baloe Elküldve: 2013-06-20 22:02 Mi lehet a baj?
YELLOW írta:hancurozo írta:YELLOW írta:Padre323i írta:baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!
34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.
őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.
Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)
nah jó én sem azt írtam, hogy a hengreszám miatt pörög fel jobban, hanem hogy a 4 hengeres jobban pörög. amit leírtál okokat, az oké, de pont a 4 hengeresre igaz. a többi részét is osztom, ezek fényében írtam azt amit... de ezeket feleslegesnek tartottam leírni jelen esetben. az tény, hogy a 6 hengeres rugalmasabb nagyobb tempónál, mondjuk az enyém néha 180-ról még úgy megindul, hogy csak lesek...
a lényeg nem ez, hanem hogy a kérdező kommentjében lévő motor az melyik a natúr, vagy az iS. addig kár is ilyen dolgokról beszélni.
sima natur m40,sajnos nem is!