bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-04 20:14 Motorolaj

YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Nem köteles senki márkaszervizbe vinni a kocsiját garanciaidőn belül!

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:50 Fûtõventillátor

sbalazs22 írta:
bmw320d4 írta:
sbalazs22 írta:

Yellov jól írja.A gyári süni az amelyiken ritkán vannak a tüskék.Hella rájött,hogy a vastag tüskékkel nem tud megfelelő mennyiségű hőt leadni(ezért mennek tönkre) ezért módosította a tüskéket.



Vagy a BEHR jött rá. Mindegy, valaki rájött.


BEHR és a Hella egy cég.



Azért írtam.

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:47 Fûtõventillátor

sbalazs22 írta:

Yellov jól írja.A gyári süni az amelyiken ritkán vannak a tüskék.Hella rájött,hogy a vastag tüskékkel nem tud megfelelő mennyiségű hőt leadni(ezért mennek tönkre) ezért módosította a tüskéket.



Vagy a BEHR jött rá. Mindegy, valaki rájött.

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:44 Nagyon sürgõs!!! Nem indul...

sbalazs22 írta:
gdobos írta: Sziasztok,

E91 320d autóm nagyon nehezen indul. Reggeli inditásnál a kulcs behelyezése és a start megnyomása után, kivillan jópár darab ikon a műszerfalon és tekerés nélkül bealszik. Vagy esetleg kettőt teker az önindító és lekapcsol úgyanúgy sok hibajelentéssel. Aztán ha várok 1-2 percet, akkor beindul. Napközben is fennáll ez a jelenség, ha hirtelen ülök be az autóba és hirtelen akarok indítani. Van, hogy 10x veszem ki a kulcsot majd próbálom újra. Akumulátor 1 éve cserélve, most novemberben voltam márkaszervízben olajcserén, kértem diagnosztikát kifejezetten az izzítókra, ott rendben volt minden, bár akkor még nem produkálta ennyire a hibajelenséget. Néztem INPA-val, 1 hibajelentés van 4242 glow plug zylinder 4 control, de ez is csak most pár napja, tehát nem a problémával egyidős. Mi lehet a probléma?


Inditozás közben mértél feszültséget az aksin amikor nem akar beindulni?Milyen akkumulátort raktál bele?
Az izzítóhiba gyertya vagy elektronika lesz.



Féklámpakapcsoló /kuplungkapcsoló státuszát nézném meg indítózás közben elsőnek.
Aztán meg a kormányzárat és a slotot.

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:42 Üzemanyag fogyasztás

szotakdavid írta:
6,820 Én nyertem és ezt komoly számolásokkal feljegyzésekkel tudom igazolni


Te meg a számolás....

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:40 Üzemanyag fogyasztás

toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hi,


Nemrég mértem én is egy fogyit. 20D 136 ló kézi.

vegyesbe 6,823-ra jött ki ebből 70% város 20% 10-30 kmes utak 10% 1x1 150-200.

városba 7,5-7,7 jöttki. Ez soknak mondható?

illetve hosszutávra pedig 90-140 tempo 5,4-5,7ig. 195\65 r15 gummákkal jelenleg.

Ez szokványos? csak kivánsigából kérdezem.



Ez rettenetesen sok!

Az enyém 6,821-el beéri


Ha-ha ! Ja képzeld egy jó 2 hete nem torpan a kocsi érdekes

akkor nem aggódok a fogyi miatt


Ugy látom elég lesz tizedesig leírnom


Na, kiszabadult az előtöltés szabályzó? Akkor így maradt

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:38 Társalgó

jons írta: Az a kis doboz egy örvény áramú leválasztó.


AZ. Hát persze, hogy az....

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:32 Üzemanyag fogyasztás

toki24 írta: Hi,


Nemrég mértem én is egy fogyit. 20D 136 ló kézi.

vegyesbe 6,823-ra jött ki ebből 70% város 20% 10-30 kmes utak 10% 1x1 150-200.

városba 7,5-7,7 jöttki. Ez soknak mondható?

illetve hosszutávra pedig 90-140 tempo 5,4-5,7ig. 195\65 r15 gummákkal jelenleg.

Ez szokványos? csak kivánsigából kérdezem.



Ez rettenetesen sok!

Az enyém 6,821-el beéri

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:24 Üzemanyag fogyasztás

szotakdavid írta:
bmw320d4 írta:
interlagos írta: Sziasztok!

Van egy 2003-as 330Ci-m, a következő gumimérettel: elől 225/40/18, hátul 255/35/18.
Az utóbbi 2 hónapban eléggé megugrott az autóm fogyasztása, hibakód nincs, elvileg minden jó az autóban diagnosztika szerint, viszont mégis sokat eszik+ fogyasztja az olajat is (gyári BMW olaj, 5w30-ból 10.000km alatt elfogyaszt simán 3-4 litert..
Városi fogyasztás: 17-18liter
Autópálya fix 140-tempomat: 12,5 liter

Eddig pályán 140-tempomattal fogyasztott 9 litert, városban a plafon 12-13 volt. Mi okozhatja ezt a nagy fogyasztást? Inpával olvasva hibakód nincs, sem a motorvezérlőben, sem az autó egyéb rendszereiben. Az autóban valós!! 130.000 km van!

Üdv!


Biztos nem volt szétfőzve a motor és a karterszelep is rendben van, azért van ez...



..karterszelep plusz a hozzá tartozó csövek is újak biztosan..


Tutira...

