bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-05 14:39 Olajszint érzékelő szenzor

leportp írta: Sziasztok!

Segítség kellene.
Adott egy 2006-os 116i.
Ebben a típusban nincs nívópálca,ezáltal csak a fedélzetijére tudok hagyatkozni.
Néha jelzi hogy minimumon vagy picit felette van az olajszint,kigyullad a sárga lámpa pl leállítás utána vagy menet közben nem sűrűn csinálja de zavaró.
Olajat lecseréltük Bmw 5W-30-asra szépen lejött belőle 4 liter 12 ezer kilométer óta.szóval nem eszi az olajat ebből gondolom az érzékelője nem jó,mivel olajcsere után is minimumot jelzett a fedélzetije.Attól lejjebb még nem ment
Olvastam hogy a Hellát ajánljátok 30e -ért van ilyen utángyárott 9e.
Ha esetleg mondjuk 1-2 hónap múlva cserélem ki az érzékelőt lehet valami baja az autónak?
Mármint van olyan hogy letilt az elektronika vagy ilyenek hogy tévesen érzékeli a szintet.


Biztosnak kellene lenni abban, hogy a megfelelő mennyiséggel lett feltöltve (alvázszámból megmondom)
Olajcsere után csak 30 perccel (járó motor) olvasható le korrekt érték.

Nem fog letiltani semmit.

Szerintem nincs feltöltve olajjal teljesen.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-05 00:20 Mûszerfal világítás

Bero írta:
Zoli200 írta: Elkészült

A link neve


Erre véleményt szeretnél?


Nem tetszik.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-04 22:12 Behajthato Tükür

papaiatis írta: Sziasztok!
Tegnap menet közben leesett a bal oldali külső tükröm műanyag fedele. Úgy látom, hogy mind a négy pöcke eltörött, így hiába pattintom vissza, kis rázkódástól a kezemben marad megint.
Másikat nem akarok venni, egyelőre.
Javaslat a javításához?
Előre is köszi!
Attila


Sziló.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-02 19:52 Légtömegmérõ

andree írta:
bmw320d4 írta:
andree írta:
bmw320d4 írta:
andree írta:
andree írta: Üdv,
Tudja esetleg valaki hogy 136hp 20d esetében ha lehúzom a légtömegmérő csatiját akkor kell e változni az alapjáratnak? És mennyi a normális mért érték kg/h?

Köszönöm!


Valaki?


Nem kell változnia.

kb 280-310 között jó mg/hub-ban


Köszönöm! Mi Inpaval néztük és ott a skála 0-16-ig van, nekem 40 volt kg/h-ban. Valaki írta hogy inpában nem jó a skála és a mért értéket vegyem figyelembe, de azt nem tudom hogy mennyi a jó mért érték.


Inkább légtömegmérőtesztet kellene csinálni.


Milyen progival tudom ezt megtenni?


Bemész egy olyan helyre, ahol ezzel foglalkoznak és kész. Szerintem egyszerűbb. Gyárival.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-02 19:34 Légtömegmérõ

andree írta:
bmw320d4 írta:
andree írta:
andree írta: Üdv,
Tudja esetleg valaki hogy 136hp 20d esetében ha lehúzom a légtömegmérő csatiját akkor kell e változni az alapjáratnak? És mennyi a normális mért érték kg/h?

Köszönöm!


Valaki?


Nem kell változnia.

kb 280-310 között jó mg/hub-ban


Köszönöm! Mi Inpaval néztük és ott a skála 0-16-ig van, nekem 40 volt kg/h-ban. Valaki írta hogy inpában nem jó a skála és a mért értéket vegyem figyelembe, de azt nem tudom hogy mennyi a jó mért érték.


Inkább légtömegmérőtesztet kellene csinálni.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-02 19:18 Légtömegmérõ

andree írta:
andree írta: Üdv,
Tudja esetleg valaki hogy 136hp 20d esetében ha lehúzom a légtömegmérő csatiját akkor kell e változni az alapjáratnak? És mennyi a normális mért érték kg/h?

Köszönöm!


Valaki?


Nem kell változnia.

kb 280-310 között jó mg/hub-ban

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-02 18:34 elektromos ablakemelõ_

lantika írta: Sziasztok. Ez a becsipödesgätlo mindegyikben benne van? nekem e46 FL van 320 d,es ma probälgattam a vezetö oldalit,de simän levägta volna az ujjam. Ez egy külön szerkezet,vagy csak programozäs INPA/Ediabas-al?


Mindegyikben benne van, az INPA/ediabas pedig nem alkalmas programozásra.

bmw320d4 Elküldve: 2014-07-02 18:13 vizpumpa

pneurob írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.


Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.


Azért annyira nem minimális, hogy évek alatt se vegyék észre. Mondhatnám azt is, hogy láthatóan szivárog. (N47, N57)

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-29 21:23 vizpumpa

BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-29 21:19 légzsak_

YELLOW írta:
Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.



Már írtam vagy 6 éve, hogy nem a foglaltságérzékelő rossz, hanem az ellenőrzőág szakadt.

Ez a fajta diódás megoldás sem teljesen jó, mert ha tényleg elszakad a fólia, nem fogja jelezni. De legalább addig rendeltetésszerűen működik.

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-18 21:06 au. váltó olaj

Zoli200 írta: Sziasztok,milyen váltó olajat vegyek 1999-es manuál 320.D-be,bementem 3 nagy kereskedésbe és csak lestek mert konkrét olajat nem találtak hozzá


MTF-LT2 vagy 3 vagy 4 jó lesz bele.

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-16 21:50 BMW embléma

Zoli200 írta: Sziasztok ezt a darabot keresem ha van valakinek ötlete hol találok megköszönném Ablaktörlő alatti takaró.




Szotakdavid árul ilyet már vagy 17 éve itt az oldalon.


http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=5682

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-16 21:36 Motorolaj

krissz írta: Miután leállítom a kocsit vagy ha megállok pirosnál borzasztó égettszag jön a kocsiból.. Olvasgattam, tipikus hibaként emlegetik a szelepfedél tömítést. Tényleg okozhatja egy tömítés?


Igen, típusra jellemző jóindulatú olajszivárgás a szelepfedélnél.

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-08 20:58 Társalgó

szotakdavid írta:
bmw320d4 írta:
szotakdavid írta: Sunyiba itt ólálkodik Robinson is!!


Kertész Miki


Videóztam múlt héten a lakásavató partidon:


YouTube videó



Tegnapi Selfid!Miki



Inkább legyek részeg mint buzi! Az reggelre elmúlik....

bmw320d4 Elküldve: 2014-06-08 20:51 Társalgó

szotakdavid írta: Sunyiba itt ólálkodik Robinson is!!


Kertész Miki


Videóztam múlt héten a lakásavató partidon:


YouTube videó