bd85 fórum hozzászólásai

bd85 Elküldve: 2019-09-13 09:37 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. Az alábbi hibakódot olvastuk ki ma, volt valakinek korábban hasonló? Ha igen, mi oldotta meg?

2A99 - Főtengely pozíció szenzor; kipufogó oldali vezérműtengely összefüggés
- szakadt


Tünetek: Alapjárat indítás után az első gázadásig megfelelő, utána kotyogósabb ezt váltogatva üzemi állapotban is, éppen milyen kedve van az autónak.

A solenoid szelepet kitisztítottuk, ha már szétszedtük, akkor a szívó oldalit is, de nem segített. Egyelőre itt tartok.

Előre is köszönöm.


az a gond, hogy valamelyik két szenzor közül rosszalkodik valamelyik. nincsenek szinkronban, mintha el lenne ugorva a vezérlés. de akkor végig rossz lenne. így valami kontakt hibára gondolnék. lehet a szolenoid szelep cserekor sérült a kipuf oldali vez.mű tenegly jeladójának csatija vezetéke.


Vanos hiba mennyire jellemző ezekre, így valós 108 000 km futásteljesítménnyel az autóban?

bd85 Elküldve: 2019-09-12 21:54 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!

Egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. Az alábbi hibakódot olvastuk ki ma, volt valakinek korábban hasonló? Ha igen, mi oldotta meg?

2A99 - Főtengely pozíció szenzor; kipufogó oldali vezérműtengely összefüggés
- szakadt


Tünetek: Alapjárat indítás után az első gázadásig megfelelő, utána kotyogósabb ezt váltogatva üzemi állapotban is, éppen milyen kedve van az autónak.

A solenoid szelepet kitisztítottuk, ha már szétszedtük, akkor a szívó oldalit is, de nem segített. Egyelőre itt tartok.

Előre is köszönöm.




bd85 Elküldve: 2019-06-18 09:10 hangos a motor

YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.


Köszönöm, tudsz esetleg ajánlani műhelyt, aki végez ilyen dióbeles tisztítást?

bd85 Elküldve: 2019-06-17 22:20 hangos a motor

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.

bd85 Elküldve: 2019-04-16 22:42 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
bd85 írta:
adams22 írta:
bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.


Én gondolok még a szívó oldali kokszosodásra is a közvetlen befecskendezéses motorok nagyszerű velejárójára. Az is egyenletlen alapjáratot, esetleg teljesítmény csökkenést, rángatást okoz. Tisztítás: szétszedés, vegyszer, dióbél, ki tudja még mi... Ettől sem lennék boldog!


hát igen.


Meglett a hiba! A gyári láncfeszítő (most 100 000 km van az autóban)kezdte megadni magát, hidegen nem feszített megfelelően és melegen sem volt már az igazi. A lánc némileg feszítetlen mozgása okozta a rezonanciát és a hangokat. Gyári, de már módosított feszítő (21 000 Ft) megoldotta a gondot.

bd85 Elküldve: 2019-04-11 20:50 Egyenetlen alapjárat

adams22 írta:
bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.


Én gondolok még a szívó oldali kokszosodásra is a közvetlen befecskendezéses motorok nagyszerű velejárójára. Az is egyenletlen alapjáratot, esetleg teljesítmény csökkenést, rángatást okoz. Tisztítás: szétszedés, vegyszer, dióbél, ki tudja még mi... Ettől sem lennék boldog!

bd85 Elküldve: 2019-04-10 08:07 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.

bd85 Elküldve: 2019-04-09 20:45 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.