bmw320d4 Elküldve: 2015-03-09 11:55 320d Motor
Bandika2283 írta:SP_323i írta:b_imi írta:SP_323i írta:Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.
Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében
A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.
A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.
Üdv mindenkinek
Leírnám tapasztalataimat és az eddigi javítási procedúrákat,E46 320d 2004
-Intercooler leszedve pár csap olaj volt benne szinte száraz volt,azért jó alaposan át lett mosva kívül belül.
-egr leszedve 1-1.5mm száraz korom por volt benne,ezt kitakarítottam semmi hiba,
-minden turbócső hibátlan sehol olaj vagy repedés,
-kartergázszűrő kicserélve /pedig nekem már a kicsapatós van benne,de azért kicseréltem újra!/
A hibajelenség megmaradt és egy újabbal bővült,40-es tempónál 3-4 literes fogyasztási adat mellet egy egy finom rángást érezni nem mindig csak ha szinte szabadon vagy nagyon kicsi gáznál használom az autót,de se füst se semmi nem látható,teljesítmény szerintem nem változott tehát szépen megy nem eszik sokat 5.4-6.2,olaj nem fogy.
Tegnap este kiszereltük a porlasztókat egy bemérés kedvéért majd beszámolok az eredményről!
Ha valakinek van hasonló tünete és rájöttek mi okozza az legyen szíves írjon.
19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját.