bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-24 19:56 Motorolaj

YELLOW írta:
azé az durva akkor is, hogy egy dízelbe 10w-60-as olaj kell, ami sport motorokba szokás tenni. ez kb olyan mint nekem a 245-ös gumi az 1.6-on (mondjuk egy kanyar ezzel si 90km/h, meg egy 3.0-val is)



A gyárilag nagyobb hézagok és a dezaxiálás mértéke miatt is kell bele ez az olaj.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-24 19:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
általában KKL VAG-COM kábelnél van ez, hogy ott a 8-as láb van bekötve, de a BMW a 7-esen kommunikál. sokat amit BMW-s kábelnek árulnak is ugyanaz, csak drágábban eladható, de ugyanúgy össze kell forrasztani, rövidre kell zárni.


A BMW a 7-es ÉS 8-as lábon kommunikál, nem pedig kizárólag a 7-esen.

Ezt a forrasztgatást egyébként bukod, ha ethernet is van a kocsiban.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 22:53 Egr szelep

ute107 írta:
bmw320d4 írta:
Gabor320D írta:
ute107 írta: Valaki járt már úgy hogy ha az EGR rendesen be van kötve lefullad a 20d?!

Ha lehúzom róla a vákuumcsövet akkor szépen jár a motor...visszadugom 3-10 mp-en belül a motor elkezd remegni és lefullad.

Vákumvezérlőt cseréltem, a hiba ugyan az, EGR szelep cserélve, hiba ugyan az.

Semmi más tüntet nem veszek észre. Most lehúzott vákuumcsövel tudom csak használni az autót.
Hibakód nincs, kivéve az előtöltés -2,1 meleg motornál. INPÁVAL mérve....


nálam ugyanez a helyzet, ha van valakinek valami ötlete azt szívesen venném


Lehet, hogy nem kellett volna levakolt AGR-el járni, akkor nem történt volna meg ez.


Már megtörtént... nem tudok mit csinálni.



Menthető. Pesten tudok embert, ha érdekel.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 20:25 316 1.6 motor

karogino írta:
szotakdavid írta:
karogino írta:
YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.


És ilyet lehet kapni autos boltban? Illetve van valami pontos elnevezése? Köszönöm a választ



Biztos megoldást a láncnak a cseréje nyújt. szerintem


De attól, hogy új a lánc, még ugyan úgy átugorhat nem?



Nem.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 20:24 Mi lehet a baj?_

Zoli90 írta:
bmw320d4 írta:
Zoli90 írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Nem oly régóta ültem át az e90 320d vasamba, eddig minden zsírkirály. ma délután, meló után, a tegnap reggel óta lerakott autó beindítása után rántott 3-4 et az autón a motor...hangja se volt olyan bíztató... remélem csak a bakok lesznek, de ha van valakinek ötlete azt meghallgatnám, vagyis elolvasnám! Köszi, Z.


Valaki, esetleg?


Izzítás, szerintem.


izzítás? A járó motor csinálja, lehet izzítás? Alkatrészben ez mit takarhat?


Sejtettem, hogy nem az álló motor kezdett rángatni, de azért köszönöm, hogy letisztáztuk.

Izzítógyertya, vagy elektronika. Előtte és utána diag.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 19:00 Mi lehet a baj?_

Zoli90 írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Nem oly régóta ültem át az e90 320d vasamba, eddig minden zsírkirály. ma délután, meló után, a tegnap reggel óta lerakott autó beindítása után rántott 3-4 et az autón a motor...hangja se volt olyan bíztató... remélem csak a bakok lesznek, de ha van valakinek ötlete azt meghallgatnám, vagyis elolvasnám! Köszi, Z.


Valaki, esetleg?


Izzítás, szerintem.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 16:02 Egr szelep

Gabor320D írta:
ute107 írta: Valaki járt már úgy hogy ha az EGR rendesen be van kötve lefullad a 20d?!

Ha lehúzom róla a vákuumcsövet akkor szépen jár a motor...visszadugom 3-10 mp-en belül a motor elkezd remegni és lefullad.

Vákumvezérlőt cseréltem, a hiba ugyan az, EGR szelep cserélve, hiba ugyan az.

Semmi más tüntet nem veszek észre. Most lehúzott vákuumcsövel tudom csak használni az autót.
Hibakód nincs, kivéve az előtöltés -2,1 meleg motornál. INPÁVAL mérve....


nálam ugyanez a helyzet, ha van valakinek valami ötlete azt szívesen venném


Lehet, hogy nem kellett volna levakolt AGR-el járni, akkor nem történt volna meg ez.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-23 16:00 Motorolaj

hld írta: Keresgéltem ez ügyben, beszéltem pár bmw szervizzel is. Igazából mindenki azt mondta ami a kézikönyvben is benne van, hogy 5w30 vagy 5w40 kell bele. Hivatalos dokumentumot nem találtam ami ezt bizonyította volna hogy 10w60 kéne bele, csak pár levelet linkeltek a fórumokon, amiket elvileg a bmw ag válaszolt a 10w60-as kérdésre. Minden esetre érdekes. Én inkább teszem bele az 5w30-at, de köszönöm azért hogy megemlítetted.

A többi szerviz instrukció helytálló?

bmw320d4 írta:
hld írta:
bmw320d4 írta:
hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.


10w60? Érdekes. Honnan származik ez az információd?



Olvastam a Nagy BMW Könyvben.

Egyébként sok BMW-s oldal is foglalkozik vele, pl:

http://www.auto-treff.com/bmw/...p?t=237432





Alvázszámból pontosan meg lehet mondani, hogy milyen olaj kell bele.
Levegőszűrőt állapottól függően kell cserélni, viszont ebben az országban (is) minden olajcserénél szokás.
A pollenszűrőre ott a CBS.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 21:13 Üzemanyag fogyasztás

jons írta:
bmw320d4 írta:
Is

318is





Így van. nem I, hanem Is.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 21:12 Motorolaj

hld írta:
bmw320d4 írta:
hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.


10w60? Érdekes. Honnan származik ez az információd?



Olvastam a Nagy BMW Könyvben.

Egyébként sok BMW-s oldal is foglalkozik vele, pl:

http://www.auto-treff.com/bmw/...p?t=237432

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 17:49 Üzemanyag fogyasztás

jons írta:
temekris írta: '97-es E36-os 318is-es BMWnek az átlag 13Literes fogyasztás normális ?


Nem.
Lambdaszonda, légtömegmérő az első amit meg kéne nézni.


Is

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 12:08 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta: Urak!
:
Nem ismertek valakit, aki megbízható szaki és Székesfehérváron vagy a közelben grundmodult cserél és felprogramoz??? Nagyon kéne!


Én őt ajánlom:

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/jrtom.html

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 12:04 Levegő hőmérséklet érzékelő

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.



Az a baj, hogy bal oldalon van amit keresel.


Nekem a jobb elől van, ez fl előtti E46. Bal oldalon nincs semmi, megnéztem többször is.



FL előtt is bal oldalon van.


szerintem nem menetirány szerint nézte a bal oldalt, hanem szemben állva vele


Akkor viszont a kocsi is jobbkormányos

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-21 12:03 Motorolaj

hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.

bmw320d4 Elküldve: 2014-10-20 17:11 Levegő hőmérséklet érzékelő

ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.



Az a baj, hogy bal oldalon van amit keresel.


Nekem a jobb elől van, ez fl előtti E46. Bal oldalon nincs semmi, megnéztem többször is.



FL előtt is bal oldalon van.