b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2012-08-19 13:12 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:

Ha a "bizonytalan eredetű cuccok" -kal rám céloztál akkor rossz helyen jársz.



Nem rád céloztam, csak általánosságban írtam.

b_imi Elküldve: 2012-08-19 13:10 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.


Szerintem jó megoldás. Pl. a rögzítőfék(dobfék) belső oldalán nem képződik rozsda, ami a rögzítőfék halála. Hátulra ilyen bevonattal készült tárcsát vettem és sokkal esztétikusabb mint az első. Ráadásul mosás után nem folyik belőle a rozsdás víz.

b_imi Elküldve: 2012-08-18 23:00 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
BalaBMW írta: Nekem is jövő héten esedékes lesz az első tárcsák cseréje... A kérdés: ATE Powerdisc vagy Zimmermann? Mindenképpen a lyuggatott felé hajlok...


Ha lyuggatott akkor Zimmermann, mert az Ate Powerdisc az hornyolt.
Mindkettő jó, de arra készülj fel hogy ezek a sport tárcsák hangosabbak fékezés közben.
Egyébként van egy a fent említettektől olcsóbb, de jól bevált lyuggatott féktárcsám, alubevonatos mint a gyári. ( akit érdekel majd keres )
Egyébként ha komoly fékhatás növekedést akarsz akkor a betét is fontos, pl. Ferodo DS Performance.
Új tárcsához úgyis új betétet raksz.


Mondjuk, ha komolyabb fékhatás növekedés kell, akkor célszerű a gumi fékcsöveket is cserélni, ill. a féknyerget legalább 6 dugattyúsra. A lengőkar szilenteket és a gátlókat keményebbre, valamint a fékfolyadékot szintén a magasabb igényekhez igazítani. Mert egyébként az egész olyan lesz, mint a leggyengébb eleme.
Normál használat mellett a gyári és az ATE szett tökéletes megoldás.
A bizonytalan eredetű cuccok veszélyesek lehetnek!

b_imi Elküldve: 2012-08-10 08:28 Autóvásárlás

kempelen írta:
ateszka86 írta:
jons írta:
ateszka86 írta: Sziasztok!! Múlthéten megvettem az első BMW-m 2001/6 320d e46. most eléggé elkeseredtem.


Szerintem nem kell elkeseredned! Szép a kocsi? Valszínű, mert nem vetted volna meg. Jól megy? Élvezed? Valószínű. Tud más is a hibákról rajtad kívül? Nem? Akkor ne is tudjon. Nem kell az orrára kötni senkinek.

Az hogy törve volt semmit nem von le az élvezeti értékéből, ha jól és szakszerűen csinálták meg. Futóműveshez azért vidd el, lehetőleg egy másikhoz. Ha az elejét gyári méretekre tették vissza, akkor be kell tudni állítani azt a futóművet és balfasz volt aki ijesztgetett. Vagy ha lengőkar görbült, akkor a szerelő majd kicseréli és az után állít futóművet. Mindenre van megoldás nem kell pánikolnod.
Ha kitöltöd a lakhelyed akkor még esetleg javasolni is tudunk szervizt.
Ha a motor nem füstöl nagy baja nem lehet. Olajat eszi vagy nem. Ez is relatív. 1-1,5 liter / 10k km még belefér a tűrésbe.
Az hogy dízelt vettél igen nagy lutri, de ezért az, akinek tökéletes dízele van itt csillió kilometerrel az most meg fog kövezni úgyhogy csak halkan mondtam.

A légkondit én megnézném még egyszer de gyári diaggal... Ha az is azt mondja, hogy rossz, akkor Székesfehérvár, Kasza Imre. Annyi klíma panelje van, hogy csak na. Plug and play 10-15k-nál biztos nem több.

