b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2012-07-18 12:15 Motorolaj

m_attila írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:

30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')


jó lenne tudni milyen olaj volt benne...


Nutellás Tescóóós!


Szép
de nem azért lett ilyen mert 30e ként cseréltek olajat


Nem hát, de sok ember elhiszi

b_imi Elküldve: 2012-07-16 09:55 Motorolaj

vivaladiesel írta:

Annyi történt, hogy édesanyám VW polo-jában cseréltem otthon, saját kezűleg az olajat. Castrol Magnatec 5w-40 került bele... 1 teljes órán hagytam "csepegni" a fáradt olajat, hogy az minél több kifolyjon. Szűrő: csere, olaj beöntve, beindítom: kis idő múlva hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék!!!
Lehet, hogy belenyúltam valami hamisított castrolba. Nem tudom. Egyébként egy nagy múltú autóalkatrész cégnél vettem! (BÁRDI)
Passatos koromban én nagy Castrol fan voltam sajnálom, hogy csalódnom kellett a márkában.

És, hogy lássátok, hogy nem csak egy neten keringő pletykáról van szó ezért engedjétek meg, hogy bemásoljam az egyik srác történetét. (egy 5-ös bmw fórumról, ahol szintén regisztrálva vagyok)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
KIARA írja:
Most még számokat nem írok, csak a dühömet kell kieresztenem, lehet attól megnyugszom egy kicsit.
Ha befejeződik minden, akkor írok összeget is.

Miután július közepén megvettem az autót, egyből lecseréltem az olajat. A fórumra beregelve, hallottam Muha mesterről, így a második olajcserémet már Ő végezte el. Karácsonykor újra eljött az idő, amikor olajat kellene cserélni. Hívtam is Atit, időpontot is megbeszéltünk, de sajnos el kellett utaznom külföldre. Az ünnepek, rohangálás miatt az olajcsere meg csak nem jött össze. Időhiány miatt a pár házra tőlem lévő autószervízbe vittem január első hetében. Pontosabban felhívtam a tulajt - eljött, elvitte az autót, kicserélte az olajat, aztán visszahozta. Gondoltam, egy olajcsere nem olyan bonyolult, bárhol megoldják. Castrol 10W40-et öntöttek bele. Mindegy gondoltam, lemegy 8-10 ezret aztán lecserélem.
Szóval a Castrollal lementem 428km-t, miután elment a fűtésem (ezt írtam agy másik topikban). A XI.ker-ben a Kondorosi úton lévő Zengő parkban szervizelnek egyik ügyfeleim. 2003ban mentek a Dakaron versenyben egy kamionnal, meg évekig szervizelték a Dakaros autókat a versenyeken. Most is foglalkoznok versenyautókkal, meg van egy másik szervizük ahol csak BMW-vel foglalkoznak. Bontanak is, főként E60-at, de van még E39-hez is néhány dolog.
Szóval rájuk bíztam a vasat és ha már szervíz, akkor javítsunk ki mindent ami hibás alapon. 25,000km alatt összejött 1-2 apróság.

1. Fűtés - hibája az volt, hogy a hátsó ülés alatt futó kábelköteg nem volt a helyén és kidörzsölődött.
2. Klímakompresszor csere - bontott Denso (DROT11)
3. Szíjak,görgők csere - új
4. Kormány szervoban szimering csere - új
5. Légtömegmérő csere - új
6. AC pumpa csere - új. Most már nem áll le 25 liternél!!!
7. EGR szelep kiiktatása.
8. Bal belső kilincs+bowden csere - új
9. Ablaktörlő kapcsoló kar csere - bontott (Nagysparco)
10. Kulcs tanítás - kiderült, hogy le volt húzva a csati, így bármilyen kulccsal indítható volt a BMWm. Gondolom a régi tulaj nem tudta betanítani.
11.LED facelift hátsó lámpák beszerelése - bontott (DROT11)
12.Hátsó elektr.ablakemelők beszerelése+kábelezés - bontott (DROT11)
13.Ajtókárpitok cseréje (bőr vs szövet) - bontott (DROT11)
14.Adagoló állítás.
15.Turbónyomás mérés
16.Teljes diag - a gép nem látja a komfort dolgokat. (lehet, hogy a titkos inditásgátló miatt. Ezen még dolgoznak majd)

