bmw520ds fórum hozzászólásai
« előző12következő »

bmw520ds Elküldve: 2014-05-24 07:40 Turbo

compact írta:
Striker írta:
SP_323i írta:
Striker írta: A GT22vnt változó geós azzal nem lesz nagy a turbójuk

AteszE46 írta:
compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt




Jaja! 22-es csak hybridként



Ez a turbó kódja a euro3-mas 330Dnek :704361-5006S


VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához, így hiába írsz neki nagyobb mennyiséget ha nem tud elég nagy nyomáson annyi anyagot adni amivel lehetne már kezdeni valamit.
Csúcsoknál megint kb ez van, nyitónyomás emelés csak egy dolog, azt bírnia kell az adagolónak+a csúcsoknak is van egy maximális áteresztő képességük.
Egy ilyen jellegű módosítás komoly láncsorozat, ha csak vmihez pl. turbóhoz hozzányúlsz azzal még nem biztos, hogy sokkal előrébb vagy ha az üzemanyag rendszered kicsi.
BMW-ben annyira nem vagyok benne, de ha vannak ilyen gyengeségei, hogy főtengelytörés, dugattyúrepedezés stb akkor nem is nagyon érdemes ilyenekben gondolkodni.
Ha ezt az utat még nem járták ki előtted akkor sztem nagyon nehéz és sok pénz belenyúlni egy komolyabb módosításba.
OFF típus alatt ha a VW konszernt értetted akkor azt ne is vedd hasonlítási alapúl, mert ott olyan a technikai és szakmai készültség, hogy hihetetlen.
Kész receptek vannak mindenre, nincs fejvakarás, próbálkozás és egyebek, hosszú évek alatt kijárták az ösvényt és összeszedték a tudományt és technikát olyan alkatrész ellátás van minden téren, hogy csak a képzelet és a pénz szab határt.
1.9 TDI 300ló felett stabilan...


"VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához"
Ezt hogy érted?
VP44 névleges terhelésen akár 1850bar befecskendezési nyomást is elő tud állítani. Olvass utána!

bmw520ds Elküldve: 2010-09-17 19:29 Bontásból

320d '99-es évjárat, adagoló, kéttömegű lendkerék, hengerfej eladó.

bmw520ds Elküldve: 2010-02-18 01:50 Benzin VS Dízel

csu2 írta:
bmw520ds írta:
csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...
Szia!Bátaszék-Bonyhád útvonal megfelel egy tesztre?Rendesen kanyargós,meg lehet mutatni ki hány kilós,milyen gyors,hogy kanyarodik,van lejtõ,emelkedõ.Nézd meg,gyakorold be,ha úgy érzed akarod,vállalod, részünkrõl alig várjuk!A másik pedig M-9 Szekszárd-Duna-híd.Nekem elegem van a hülye írásokból már.Persze telefonon megbeszéljük mikor szeretnéd kivitelezni.Ami fontos!Vegyük videóra és ne halljon bele senki!Ennyi.Egymásmellé áll a két autó,mindkettõben két ember,mindkettõ veszi videóra,megtesszük amit kell és lefutott dolog.Ez így nem hülyeség?


látom rápörögtél a dologra. Most vezetési tudást akarsz tesztelni, vagy az én lovamat a tiéddel akarod összemérni, vagy tényleg a témáról beszélünk, hogy benzin vagy a diesel a gyorsabb? Csak azért mert mint már említettem én nem személyeskedni akarok, de úgy tûnik nagyon magadra vetted. Nincs kifogásom a teszt ellen, de menjunk egy reptéri talira, és csak simán gyorsuljunk, vagy ha lesz valami ringes sztori, akkor menjünk ott. hetven-3tizenhét-negyven5-harmic7.Egyébként nekem automatám van, és nincs benne sem direktszûrõ, sem chip. stock 530d-t hozzatok.csõ.
Szevasz!Nem teljesen.De van benne igazság.Ahhoz nem kell ész hogy letrepnizel valamit és mész elõre.A kiló meg a kanyarvétel,meg a plusz ennyi lóerõ,meg a plusz annyi lóerõ.Ezt egyszer eljátsszuk és a becsület megmarad.Ha így megfelel,rendben van,ha nem akkor részünkrõl elismerted az igazunk.Köszönöm a számot,holnap hívni foglak!Jó éjt!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-18 00:13 Benzin VS Dízel

csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...
Szia!Bátaszék-Bonyhád útvonal megfelel egy tesztre?Rendesen kanyargós,meg lehet mutatni ki hány kilós,milyen gyors,hogy kanyarodik,van lejtõ,emelkedõ.Nézd meg,gyakorold be,ha úgy érzed akarod,vállalod, részünkrõl alig várjuk!A másik pedig M-9 Szekszárd-Duna-híd.Nekem elegem van a hülye írásokból már.Persze telefonon megbeszéljük mikor szeretnéd kivitelezni.Ami fontos!Vegyük videóra és ne halljon bele senki!Ennyi.Egymásmellé áll a két autó,mindkettõben két ember,mindkettõ veszi videóra,megtesszük amit kell és lefutott dolog.Ez így nem hülyeség?

bmw520ds Elküldve: 2010-02-17 22:37 Benzin VS Dízel

SoundkeY írta: HAt 330i kemeny azer gyari adat 6,5 ha meg van direktszuro, kipufogo meg mittomen mi akkor az 530d 218lovas kb 7,1 ( 7,3 automata ) ideje keveskenek tunik. Kerdes van e chip az 530-ba vagy mar a faceliftes 235lovas.......meg mennyire tudja hozni a kezivaltoval a "gyari" gyorsulast a 30i illetve a 30d automataval......

A 35d meg 6,5 ir ha 272 lovas, 100 felett tuti elmenne szerintem.

TESZTELJUNK ! :p
Az e-90 30i Coupé az M-6-on csak kanyarban tudta lerázni magáról és természetes hogy manuál.Nézd meg az 535d adatait,azt tudja.Egy turbóval.A szaktárs írásában pl.ezzel sem értek egyet,mert mondjuk míg a 20i 150 le addig a 20d 136le,az egyik 6hengerrel a másik néggyel.Akkor miért nem reális.Mindig a köbcenti lóerõ arányt kell hasonlítani egymáshoz.Ha meg a 30i automata akkor ott már sok elvész a gyorsulásnál,míg a diesel két tizeddel rosszabb.Azt érezni vajon?Ami még kell az igazsághoz,nézd meg a 80-120km adatokat.Magáért beszél.

bmw520ds Elküldve: 2010-02-17 20:24 Benzin VS Dízel

lepke írta:
csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...

Helo csu2 klubtárs
Annak nagyon örülök ha már vezettél 645i- BMW-t
Akkor legalább van összehasonlítási alapod a 35d-hez
üdv zoli

bmw520ds Elküldve: 2010-02-17 18:13 Benzin VS Dízel

Eapa írta:
bmw520ds írta:
csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...
Hát ezt szívesen megnézem ha adsz lehetõséget, állunk a próba elé, ha fordítva lesz(tuti)akkor egy meleg kézfogással túltárgyaltuk?Tényleg nem kötekedés, inkább tisztázás céljából.



Én már régóta mondom, hogy legyen egy repteres, gyorsulgatós tali
Ott már nem csak a szájkarate mehetne!
Ezt én is így látom és három próba, akkor még azt sem lehet mondani"rosszul rajtoltam,elváltottam magam,meg bla-blaHa meg a másik nyer?Gratulálni és dicsérni illik a mutatványt, úgy fer!Mellette meg szórakozás és BMW!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-17 15:39 Benzin VS Dízel

csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...
Hát ezt szívesen megnézem ha adsz lehetõséget, állunk a próba elé, ha fordítva lesz(tuti)akkor egy meleg kézfogással túltárgyaltuk?Tényleg nem kötekedés, inkább tisztázás céljából.

