bmw520ds fórum hozzászólásai
« előző12következő »

bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 18:27 Benzin VS Dízel

hil írta: Nem akartam errõl írni, de mégis. nekem benzines. Nem a környezetvédelem miatt, mert az nem is érdekel, hiszen mást sem a zöldeken kívûl de: ugye a dizel motort nem elsõsorban személygk hajtáshoz taláták ki. Hogy tudják ott is alkalmazni, mindenféle egyéb okosságot fejlesztettek ki rá és valóban, a menetteljesítményt nézve messze leelõzi a benyást, mindez vitathatatlan. De állíts egymás mellé egy mondjuk 20 évvel ezelõtti benzinest és dizelet, na hát ott látható, hogy a dizel közelébe sem ér a benzinesnek. Mára a sok fejlesztés eredményeként megveri. Viszont ennek ára van: 200 000Km felett már rengeteg baj tud adódni a dizel motorral, mig a benzinessel szinte alig, és ez köszönhetõ az újítások során bele került rengeteg "felzárkózást segítõ" kütyünek egységnek, amibõl minél több van, annál nagyobb a hiba lehetõség. Itt is több dizel hibáról esik szó mint benzinesrõl, erre azt írta valaki, hogy mert a dizelbõl több van,de szerintem ez nem biztos, hogy így van. Nekem ezért inkább a benzines, mert egyszerûbb, kissebb a hiba lehetõség.
Szia!Jól írtad, az arány bõven 70-30 arányú a dízel javára.Evidens a nagy számok törvénye is.De egy dologban vitatkoznék Veled.Az én dízelem 382000 km-es futás teljesítménnyel van, soha nem volt vele aksi lemerülésen kívüli bénultság, igaz rakoncátlan hibakódok vannak benne, de azt hogy sok baj van velük, szerintem egy ráragasztott béklyó!Nekem volt benzinesem is, akkor alig vártam hogy valaki végre megvegye és átülhessek egy dízelbe.Örök vitatéma marad,az is tény hogy a szervizekbe is több a dízel,de a nagy számok törvénye dolgozik,a futott kilométerek,darabszám,hozzá nem értésbõl fakadó problémák.Én abba untam bele hogy a 520i-t, 150 lóerõvel, szétszopatták a dízel népautók, kevesebb lóerõvel!Az üzemanyag pedig mindig megvehetõ olcsóbban!Sok jellegzetes dízel hiba kivédhetõ lehetne apró odafigyeléssel, gondolkodással!De imádom a benzineseket is, ne haragudj, de nem fogom õket szidni!A régi dízeleket sem kell nagyon bántani, mert igaz hogy eleinte tetû lassúak voltak, de hát szépen feljöttek és ha reális akarsz lenni, a 25tds simán jobb volt menetteljesítményben és gazdaságosságban, mint a hét lóerõvel több 20i.A Dr Anisits által vezetett gyári csapat és a 320d pedig elverte a gyári M3-at anno...Saját nyilatkozata alapján, hiszti volt az M-Gmbh részérõl, mert komoly borsót törtek a sport autó eladások üzletmenetére, ezért vissza kellett vonulni az ez irányú fejlesztésektõl.Az alkatrész üzletág is nagyon komoly bevételi forrás egy autógyárnak!De ezen sem vitázok, talán egyszerûbb felépítésének köszönhetõen, a benzines nem hajlamos a meghibásodásokra, de ha egyszerûbb, akkor új autóként miért volt egyforma vagy drágább árban?

bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 15:38 izzítógyertya

Sziasztok!Végigolvastam a topic-ot, én is gazdagítom kicsit.Egy hónapja kapott az autó izzító gyertyákat NGK négy újat.Múlt hétvégén voltam szervizben, ki lett olvasva a hibatároló, benne olyan hogy vagy nem jók az izzító gyertyák, vagy relé probléma.A helyzet azonban az, hogy pöccre indul reggel is.Akkor miért van hiba kód?A régiekrõl annyit tudok leírni 180000km lett belerakva itt Magyarországon az elsõ 200000 pedig Németben.Hogy mikor volt cserélve?Nem tudom, de nálunk biztos hogy nem volt és a négybõl egy nem volt jó!Beru volt benne, most NGK.Gépre is azután került elõször, hogy a gyertya csere megtörtént.Az adagolómra is van hiba kód.Állítólag kicsi a nyomás.Viszont hidegen-melegen tökéletesen indul, jól megy.A Bosch adagolósok kiröhögtek, ha indul ne törõdjek semmivel, nincs baja a VP-nek!Hát ez jó hír, de akkor a hibakód miért van?Nem lehet kitörölni.Találkoztatok ilyennel?E-39 520d

