batigol09 fórum hozzászólásai

batigol09 Elküldve: 2013-11-26 09:37 Motorolaj

compact írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Ha 7e km alatt megevett 1 litert az valóban nem normális!
Az enyém 80%-ban keményen hajtva van és 15e alatt eszik fél litert kb.!
Az a baj, hogy túl sok a kérdőjel az előző olajcseréddel kapcsolatban, mert nem tudod, hogy milyen olaj és hogy egyáltalán maximumra lett-e töltve!
Egyébként az esetek nagy részében a turbó a ludas, ezt úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni, hogy a cooler alsó csövét lekötöd és megnézed, hogy van-e benne olaj, esetleg folyik belőle vagy vmi egyéb rendellenes dolog!
Ha így van akkor én azonnal mennék oda ahonnan a turbót vetted, ha nem akkor cseréld le az olajat /BMW, Liqui Moly vagy egyéb értelmes 5W-30 vagy 40-es olajra, castrolt hanyagolnám/ töltsd maximumra és így figyeld majd az olajszintet.




Köszi skacok még1x! 5w 40 -t kapott és meglátjuk mi lesz (4 decit evett 7e alatt nem 1 litert)

batigol09 Elküldve: 2013-11-25 11:03 Motorolaj

nickname írta:
batigol09 írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Ki milyen olakra esküszik?


Ez a fogyás nem természetes abban az esetben, ha normálisan használod, de ha sokat van nagy fordulaton akkor elképzelhető bár így sem reális.

Mindenképpen nézesd meg !!!

Ojabol BMW 5W30 Longlife LL-04 használj, GYÁRI bajod nem lehet belőle, bárki bármit mond.





Köszönöm a tanácsokat, akkor kap újat és meglátjuk mi lesz...? Ha továbbra is szökik, azaz 2 olajcsere között fél liter fogyás, akkor mi lehet? Mármint úgy értem elkezdett kopni(rohamosabban) a motor? 11 év után?

batigol09 Elküldve: 2013-11-25 08:47 Motorolaj

batigol09 írta: Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is


Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Ki milyen olakra esküszik?

batigol09 Elküldve: 2013-11-23 11:45 Motorolaj

Sziasztok!

Autóm 2.0 d "órában" 150e, 2003 as évj. Kigyulladt a sárga olaj lámpa. Az olajszint minimumon volt, úgy hogy június elején volt olajcsere. (7 ezer km -t menetem kb azóta)
4 deci kellett bele, hogy középre álljon ismét a nívó. Azt szeretném kérdezni, h (tudom örök dilemma) milyen olajat tegyek bele? Nem hiszem hogy normális 2 olajcsere között 1 liter olajfogyasztás 11 éves autónál... vagy igen? Sajnos nem tudom milyen olajat kaptam júniusban, mert turbo felujítással egybekötött volt, nem én vettem hozzá.

köszönöm előre is

batigol09 Elküldve: 2013-10-28 11:27 hogyan......

Sziasztok!

Vettem egy fm transzmittert. Az a problémám, h a gyári 16:9 es rádiómon nem tudok frekvenciát állítani, azaz ha megnyomom a kereső gombot akkor addig keres míg nem talál rádióállomást! Hogy lehet ezt manuálisan állítani, h megmaradjon olyan állásba ahogy én szeretném?

köszönöm előre is!

batigol09 Elküldve: 2013-10-24 17:58 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:
batigol09 írta:
hancurozo írta:
batigol09 írta:

akkor nem az lesz ez nem ciripel, kopog, mintha kalapácsolna vki mind1 már tavaly is ilyen volt nem szaladok szervizbe csak érdeklödtem. megszűnik igy annyira nem zavaró... amugy nem tudom milyen olaj van most benne, júniusban volt olajcsere bmwre szakosodott szervizbe cserélték turbo felujítassal együtt.


Igazad van ne is vidd el. Ha egy hibás porlasztó miatt kopog, idővel majd csak átégeti a dugattyút. Ne is foglalkozz vele.


azért nem kell lehordani, az összes porlasztóm be lett már mérve hibátlanul teszik a dolgukat.


