blueman fórum hozzászólásai

blueman Elküldve: 2018-11-01 09:14 kerékcsapágy

Na ma megint belefutottam.

Korabban leszakadt a kezifekem, az elozo szerelom mindent amit kiszedett eltuntetett, ures a kezifek csak a kezifek kabel maradt a helyen, illetve allitolag neha szorul a jobb kerekcsapagyom, ami jobban aggasztott, de mas szerint lehet a difibol jott csak hang, elotte siman rasutottek, hogy mar szogletesedik.

Ezutan jott a zsakbamacska, vittem kerekcsapagyat, kezifekbetetet, kezifekpofa tarto 0060877 KLO/JK....
Szerelo hiv, hogy torott a rugo elso menete, mindenkepp cserelni kellene, illetve a jobb hatso kerekcsapagy is cseres, de az irdatlan szivas, lehet megsem kell, ha nincs ra keret, kesobb is lehet. Mondom rendben, kesobb jon a hivas, hogy a kezifekpofa tartot nem lehet feltenni a 0060877 KLO/JK- ra mert teljesen elrohadt, beszakadt az eredeti felfogato hely, ezert le kellene szedni a kerekcsapagyat?/ agyat de az teljesen osszerohadt nem jon le, ha lejon serulni fog nem lehet visszarakni, vagy amugyis szet kell vagni, azaz feltengely csere is kell ezutan.
kezifektarto, feltengely, rugo anyagot adjak munka: ezek csereje plusz kerekcsapagy, vegosszeg 120 ezer forint amit nekik kell megfizetni, ez mennyire korrekt?

Illetve, van ilyen, hogy egy rohadt kezifekbetet tartot nem lehet rogziteni es ezert ilyen megoldassal lehet megoldani, ami szamomra kicsit sokkolo, marmint az anyagi vonzatat.

Mit gondoltok?

blueman Elküldve: 2017-03-11 20:35 Szívócsonk-pillangószelep

Remelem temahoz passzol:
Dugozva lett a szivosorom, de manapsag rengeteget hallok arrol, hogy kokszolodik a szivorendszer, ki mit, tisztittat a szivorendszereben, milyen idokozonkent, es mennyiert?
Szivosor ( vagy dugozas utan kevesbe/vagy megszunik a kokszosodas, a korom? - laikus vagyok ), egr szelep, szivocsonk, cooler etc...
Kozeledek a 300 ezredik kilometerhez, es kitudja mennyit tekertek meg bele a magyar importorok, en meg szeretnem meg legalabb az 500 ezredik kilometerig megtartani a kicsiket.


blueman Elküldve: 2017-02-05 18:58 Mi lehet a baj?

Az autot télen letettem, 2 honapra pihenni, ahogy kell le is merult az akkumlator.
Feltoltottem az aksit, visszapattintottam most penteken a kocsiba, ahogy indult mentem vele egy kort a varosba, orultem, hogy vegre megint a bmwzhetek! ))
2 oraval kesobb megint dolgom akadt a varosba, irany az auto, kinyitom, gyujtast adok, amint eltekerem inditasba azonnal elmegy az aram az egesz autobol.
Megint maszhattam hatra a hatso uleseken keresztul a csomagtartoba az akkumlatorhoz, szerelni. Elkezdtem ujra lebontani a dolgokat, mikor az aksihoz ertem nyomtam egy tesztet a taviranyitoval, es mar nyitotta is az ajtokat, de ha mar ott voltam gondoltam meghuzok minden csavart az akusarukon, bar nem lotyogott, minden a helyen volt, mondtam magamban ez gyors szerviz volt, bar nem tudtam meg mindig mi a problema, aggodtam.
Masnap, szombaton 100 kilometeres tav allt elottem, reggel ezert idoben mar mentem inditani, nehogy meglepjen, de szerencsere nem lepett meg, indult, es mentem is azonnal.
Viszont tapasztaltam valami olyat ami most felunt, gazadasra a digitalis kijelzok a muszerfalon erosebben vilagitanak, ertsd: fogyasztasti mutato es a tobbi sor, ha elengedtem a gazt akkor halvanyabban, ez alapbol ilyen volt, vagy ez is mar a hiba jele? de lehet ez alapbol ilyen, csak most feltunt off auto utan ahol folyamatosan stabil a fenyero a kijelzokon.
A celallomast elerve az auto pihent vagy 9 orat, a jelenseg megint ugyanaz, central zart nyitom, gyujtast adok, inditani probalok es megszunik a vilag, minden elektromossag elmegy, ma is probaltam nyitni az autot sikerltelenul, de mar sotet van, nem kezdtem neki a csomagtartoba maszasnak... mi lehet ez? illetve a csomagarto ajtot belulrol nem lehet kinyit, tenyleg ez a megoldas, hogy a hatso ulesekrol bemaszva kell szerelni?