bmw520ds Elküldve: 2010-02-07 10:37 Egr szelep

Kristof77 írta:
bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)


Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.

Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.
Ennek megértéséhez segítség:Tegnap leltem rá erre az oldalra és mivel minden hozzászólást átolvastam,beindult a vezérhangya!Ebbõl következik,ha tudom hogy nem jó ez a vakításos módszer szinte semmire,akkor nem is hagytam volna belepisztergálni senkinek sem!Most már felvilágosult lettem ez ügyben.A lényeg hogy mûködik rendeltetésének megfelelõen!


Ok. A multokor nézem e39 fórumot. Ott is téma volt. http://www.e39.hu/modules.php?...highlight=
Azért hogy jó hosszú idézet legyen szegény EGR szelep miatt,azt még megjegyezném halkan,nem kis vákumra van szükség ennek a szelepnek a mozgatásához!Elég erõvel kellett nyomni a rugó ellenében,próbáltam a végén szívni,de csak azt értem vele el,hogy úgy néztem ki,mint aki lesmárolta a kipufogót.

bmw520ds Elküldve: 2010-02-07 09:10 Egr szelep

Kristof77 írta:
bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)


Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.

Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.
Ennek megértéséhez segítség:Tegnap leltem rá erre az oldalra és mivel minden hozzászólást átolvastam,beindult a vezérhangya!Ebbõl következik,ha tudom hogy nem jó ez a vakításos módszer szinte semmire,akkor nem is hagytam volna belepisztergálni senkinek sem!Most már felvilágosult lettem ez ügyben.A lényeg hogy mûködik rendeltetésének megfelelõen!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-07 01:38 Egr szelep

Hori írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!



nekem is le van falazva termosztátom de bemelegszik csak lassabban, attól nem lehet sztem inkább a kis egr termosztátod ment tönkre, hány termosztátot cseréltetek??? gyanitom csak a nagyot
Így igaz,csak a fõ termosztátot,mert nyáron a kánikulában,klímával sem melegedett fel úgy,hogy középre álljon a mutató.Ha nyomtam mint siket a csengõt,akkor minden oké volt.Gondoltam,elõször az lesz cserélve,aztán az EGR termesz,de nekem ez a nem mûködik az EGR és nem melegszik-mûködik és melegszik,bejött.Ma megyünk 150km-t és figyelem hogy viselkedik,ennek függvénye a csere,ha nem jó,pénteken megyek szakszervizbe és ott kicserélik azt is!Köszönöm Fiuk a segítséget!

bmw520ds Elküldve: 2010-02-07 01:29 Egr szelep

Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)

bmw520ds Elküldve: 2010-02-06 20:48 Turbo

Három kérdésem van turbóval kapcsolatban.Elsõ-a geometria leragadást arról lehet majd észre venni,hogy nem akar a vas gyorsulni?Hogyan célszerû kitakarítani?Azt tanultam a turbós motor használatáról,hogy nem célszerû egybõl leállítani terhelés után,mert olajfilmen fut,ha nagy a hõmérséklet ,kiég a finom olajfilmréteg a csapágyban és elõbb-utóbb tönkremegy a feltöltõ.Megjelent az Bmw Efficient Dynamics piroslámpánál leállít-zöldnél elindít technika.Ez ugye egy üzemanyag fogyasztás csökkentõ találmány.Városban is lehet gyorsulgatni,nem gond a turbónak a hirtelen halál?Persze kikapcsolható.Csak kíváncsi vagyok.

bmw520ds Elküldve: 2010-02-06 20:23 Egr szelep

Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!
« előző12következő »