b0gar fórum hozzászólásai

b0gar Elküldve: 2006-01-22 10:14 320d Motor

Ez ugye rögtön attól függ, hogy 2002 elõtti vagy utáni a jármû, merthogy akkor volt egy váltás. A '99-'02 közöttiek hagyományos turbó diesel motorok (136LE, 280nm). A '02 utániak pedig újabb (mindenhol máshogy nevezik) magas nyomású (közös nyomócsöves, stb) motorral jönnek (150LE, 330nm). Nem tudom most épp a bmw, hogy nevezi.

Nos a régebbiekre azt mondják elnyûhetetlen. Állítólag 300000km-t elmennek anélkül, hogy hozzá kéne komolyabban nyúlni. Nekem ilyen van. 150000-el került hozzám (most 180000). Hogy elõtte mit csináltak vele nem tudom. Nálam a következõket kapta: bal elsõ trapézkar, elsõ fékkgarnitúra (tárcsák, betétek), kuplung szett, fûtés hõérzékelõ csere, (fûtés még most sem jó, vezérlõ csere kellene) és persze a szervizek.

Az újabb típusokról annyit hallottam , hogy a porlasztófejek nem nagyon bírják a nagy nyomást. Idõnként cserére szorulnak. Egy ismerõsömnek a turbó ment el 100000-nél. (szerintem nem típushiba)

Amúgy pont nemrég jártam egy üzletbe ahol azt mondták, hogy a fûtés vezérlõ panel (rádió alatti) gyakran tönkremegy. Ez évjáratfüggetlen.

nos ennyit tudtam mondani!

b0gar Elküldve: 2006-01-21 19:22 E46 Óra

A mûszerfalon találsz kettõ gombot. A jobb oldalit próbáldd meg tekerni (N nyomni). A tekerés nem fog menni mert nem tekerõ. De ha elforgatod akkor az órát állítja. Elég nehéz elfordítani.

b0gar Elküldve: 2006-01-19 23:29 Könyöktámasz

Csak megjegyezném, hogy a könyöktámasz alatti részt épp most kérdeztem egy helyen (http://www.bmwalkatresz.hu/) ahol 15000-õt mondtak rá újonnan. Ehhez meg kell venni egy elemet ami a könyöktámasz alá jön (mert ez is külön van) plusz a hátsó ülések felõl elérhetõ (de a box végénél levõ) kis fakkot is (tetõ + világítás, stb..) merthogy ez a könyöklõs változatnál a könyöklõnek része. Szóval szerintem ha újonnan ilyet akarsz venni akkor lehet, hogy egy százasba is benne lesz.
Ha jól gondolom akkor németben ez mondjuk a fele.

b0gar Elküldve: 2006-01-19 23:22 Miért van hely a motortérben?

Kedves Buschmann!

Ahogy emlékeztem (de ismételt gyors utánanézést követõen) mondhatom, hogy igazad van. Az ott tényleg az akkumulátor helye. A könyvem szerint a 318i típusnál kerül oda bár a könyv azt is megjegyzi, hogy bizonyos országokba szállított kivitelnél a csomagtartóban van a 318i esetében is. Érdekes, hogy a 320d esetében is oda rajzolja de nem itt említi. A lényeg, hogy az akksit teszik oda. Hogy pontosan mikor azt nem tudom. Talán a súlyelosztással variálnak bár ez nem valószínû.

b0gar

b0gar Elküldve: 2006-01-13 21:04 Fûtés - Klíma

Az jó! Majd megnézem. Bár nekem megvan a rendes könyve. A hõmérõt azóta berakadtam a gépbe. Kicsit érdekes, hogy meg kellett venni a "Board computer" beszerelõ készletet ami tartalmaz néhány vezetésket egy irányjelzõ kapcsoló és a külsõ hõmérõt. Mindez vagy 40000.- volt. Pedig a vezetékek benne voltak meg a külsõ hõmérõ is. Állítólag a klima miatt. Most azok mehetnek tartalékba.


ui: A nevemben nulla (0) van és nem O,

b0gar Elküldve: 2006-01-13 12:08 Fûtés - Klíma

Jó kérdés, Nekem ilyen nincsen benne ezért nem tudom. Talán a kézikönyvet tudnám javasolni.

b0gar Elküldve: 2005-11-24 20:16 Fûtés - Klíma

Értem. Köszönöm.

És had kérdezzem már meg, mást valamit még csináltak? Gondolok ilyenre, hogy a fedélzeti sz.gép mutatja a külsõ hõmérsékletet. Ehhez gondolom egy hõmérõt is beépítenek valahova. Vagy ez minden autón rajta van gyárilag csak nincs aktíválva?...

Elnézést a kérdésekért csak szeretem tudni mit csinálnak a jármûvel és jobb ha elõre tájékozódik az ember.