koszi elore is aki tud mondani valami tippet!

blueman Elküldve: 2016-09-04 16:30 Motorolaj

YELLOW írta:
blueman írta: Hasznaltam mar Eneos-t, Mobil1-et, Castrolt az automban, de megmondom oszinten szerintem csak placebo az egesz, hogy mikor melyiket ereztem jobbnak.
/most Mobil van benne/
Ezert most gondoltam egy batrat, berendelek mannol olajat: energy combi II 5w30-at ennek olyan 1600 FT/L az ara, de az olcsobb testvere a mannol diesel TDI 5w30 is teljesiti a bmw ll-04-es szabanyt 900-1000 forintos liter aron.
Az energy combi egy nemet autos ujsag teszten is gyozott, egy szinten volt a referencianak megadott castrol olajjal, csak hat ugye olcsobb nem kicsit.
Kicsit korbeolvastam a nemzetkozi bmw forumokon, de sehol nem talaltam irast, ahol emlitettek volna, hogy barki is locsolt volna mar ilyet a bmw jarmuveben, esetleg valaki kozuletek? Ha nem irtok semmi rosszat rola, akkor berendelem, es beszamolok a tapasztalaimrol, en amugyis betartom a 10000km-enkenti olajcseret, nem hinnnem, hogy nagyon mellelonek ezzel az olajjal, ha rendelkezik bmw minositessel, az ara meg olyan olcso, hogy ezt meg hamisitani sem eri meg.
velemeny?


van benne valami abban, amit mondasz.
nem feltétlen placebo dolgok ezek.
mondom én és a fater a H Astrában is Eneos-t használunk, faternak már második alkalommal. mert olcsóbb, mint a Castrol, de szerintem jobb. kollégám Skodájában 1.9TDI 90 lovas (2004-es) is az az Eneos van, mint nekem. Ő hidegen kopogásról számolt be, mi nem tapasztalunk ilyet, pedig az enyémmel a viszkozitás is megegyezik. előtte Aral-lal ment, mint én is, és azzal senkinél nem volt gond. Eneos-nak hiába van VW minősítése, szinte az összesre, neki mégsem jött be. pedig egy rendelés az enyémmel.
szóval attól, hogy van minősítése valaminek, még lehet épp érzékenyebb rá a motor. én pont, hogy picit csendesebbnek találom a motort.

puding próbája az evés. a motort nem fogja tönkre rakni, de az olaj árában az alapolajon kívül, az egyéb összetevők dobják meg az árat.
lehet azért olcsóbb, mert mondjuk jobban habzik, vagy kevésbé lebegteti a szennyeződéseket, kevesebb tisztító adalék van benne, stb, stb. lehet pl egy eredeti Castrol-lal nyugodtan le lehet menni 20ezret, míg ezzel 10ezret. szintén kollégám Mobil 1-el járt úgy, hogy kb 8ezer km után összeesett az olaj, mint ami elfáradt. pedig korábban ugyanazt használta pár egyéb olajjal előtte. lehet épp hamisat fogott ki, is abban is egy olcsóbb olaj volt. amit 10ezerre terveztek.
szóval nem egyszerű ez, ha elkezd rajta agyalni az ember. én azt mondom próbáld meg, mást nem legközelebb nem raksz bele. viszont az is lehet, hogy mondjuk a 3. 10ezres cserénél ugyanezzel az olajjal, már mondjuk olajsár lesz az alján. de lehet, hogy nem.