bmw520ds Elküldve: 2010-02-15 12:03 Benzin VS Dízel

csu2 írta: akkor tisztázzuk a dolgokat.
1. bmw-t bmw-vel hasonlitunk össze.
2. turbó dieselt turbó benzinessel.
3. lehet hogy automata váltó demonstráció célzattal ment a 20d vs 20i, de a hozzászólások zöme arról szólt, hogy a 20d mennyivel gyorsabb... és ettõl természetesen az összes 20d tulajnak állt a farka...
4. akkor most füstöl vagy nem füstöl, mert az elején még nem füstöl, most meg már füstöl, de nem érdekel. én annyit mondtam, hogy nekem a füst nem tetszik, egyébként mindenki olyat vesz amilyet akar...
5. szeretem a bmw-t akár diesel akár benzines, de benzines párti vagyok.
6. SOHA NEM MONDTAM SEMELYIK BMW-RE HOGY SZAR (bár a tds korszakban többet vontattam a haverét, mint amennyit a saját lábán ment...)!
7. 535d melléállíttod a 335i-t, akkor pont nem látni, hogy füstöl a 535d, hacsaknem a tükörbõl...
8. ha a benzines is hasonlóan füstöl mint a diesel akkor ott már nagy baj van.
9. engem meg a diesel vagy a benyás fogyasztása nem érdekel.
Na ezen jól felszívtad magad!Nem hiszem hogy van értelme vitázni rajt,ahogy már írtam is!Neked is van egy véleményed-nekem is van.Nem akarom átformálni a tiédet,de az enyémet sem igazán lehet.Akkor lépjünk túl rajt,én vettem amit nekem céloztál,nem értek vele teljesen egyet(de ez az én bajom) Azért ha tudod viccként kezelni a kialakult konfliktust,szívesen és barátian átintegetek majd az E-60 30d bõl mikor megelõzünk(füst nélkül)

bmw520ds Elküldve: 2010-02-14 21:10 Benzin VS Dízel

csu2 írta: 30d mellé tegyél 30i biturbót. maradjunk az újabb tipusknál. azt hasonlítsd össze, ne saab-ot meg volvo-t a bmw-vel. a turbos 20d-t és a 20i-t hasonlítgatjátok, aztán vigyorogtok hogy jobban is megy - egy videót linkelgettek egy 20i vs 20d-röl. szerintem egyedi dolog volt az, a száraz gyári adatok is sejtetnek valamit. természetesen szivesen melléállok 0-200-ig es stock 30d-nek. nem azt mondtam, hogy minden új füstöt fingik, de látni jópárat, amelyek néhány évesek és nemrég hozták be õket a német autópályákról, 200-300e km-el. és azok közül van néhány ami pöfékel rendesen. azokról beszéltem. persze itt mindenki a saját lovát dicséri, beleértve magamat is. pont azt mondam, hogy az a 20d az utcai hasznalatra alkalmatlan volt, ellenben az m3-al. és az m3-ba is bele lehetett nyúlni még bõven.
Hát ezt nem teljesen értem.Milyen linkrõl írsz?Most mi a baj, az alap turbó benzinest hasonlítottam az alap dízelhez.Az hogy Saab vagy nem Saab az tök mindegy!Van kétezer köbcentis turbó benzin Bmw?Miért tennék bi turbó benzint a harminc dízel mellé?E-60-ban pont ezt a motort ette meg a dízel teljesítmény és fogyasztás alapján!Tökéletesen tisztában vagyok azzal is hogy év motor címet nyert a 30i.Ez egy felesleges és semmire nem vezetõ vita.Nekem a lényeg,ne mondja senki azt hogy rakás szar a dízel,fõleg ha még sosem volt neki!Én csak örülök ha jók a Bmw motorok,tök mindegy hogy benzines,dízel,gáz,hidrogén,vagy babgázhajtású!Még egy kérdésem maradt a végére.Te mentél már benzines Bmw után versenytempóban?Az nem füstölt véletlenül,mert én azért ilyenre is emlékszem.Mûködési sajátosság és nem hátrány semmiben,csak büdös!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-14 11:09 Benzin VS Dízel