Ezután jön majd a " pedig már hátsó lámpát és ablaktörlő lapátot is cseréltek márkaszerviben, de a hiba megmaradt" ....

bmw320d4 Elküldve: 2014-01-02 18:16 Üzemanyag fogyasztás

interlagos írta: Sziasztok!

Van egy 2003-as 330Ci-m, a következő gumimérettel: elől 225/40/18, hátul 255/35/18.
Az utóbbi 2 hónapban eléggé megugrott az autóm fogyasztása, hibakód nincs, elvileg minden jó az autóban diagnosztika szerint, viszont mégis sokat eszik+ fogyasztja az olajat is (gyári BMW olaj, 5w30-ból 10.000km alatt elfogyaszt simán 3-4 litert..
Városi fogyasztás: 17-18liter
Autópálya fix 140-tempomat: 12,5 liter

Eddig pályán 140-tempomattal fogyasztott 9 litert, városban a plafon 12-13 volt. Mi okozhatja ezt a nagy fogyasztást? Inpával olvasva hibakód nincs, sem a motorvezérlőben, sem az autó egyéb rendszereiben. Az autóban valós!! 130.000 km van!

Üdv!


Biztos nem volt szétfőzve a motor és a karterszelep is rendben van, azért van ez...

bmw320d4 Elküldve: 2013-12-31 18:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nem vagyok benne biztos, hogy ide kéne ezt beírni, de azért hátha.
Van egy hibakódom, ami így szól, hogy 5-ös modul belső hiba. Tudja valaki, hogy mi az az 5-ös modul?
Köszönöm


Nincs olyan.

bmw320d4 Elküldve: 2013-12-31 18:06 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
SP_323i írta:
BarG írta:
SP_323i írta: Na csináltam egy kis fogyi tesztet. Egy marék nyugtató és ez az eredmény:

110 tempomat pálya és 50 es városi menetel 6,6-os átlag jön ki
(320d automat)
az utolsó 20km már fővárosi ótókázásban volt
porlasztó csúcsok cserélve, tuningbox most nincs benne, a váltóban is volt olajcsere, ja meg még téli gumi is fent van
kicsit sokkalom úgyhogy agyalok még kicsit

kövi nagyobb menetelnél megnézem hogy 130 tempomattal+50es városival mi az eredmény


Az tényleg sok!
Pályán 110, igaz nincs tempomatom, de az nálam 6 alatti fogyi 3d-vel! Nálad valami nincs rendben.



"Nálad valami nincs rendben."
Azt tudom!
És a kocsival?



Hát igen, az önkritika megléte egy lépés a gyógyulás felé



Termosztátok rendben vannak? Az AGR nincs levakolva? Légtömegmérő rendben? Turbó rendben?

bmw320d4 Elküldve: 2013-12-27 23:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta:
sbalazs22 írta:
ember84 írta: Instrument cluster: TOG
Ez a hiba nálam,valakinek ötlete?Köszönöm a segítő infókat!!


Ezt mi írta ki diag vagy óracsoport?Ha diag jó lenne egy hibakód.


Diag!Inpa-val ha belépek a Body-n belül az instrument cluster-be,ez van a hibatárolóba,most nem tudom a kódot,meert kitöröltem,majd ha visszaqjön.Viszont instrument clusteren belül ha a thermal oil level ECU statust nézem,akkor a tog niveau mittel 1 érték mindig nagyon magas,felkiáltójellel,továbbá Reda status-t nézve az Outside temperature/ADC value/piros mezőben van mindig,olyan 8-9 körül van az érték!

Tudna valaki ebből megfejteni valamit??Ez elég magas labdának tűnik nekemKöszönöm márkatársak!!


Rossz az olajszint szenzorod.

bmw320d4 Elküldve: 2013-12-27 22:43 Gyári riasztó (FAQ)

szotakdavid írta: Sziasztok!

Ha valaki egyszer gyári riasztót szeretne beszerelni utólag,tudok pár tanáccsal szolgálni.

Üdv Dávid


Köszönöm a lehetőséget!

bmw320d4 Elküldve: 2013-12-02 00:56 kopogó/kattogó hang

anubisz írta:
szabomate írta: Olvasgatom már egy ideje a fórumot, hozzászólásokat, de sehol nem bukkantam még rá olyan problémára ami nálam jelentkezett...
Egy 1999-es 11. havi E46-os 318-asról lenne szó. Az autót nemrég vettük, Olaszországból behozott gyönyörű állapotban. Ki is próbáltuk a helyszínen, beindítottuk gyönyörűen duruzsolt, tettünk vele egy kört és nyugtáztuk, hogy valóban nincs vele semmi baj. Apróbb hibáktól eltekintve műszakilag valóban tökéletes volt...egészen addig amíg itthon, ki nem próbáltuk. Az első probléma: miután elérte az üzemi hőmérsékletet elkezdett hangosan nyikorogni, ezt betudtuk az elöregedett szíjaknak. Leálltunk a ház elé és járattuk még egy kicsit és lám... a vízhőfok az egekben. Következőnap szerelő majd egy sor csereérett alkatrész (szíjak, görgők, vízpumpa, termosztát). Ezzel meg is oldódott a vizes téma, de a nyikorgás tovább folytatódott. Szerelő állítása szerint a motor és a váltó körül jön a hang, minden más lehetőség kizárva. Most értetlenül áll ő is a probléma előtt. Arra kérnék valakit, ha esetleg találkozott már hasonló problémával, azt megköszönném ha megírná mi is a hiba valójában. A válaszokat előre is köszönöm


Olaszból behozott autókról inkább nem mondok semmit. Még 1,2 évest is meleg onnan bevállalni..


A légszűrőház lemezanyája szokott nyikogni a kasztniban.