Eneosnal ereztem en is mintha halkabb lett volna a gep, de ezt merni kellene keszulekkel, hogy objektiv legyen a dolog.
Mindenesetre veszek pudingot, aztan meglássuk...
Tudom, hogy sajat PR, de erdemes elolvasni, ha valakit erdekel ez az olaj:
http://mannol.blog.hu/2016/06/...lajteszten




blueman Elküldve: 2016-09-04 13:16 Motorolaj

Hasznaltam mar Eneos-t, Mobil1-et, Castrolt az automban, de megmondom oszinten szerintem csak placebo az egesz, hogy mikor melyiket ereztem jobbnak.
/most Mobil van benne/
Ezert most gondoltam egy batrat, berendelek mannol olajat: energy combi II 5w30-at ennek olyan 1600 FT/L az ara, de az olcsobb testvere a mannol diesel TDI 5w30 is teljesiti a bmw ll-04-es szabanyt 900-1000 forintos liter aron.
Az energy combi egy nemet autos ujsag teszten is gyozott, egy szinten volt a referencianak megadott castrol olajjal, csak hat ugye olcsobb nem kicsit.
Kicsit korbeolvastam a nemzetkozi bmw forumokon, de sehol nem talaltam irast, ahol emlitettek volna, hogy barki is locsolt volna mar ilyet a bmw jarmuveben, esetleg valaki kozuletek? Ha nem irtok semmi rosszat rola, akkor berendelem, es beszamolok a tapasztalaimrol, en amugyis betartom a 10000km-enkenti olajcseret, nem hinnnem, hogy nagyon mellelonek ezzel az olajjal, ha rendelkezik bmw minositessel, az ara meg olyan olcso, hogy ezt meg hamisitani sem eri meg.
velemeny?



blueman Elküldve: 2016-08-14 10:35 Autóvásárlás

YELLOW írta: érdemes elolvasni!
Ezért olcsó kint a használt autó





Nekem nagyon tetszett a cikk, kiderul belole szamomra, hogy szervizelnek a nemetek, mi mennyibe kerul, milyen a TUV.
Felemerult bennem egy kerdes, irja, hogy ha olaj folyast latnak akkor nem megy at a vizsgan, az en tulajdonomban levo, VV t4 2.5tdi, bmw e46 320d... mindketto motorjabol, velhetoen a tomiteseknel szivarog, csepeg az olaj, utantolteni sem kell sokszor a ket olajcsere kozott, de lathato a szivargas, akkor ez nem menne at a nemet muszakin?
Motor bontast kellene vegezni ha kint lenne az auto, es tomitest cserelni?
))
Nekem egyebkent szimpi ez a nemet TUV, foleg a rozsdas vizsgalat miatt, itthon meg olyan bontoszokevenyek is mennek ahh... akinek nem fussa ra az ne autokazzon.

blueman Elküldve: 2015-06-09 13:16 Mi lehet a baj?

Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.

blueman Elküldve: 2015-05-24 12:20 Tali

Bitu79 írta:
blueman írta:
Bitu79 írta: Senki?Hol szoktatok amúgy ütközni? Jó lenne egyszer talizni a fanatikusokkal innét.

Tamogatom, Baja es kornyekerol esetleg?


Én oda is kijövök szívesen.


Jo lenne egy tali, yellow kolleganak megtudnam mutatni eloben a COB angel eye-t is.
/ami egyebkent belog ha jol latom/
Ha komolyan gondolja valaki a tali szervezest, szerintem kene egy doksi ahol felmerhetnenk, hogy a tobbseg hol lakik es a kornyeken kene osszehozni a talit.

blueman Elküldve: 2015-05-24 12:15 Tali

Bitu79 írta: Senki?Hol szoktatok amúgy ütközni? Jó lenne egyszer talizni a fanatikusokkal innét.

Tamogatom, Baja es kornyekerol esetleg?

blueman Elküldve: 2015-05-22 11:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Rorybreaker írta:
Pocses írta:
Rorybreaker írta: Végre megszabadultam ettől a fos, kotla, ráktanya autótól. Ezért:

2 féle diagnosztikai műszer eladó BMW-hez, szoftverekkel. 8000 Ft/db,
- BMW USB OBD Diagnostic cable INPA Ediabas Ncs Expert DIS v57 SSS v32 GT1 Progman
- BMW USB OBD Scanner 1.4/1.4.0
A lényeg:
az egyik BMW Scannerhez jó, a másik pedig: INPA, NCS, SSS, GT1



A következő mi lesz?
Vegyél egy összkerekes dízelt. Azzal nem lesz gondod...