Szóval sikerült minden. Nyáron miután adagolót cseréltem, elment az ereje az autónak. Visszavíttem a szerelőhöz, reklamálásomra állított rajta és olyan lett, mint régen. Jól ment, Xenon Balázs bizonyítja, őt vittem egyszer haza. Szóvá is tette, hogy még nem látott ilyen jó TDS-t.
Most,hogy Robiék beállították az adagolót, még jobb lett! Teljesen megváltozott az autó karakterisztikája! Leheletnyi gázadásra reagál, ha belelépek észrevehetően sokkal erőteljesebb, dinamikusabb a gyorsulás. Mondták is, hogy ilyen jó 525TDS-t még csak egyet láttak, egyik ismerősük E34-ében. 280ezer van benne, de biztos tekergetve volt. A Robi szerint viszont nincs kizárva, hogy eredeti a futása. Lemérték a turbónyomást és gyári adatokat produkál!!! Semmi kopás nincs benne. A szervízfőnök szerint - évek óta BMW-t hajt. E34,E39,E60,E61 - jobban megy,mint sok 530d! Ugráltam is a boldogságtól!
A lényeg, hogy tegnap estére kész lett a technika. Rohantam is érte. Visszaadtam a szerelés idejére kölcsönkapott Peugeot 206-ot (abba átülve érzed igazán a különbséget!! ) és GO!
Kondorosiról ki a Budafoki útra, kész csoda az autó viselkedése! Akár egy kezesbárány. Vagy inkább kezesbárányként viselkedő báránybőrbe bújt farkas, aki kész mindenkit felfalni. Kiérve a 6-os útra, az Auchan mellett az utolsó wolsburgi gti-t is letolva kitisztult a sáv. Padló, kilőtt, 4200 fordulatnál megtorpant. SOKK! Gáz vissza, újra padló. 4200nál megint megáll, gáz tart, 1-2sec és újra meglódul a vas. Felmegy a max.ig felvált és... kigyullad az olajnyomás lámpa. Ez a folyamat pár száz méteren történt. Elakadásjelző, félreállok, a motort leállítom. Újra inditom minden OK. Hívom a srácokat, hogy visszamegyek. Visszafordulok, lassan 2-2500 fordulaton megyek. A táv kb. 1,5-2km. Útközben néhányszor felvillan az olajnyomás. Alapjáraton a motor beremeg, érzem, hogy egy hengerben a hidrótőke nem kap olajat és nem nyit ki a szelep. Visszaérek, emelőn E60 futómű nélkül. E60 fel, E39 alá, olaj le és itt a döbbenet!!! A 428km-t lement Castrol olyan, mint a víz!!! Új szűrő, új olaj, de olajnyomás nincs. Szomorúan konstantáltam a tényt, hogy újra ott kell hagynom az autót. :sírás: Megint eljöttem a 206-al.
A másik szomorú dolog, hogy a Ducatóm is náluk van. Abban a 12000-et lement vezérműszíj ugrott át 140km/h-nál, elgörbítve a szelepeket :mereg: Előbb azt javítják meg, aztán valahogy beszúrják a BMWt, mivel tele vannak melóval.
Röviden így kezdődött az idei év. A Land Cruiserem novembertől épül, márciusra lesz kész. Eleve optimista vagyok, ezért úgy tekintek a dolgokra, hogy lesz 3 JÓ autóm. Igen ám, csak milyen áron?! :mereg: A január úgy kezdődött, hogy megvettem 2db éves autópálya matricát + 1 szlovákot. Csak ez cirka 103eft + Ducató müszaki. Most meg a javítás! És mind egyszerre!!! :sírás: :mereg:

Mit tanácsoltok, mit tegyek az emberrel aki beleöntötte a szar Castrol olajat? Persze számlát azt nem adott, így nem tudom bizonyítani, hogy ő cserélte. Ráadásul majdnem szomszéd.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Hozzáteszem, hogy a fent említett szerelő plombázott, hivatalos, Castrol-os hordóban kapja az olajat!


Olajat számlával együtt kell megvenni! A csere szerintem nem egy nagy dolog, így simán elvégezhető otthon is. Max egy kicsit olajos lesz az ember keze, de legalább tudja mi van a motorban. Ha még a flakonokat is elrakja legalább a következő cseréig (mintavétel lehetősége) akkor bebiztosította magát.

b_imi Elküldve: 2012-07-11 17:08 Szívócsonk-pillangószelep

lorand007 írta:
Tiszteletem, es a pillangoszelepig sokmindent le kell meg bontanom? az egr mar megvolt, koszonom

Azért van ott pár dolog amire nem árt figyelni a szétszedésnél meg az összerakásnál is.

b_imi Elküldve: 2012-06-27 12:14 Az E46 Üzembentartási költsége.

csbalu írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!





Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



Én is szerénynek tartom az 1 L-es különbséget. A másik, hogy a benzin motort 0 hibával hasonlítottad össze. Lehet, keletkezett volna a 36E alatt ott is egy-két probléma.

b_imi Elküldve: 2012-06-24 19:14 Fékjavítás

Ma erőt vettem magamon és az eddig levehetetlen hátsó féktárcsákat leműtöttem. Bal 4 repedés, jobb 3, és a kézifék betétei rendesen megégve. Szinte új tárcsákkal vettem a gépet anno. Lehet állat volt az előző tulaj, és forró tárcsákkal, betépett kézifékkel állította le az autót, vagy ki tudja..., mivel én nem használom ezt a funkciót.

b_imi Elküldve: 2012-06-21 23:09 soltvadkert 2011

Coyote írta:
David írta:
jokerface írta: Megnéztem a vidit. Hát nem is csodálkozom rajta,hogy elfüstöli magát a verda.
Nagyon meleg is volt és csúcsra járatni a motort ilyen hosszan. Ez nemnormális dolog,de a csávó sem aki csinálta.


Csak annyit tennék hozzá hogy nem volt csúcson járatva a motor (ismerős volt) de a rendezők tényleg töketlenkedtek. A srácot meg ha nem ismered ne minősítsd kérlek.Még szerencse hogy nem lett komolyabb baj.


Sztem driftpálya hiányában esélytelen a lendületből csúsztatás, így muszáj csúcsra járatni. Ez a fajta gumifüstölés nem a kímélésről szól, teljesen normál, hogy kigyullad valami.

Ami viszont gáz volt, az az, hogy nem volt telerakva a pálya széle porraloltóval. Lángba is borulhatott volna a gép, tűzoltó sem volt készenlétben.


Arról nem is beszélve, ha elszabadul ott egy autó...

Szerintem ez a márka egy nívósabb helyszínt is megérdemelne, ahol nem a porban kell autózni.

b_imi Elküldve: 2012-05-31 19:16 soltvadkert 2011

Hori írta:
b_imi írta:
Hori írta:
Bero írta:
csatis1 írta:
BalaBMW írta: Sziasztok!

Az ideire talira ki jön? Mi itt a környékről gondolkodunk, hogy pár autóval elindulunk, de még nagyon szervezés alatt áll. Tagok közül Pjanek, bubuka és jómagam gondolkodunk rajta.


Rajtam kívül tudtommal InsectKiller, Bero kollégák. De tutira lesznek még jópáran!


Így,van én szombat reggel megyek és Szolnokon a cora parkolóba találkozunk és onnan indulunk!




mi szombat hajnalba indulunk székesfehérvárról és KaszaMesterrel alkotjuk a zsűrit kocsimet nem viszem mert összetörték


Láttam a képet. Gondolom megdicsérted az illetőt.



hát miután sikerült visszahozatnom a gyereket mert volt olyan korrekt és lelépett amúgy egy piros z3al okozta a bajt


De legalább meglett. Én ezt sajnos nem mondhatom el.

b_imi Elküldve: 2012-05-31 18:44 soltvadkert 2011

Hori írta:
Bero írta:
csatis1 írta:
BalaBMW írta: Sziasztok!

Az ideire talira ki jön? Mi itt a környékről gondolkodunk, hogy pár autóval elindulunk, de még nagyon szervezés alatt áll. Tagok közül Pjanek, bubuka és jómagam gondolkodunk rajta.


Rajtam kívül tudtommal InsectKiller, Bero kollégák. De tutira lesznek még jópáran!