Nem lehordás. Csak sokan nem foglalkoznak a "pici" hibával, majd amikor már nagy kárt okozott, akkor: "a kocsi a hibás", "többet nem veszek dieselt", "szar a BMW diesel" stb.
Pedig sok 320d van bontatlan motorral gyári lendkerékkel, turbóval stb 500e km felett.
A kopogás vagy a nem tökéletes égés miatt van, vagy valami mechanikai zaj. De hidd el, hogy egyik sem jelez hosszú életű motort, ha nem foglalkozol vele.


nekem szar bmw dieselem van 12 éve igaz ez már a 4. ugyhogy nem az vagyok aki divatból vesz és jaszkarizik és ruppótlankodik. köszi a tanácsot majd meglátom merre haladok. üdv!
(én azért írok ide
, mert hátha itt több infót össze lehet szedni, mert sok esetben s szerviz is sötétben tapogatózik)

batigol09 Elküldve: 2013-10-24 17:25 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:
batigol09 írta:

akkor nem az lesz ez nem ciripel, kopog, mintha kalapácsolna vki mind1 már tavaly is ilyen volt nem szaladok szervizbe csak érdeklödtem. megszűnik igy annyira nem zavaró... amugy nem tudom milyen olaj van most benne, júniusban volt olajcsere bmwre szakosodott szervizbe cserélték turbo felujítassal együtt.


Igazad van ne is vidd el. Ha egy hibás porlasztó miatt kopog, idővel majd csak átégeti a dugattyút. Ne is foglalkozz vele.


azért nem kell lehordani, az összes porlasztóm be lett már mérve hibátlanul teszik a dolgukat.

batigol09 Elküldve: 2013-10-24 16:59 kopogó/kattogó hang

hancurozo írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Hello! van egy olyan problémám,h hidegen az autónak mármint a motornak kopogó jangja van. ahhoz tudnám hasonlítani mintha kalapáccsal egy szöget ütnék persze ez egy 3 perc utan kb megszűnik. Mi lehet a gond szerintetek? esetleg sűrűbb motorolaj, vagy rossz helyen kapizsgálok? köszi


könnyen előfordulhat, hogy a hidrotőke az, akkor viszont jobb lenne hígabb olajra váltani, főleg így a hideg közelettével.


köszi, és milyen olajat nézzek hozzá? illetve a hidrotőkét lehet javítani?


Te komolyan elhiszed, hogy 3 perc kopogás olajhiba? De ha gondolod. Javítható/tisztítható (ha nincs teljesen elkopva, csak az olajsár miatt szorul) A hidrotőkének max 1-2 másodperc ciripelő hangja van.


akkor nem az lesz ez nem ciripel, kopog, mintha kalapácsolna vki mind1 már tavaly is ilyen volt nem szaladok szervizbe csak érdeklödtem. megszűnik igy annyira nem zavaró... amugy nem tudom milyen olaj van most benne, júniusban volt olajcsere bmwre szakosodott szervizbe cserélték turbo felujítassal együtt.

batigol09 Elküldve: 2013-10-24 16:23 kopogó/kattogó hang

YELLOW írta:
batigol09 írta: Hello! van egy olyan problémám,h hidegen az autónak mármint a motornak kopogó jangja van. ahhoz tudnám hasonlítani mintha kalapáccsal egy szöget ütnék persze ez egy 3 perc utan kb megszűnik. Mi lehet a gond szerintetek? esetleg sűrűbb motorolaj, vagy rossz helyen kapizsgálok? köszi


könnyen előfordulhat, hogy a hidrotőke az, akkor viszont jobb lenne hígabb olajra váltani, főleg így a hideg közelettével.


köszi, és milyen olajat nézzek hozzá? illetve a hidrotőkét lehet javítani?