csu2 írta: szvsz a benzinesekbõl csak a nagy szívó. az újabb (dupla)turbósokkal több a baj - lásd 335i. az a 320d amelyik lenyomta az stock m3at - 50e km után a garázsa a márkaszervízben bérelve lett volna... mondjuk a turbós d mellé tegyél egy azonos turbós benzinest - máris nincsenek partiban... nekem iszonyat lehangoló látvány egy fiatal d-bõl a kipöffenõ koromfelhõ padlónál. aki szereti vegye. bye.
Hali!Mivel nem gyártottak,nem tudok mellé tenni turbó benzinest.De csak halvány emlékeimbõl a Saab 150 Le volt abban az idõben kétezres motorral.A Lancia Thema volt egy szuper, turbó benzines motorral értékesítve,az ára miatt,ritka mint a fehér holló!Lancia Delta HF Integrall állandó hengerfej tömítés problémákkal küzdött.Én a gyári versenyre gondoltam,Dr. Anisits Ferenc nevét beütöd a keresõbe és le vagyon írva mi volt.Az már bizony történelem.Nürburgring 24 órás verseny!Ez megint nem állja meg a helyét,mert a 20d egy felhúzott autó volt kétezer köbcentivel egy külön részleg által gyártott utcai versenyautóval szemben,aminek már több éves múltja,tapasztalata volt.Logikus hogy tartóssági tesztben nem biztos hogy jobb lett volna!Néztem mai turbó benzineseket Saab,Volvo, nem akarok összehasonlítást írnió de turbofeltöltõ,kétfokozatú turbó feltöltõ,úgyhogy megint csak nem érik el a Bmw dízel szintet!Ami pedig a füstöléssel kapcsolatos,már az új motorokból nem hiszem hogy füstöt vélsz felfedezni,mert a részecskeszûrõ be van építve,a kémény vége már egyenes-nem hajlított mint régen!Szerintem kár ezen vitázni,a Bmw pár éve leírta, elérték a benzinmotoroknak a maximális kiaknázottságát,a következõ generációban jönnek a turbó és biturbó benzinesek!Oda a megbízhatóság?

bmw520ds Elküldve: 2010-02-14 09:24 Benzin VS Dízel

Tjani írta: Az autókat a nõkhöz tudnám hasonlítani Ha megadsz nekik mindent, meghálálják, de ha nem megszívatnak ez egyaránt igaz dízelre, és benzinesre is
Ez nagyon tetszik!!!Ha komolyabban bele gondolok, teljes mértékben igaz!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 21:39 izzítógyertya

Tano írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Végigolvastam a topic-ot, én is gazdagítom kicsit.Egy hónapja kapott az autó izzító gyertyákat NGK négy újat.Múlt hétvégén voltam szervizben, ki lett olvasva a hibatároló, benne olyan hogy vagy nem jók az izzító gyertyák, vagy relé probléma.A helyzet azonban az, hogy pöccre indul reggel is.Akkor miért van hiba kód?A régiekrõl annyit tudok leírni 180000km lett belerakva itt Magyarországon az elsõ 200000 pedig Németben.Hogy mikor volt cserélve?Nem tudom, de nálunk biztos hogy nem volt és a négybõl egy nem volt jó!Beru volt benne, most NGK.Gépre is azután került elõször, hogy a gyertya csere megtörtént.Az adagolómra is van hiba kód.Állítólag kicsi a nyomás.Viszont hidegen-melegen tökéletesen indul, jól megy.A Bosch adagolósok kiröhögtek, ha indul ne törõdjek semmivel, nincs baja a VP-nek!Hát ez jó hír, de akkor a hibakód miért van?Nem lehet kitörölni.Találkoztatok ilyennel?E-39 520d