Így,van én szombat reggel megyek és Szolnokon a cora parkolóba találkozunk és onnan indulunk!




mi szombat hajnalba indulunk székesfehérvárról és KaszaMesterrel alkotjuk a zsűrit kocsimet nem viszem mert összetörték


Láttam a képet. Gondolom megdicsérted az illetőt.

b_imi Elküldve: 2012-05-28 13:27 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
b_imi írta: Azért a csere előtt célszerű megnézni: milyen gumi van az autón, milyenek a lengéscsillapítók, fékfolyadék típus/állapot, stb.
Pl. egy szar, gagyi gumi/kiváló, drága fék páros nem biztos, hogy jobb lassulást eredményez egy gyári fék/prémium gumi párosnál.


lengéscsillapító Sachs, novemberben cserélve, gumik ContiSportContact 3, júniusban cserélve... nem hiszem, hogy lehetne ennél jobb állapotban a futómű, a féktől eltekintve A fékfolyadék cseréje a fékcserével együtt megy majd.


Mint a HIFI-nél. Amilyen a leggyengébb eleme, olyan az egész.

b_imi Elküldve: 2012-05-28 13:17 Féktárcsa és fékbetét

Azért a csere előtt célszerű megnézni: milyen gumi van az autón, milyenek a lengéscsillapítók, fékfolyadék típus/állapot, stb.
Pl. egy szar, gagyi gumi/kiváló, drága fék páros nem biztos, hogy jobb lassulást eredményez egy gyári fék/prémium gumi párosnál.

b_imi Elküldve: 2012-05-28 10:25 Féktárcsa és fékbetét

ZoliE36Compact írta:
még egy fontos különbség!
gyári fékkel 2szer (autópályán) 140ről való nagy fékezés után harmadik alkalommal már szinte meg sem akar állni a kocsi (mert ugye elmelegedett) az ATE szettel ilyen nincs. mert fog a fék!
hajrá!


3x 180-ról lefékeztem állóra próba képen (gyári cucc). Simán megállt ahogy kell és azóta is tökéletes. Szerintem nálad valami gond volt a gyári szettel.

b_imi Elküldve: 2012-05-15 21:45 Motorolaj

BarG írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Egy jó cikk a Totalcar-on.


kis részben egyet értek. de a tervező úgy tervez, hogy minden körülmények között meg legyen a megfelelő kenés. ők is tudják ezeket.
egy jól szivattyúzható olajnál nem lehet gond az alacsony fordulat. ezért kell megfelelő viszkozitású olajat is választani.
az alapjárat nem számít terhelésnek, mert az autó hajtása nincs ellenhatással a motornak.
eleve azért TC-npn is tudnak néha nagy baromságokat írni. lemerem fogadni ennek a cikknek már korábban megjelent egy oylanja, ami ellent mond ennek.


Alapjáratról elgyorsítva is meg van a megfelelő kenés, de a terhelés az elvártnál nagyobb ha ezt nem csak 1-es fokozatban teszi az ember. A tervező nem gonondol arra, hogy van olyan barom aki 5-ben alapjárat közelében használja a kocsit. Ő abból indul ki, hogy megtanultak vezetni azok akik a kocsit hajtják.


Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.


A TC-s cikkek egy jó része csak arról szól, hogy beinduljon a vita meg a fikázás az emberek között. Aztán, egy idő után, már az eredeti téma úgyis lényegtelenné válik. Sokszor már a cím is indulatokat ébreszt...

b_imi Elküldve: 2012-05-08 18:35 Segítsetek!

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta: Valaki csinált már Business CD-hez AUX bemenetet?
Sajnos nálam nem működik a dolog, pedig elméletileg van ilyen lehetőség.


itt nézelődj:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/aux.html


Az általad belinkelt verziót már kipróbáltam, de sajnos nem jó.
Lehet az a baj, hogy nekem a 10 hangszórós (nem H/K) verzió van az autóban.


Annyira nem zavar a dolog, mert CD-RW-t és MP3-at is lejátszik a cucc, csak a külső MP4 lejátszóval egyszerűbb lenne, ill. az equalizer még egy kicsit javított volna a hangzáson.

b_imi Elküldve: 2012-05-08 15:53 Segítsetek!

YELLOW írta:
b_imi írta: Valaki csinált már Business CD-hez AUX bemenetet?
Sajnos nálam nem működik a dolog, pedig elméletileg van ilyen lehetőség.


itt nézelődj:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/aux.html


Az általad belinkelt verziót már kipróbáltam, de sajnos nem jó.
Lehet az a baj, hogy nekem a 10 hangszórós (nem H/K) verzió van az autóban.

b_imi Elküldve: 2012-05-08 15:41 Segítsetek!

Valaki csinált már Business CD-hez AUX bemenetet?
Sajnos nálam nem működik a dolog, pedig elméletileg van ilyen lehetőség.