Köszönöm!!!

b0gar Elküldve: 2005-11-23 22:00 Inspekció

Az tény ,hogy én pécsen a Schneider autóházban csináltatom a dolgokat és jelentõsnek mondható boravalót hagyok ott. Így a munkadíból 10-15% kedvezmény, alkatrészbõl is hasonlót kapok. De mondom az olajat magam viszem oda. Ha gondoljátok errõl tudok mesélni. Persze miért nem most:

Olaj: A lényeg, hogy olyan olaj legyen benne ami a szakkönyvben elõírt típúsú. Itt nem 10W40-et kell elsõsorban érteni hanem a szabványt. A szabvány nekem (újabbaknál lehet más is) a következõ ACEA:A3 vagy ACEA:B3. Itt az ACEA a szabvány neve (azt hiszem ez az amerikai, van európai is). Az A3 és B3 a típus. Ezek a számok évente változhatnak ahogy fejlõdik a technika. Ezek a számok az olajak dobozán fel van tüntetve.

A 10W40 pedig a viszkózitás (sûrüséget jelenti). Ebbõl lehet több fajta is. pl:
0W30 a leghígabb - hidegben ajánlott nagy elegben is jó
5W40 picit sûrübb - szintén hidegre de nagy melegben is jó (nekem ilyen van)
10W40 még sûrübb - ez már csak melegben jó

Továbbá a könyv azt is elõírja (nálam), hogy az olajnak meg kell felelnie a BMW longlife szabványnak is. Ez szintén fel van tüntetve a dobozon. Ez csak anniyt jelent, hogy a nevesebb autók (bmw, audi, merc....) saját szabványt is elõírnak. Az olajgyártók pedig feltüntetik, hogy az olajuk milyen biznyos típusnak felel meg.

Ha megnézitek a könyvet meg olajat akkor minden világos lesz.

Bocs ha untattam valakit.

b0gar Elküldve: 2005-11-23 21:48 Fûtés - Klíma

Ja még egy kérdés! Ha jól tudom a fedélzeti számítógépnek a kapcsolója a bal irányjelzõn kéne legyen. A beszereléskor ezt akkor cserélték neked?

b0gar Elküldve: 2005-11-23 21:46 Fûtés - Klíma

Aha értem. Köszi a tippet. Lehet, hogy beszereltetek computert én is. De ezt mindenképpen megnézetem.

b0gar Elküldve: 2005-11-16 22:39 Inspekció

Húú de jót kérdeztél. Sajnos nem emlékszem rá mert régen volt és papírok nincsenek most kéznél. De alég jelentõs. Tökre nem akarok hülyeséget mondani. Talán 50-60000. Ebbe benne van az olaj és szûrõk ára ami vagy 40 ezer. Ha te viszed lehet olcsóbb.

Megpróbálok utánanézni bár ha felhívsz egy szervízt akkor õk aktuális árat tudnak rögtön mondani.

b0gar

b0gar Elküldve: 2005-11-16 22:35 Fûtés - Klíma

Értem amit mondasz, de akkor azt nem értem miért van az, hogy beállítok 24 fokot a kijelzõn. Kívül kb 7 fok van (fedélzeti számítógép nincs) és tolja be a hideg levegõt. Szerintem ez nem kellemes.

Szerintem valami akkor sem normális.

b0gar Elküldve: 2005-11-15 20:04 Fûtés - Klíma

Volna egy olyan problémám a jármûvel, hogy a fûtésem nem mindig fût. Ez nem funkcionális hiba szerintem. Úgy gondolom, hogy a hiba abból adódik, hogy amikor elindítom a hideg autót akkor ugye hideg minden. Elkezd fûteni. De aztán amikor felmelegszik a kocsi addigra a hõmérséklet érzékelõje is felmelegszik mert ez a középkonzolon helyezkedik el ugye a "klíma-fûtés" panel-en az auto gomb feletti kis rács mõgött. És ez nagy meleget kap mivel ott az egész elem meleg a világításoktól. Ilyenkor úgy érzni meleg van és leállítja a fûtést.

Aztán ha ráfúlyok, hogy hûtsem vagy tovább emelem a hõmérsékletet (30 fokra) akkor újból fût.

Hogy van ez nálatok?

b0gar

b0gar Elküldve: 2005-11-15 19:56 E46 cd táras cd

Ezt jó tudni. Köszi temi!

Nos ha valakit érdekel van egy ilyen eladó nálam. És persze egy kazettás is. Ár alku tárgyát képezi!

b0gar Elküldve: 2005-11-15 19:51 oil narancssárga lámpám világit kb 15mp-ig

Már amennyire én tudom (bár lehet hogy bmw-nél egyedi megoldások vannak) ez általálban 3 dolog lehet:
- olajhiány (mintmondtad ezt ellenõrizted)
- olajnyomást mérõ mûszer tönkrement
- olajszivattyú hiba

Ez utobbi veszélyes lehet. Fõleg ha kenés nélkül marad a kocsi. Attól tartok, hogy ehhez sürgõs szervíz fog kelleni.