beel fórum hozzászólásai

beel Elküldve: 2014-03-02 16:31 316i alapjárat

Sziasztok!

E46 316 i N40B16 AB.

Ha 1-2 napot áll az autóm akkor hidegindításkor leesik az alapjárat 500 - ra , majd egy gázfröccs után visszamegy 1100 - ra, de ez csak akkor van ha először indítom be az autót 2. indításra gázfröccs nélkül működik. . Ha a motor bemelegszik akkor 700 - 900 között ingadozik az alapjárat. Hol 1 percig 900, azán gondol egyet és 800. Ha menet közbe kiteszem üresbe, és gurulok akkor elég gyakran az alapjárat felmegy 1100 ra, és a fogyasztásmérőm kileng 4-6 literig. Ha megállok visszaáll 0 - ra, és az alapjárat is lecsökken. Amit eddig cseréltem az üzemanyag szivattyú, és egy szelepfedél komplett, a kartergázmembrán miatt. Légtömegmérőt megtisztítottam.
Amit még észrevettem hogy ha tankolni megyek akkor a tanksapka alatt vákum van, és kinyitás után szusszan egy jó nagyot, nem tudom ez természetes - e. Járó motornál ha leveszem a tanksapkát az is hatással van az alapjáratra. A létető összes vákum csövet ellenőriztem.
Mi lehet a probléma?



beel Elküldve: 2013-10-17 16:15 Szelepszár szimering

Zolee írta:
pepe77 írta: Nekem cseréltek szimeringet a hengerfej levétele nélkül Egerben. Gyors, olcsó, de nekem sajna nem igazán oldotta meg a problémát. Lentebb írtam az okokról, valószínűleg gyűrű. Én tovább nem foglalkozok vele, mert nem éri meg. Utángyártottból 200e Ft, gyári alkatrészből 300e Ft lenne a gyűrűk cseréje és a járulékos meló. Kompresszió, teljesítmény megvan, motor szépen jár, néha utána töltök egy kis olajat...


anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.


Azt nem tudtam, azt hittem nálad is magasabb a gyári érték. Akkor nem rossz a 11.



Köszönöm az infót! Nálam is sanszos h olajlehúzó gyűrű, de 130e km-nél mégsem akarom elhinni h gyűrű, uh lehet adok egy esélyt a szimeringnek. Meg tudnád adni a szerelő elérhetőségét (jöhet pü-ben is) Köszi!


Az n 40 blokkba van kartergázmembrán, csak a szelepfedélbe van építve és fedéllel együtt cserélhető csak. Néha fel szokott ragadni és akkor fals levegőt tud szívni a membránon keresztül, ami járhat olajfogyasztással. Ezt úgy is észre lehet venni, hogy kis mértékben ingadozik az alapjáratod. Ha pont "felragadt" állapotban kapod el, akkor járó motornál az olajbetöltő sapkát alig bírod feltépni a nagy vákum miatt.

beel Elküldve: 2013-10-05 16:58 Mi lehet a baj?_

tomiho-ho írta:
anubisz írta:
tomiho-ho írta: Sziasztok tudna valaki segiteni mi lehet a gond,a pillanatnyi fogyásztás métöm nagyon lasan megy vissza egy gáz adás után,illetve ha kinyomom a kuplungot van hogy 8-10literig felmegy és csak 5-6 másodperc mulva esik le nullára,eddig ha kinyomtam a kuplungot szinte azonal leeset a mutato nullára,illetve a fogyasztásom is drasztikusan megnöt,az egyik porlaszto csucsom cserés lesz mert bemérték és nem igazán jo,lehet hogy csak az a gond?valakinek van ötlete vagy estleg tapasztalata ezzel kapcsolatba?Köszönöm

D be nem akarok nagyon beleszólni, de azért pontosan mérd ki a fogyasztást, mondjuk rátankolással, hogy ki lehessen zárni, biztos nem a műszer mond rossz adatot.
Ha már megtetted akkor stornó.


azon tul vagyok a számitogép pontos adatott ir,azért köszi


Eképzelhező az is, hogy valahol fals levegőt szív a motor.

beel Elküldve: 2013-09-25 20:22 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

316i 2002-02 hó n40b16ab motorkód.
Olyan problémám van ha 1 napot áll az autó, vagy annál többet utánna első indításkor csörgő hang a motorból, mintha a lánc csörögne. 1. indítás után akár hányszor indítok nincs ilyen probléma. Csak akkor jelentkezik ha többej áll az autó. A láncfeszítő már az újabb tipúsú benne.

Köszi
Zoli

beel Elküldve: 2011-12-26 12:52 hangos a motor

Hello!

BMW e 46 316 i N45b16A.

Hidegindításkor 2 másodpercig a motortérből erős csörgő - recsegő hang.
Mintha vezérműlánc lenne. De csak 1x csinálja amikor reggel beindítom, hosszabb leállítás után.
Mi lehet a baja?
Vezérműlánc feszítő patron nem tartja meg az olajnyomást??, és még indításkor nem alakul ki a nyomás addig csörög? Nem tudom milyen elven működik.

Előre is köszi a segítséget.
Javítási könyvet sehol nem tudnak hozzá szerezni, csak a régebbi motortipúshoz.

beel Elküldve: 2011-10-19 16:31 Olajzabálás

hil írta:
beel írta: E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????


Sajnos igen, mert a nem megfelelő olaj (10w) már megtette hatását, hacsak nem ömlik belőle valahol, de az látható lenne, arról pedig nem írtál. Foglalkozásodból kifolyólag tisztában kéne lenne az olajok jelöléséről.






Tisztába is vagyok. Nem én töltöttem bele a 10 W 40 olajat. Az enyémbe 5w 30 castrol edge professional van. Egyik ismerősömé a verda.
Szelepszár szimering mennyire valószínű? Elvileg 170000 km van benne. Olajfolyást nem látok rajta, talán egy kicsit a szervószivattyúál.
Gondolkodtam hogy co - t, kompressziót méretek,de először írtam ide hátha tudtok segíteni.
Elvileg a 10 w 40 olajat kevésbé kellene hogy zabálja.

beel Elküldve: 2011-10-18 20:20 Olajzabálás

E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????