batigol09 Elküldve: 2013-10-24 14:34 kopogó/kattogó hang

Hello! van egy olyan problémám,h hidegen az autónak mármint a motornak kopogó jangja van. ahhoz tudnám hasonlítani mintha kalapáccsal egy szöget ütnék persze ez egy 3 perc utan kb megszűnik. Mi lehet a gond szerintetek? esetleg sűrűbb motorolaj, vagy rossz helyen kapizsgálok? köszi

batigol09 Elküldve: 2013-10-12 18:52 ablakemelő

Bero írta: Sziasztok! Sikerült kiszednem az ablakemelőmet és gond van. A motor alatt levő műanyag kis ''vacak'' amire a bowden tekeredik az teljesen félbe tört. Az elektronika,bowdenek stb teljesen jól működik csak ez a kis alkatrész kéne amire a bowden tekeredik! Honnan lehet venni ilyet? Nincs esetleg valakinek feleslegesen 1 db? Sürgősen kéne,mert most ki van támasztva/kötve az ablak,hogy le ne essen. Aki tud segítsen! Köszönöm!!


hello ! rákosi út bmw bontó 16 ker 06209745464 ő szerzett nekem 30 percen belül műanyag bowdenvezetőt újat asszem parban 8 e ért ki is cserélte nekem bagoért

batigol09 Elküldve: 2013-10-10 19:20 alufelni

laleeboy írta:
batigol09 írta:
laleeboy írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.


Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36


Nekem kellett... belül a felni szélesebb volt majd'3 centivel, de nem volt mélyebben kimarva a csavarnál mint az et 47 es, ezért kellett. De lehet csak az én felnim volt ilyen, nem tudom.
Köszi, megtaláltam ott a felnit amit most olcsón meg tudnék venni, de lehet, hogy túl nagy az ET szám különbsége, hogy fel tudjam tenni az enyémre? Meg tudnád mondani nekem, hogy érdemes-e vele próbálkoznom? Erről a felniről lenne szó:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31


Ez E39-es 5-ös BMW-re való. Szerintem ehhez még központosító is kell, mert más a középméret. Az ET20 még csak-csak el is fér, 27 mm-rel távolabb lesz az eredeti középvonaltól (kifelé).


Óh, az kicsit soknak tűnik nekem... és amúgy is szeretném megőrizni lehetőleg a gyári állapotot és értékeket a kocsin... akkor nekem az ET 47-es méretű alufelni lenne a jó (7x15" 5x120-al)? Ilyen alufelnit nézzek a kocsimhoz?

...és köszönöm az eddigi gyors és korrekt válaszaidat...


Pedig egyszerű ha ET47 a gyári méret ez meg ET 20 akkor pont 27 mm a különbség és mivel a kisebb ET kifelé hozza a kereket így ez is egyértelmű...

Szerintem max ET 35 ami még gond nélkül bemegy de ez függ a felni szélességétől is

Itt meg tudod nézni hogy mi hova változik

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator



Gond nálkül felmegy az ET20 (16 coll méretben), 1 centit sem lóg ki, annyi h a gyári csavar rövid lesz, legalább 2x olyan hosszút kell venni és az megfogja. Nekem is 5 ös kerék van fennt e46 e36 mind1.



Niért kell a hosszú csavar ha gyári a felni és nincs alatta pogácsa.
Az hogy E46 alatt mi fér el azt nem tudom bár ott jobban elmennek a kis ET-s felnik de az ET 20 E36-ra más nem jó max valami feszítwtt gumival, főleg ha egy kicsit ültetve is van
Egyébként bármit fel lehet tenni csak kell egy jó kasznis.
Láttam már E36-on ET- 12-es felnit de az már komolyan szélesítve volt

Ez az

http://www.hasznaltauto.hu/aut...va-5916286


batigol09 Elküldve: 2013-10-10 15:48 alufelni

laleeboy írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.


Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36


Köszi, megtaláltam ott a felnit amit most olcsón meg tudnék venni, de lehet, hogy túl nagy az ET szám különbsége, hogy fel tudjam tenni az enyémre? Meg tudnád mondani nekem, hogy érdemes-e vele próbálkoznom? Erről a felniről lenne szó:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31


Ez E39-es 5-ös BMW-re való. Szerintem ehhez még központosító is kell, mert más a középméret. Az ET20 még csak-csak el is fér, 27 mm-rel távolabb lesz az eredeti középvonaltól (kifelé).


Óh, az kicsit soknak tűnik nekem... és amúgy is szeretném megőrizni lehetőleg a gyári állapotot és értékeket a kocsin... akkor nekem az ET 47-es méretű alufelni lenne a jó (7x15" 5x120-al)? Ilyen alufelnit nézzek a kocsimhoz?

...és köszönöm az eddigi gyors és korrekt válaszaidat...


Pedig egyszerű ha ET47 a gyári méret ez meg ET 20 akkor pont 27 mm a különbség és mivel a kisebb ET kifelé hozza a kereket így ez is egyértelmű...

Szerintem max ET 35 ami még gond nélkül bemegy de ez függ a felni szélességétől is

Itt meg tudod nézni hogy mi hova változik

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator



Gond nálkül felmegy az ET20 (16 coll méretben), 1 centit sem lóg ki, annyi h a gyári csavar rövid lesz, legalább 2x olyan hosszút kell venni és az megfogja. Nekem is 5 ös kerék van fennt e46 e36 mind1.

batigol09 Elküldve: 2013-10-10 12:50 Társalgó

YELLOW írta:
mmike írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...bbe_bmw-t/

Aki még nem olvasta volna...


ahogy elkezdtem olvasni, először az első képről azt hittem egy porsche "terepjáró"
aztán ahogy olvasni kezdtem, mondom magamban, na végre egy BMW olajra visszavezetett téma lesz. bár a végére sem zártam volna ezt ki... mint ahogy tette a szakértő, meg mindneki. persze lehet valóban konstrukciós hiba, hisz láttunk már sok iylet, amit ugye a BMW nem szeret, nem akar elismerni.
azt viszont nagyon hülyeségnek tartom, hogy arra fogják, hogy a legnagyobb fokozatban nem engedi maximális fordulatra az autót, ugye ezzel van korlátozva 250km/h-ra a sebesség.
hát ezt kb az egyel alatta lévő fokozatban is eléri. illetve hogy ez azért van, hogy uyge ne legyen túlpörgetve a motor. hát kérem, ha egyesben, kettesben, stb fokozatban elengedi tiltásig, akkor mi értelme, hogy az utolsóban nem? üresben is el lehet füstölni egy motort, miközben nullával megyünk az tény, hogy kevesebb a terhelés, mert nincs ellenszél, amit plusszban le kell győzni, de a motor akkor is terhelt és pörög mint állat. szóval ez hülye indok. ez arra jó, hogy van mire fogni, nem hibázott a BMW, sem a szervíz, így nyelje be.
azt nem tudom ezeknél a motoroknál van-e konkrét olaj előírás, de gondolom még márkára lebontva is van, legalábbis itt már illő lenne. azt meg nm tudjuk a szervízben mit raktak bele. az, hogy vett hozzá "olyan" olajat, mint "amit beleraktak" az emgint egy olyan, hogy rámondani rá lehet iylen ment bele, iylet vigyen kettőt.
szóval nekem ez az ügy eléggé sántít, és amire fogták a hibát, pont annak volt a leginkább köze hozzá. itt mindneki leverte magáról a felelősséget, akinek a legnagyobb köze volt hozzá valószínűleg, mert ők "nagyok" a tulaj úgysem tud mit csinálni, kénytelen lesz beletörődni.

Nekem az első gondolatom az volt, hogy az érdi rossz körülmények között élő 'vállalkozó' nyilván azért vesz ilyen autót mert 1430-as fordulaton 92-vel szokott autózni. És nem azért hogy a pályán, úgy menjen el mellettem üvöltő motorral hogy a széllökés majdnem felborít
Plusz ki tudja mit kapott szegény autó már előzőleg...



szerinted aki ilyen autót vesz az azért veszi, hogy ne hajtsa? küldölfön pályákra járnak iylenekkel, ott mit kap? bírnia kellene akkor is. nem azért vesz valaki 500 lovas gépt mondjuk új áron 30 millába, hogy 90-nel autózgasson....


en elfogult rajongoként megjegyzem hogy nemrég arról irt a totalcar h 4 éves x5 nek szakadt el a lánc.. motor kuka... asszem 3.0 diesel volt

batigol09 Elküldve: 2013-10-10 08:55 Társalgó

http://totalcar.hu/magazin/koz...bbe_bmw-t/

Aki még nem olvasta volna...