b0gar fórum hozzászólásai

b0gar Elküldve: 2006-06-01 11:28 Vásárlás

Én úgy vagyok vele, hogy nem kell rohanni. Ha megtetszik nyugodtan kell intézni, legyen meg minden vizsgálat, papír stb.
Ha valami nem stimmel, vagy elviszik nem szabad bánni. Lesz másik, végülis használtról beszélünk. Abból meg sok van.

b0gar Elküldve: 2006-05-31 19:28 Vásárlás

Most olvastam a történteket. Sajnálom, hogy így jártál. De azt mondom ha teheted ne add fel. Nekem is 99'-es 320d van és hihetetlenül megbízható szerintem. Mondjuk én úgy vettem , hogy sürgõsem el akartam adni a motorom és a pécsi BMW-be rendes áron beszámították. Szerencsémre ott volt az aranyszarvas és hamar beleszerettem. Tényleg ez volt az álmom amikor megjelent. Mondjuk nálam csak márkakereskedés jöhetett szóba. Nem tudom, a mindeféle használkereskedéseket utálom. Lehet , hogy a márkakereskedésbe is átvernek de talán ott nem adják el az orrod elõtt ha már megbeszéltétek. Talán korrektebbek.
Egyébként most úgy vagyok vele, hogy ha használt bmw-t keresnék akkor biztos elmennék svájcba. Talán kicsit drágábbra jön ki mint itthon de 1000%-ig megbízható és sokkkal jobban felszerelt autókat lehet ott kapni. Dolgoztam arra párszor, tudom.

b0gar Elküldve: 2006-05-30 12:04 Futómû és hibái

Ilyenkor segít ha kipróbász egy olyat ami tuti jó. MEnj el egy szalonba. Ha elég komolyan érdeklõdsz kipróbálhatsz egy tesztautót. Biztos van nekik.

b0gar Elküldve: 2006-05-28 10:03 Váltózsák csere

Nézdd meg a képek közt az enyimet. Én csináltattam bõrössel újat. Igazai bõrrel (nekem mûbõr volt). Állítólag onnan hozatja ahonnan a autós cégeknek is szállítanak (pl:BMW). Persze ki tudja, de hihetetlen szép lett. És nem dicsekvésbõl mondom de majdnem jobb mint az új. Váltógombot kormányt egyebeket is behúzott. Nem volt drága. Asszem a váltó 7000 volt (gombbal együtt).

Leszedés: a harand egy mûanyag keretre van ragasztva. A keret közepét összenyomod és már ki is jött. A gomb leszedése ahogy alfatone mondja de bivaly erõsen kell.

b0gar Elküldve: 2006-05-07 18:01 Kézifék

Köszönöm a tippet! Megvizsgálom a kérdést!

b0gar Elküldve: 2006-05-05 09:57 Kézifék

Persze berakom sebességbe. (Sõt ha nem muszály akkor kéziféket nem is használok - csak sebesség)

Csak nálunk a ház alõtt elég meredek a kapubeálló és ott elég hasznos lenne! Amúgy is zavar ha valami nem úgy mûködik mint kellene!

b0gar Elküldve: 2006-05-05 09:27 Kézifék

Sziasztok!

Kicsit az az érzésem, hogy ez valami gyártásbó eredõ hiba lehet nem? Szerintem ne használdd!

Egyébként jó a téma. Lenne is egy kérdésem ezzel kapcsolatban. Amitóta megvan a gépsárkány azóta szenvedek én is a kézifékemmel. Egyszerûen nem fog eléggé. Egy kicsit erõsebb lejtõn nem áll meg az autó hanem lassan gurul. Ez normális?
Sokszor állítottam a kar tövében levõ csavarokon de ez persze nem segít! Szerintem a baj ott van ahol fognia kellene. Azért mondom így mert ha jól tudom akkor a kézifék nem a hátsó "rendes" fékeket (tárcsákat) fékezi hanem valami más helyen a differenciál mû környékén.

