bmwstat Elküldve: 2015-01-12 13:51 BMW kulcsok
csbalu írta:YELLOW írta:csbalu írta:bmwstat írta:csbalu írta:bmwstat írta: Sziasztok!
Egy 2002-es e46-os touringot vettem kb. 3 éve. Az autóhoz megkaptam mindkét gyári távirányítós kulcsot, amelyek akkor tökéletesen működtek minden funkciójukat tekintve. Sajnos elkövettem azt a hibát (mint azóta megtudtam), hogy az egyiket soha nem használtam (így semmi baja nem eshetett). Arra gondoltam esetleg lemerült az elem benne, így elkezdtem azt a kulcsot használni, eddig kb. 2000km-t vezettem azzal, hátha visszatölt. Próbáltam újratanítani mindkét kulcsot, de változatlanul nem működik, amelyik eddig "pihent". Az autót tökéletesen indítja, de a távirányító egyetlen opcióra sem reagál.
Kérdezném tőletek, hogy én vagyok türelmetlen és tovább kell használnom a kulcsot ahhoz, hogy újra működjön az elem, vagy ennyi időt alatt már újratanítással működnie kellene? Ha a második, akkor mi más lehet a gond, és kihez fordulhatnék ezzel Debrecen környékén?
Válaszaitokat előre is köszönöm szépen!
Szerintem akkumulátor csere! utána pedig tanítás. Nekem is ugyan ez van az 1ik kulcsommal, de még én sem vettem rá magam, hogy szétszedjem.
Köszönöm a válaszodat!
Nem igazán értek hozzá, de nincs valamilyen lehetőség az akksi töltöttségének mérésére anélkül, hogy szétvágnám a kulcsot? Olvastam itt korábbi hozzászólásokban, hogy milyen szuper vízhatlan a kulcs, amilyen a csere után már nem lenne. Nem barkácsolnám, ha nem tudom biztosan, hogy ez a gond vele.
Előre is köszi!
Az akkumulátort induktív töltővel töltik ami a kulcs körülötti fekete körben van benne. (Ugyan ezzel a karikával ellenőrzik az indításgátló chip jelenlétét is)
Mivel a kulcsban van a kis töltőelektronika amit tölti az elemet ezért visszafelé SZERINTEM nem lehet mérni, de lehetséges, hogy a gyári állomással amivel felveszik a kulcs adatait a márkaszervizben, meg tudják mérni a töltöttséget is.
Azt azért tudni kell, hogy az akkumulátorok önkisülési ideje jóval rövidebb mint az elemeké, 2 év alatt mélykisüléses állapotba kerülnek, ahonnét nem, vagy csak nehezen lehet őket ismét feltölteni, de azt már mindenképpen csak labortáppal lehet megcsinálni, amihez fizikailag hozzá kell férni az akkuhoz.
én 7 éve nem használtam, még sincs lemerülve.
egyébként múltkor olvastam egy olyat, sőt külföldi fórumokon is írják, hogy vannak oylan elektromos készülékek (mobil töltők is, amelyik képes rá, elektronyos fogkefe dokkoló), amik vezeték nélkül induktívan töltődnek, és sokan ezeket használják, állítólag működik.
de én szerintem az is megoldható, hogy az akksitöltőt rárakod az akksira, majd a tartalék kulccsal ráadod a gyújtást. mondjuk azt nem tudom, hogy esetleg a hosszantartó gyújtáson levés, okozhat-e gondot, de ezt tudom még elképzelni, mint töltési lehetőség.
2000km használat még ha 100km/h-s átlagsebességgel is számolok akkor 20 óra töltés, habár ugye nem egyhuzamban hanem megszakítva. Az akkumulátor sajnos önkisül, ez tény, annyi hogy lehet, hogy egy még jó állapotú később mint korábban. Szerencséd van Yellow!
Én cserélném az akkut a kulcsban, vagy együtt élnék ezzel a problémával és csak akkor foglalkoztatna ha valamiért a működő kulcsom tönkremenne. Azzal a kulcsal is lehet nyitni és zárni a kocsit a kulcslyukon keresztül (a riasztót is deaktiválja ha úgy van beállítva) és indítani is lehet!
Köszönöm a véleményeteket! Akkor valószínű, hogy végleg meghalt az akksi benne, ha rászánom magam a javításra, akkor tudni fogom mi az egyetlen megoldása a "problémának".