Soha többé BMW
Maximum zsír új..

Burogattam be a pénzt az ablakon mint az állat és mindig volt valami gondja. Minden reggel úgy mentem le a garázsba, hogy na ma mi fog történni, milyen hiba lesz, mit kell cserélni. Soha többé. Drága a normális alkatrész, akkora prémiumságot pedig nem érzek már egy E46-ban. Ha jobban belegondolunk, 1 vicc az egész, Az éndzsöl ájszos, meg M-es emblémás/csíkos kis suhancoknak biztos vérben forognak a szemei e sorok láttán, de ha nekik ez jó, legyenek boldogok, ámen. Én nem hobbit akartam, hanem egy használati tárgyat. Ez nem működik. Nyugodtan akarok aludni. Szarok a márkahűségre, meg ilyen fos dolgokra... nem életszerű. Ennyi. És mióta elvitték, olyan nyugodt vagyok a kis Golf V-el, hogy az csak na Elég nevetségesnek tartom, hogy ezek a szarok 4000km-ként megesznek 1 liter olajat úgy, hogy vigyázva volt rá és folyamatosan márkaszervízben szervizelt. ÉS van akinek többet! Gyújtanám fel a gecibe. Akkor még nem beszéltem az első futóműről, ami egy parádé. De még sok elszomorító dolgot tudnék felsorolni, de nem fogok. Akinek ez a hobbija, hajrá, nekem nem kell.



Nem akarom offolni a temat, viszont erdekel, hogy milyen bajok jottek elo, a tarsalo temaban ha reszletesen leirnad, akkor megkoszonnem.
Szerintem minden autora kolteni kell, ha van egy megfelelo szerelod, egy megfelelon olcso alkatresz kapcsolatod, akkor az e46 nem dragabban uzemeltetheto mint mondjuk egy hasonlo koru, hasonlo teljesitmenyu auto.
Szerelom mondta mindig, hogy nyilvan suzuki olcsobb, de neki is ugyanilyenje van mert ha az ember idoben megjavitja, odafigyel ra akkor megfizetheto aron van egy olyan szep kocsija amit orommel kozelit meg.

blueman Elküldve: 2015-05-21 07:13 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Bal elso lengokar gombfej, a talpas megpusztult a kocsim alatt, illetve a szilent is.
A temat atolvasva ha jol lattam, Erden egy 10-es korul ujitjak fel a gombfejet, viszont eleg vegyes a visszajelzes, esetleg mast tudtok ajanlani?

Jlaci fele szilentet csak parban erdemes betenni, vagy mehet most csak a bal lengokarba, ha majd a jobb oldali megpusztul, akkor azt is cserelnem.


blueman Elküldve: 2015-05-14 00:05 Autóvásárlás

ateszka86 írta: Sziasztok. Hozzáértők, jogban jártasok segítségét kérném.
Decemberben eladtam az autóm, eljött, beindítottuk,körbenézte, átadtam a szerviz számlákat is,előtte csináltattam diagot az autóról, azt is átadtam hibátlan állapotban volt az autó. Érdről Balatonra vitte, semmi panasz szerette. Ma 5 hónap után felhív, hogy a 6 hónap szavatossággal élve,beszélt ügyvédekkel, és vásároljam vissza az autót, vagy fizessem ki a szervizt, mert megrepedt a hengerfej, minden tiszta olaj és ez nálam volt még,nem nála keletkezett és a szerelő is ír erről egy pappírt, az olaj is ráégett, víz is elfolyt sokszor....ott hagyta az úton az autó, és egy szerelő se akar foglalkozni vele, mert reménytelen, de ennek ellenére meg azt mondta h a szerelő ír egy pappírt h nálam már henegfejes volt.... most állítólag áll az autó, nem hajlandó senki megcsinálni neki... sztárügyvédekkel is beszélt, h biztos nyerik a pert, vagy vásároljam vissza, vagy fizessem ki a szervizt, ami 300-400 ezer ft... fog küldeni egy hivatalos levelet,amiben felszólít erre.... Szerintetek? ja és állandóan hívogatott eddig is, hol az emelő, hol mit hogy, mit festene a motorháztetőre, éjjel is hívogatott,hol van a emelő,amit eleve megmutattam neki távozáskor és nem kell sok ész se h rájöjjön.
Lehet ebből valami? vagy esélye sincs?