Kinek van erre valami ötlete?

köszönet érte!

b0gar Elküldve: 2006-04-24 14:51 Futómû és hibái

Igen de állítom, hogy nem látta mikor jön koszos mert szerintem ezt nem lehet látni. Inkább úgy hiszem, hogy olyan sokat kipumpált belõle ami alatt tuti kifolyik a régi.

b0gar Elküldve: 2006-04-24 10:28 Futómû és hibái

Nos ebben igazad van. A lényeg annyi, hogy ilyen sorrendben csinálta jobbhátsó, balhátsó, jobbelsõ, balelsõ. Gondolom azért mert a munkahengertõl legtávolabbi ponton kezdte. És persze elõtte a tartályból kiszívta elõtte a régi anyagot. Persze elvittem én is szervízbe, hiszen nem tudtam, hogy megy ez. De legközelebb szerintem nem teszem.
Ja persze mindeki tegyen belátása szerint.

b0gar Elküldve: 2006-04-22 23:53 Futómû és hibái

Én is most cseréltem le (nemrég). Az olaj e körül volt nekem is. És az óradíj is. Pontosan nehezen mondom meg , mert mást is csináltattam.
Azért azt el kell mondjam, hogy mikor kijöttem a szervízbõl akkor érezhetõen jobb volt a fék. Szóval mindeképpen érdemes idõnként cseréltetni a fékolajat.
Persze ha valakinek van egy segédje és egy két szerszáma akkor otthon is megoldható a dolog. (a tartájba kel tölteni az új olajat és az kinyomja a régit.)

b0gar Elküldve: 2006-04-18 10:16 E46 Óra

Így van. A galériban vanegy belsõ gép a kocsiról. Ha azt frankón nagy méretben megnézed akkor láccik is rajta!

b0gar Elküldve: 2006-04-17 20:41 E46 Óra

Ez érdekes. Nekem is 99-es évj. van és amikor még a BMW revese magnóm volt akkor is tudta ezt. (Azóta cseréltem CD-sre). Már amennyire én emlékszem.

b0gar Elküldve: 2006-04-13 15:24 Olajcsere_

Sziasztok!

Most majd jól lehurrogtok mert kiderül, hogy mennyire nem értek hozzá de azért csak leírom!

Szóval az LL01 az egy szabvány amennyire én tudom. (Longlife 2001) A BMW-nek is van ilyen Longlife szabványa de az a saját belsõ dolguk. Nem feltétlenül egyezik azzal amit a castrol használ.

Szóval amióta kitalálték ezeket a longlife olajokat azóta van nekik szabvány is. Meg aztán egyre újabb és jobb motorok vannak (persze különböznek is a régebbiektõl) ezért újabb, jobb (drágább) olajakat is gyártanak hozzá, amik általában a régebbi autókba is megfelelnek. Persze a régi autókba használhatók a régebbi szabványnal megfelelõ olajak. (olcsóbban)

Persze ez nem zárja ki mindazt amit cbr írt.

b0gar

b0gar Elküldve: 2006-04-10 22:42 Fûtés - Klíma

Az a baj, hogy a ventilátor motorjához nem lehet hozzáférni mert a vetillátor lefedi. Levegõvel megfújtuk hátha tisztul. Múltkor 200km-t mentem MO-n akkor kibírta. Aztán visszafelé már nem.

Egy ismerõsöm megígérte, hogy megnézi. Le kéne forrasztani megnézni mi van vele. Aztán vissza. Hát nem egyszrû de megcsináljuk. Nehogymár egy kis venti miatt költsek 68 ezret. Mert különben megteszem. Idegesít ha valami nem megy.

b0gar Elküldve: 2006-04-10 16:01 Fûtés - Klíma

Urak!

Ezt a topic-ot én nyitottam , mert gondom támadt a fûtésemmel. (részletek az elsõ írásomban).

Mostanra miután kétszer voltam a szervízben és két érzékelõt kicseréltek (talán 4000/darabért meg munkadíj), végre kiderült mi a hiba oka!

Persze minden úgy van ahogy sejtettem:
A klímakezelõ panel elején látható rácson mögötti étzékelõ nem a helyes értéket érzékeli mivel a mögötte levõ ventillátor nem forog. Ennek a ventilátornak lenne az a szerepe, hogy az utastérbõl szívja a levegõt ezzel tudatva az érzékelõvel a helyes benti hõmérsékletet. Csakhogy mivel ez nem mûködik ezért az érzékelõ jelentõsen túlmelegszik fõként ha a panelen minden lámpa világít. Ez ugye felkapcsolt lámpánál fordulhat elõ.

Nagyon durva, hogy egy ilyen 1000-ft-os ventillátor miatt szarik be minden. Persze a ventilátor rá van forrasztva a kezelõpanelra tehát csere csak az egész egységgel. (Megkérdeztem 68000.-)

De utálom az ilyet.