bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-19 18:52 Társalgó

woodstock írta:
amúgy hogy lehet bekötni a világítósat? Mert ha egyszerű akkor belefogok.


Test kell neki és kl58g, mindkettő ott van a klímavezérlőnél, a középkonzolon, vagy az ablakemelő kapcsolóknál.





bmw320d4 Elküldve: 2010-12-19 16:14 hûtõ

zoltan írta: A piros mező a nulla és balról az első csík között félútig tart.
Ami még azt jelzi, hogy nem kellően meleg a víz gondolom én.
Szóval nem lenget ki nagyon.
Így érthetőbben írtam le?



A te autódban fordítva van a műszer?

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-13 21:21 Termosztát

Burns írta:
sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.


Már csak 1 dolog maradt ki, mégpedig az, hogy az M47-es motoron van egy műanyag vízcső, amit ki kell szerelni ahhoz, hogy a termosztát negyedik csavarjához hozzáférj.
Nem is a kiszerelés a probléma, hanem az, hogy a tömítőgyűrű nem szokta túlélni a ki és visszaszerelést, tehát nem árt beszerezni egy újat. (300Ft)

A képen a 8-as:

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-13 11:42 Akkumulátor

Zolee írta:
blasekati írta: Sziasztok!

Kivette már valaki az akksit? Mit jelent az, hogy "az elektromos tárolók adatai törlődnek"? Gyári van az autóban (e46 2001-es 20d). Hogy zajlik lépésről lépésre az akksi kivétel? Előre is köszi a válaszokat!


Nem kell megijedni! Az átlagfogyasztás, a megtett km (nem a teljes ), átlagsebesség, tehát a nullázható paraméterek fognak törlődni.
Lépésről-lépésre: Leveszed a + sarut, ezután leveszed a - sarut, kiveszed az aksit. Visszafelé fordítva, tehát először - saru, aztán a +.


Fordítva

Ami a legfontosabb, hogy a kulcsot vedd ki a gyújtáskapcsolóból!

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 22:06 Autóvásárlás

InsectKiller írta:
Zolee írta: Sziasztok! Jövőre váltani szeretnék. Ami biztos h maradok a benzinfalóknál - 6 henger - min. 2.5l.

Alternatívák: E46 330i (2004) vagy E90 325i (facelift előtti) - nem tudom h a szívemre v az eszemre hallgassak - érdekesség h németben nagyjából 1 árban vannak!?

Melyiket javasoljátok, személyes tapasztalatok, érvek-ellenérvek. Várok minden véleményt, hozzászólást. Köszi!


Van 1 srác, BMW-ben dolgozik mint elektronikai szaki.Hozzá szoktam járni kiolvastatni etc.
Mindig elkeseredve mondtam neki, hogy mennyi baj van az E46-okkal...
Erre hülyén néz, és azt mondja, hogy lehet hogy van vele, de eltörpül ez a mennyiség az új szériásokéhoz képest. Mind1 hogy 1, 3, 5, 7 v X3, X5, az újak.
Ő is azt mondta, hogy az E46 30i a világból kimegy, ha oda van rá figyelve...
De a választás joga a szívedé!
Remélem segítettem.


E90-nek sokkal kevesebb hibája van mint az E46-nak. Kérdezz rá pl, hogy hány E90 lengőkart cserélt és hányat E46-on.
Az viszont igaz, hogy az F-sorozaton viszontláthatjuk a több évtizede már megoldott tervezési hibákat...

Én az E90-et javaslom, viszont F-est ne vegyetek N57-es motorral, vagy ha mégis akkor ne felejtsétek el elvégezni ezt:


Érintett járművek:

F01 F02 F07 F10, N57 N57S -motorral szerelt típusok
gyártási időszak: 01:09:08 / 03:12:09

Panasz:
A jármű nem indul be.

Ok:
Az indítómotor 50-es kapcsán a vezeték szigetelése kidörzsölődik és hozzáér az indítómotor házához, vagyis zárlatos lesz.

Javítás:
Ellenőrizni kell a szigetelést , valamint a kábelsarut 90 °-ról elfordítani 70 °-ra, ezzel megelőzve az ismételt kidörzsölődést.




bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 22:01 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: Motorba 5W-30 vagy inkább 0W-40 olajat érdemes?






bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:49 Inspekció

Zolee írta:
bmw320d4 írta:
Zolee írta: nálam van még a könyved!!!



Legalább nem nálam foglalja a helyet. Kellemes olvasgatást!


Köszi, de nem a könyved nyúzom, bent van vhol a melóhelyen . Megkeresem és küldöm.


Ráér, de ezt már megbeszéltük

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:45 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: kormányszervó olajat hogy tudom legegyszerűbben lecserélni? elég ha kiszívom az utántöltő tartályból ami benne van majd bele az újat?



Én a szivattyúról lekötöttem a nyomócsövet.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:41 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

hil írta: Ablakmosóban a folyadékot, kulacsomban a vizet mikor kell cserélni?


A kulacsodba minél hamarabb, valami jó borra

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:39 Inspekció

Zolee írta: nálam van még a könyved!!!



Legalább nem nálam foglalja a helyet. Kellemes olvasgatást!

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:27 Inspekció

Zolee írta: Kempelen előző hozzászólását annyival egészíteném ki h tudtommal az olajcsere intervallumot úgy számolja a 30 v 25e-ből, h a megtett km-t csak az igénybevétellel korrigálja (hidegindítások, magas fordulaton történő használat, stb), de az időt sztem nem kalkulálja bele, mivel így is - úgy is illik évente lecserélni. Nekem 25e a csere intervallum, de 12.000 megtett km után (ekkor még 9-10 ezret ír a cseréig) cserélem és nullázom.


E46 csak a fogyasztásból számol.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:26 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...


Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:08 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


Szerintem igen. Mi soha nem használtunk mást.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 20:05 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 19:14 Inspekció

YELLOW írta: így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



TIS