Egyszóval van gondja, mint minden használtautónak, de nem tűnik egyelőre egyik sem kétségbeejtőnek. A használat fogja eldönteni, hogy mit vettél. Szerintem egyelőre semmi okod a kesergésre. Van feladatot meg kell oldani.



köszi szépen!!! érden élek,itt vittem el futóműveshez, és a hátsó részét teljesen betdutak állítani gyári értékre az elsőt nem teljesen, van egy kis utánfutása,elég profi szervíznek és hozzáértőnek tünnek.... a légkondiszerelőnek megtudod adni a számát,hoyg megkérdezzem? hazsnáltat nem akarok venni,mert ki tudja mennyire jó az is....mert amikor garázsból kiállok,akkor működik, de ahogy harminc egynehany fok van,már nem...és ha megveszem a hazsnáltat,nem megy,nincs rá garancia...100ezer körül van az a kezelőpanel azt mondtak...abba van beleépítve a belső hőmérséklet érzékelője. csak az zavar hogy van egy kis utánfutása elől, nem visz férre a szervo miatt,annyit az rásegít,csak a gumin fog majd meglatszani a kerékdőlés miatt


A klíma vezérlő paneljéből biztosan hibátlant kapsz Kasza Imitől, nem fog ezen fukarkodni veled. Ráadásul valóban van benne egy érzékelő ez vagy tönkrement vagy meg kell csak takarítani a redvától, amit ventilátor hordott rá, ami előtte van. De az tuti, hogy egy vezérlőpanelért nem kell szalonba menned. Ha pedig csere nem segít, tényleg nem ott lesz a gond.
Ha nem bízol a futóművesben, akkor próbáld meg egy másik helyen. Miből gondolod, hogy profik? Menő a dumájuk? Egyszer voltam életemben én is olyan helyen még egy agg öreg kadettal (húú de régen volt) ahol nagy táblával hírdettek mindent és nagyon szuper volt a duma amivel meggyőztek, hogy fasza lett a futóművem. Aztán alig tudtam forgatni a kormányt... Elmentem másikhoz és mindent megcsinált szerényen és csendben, pedig egy kadett futómű szekértengely az e46-hoz képest....
De ha mégis jól megcsinálták, akkor adj esélyt arra, hogy tényleg megerősítse egy másik futóműves, hogy nem lehet beállítani. én legalábbis ezt tenném és ha két helyről kapok megerősítést, akkor kezdenék aggódni. De ez az én véleményem persze, nem eröltetem senkire...


Sok futóműves elfelejti leterhelni az autót, pedig ez fontos, csak nekik ez fölösleges rossz. Jó pár kiló nehezéket be kell rakni az utastérbe ahhoz, hogy pontosan be lehessen állítani a futóművet.
Az állító programban szerepel az M, csak ki kell választani, ill. tudni kell, hogy van ilyen is.

b_imi Elküldve: 2012-08-09 22:28 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
jons írta:
ateszka86 írta: Sziasztok!! Múlthéten megvettem az első BMW-m 2001/6 320d e46. most eléggé elkeseredtem.


Szerintem nem kell elkeseredned! Szép a kocsi? Valszínű, mert nem vetted volna meg. Jól megy? Élvezed? Valószínű. Tud más is a hibákról rajtad kívül? Nem? Akkor ne is tudjon. Nem kell az orrára kötni senkinek.

Az hogy törve volt semmit nem von le az élvezeti értékéből, ha jól és szakszerűen csinálták meg. Futóműveshez azért vidd el, lehetőleg egy másikhoz. Ha az elejét gyári méretekre tették vissza, akkor be kell tudni állítani azt a futóművet és balfasz volt aki ijesztgetett. Vagy ha lengőkar görbült, akkor a szerelő majd kicseréli és az után állít futóművet. Mindenre van megoldás nem kell pánikolnod.
Ha kitöltöd a lakhelyed akkor még esetleg javasolni is tudunk szervizt.
Ha a motor nem füstöl nagy baja nem lehet. Olajat eszi vagy nem. Ez is relatív. 1-1,5 liter / 10k km még belefér a tűrésbe.
Az hogy dízelt vettél igen nagy lutri, de ezért az, akinek tökéletes dízele van itt csillió kilometerrel az most meg fog kövezni úgyhogy csak halkan mondtam.

A légkondit én megnézném még egyszer de gyári diaggal... Ha az is azt mondja, hogy rossz, akkor Székesfehérvár, Kasza Imre. Annyi klíma panelje van, hogy csak na. Plug and play 10-15k-nál biztos nem több.

