bmw520ds Elküldve: 2010-02-13 18:27 Benzin VS Dízel
hil írta: Nem akartam errõl írni, de mégis. nekem benzines. Nem a környezetvédelem miatt, mert az nem is érdekel, hiszen mást sem a zöldeken kívûl de: ugye a dizel motort nem elsõsorban személygk hajtáshoz taláták ki. Hogy tudják ott is alkalmazni, mindenféle egyéb okosságot fejlesztettek ki rá és valóban, a menetteljesítményt nézve messze leelõzi a benyást, mindez vitathatatlan. De állíts egymás mellé egy mondjuk 20 évvel ezelõtti benzinest és dizelet, na hát ott látható, hogy a dizel közelébe sem ér a benzinesnek. Mára a sok fejlesztés eredményeként megveri. Viszont ennek ára van: 200 000Km felett már rengeteg baj tud adódni a dizel motorral, mig a benzinessel szinte alig, és ez köszönhetõ az újítások során bele került rengeteg "felzárkózást segítõ" kütyünek egységnek, amibõl minél több van, annál nagyobb a hiba lehetõség. Itt is több dizel hibáról esik szó mint benzinesrõl, erre azt írta valaki, hogy mert a dizelbõl több van,de szerintem ez nem biztos, hogy így van. Nekem ezért inkább a benzines, mert egyszerûbb, kissebb a hiba lehetõség.Szia!Jól írtad, az arány bõven 70-30 arányú a dízel javára.Evidens a nagy számok törvénye is.De egy dologban vitatkoznék Veled.Az én dízelem 382000 km-es futás teljesítménnyel van, soha nem volt vele aksi lemerülésen kívüli bénultság, igaz rakoncátlan hibakódok vannak benne, de azt hogy sok baj van velük, szerintem egy ráragasztott béklyó!Nekem volt benzinesem is, akkor alig vártam hogy valaki végre megvegye és átülhessek egy dízelbe.Örök vitatéma marad,az is tény hogy a szervizekbe is több a dízel,de a nagy számok törvénye dolgozik,a futott kilométerek,darabszám,hozzá nem értésbõl fakadó problémák.Én abba untam bele hogy a 520i-t, 150 lóerõvel, szétszopatták a dízel népautók, kevesebb lóerõvel!Az üzemanyag pedig mindig megvehetõ olcsóbban!Sok jellegzetes dízel hiba kivédhetõ lehetne apró odafigyeléssel, gondolkodással!De imádom a benzineseket is, ne haragudj, de nem fogom õket szidni!A régi dízeleket sem kell nagyon bántani, mert igaz hogy eleinte tetû lassúak voltak, de hát szépen feljöttek és ha reális akarsz lenni, a 25tds simán jobb volt menetteljesítményben és gazdaságosságban, mint a hét lóerõvel több 20i.A Dr Anisits által vezetett gyári csapat és a 320d pedig elverte a gyári M3-at anno...Saját nyilatkozata alapján, hiszti volt az M-Gmbh részérõl, mert komoly borsót törtek a sport autó eladások üzletmenetére, ezért vissza kellett vonulni az ez irányú fejlesztésektõl.Az alkatrész üzletág is nagyon komoly bevételi forrás egy autógyárnak!De ezen sem vitázok, talán egyszerûbb felépítésének köszönhetõen, a benzines nem hajlamos a meghibásodásokra, de ha egyszerûbb, akkor új autóként miért volt egyforma vagy drágább árban?