Nekem is a 136 lovas van, és ez az izzítórendszeres hibajel nekem is megvan. A gyertyacsere nekem is megvolt már, én a relét akarnám majd szétkapni és megnézni, csak idõm még nem volt rá. Ennél a mocinál nincs más az izzítórendszerben, úgyhogy ha a kábelek jók, akkor csak a relé lehet a ludas.
Szia Tano!Neked mûködik, vagy nem?Mert ezen kifogástalanul, csak bele írta a hiba kódot valamiért!Úgy tudom meg lehet mérni a relénél, hogy izzit-e a gyertya!Ha nem jó a relé-nem izzít a rendszer, nem indul az autó.De nekem indul.Te is NGK-raktál bele?Szevasz!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 21:26 Benzin VS Dízel

vsop14 írta:
bmw520ds írta:
vsop14 írta:
bmw520ds írta:
hil írta: Nem akartam errõl írni, de mégis. nekem benzines. Nem a környezetvédelem miatt, mert az nem is érdekel, hiszen mást sem a zöldeken kívûl de: ugye a dizel motort nem elsõsorban személygk hajtáshoz taláták ki. Hogy tudják ott is alkalmazni, mindenféle egyéb okosságot fejlesztettek ki rá és valóban, a menetteljesítményt nézve messze leelõzi a benyást, mindez vitathatatlan. De állíts egymás mellé egy mondjuk 20 évvel ezelõtti benzinest és dizelet, na hát ott látható, hogy a dizel közelébe sem ér a benzinesnek. Mára a sok fejlesztés eredményeként megveri. Viszont ennek ára van: 200 000Km felett már rengeteg baj tud adódni a dizel motorral, mig a benzinessel szinte alig, és ez köszönhetõ az újítások során bele került rengeteg "felzárkózást segítõ" kütyünek egységnek, amibõl minél több van, annál nagyobjavascript:emoticon('')b a hiba lehetõség. Itt is több dizel hibáról esik szó mint benzinesrõl, erre azt írta valaki, hogy mert a dizelbõl több van,de szerintem ez nem biztos, hogy így van. Nekem ezért inkább a benzines, mert egyszerûbb, kissebb a hiba lehetõség.
Szia!Jól írtad, az arány bõven 70-30 arányú a dízel javára.Evidens a nagy számok törvénye is.De egy dologban vitatkoznék Veled.Az én dízelem 382000 km-es futás teljesítménnyel van, soha nem volt vele aksi lemerülésen kívüli bénultság, igaz rakoncátlan hibakódok vannak benne, de azt hogy sok baj van velük, szerintem egy ráragasztott béklyó!Nekem volt benzinesem is, akkor alig vártam hogy valaki végre megvegye és átülhessek egy dízelbe.Örök vitatéma marad,az is tény hogy a szervizekbe is több a dízel,de a nagy számok törvénye dolgozik,a futott kilométerek,darabszám,hozzá nem értésbõl fakadó problémák.Én abba untam bele hogy a 520i-t, 150 lóerõvel, szétszopatták a dízel népautók, kevesebb lóerõvel!Az üzemanyag pedig mindig megvehetõ olcsóbban!Sok jellegzetes dízel hiba kivédhetõ lehetne apró odafigyeléssel, gondolkodással!De imádom a benzineseket is, ne haragudj, de nem fogom õket szidni!A régi dízeleket sem kell nagyon bántani, mert igaz hogy eleinte tetû lassúak voltak, de hát szépen feljöttek és ha reális akarsz lenni, a 25tds simán jobb volt menetteljesítményben és gazdaságosságban, mint a hét lóerõvel több 20i.A Dr Anisits által vezetett gyári csapat és a 320d pedig elverte a gyári M3-at anno...Saját nyilatkozata alapján, hiszti volt az M-Gmbh részérõl, mert komoly borsót törtek a sport autó eladások üzletmenetére, ezért vissza kellett vonulni az ez irányú fejlesztésektõl.Az alkatrész üzletág is nagyon komoly bevételi forrás egy autógyárnak!De ezen sem vitázok, talán egyszerûbb felépítésének köszönhetõen, a benzines nem hajlamos a meghibásodásokra, de ha egyszerûbb, akkor új autóként miért volt egyforma vagy drágább árban?