Egyszóval van gondja, mint minden használtautónak, de nem tűnik egyelőre egyik sem kétségbeejtőnek. A használat fogja eldönteni, hogy mit vettél. Szerintem egyelőre semmi okod a kesergésre. Van feladatot meg kell oldani.



köszi szépen!!! érden élek,itt vittem el futóműveshez, és a hátsó részét teljesen betdutak állítani gyári értékre az elsőt nem teljesen, van egy kis utánfutása,elég profi szervíznek és hozzáértőnek tünnek.... a légkondiszerelőnek megtudod adni a számát,hoyg megkérdezzem? hazsnáltat nem akarok venni,mert ki tudja mennyire jó az is....mert amikor garázsból kiállok,akkor működik, de ahogy harminc egynehany fok van,már nem...és ha megveszem a hazsnáltat,nem megy,nincs rá garancia...100ezer körül van az a kezelőpanel azt mondtak...abba van beleépítve a belső hőmérséklet érzékelője. csak az zavar hogy van egy kis utánfutása elől, nem visz férre a szervo miatt,annyit az rásegít,csak a gumin fog majd meglatszani a kerékdőlés miatt


Látszik, hogy kezdő vagy még a témában. Szépen meg kell keresni a lehetőségeket (amit itt is javasolnak), és nem lesz annyira drága a javítás, mint most gondolod.
Az első futóműnél lehet egy lengőkar görbülés is, ami a problémát okozza. Át kell nézni rendesen az autót.

b_imi Elküldve: 2012-08-09 07:49 Egr szelep

Angyalboy írta: Lehet hogy ez itt egy kicsit OFF, de valakinek nincs véletlenül 2000-es évjáratú E46 320D touran-hoz Robbantott ábrás motorrajza? vagy bármi ilyen amiből meg lehet tudni, hogy mi hol van?


Itt megnézheted.

b_imi Elküldve: 2012-08-08 14:50 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem


Igen, amit Kempelen linkelt ott is kb annyira jön ki. Nem egy vészes dolog.

És ez egyébként csak a 20D motoroknak a sajátossága vagy a 30D-n is fennáll ez a probléma? Vagy még melyik más motoroknál?


A 30D-nél is van ilyen.

b_imi Elküldve: 2012-08-08 14:37 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem

b_imi Elküldve: 2012-08-08 14:32 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta:
kempelen írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ahogy az előttem szólók is írták nagyon könnyen le lehet törni a tengelyt és ha már beszívta a motor, akkor már mindegy. Az hogy valaki olcsó vagy kevésbé olcsó megoldást választja számomra mindegy, mert a célt ez is az is eléri, bár bevallom én annak idején a drága megoldást választottam.
Képet sajnos nem tudok neked mutatni, de láttam már olyan angol eredetű 320d-t amit emiatt a hiba miatt bontottak szét és nem volt szép látvány az a henger amelyikbe beleszakadt ez az alkatrész. Szóval jobb a bajt megelőzni alapon szedtem ki én is ezt az alkatrészt belőle. Biztosan vannak akik nem is tudnak erről a hibáról és soha nem is fogják megtudni egészen addig amig náluk nem szakad bele egy ilyen alkatrész...



Mi a drága megoldás és mit jelent forintosítva, hogy drága?


Lehet rendelni egy dugó készletet, ami a pillangószelep helyére passzol. Ha visszaolvasol találsz árakat is.

b_imi Elküldve: 2012-08-08 11:59 Motorolaj

Csináltam egy képet a hengerfej szelepdekli alatti részéről. Jól látszik a szeleprugón a gyári sárga festés. (nem 10E után cserélek olajat)


b_imi Elküldve: 2012-08-08 11:55 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta:
Köszönöm! Tehát akkor megbontás nélkül esély sincs arra, hogy észrevegyem?

Amúgy vannak valamilyen tünetek ha már kezdődnek vele a gondok vagy egyszer csak bekövetkezik a baj?


Ha leveszed a motor burkolatát és bevilágítasz a szívósor alá, akkor lehet látni az olajfolyást. Vagy egy endoszkóppal megnézed. Sajnos az enyémnek nem a legjobb a minősége, de látszik az utólag behelyezett szegecs feje és az, hogy nincs olaj mellette.

b_imi Elküldve: 2012-08-08 10:20 Szívócsonk-pillangószelep

BalaBMW írta: Mint teljesen hozzánemértőnek valaki megmondaná hol kell vagy lehet megnézni, hogy nem engedi-e az olajat?


b_imi Elküldve: 2012-08-07 23:06 Szívócsonk-pillangószelep

BarG írta:
Helioport írta:
kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Az alulméretezésre reagálva: e46 üzemanyagpumpa. Kevés üzemanyagnál melegszik, nem szeresse. A gyár is elismerte, hogy mehetett volna bele nagyobb is. Pont most a napokban olvastam. Az ócsósító tényező pedig nagy úr! Plusz figyelembe kell venni a "nem létező mesterséges avultatást" is, ami bár nem létezik, de a gyár tudja, hogy az a mütyü bizony 60-80-100.000 felett beszakad, eltörik, kiszopósodik, stb...stb...


