porlasztó.

atidesign Elküldve: 2008-05-22 20:58 EÜ csomag

alfatone írta: Rendben, MSZ. Értem én, de azt is mutasd meg, hol van leírva.
Mert a gépjármûvek kötelezõ felszereléseire a lenti rendelet vonatkozik, az pedig világosan fogalmaz. Szerintem.

Sõt! Még magyar nyelvû sem kell, mert azt mondja ''...vagy ábrás tájékoztató."

Én nem kötekedésbõl írom ezeket, és nem akarom, hogy emiatt bárkit megbüntessenek. De minden hatóság jogszabályok alapján jár el, vagyis mindennek meg lehet találni a rögzített és elfogadott szabályait.
Ezt keresem én most ebben a -valljuk be kissé jelentéktelen - kérdésben.


Én nem tudom neked elõszedni ezt a jogszabályt de valahol nyakatekerten belevan foglalva.
Szerintem egy rendõr elõszedni serc-perc alatt egy feljelentéknél...

Valaki próbálja már ki...

atidesign Elküldve: 2008-05-22 20:55 e46 coupe facelift szürke lámpát feketére cserélnék!

alfatone írta: Festékboltban ismerik, vagy autósboltokban is találsz olyat.


A festékboltba elmondod mien anyagot akarsz fujni vele, mien hatásoknak van kitéve és olyat adnak.
De elõtte le kell kezelni a felületet.

atidesign Elküldve: 2008-05-22 20:53 XENON utólag

extremezso írta: És most mi ez az adapter ? Ez akkor kell, ha D2S égõt rakok bele utólag a H7 helyére ? Az utángyártott H7 foglalatos xenon helyére nem kell semmi, ugye ? Csak bele rakom és kész?


Hát nem!
Olyan a foglalat hogy a xemon izzót nem tudod ennélkül betenni.
De "házifeladatnak" nem ajánlanám a xenon beépítést...

atidesign Elküldve: 2008-05-22 11:05 e46 coupe facelift szürke lámpát feketére cserélnék!

Garaj írta: Egy óra spéci munka és fekete a belseje!
Csak vigyázni kell mert spec. festék kell hozzá...


Ezt kifejtenéd nekem egy kicsit bõvebben! Köszi[/quote]

Szét kell szedni, kivenni a betétet és hõálló matt feketével lefújni és késsz!

atidesign Elküldve: 2008-05-22 10:38 e46 coupe facelift szürke lámpát feketére cserélnék!

Garaj írta:
Tiba írta: Mi a bajod a szürkével? a belseje?


Igen, a belseje. Az én kocsim fekete és a lámpa meg szürke, de lassan talán megoldódik a problémám.


Egy óra spéci munka és fekete a belseje!
Csak vigyázni kell mert spec. festék kell hozzá...