bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-11 00:27 Inspekció

Yellow!

Mit ír ki a géped? Oilservice, Inspection I, vagy Inspection II?

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:40 Műszaki vizsga

Robinson írta: [küldöm postán a _
tényleg, nem csengetett ma sem a postás?:


De csengetett egy futár, hozott valami Überfasza termosztátot dunántúlról

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:37 Inspekció

Robinson írta:
fogyasztói társadalom...


Én más szavakat találtam rá, és azt hiszem Te is

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:35 Műszaki vizsga

Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Burns írta:
bmw320d4 írta:
Burns írta: Ma műszakozott a vas. Elképesztő, hogy mennyire érzéketlen emberek végzik a rendszám matrica cseréjét...


Akkor most már neked sincs kötőjeled?



Annyira azért nem volt brutál a faszi. Lekopott a felső része, pedig makulátlan volt.


Nekem már nincs kötőjel, legutóbb meg már az utolsó betüt és az első számot is megkezdték...



én a rendszámom amortizálódásának csak örülök. most azon gondolkodom, hogy az E betűm alsó szárát kéne lekoptatni


Akkor meg cseréljünk betüt! Nekem F van

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:33 Inspekció

Robinson írta:
YELLOW írta: volt aki 130ezernél cserélt benyaszűrőt, azt is csak azért, mert az AC-megadta magát... mondjuk lehet pont amiatt.



Kezdesz ráérezni


Valaki meg akkor is vesz egy AC-t, ha a szűrő is jó és az AC is

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:31 Műszaki vizsga

Burns írta:
bmw320d4 írta:
Burns írta: Ma műszakozott a vas. Elképesztő, hogy mennyire érzéketlen emberek végzik a rendszám matrica cseréjét...


Akkor most már neked sincs kötőjeled?



Annyira azért nem volt brutál a faszi. Lekopott a felső része, pedig makulátlan volt.


Nekem már nincs kötőjel, legutóbb meg már az utolsó betüt és az első számot is megkezdték...

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 23:00 Inspekció

YELLOW írta: egyébként ha már itt vagy, Te mit gondolsz az inspekcióról mit mikor kell cserélni, Te mégis csak jobban benne vagy a hivatalos dolgokban.



Szerintem felesleges bármit is cserélni, azt csak a "fogyasztói társadalom" miatt írják elő.
Én olyan 62e-nél cserélem a levegőszűrőt, és kb 83-nál az üzemanyagszűrőt. Olajat nem is szoktam soha, nekem még a gyári van benne.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 22:48 Inspekció

YELLOW írta: hát ne nekem gratulálj... miután megvettem nekem az első volt a csere. az hogy a gyári volt benne, azt csak a dátumból gondolom. de maga a szűrőház is nagyon tiszta volt. gondolom nem szántóban használták
amúgy ha jól emlékszem a szervízkönyvben nincs is beixelve, hogy cserélték volna.



Aha, értem...







bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 22:41 Műszaki vizsga

Burns írta: Ma műszakozott a vas. Elképesztő, hogy mennyire érzéketlen emberek végzik a rendszám matrica cseréjét...


Akkor most már neked sincs kötőjeled?

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 22:17 Inspekció

YELLOW írta: 62ezernél még a gyári levegőszűrő volt benne, de alig volt koszos,...



Gratulálok!

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-10 15:05 Társalgó

csiatt írta: Lenne egy kérdésem:
Az e46 motorháztető-embléma eredetileg szürke vagy fekete hátuljú? Honnan lehet megállapítani, hogy eredeti vagy utángyártott egy embléma, mert szeretnék eredetit venni.
Ezért a hirdetésért kérdezem, mert én szürkének tudtam, és ez összezavart:
HÍRDETÉS



Amit nem ő árul, az hamis....

Régen szürke volt, pár hónapja már fekete a gyári embléma hátulja.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-06 22:44 Motorolaj

lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Nem feltételeztem rossz szándékot, viszont ha nem probléma, már harmadszor nem nézek utána, esetleg majd holnap bemásolom a TIS-ből.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-06 22:23 Motorolaj

lacaca írta:
bmw320d4 írta:
lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!


"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.

"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."


Ez óriási butaság! Csak kérlek ne terjeszd!



Rendben, megfogadom ezt a tanácsot is.

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-06 21:47 Motorolaj

lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!


"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.

"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."

bmw320d4 Elküldve: 2010-12-06 21:27 Motorolaj

bmw320d4 írta:
lacaca írta:
bmw320d4 írta: Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.


Ennek azért még nézz utána egy kicsit. mielőtt bárkit is félrevezetnél!



Rendben, megfogadom a tanácsot.



Utánanéztem...


ITT

és találtam még 2 írást, amit érdemes elolvasni.

Mit jelent a kenőanyag viszkozitási osztálya? pl.: 5W-40
Az első szám az olaj hidegoldali viszkozitását, folyóképességét jellemzi. Minél alacsonyabb ez a szám, az olaj folyóképessége annál jobb alacsony hőmérsékleten. (hidegindításnál) Általánosságban elmondható a motorolajokról, hogy a 15-ös vagy magasabb jelzésű olajok ásványi alapú készítmények, a 10-es jelzésüek jellemzően részszintetikus technológián alapulnak, 5-ös vagy alacsonyabb hidegoldali viszkozitással pedig általában a szintetikus olajok készülnek.

Ettől azonban egyes termékek esetében lehetnek eltérések, az 5W-40 viszkozitási osztályban például fellelhető számos részszintetikus termék is.

A kötőjel utáni szám (40) egy viszonyszám, amely a motorolaj magas hőmérsékleten mutatott viszkozitására utal. Minél nagyobb ez a szám, annál kevésbé hígul fel az olaj üzemi hőmérsékleten. Az a motorolaj, amelynek viszkozitása üzemi hőmérsékleten túlságosan lecsökken, nem tudja megfelelően ellátni feladatát a motorban. A túlságosan magas melegoldali viszkozitással rendelkező kenőanyag viszont nehezíti a motor működését, ezért magasabb fogyasztást eredményez és a menetteljesítményt is ronthatja.

------------------------------------------------------------------------------------

A W-vel (Winter) jelölt olajok hidegfolyási tulajdonságai kedvezőbbek, minél kisebb a szám,
az adott olaj annál hígabb hideg körülmények között, szivattyúzhatósága jobb. Például a 20W
jelű motorolajok használata nem ajánlott, ha a környezeti hőmérséklet tartósan -10°C alá
csökken, míg a 0W jelű motorolajok -30°C hőmérsékleten is használhatók. Ahhoz azonban,
hogy a motorolaj megkapja a W-viszkozitási fokozat szerinti besorolást, meleg állapotban,
100°C-on is el kell érnie viszkozitásának az adott számjelű osztályra meghatározott
minimumot - ez nagyon fontos, hiszen működés közben a motorolaj gyorsan felmelegszik és
ekkor már a meleg viszkozitási tulajdonságainak van jelentősége. A motorolaj
melegtulajdonságainak vizsgálatakor a 100°C-on végzett vizsgálat sokkal szigorúbb: nem
csak a viszkozitás minimumát, hanem a maximumát is meghatározzák, tehát az egyes meleg
viszkozitási osztályokban a motorolajok 100°C-on mutatott folyási tulajdonságai
egyértelműbbek. Ezen kívül 150°C-on, nagy nyírási igénybevétel mellett megvizsgálják az
olajok hőstabilitását is.