Az alulméretezésbe most ne menjünk bele, sok topikban kiadtam már a mérgemet ezzel kapcsolatban, mert az e46-os szériánál is egy rakás alkatrész típus van nem megfelelően méretezve, tervezve. Ennek jó mutatója az, ha csodák-csodája, a szóban forgó alkatrészből az idők során jelent meg javított verzió - mert az bizony elismerése annak, hogy az eredeti alkatrész bizony nem sikerült elsőre. És hát a szívócsőből lett módosított konstrukciójú új cikkszámú alkatrész - tehát az előző verzió gyári hibásnak tekinthető. A maximálisan tisztességes eljárás az lenne a gyár részéről, ha az ilyen károkat térítené a tulajoknak - legalább egy bizonyos időszakig, de legalább beszállna az alkatrészcserébe. Vagy legalább szólnának, hogy paraszt, figyelj oda erre. De nem, a sunyi bujkálás amit láthatunk.
De hogy visszatérjünk az aktuális problémára - nálam nagyon hamar - pártízezer után - elkezdett olajat folyatni a pillangó a tengelye mellett, ami pl az izzításvezérlőt is megdöglesztette.


Az izzításvezérlőt hogyan nyírta ki?

b_imi Elküldve: 2012-08-07 22:01 Szívócsonk-pillangószelep

kisg325 írta: Oké,értem,hogy megelőzés,gyakorlatilag én is ezt követtem el a fórumon olvasottak hatására.
Lehet az én hibám,hogy túl akarok méretezni ezt-azt,de szívem szerint kevésnek tartom az 5-ös menetet,mármint amit hagy maga után a menetfúró. Valószínűleg az én 5-ös csavarom sem fog kitekeredni,de ha hétköznap lett volna,mikor csinálom,akkor tuti,hogy 6x12-es csavart veszek és azzal rakom össze. Az is lehet,hogy én vagyok a gyenge,de én fogóval nem tudtam letörni,csak azután mikor leköszörültem a csavarok fejét.
BarG hellyel közzel rátapintott a lényegre! Azért írtam a kívánságomat,mert közvetve hallottam olyan "Andersenről",aki úgy adta elő a történetét,hogy már félig le volt szakadva a lapka,mikor nekiálltak kiszedni. Valószínűleg ez már a szájhagyomány útján terjedő ezt-azt hozzáteszek sztori volt. Szóval én sem hiszek abban,hogy valaki úgy szedi szét eme szerkezetet,hogy az már hibás,mert akkor az már valóban késő. Azt eltudom képzelni,hogy esetleg valami kopás felfedezhető,de mást nem nagyon.
Azt is értem,hogy nagy erők hatnak /gondolom a légáramlásra lett írva/,de attól még nem fog "beesni" a motorba csak,mert nagy a légáramlat,már ha hibátlanul működik. Szóval nekem még mindig itt van a homály,hogy ha leszakad,akkor miért szakad le?! Az anyaghibában nem hiszek,nem tudom elképzelni,vagy elhinni,hogy ennyire alulméretezett lenne a cucc.
A képeken brutálisan retkes a motyó,nekem közel nem volt ennyi lerakódás rajta sem most,sem akkor mikor megvettem az autót. /az tuti,hogy az előző tulaj nem takarította!/


Különben örülök annak,hogy kulturáltan tudunk eszmét cserélni,mert manapság már ez is ritkaságszámba megy...


Ha megnyugtat, én 4 és fél év használat után távolítottam el, mert meguntam leszedni a szívósort. Picit szivárgott már az egyik alatt az olaj, de nem volt vészes. így viszont nyugodtabb vagyok.

b_imi Elküldve: 2012-08-07 13:18 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
b_imi írta: Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.


Mindegy az! Csak működjön és ne szívjon befelé semmit a megoldásból...



Nem tudja beszívni, mivel a szegecs feje a szimering felőli oldalon van. A furatot pedig úgy készítettem, hogy a zömítésnél beszoruljon a szegecs. Aztán összecsiszoltam, így teljesen sík a dugó felülete.