Szerintem eselye nincs, amikor atvette az autot minden rendben volt.
5 honap utan hengerfej megreped lol, es te vegyed vissza.
A turbo nem robbant fel? irj te is par ugyvednek azert...
De, ilyen esetben a vevonek kell bizonyitania, hogy vasarlaskor mar megrepedt a hengerfej, csak utolag vette eszre, ezt viszont szerintem szinte lehetetlen, ugyanis repedt hengerfejjel kocsikazott 5 honapon at?))) amikor megvette nem fustolt, nem szokott a hutofolyadek, forrt a viz? ha mar akkor baja volt, biztos korabban jelezte volna, ezt birosagon siman megveded, szerinem.

blueman Elküldve: 2015-05-08 19:43 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

[quote] leírnád a méreteket, esetleg mennyibe fájt a szett? (látom sima halogén lámpáid vannak, illeszkedik rendesen? a peremen fut végig, vagy kicsit belóg?)
/quote]

16k HUF volt a COB angele eye szett, a szerelom elmondasa szerint a csipeszek egyaltalan nem tartottak meg amit mellekeltek hozza, pedig a halogenes e46-hoz valo COB amit vasaroltam, holegfuvoztak, meg nem tudom meg milyen praktikakat vetettek be, hogy ott maradjon, allitasuk szerint 5 ora volt feltenni, a ccfl angel eyest tettek mar fel az egy ora alatt megvolt nekik, a csipeszek is mukodtek ott... a szettet arulo vallal beszerelest, szerintem ennel a tipusnal erdemes ot alkalmazni, en hittem benne, hogy rutin lesz a szerelomnek, de ez az uj tipussal volt gond mint mondtam... holnap fenykepezek neked vilagosban kozelit, hogy belog-e vagy sem, en nem lattam belogast, de gyonyoru, inkabb csodaltam ahogy vilagit.

blueman Elküldve: 2015-05-08 19:00 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

No, beszerelesre kerult cob angel eye, nagyon frankon latszik nappal is, egybefuggo a karika, az egesz muhely megcsodalta. Batran ajanlom mindenkinek!
Vennek hozza xenon hatasu helyetjelzot, tompitott izzot, ki mit ajanl?

blueman Elküldve: 2015-05-07 12:23 Motorolaj

elgeri írta: Sziasztok

Éves olaj + szűrő csere kapcsán rendeltem egy független kis boltból GYÁRI BMW olajszűrőt (is), aminek az OE száma: 11427508969
Erre kaptam egy eredeti(nek látszó) dobozt, amin ugyanez a szám szerepelt, de benne már egy olyan szűrű, amire az van írva, hogy Osztrák gyártmány, és egy szám: 11427501676

A baj az, hogy ezt az utóbbi számot nem ismeri a realoem.com, és rá googli-zva csak kínai webáruházakat látok, ahol ez lenne a helyettesítőterméke az általam megadott cikkszámnak.
Bár meglepő lenne, ha másfél nap alatt ideért volna Kínából a kis boltnak.

Kezdjek el aggódni, vagy ez simán lehet hogy épp osztrák beszállítottól szerzett a BMW alkatrészt, és arra egy ilyen szám van írva?
Előre is köszönöm, ha valakinek van valami véleménye a dologról!


Közben találtam egy olyan képet, ami pontosan jellemzi az én (talán normális) esetemet is:
http://bmwe90info.blogspot.hu/...ilter.html


En azt javaslom kuldd vissza az eladonak, nem kell megindokolnod miert, bar megirthatod, hogy miert alsz el az uzlettol, 14napig EU jog ved teged, vissza kell fizetniuk a penzt, ha idoben feladod.
Kovacs autotol veszem mostanaban online a mahle-knecht szuroket, es mindig az van benne aminek lennie kell, te esetedben OX166/1D/SZ mahle-knecht olajszuro csak brutto 1878 FT naluk!