na azt megnezem mikor ver oda engem egy 325tds. raadasul orok problema van annak az adagolojaval is.
nem akarlak megbantani, de ugy megis mit vartal egy 520i-tol? hogy egy tobbszaz kiloval konyebb xy autó egy normalisabb motorral majd nem fog otthagyni?
Nem bántasz meg!Ez tíz éve volt,nem hiszem hogy ezen kellene vitázni,mert tíz éve ez a bizonyos tds még csak nyolc éves volt és 520i-bõl 525tds be ültem át,úgy hogy tudom mit írok.A kiló és lóerõ eltérés pedig azt hiszem egál!Tök sima gázpedállal!!!Semi adagoló hiba nem volt,a mai napig rendesen megy,úgy hogy ez is bizonyítja hogy nem minden dízel szar!Igen 150lóerõ 110-zel szemben,az aztán normális motor)Egy vicc.Még egy fontos érvem van.El lehet jönni és megnézni a csavarokat hogy nem volt adagoló,turbó meg egyéb, szóbeszéd tárgyává vált alkatrész lecserélve!Ez csak egy lehetõség.Ha írsz,sosem indulatból tedd,érvelj és bizonyítsd az érveid,akkor helytállnak...


en arra irtam, hogy allandoan szopattak teged a dizel nepautok egyebkent......................................
Jó-jó!Semmi gond nincs ezzel!Elõkotortam a kezelési könyvét az E-34-nek
520i 0 - 100 km/ h 10.6 s 525tds 0 - 100 km/ h 11 s
0 - 120 km/ h 14.2 s 0 - 120 km/ h 15 s
4.fokozat 80 - 120 km/h 11.6 s 80 - 120 km/ h 10.1 s
0 - 1000 méter megtétele 31.5 s 32.1 s
Ezek a száraz adatok.Ha jön egy kisebb emelkedõ, már kijön a nyomaték különbség, elõzések, kigyorsítások, minden ilyen esetben jobb volt a dízel.Autópályán volna igazi megpróbálni õket, ott ha nincs más csak a menetszél, akkor az mérvadó.De nem akarok ezzel tovább okoskodni, csak nekem ez a sok dízel hiba nem elfogadható szempont, lehet kifogtam a jót!Nem tudom.A 20d pedig ahhoz a tds-hez egy sokkal jobban autózható vas.Én is láttam most fõtengelytöréses 20d-t, kérdeztem is félve, mi történt vele?Azt mondta a szervizes, kettõs tömegû lendkerék tönkre ment, nem lett kijavítva és eltört!Akkor ez szerintem nem az autó hibája.Az sem, hogy sokan nem járatják hajtás után a motort és nem cserélik ki a kartergáz szûrõt, ezért egy idõ után szétmegy a turbó!Az sem, hogy valaki szar gázolajat tankol és meghal a VP adagoló!Az én autómnak semmi ilyen jellegû baja nincs, termosztátok, EGR szelep takarítás, fõtengely gumis ékszíjtárcsa, ékszíj, feszítõ, vízpumpa, generátor felújítás, izzító gyertya csere, meg kopó alkatrészek, ami tök mindegy benzin vagy dízel!Akkor sok volt vele a baj?380000 van benne.A népautókat meg tényleg utáltam, de a szomszédom annyit szopott vele, hogy én egy hónap után eladtam volna az elsõ embernek, mert az egy pénznyelõ volt.Ez a benzin-dízel mindig csak a vitát gerjeszti

bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 19:57 Benzin VS Dízel

vsop14 írta:
bmw520ds írta:
hil írta: Nem akartam errõl írni, de mégis. nekem benzines. Nem a környezetvédelem miatt, mert az nem is érdekel, hiszen mást sem a zöldeken kívûl de: ugye a dizel motort nem elsõsorban személygk hajtáshoz taláták ki. Hogy tudják ott is alkalmazni, mindenféle egyéb okosságot fejlesztettek ki rá és valóban, a menetteljesítményt nézve messze leelõzi a benyást, mindez vitathatatlan. De állíts egymás mellé egy mondjuk 20 évvel ezelõtti benzinest és dizelet, na hát ott látható, hogy a dizel közelébe sem ér a benzinesnek. Mára a sok fejlesztés eredményeként megveri. Viszont ennek ára van: 200 000Km felett már rengeteg baj tud adódni a dizel motorral, mig a benzinessel szinte alig, és ez köszönhetõ az újítások során bele került rengeteg "felzárkózást segítõ" kütyünek egységnek, amibõl minél több van, annál nagyobb a hiba lehetõség. Itt is több dizel hibáról esik szó mint benzinesrõl, erre azt írta valaki, hogy mert a dizelbõl több van,de szerintem ez nem biztos, hogy így van. Nekem ezért inkább a benzines, mert egyszerûbb, kissebb a hiba lehetõség.
Szia!Jól írtad, az arány bõven 70-30 arányú a dízel javára.Evidens a nagy számok törvénye is.De egy dologban vitatkoznék Veled.Az én dízelem 382000 km-es futás teljesítménnyel van, soha nem volt vele aksi lemerülésen kívüli bénultság, igaz rakoncátlan hibakódok vannak benne, de azt hogy sok baj van velük, szerintem egy ráragasztott béklyó!Nekem volt benzinesem is, akkor alig vártam hogy valaki végre megvegye és átülhessek egy dízelbe.Örök vitatéma marad,az is tény hogy a szervizekbe is több a dízel,de a nagy számok törvénye dolgozik,a futott kilométerek,darabszám,hozzá nem értésbõl fakadó problémák.Én abba untam bele hogy a 520i-t, 150 lóerõvel, szétszopatták a dízel népautók, kevesebb lóerõvel!Az üzemanyag pedig mindig megvehetõ olcsóbban!Sok jellegzetes dízel hiba kivédhetõ lehetne apró odafigyeléssel, gondolkodással!De imádom a benzineseket is, ne haragudj, de nem fogom õket szidni!A régi dízeleket sem kell nagyon bántani, mert igaz hogy eleinte tetû lassúak voltak, de hát szépen feljöttek és ha reális akarsz lenni, a 25tds simán jobb volt menetteljesítményben és gazdaságosságban, mint a hét lóerõvel több 20i.A Dr Anisits által vezetett gyári csapat és a 320d pedig elverte a gyári M3-at anno...Saját nyilatkozata alapján, hiszti volt az M-Gmbh részérõl, mert komoly borsót törtek a sport autó eladások üzletmenetére, ezért vissza kellett vonulni az ez irányú fejlesztésektõl.Az alkatrész üzletág is nagyon komoly bevételi forrás egy autógyárnak!De ezen sem vitázok, talán egyszerûbb felépítésének köszönhetõen, a benzines nem hajlamos a meghibásodásokra, de ha egyszerûbb, akkor új autóként miért volt egyforma vagy drágább árban?


na azt megnezem mikor ver oda engem egy 325tds. raadasul orok problema van annak az adagolojaval is.
nem akarlak megbantani, de ugy megis mit vartal egy 520i-tol? hogy egy tobbszaz kiloval konyebb xy autó egy normalisabb motorral majd nem fog otthagyni?
Nem bántasz meg!Ez tíz éve volt,nem hiszem hogy ezen kellene vitázni,mert tíz éve ez a bizonyos tds még csak nyolc éves volt és 520i-bõl 525tds be ültem át,úgy hogy tudom mit írok.A kiló és lóerõ eltérés pedig azt hiszem egál!Tök sima gázpedállal!!!Semi adagoló hiba nem volt,a mai napig rendesen megy,úgy hogy ez is bizonyítja hogy nem minden dízel szar!Igen 150lóerõ 110-zel szemben,az aztán normális motor)Egy vicc.Még egy fontos érvem van.El lehet jönni és megnézni a csavarokat hogy nem volt adagoló,turbó meg egyéb, szóbeszéd tárgyává vált alkatrész lecserélve!Ez csak egy lehetõség.Ha írsz,sosem indulatból tedd,érvelj és bizonyítsd az érveid,akkor helytállnak...
« előző12következő »